Това съобщи пресцентърът на министерството на регионалното развитие и благоустройството, цитиран от БТА.

Във връзка с публикации в медии, които твърдят, че "Брюксел предлага закриване на пътната агенция" от ведомството отбелязват, че АПИ е основен бенефициент по оперативните програми "Транспорт" и "Регионално развитие", където през последната година и половина "се полагат изключителни усилия за изпълнението на инфраструктурните проекти".

Освен това агенцията отговаря за строителството, ремонта и поддържането на 418 км автомагистрали, 2 975 kм първи клас пътища, 4027 км втори клас пътища, 11 748 км трети клас и пътни връзки с обща дължина 268 км от общо 19 436 км пътна мрежа на територията на страната.

Тиражираните от някои медии публикации с неназован източник за предстоящо закриване на АПИ целят единствено да злепоставят и омаловажат труда и усилията както на служителите на агенцията, така и на правителството при управлението на пътния сектор, се отбелязва в съобщението. 

През последната година и половина се положиха изключителни усилия за наваксване на допуснатото закъснение в изграждането на пътната инфраструктура. Успешно стартираха строителството на трите лота от АМ "Тракия" и тръжните процедури за АМ "Марица", предстои завършване на АМ "Люлин". Същевременно е необходимо да се работи активно по други големи инфраструктурни обекти с национално значение - например автомагистралите "Струма", "Хемус", "Черно море", "София - Калотина", тунел под Шипка и др., посочват още от АПИ.

Дейността на предвижданата компания за проджект мениджмънт на "Струма", "Хемус" и "Черно море" ще бъде допълващ механизъм при работата на правителството, МРРБ и АПИ само по тези три инфраструктурни проекта, като се планира нейната дейност да стартира през следващата година, допълват от ведомството.

Вчера премиерът Бойко Борисов заяви, че магистрала „Струма” ще реши въпроса с наводненията, които системно стават. По думите му, за радост Европейската комисия се е съгласила да се обединят всички лотове от магистралата.