Въпросът с нальота: Защо пилотите от Граф Игнатиево отказваха да се качат на Миг-29?
Недостигът на достатъчно часове за тренировки беше коментиран и от Румен Радев
Липсата на достатъчно часове нальот за пилотите от Военновъздушните ни сили се завръща на дневен ред след инцидента с изтребител Миг-29 по време на учението "Шабла 2021".
Докато спасителните екипи издирват пилота и самолета в морето, докорошният военен министър Красимир Каракачанов обяви пред Dir.bg, че по негова информация причината за случилото се не е неизправност в машината, като подчерта, че при стрелба в нощно време най-големият проблем е загубата на ориентация от пилота.
Недостигът на достатъчно часове за тренировки беше повдигнат и от Румен Радев, командир на Военновъздушните сили преди встъпването му в длъжност като президент.
"Това, което е в цялата авиобаза в момента, е по-малко от норматива за един летец, който лети в Авиано, а годината приключва", обяви държавният глава на 24 септември 2020-а по време на съвместен полет на МиГ-29 и Ф-16 над Граф Игнатиево.
Сега същият модел самолет и същата база, от която е пилотиралият майор, попаднаха в хрониката с авио инциденти.
Най-драстичният начин, по който самите летци изразиха недоволство от недостатъчните часове във въздуха, беше протестът през 2017 г. Отново в базата в Граф Игнатиево.
В края на октомври пилoтите демонстративно отказаха дa лeтят, тъй ĸaтo ce чyвcтвaха нecигypни в изтpeбитeлите MиГ-29. Тогавашният зaм.-миниcтъpът нa oтбpaнaтa гeн. Aтaнac Зaпpянoв потвърди, чe "пpoявeнaтa нeyвepeнocт e cвъpзaнa c нeдocтaтъчнa нaтpeниpaнocт пopaди нaлeтeни нeдocтaтъчнo чacoвe". Причината е забавяне на ремонта на машините заради поредното напрежение по оста "фили и фоби" - за това дали Русия може и трябва да гарантира техническата поддръжка на МиГ-овете.