С част от спестените пари ще се изгради и трасето София - Калотина и тунелът под Шипка. Плевнелиев обяви, че до три месеца ще бъде готов и предварителният вариант за новите тръжни процедури при обществените поръчки по оперативните програми, съобщи Дарик.
Ще отпадне принципът търг да печели „най-ниската цена“, а в критерия ще се включат и допълнителни изисквания.

При строежа на магистрала „Тракия” са спестени 200 млн. лв. Магистрала „Марица” е вече с ясни ценови параметри и скоро ще бъдат сключени договори. Бюджетът е 209 млн., на път е да се договори за 130 млн. евро, с което се спестяват 80 млн. евро. „Кърджали – Подкова” и Софийски околовръстен път – гара Яна са били всеки с бюджет по 32 млн. евро. В момента на всеки един от тях е на нива от 32 млн. лева, с което се икономисват по около 30 млн.лв. от всеки от двата проекта, обясни Плевнелиев, цитиран от "Фокус".

Плевнелиев представи Комитета за наблюдение на работата по изграждане на автомагистрала "Струма", който ще се фокусира върху екологичните аспекти на проекта. В тази структура са включени представители на МРРБ, на министерствата на транспорта, на финансите и на околната среда, на агенцията "Пътна инфраструктура", представител на Централното координационно звено към МС и екоорганизации.

По думите на Плевнелиев целта на сформирането на комитета е налагането на пълна прозрачност от екологична гледна точка върху проекта. Липсата на прозрачност или наличието на съмнения при АМ "Струма" може да доведе до отказ от финансиране от ЕК, отбеляза още той.

Моделът, който започва днес, ще бъде приложен и при осъществяването на други проекти като магистралите "Черно море" и "Хемус".

Магистрала „Струма” ще струва малко под 1,1 милиарда евро, изчисли Плевнелиев. Преди дни той съобщи, че най-вероятният строител на Лот 1 от магистралата е българо-италиански консорциум, който е дал най-ниска цена за изграждането на отсечката – 58.5 млн. лв. без ДДС.
Общо 19 участника подадоха оферти, като до отваряне на цените бяха допуснати 17 от тях. Постигната е цена от 1,8 млн. евро на километър без ДДС, която е най-ниската от всички търгове за магистрали, проведени досега в България.

Забавяне в строителството на магистрала “Тракия“ категорично не може да има, каза още Росен Плевнелиев.
Лидерът на СДС Мартин Димитров твърди, че цената на аутобана ще бъде оскъпена с около 30 до 50 милиона лева и ще има забавяне в срока за изграждането.
“Като са такива големи специалисти по магистрали, защо не ги завършиха? 46 години нито една завършена! Ние ще направим три за нашия мандат. Разликата е, че ние не се правим обаче на специалисти, а гласуваме доверие на тези, които са експерти“, отвърна Плевнелиев.

Последна актуализация в 15.15 ч.