Коментари - Запали се локомотив по линията София - Русе, като по чудо няма пострадали | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Интересно каква ли е причината!??... Може би трябваше да бракуваме локомотивите преди 30 години или пък нещо друго?... Кой ще ни каже?...

Скоро коментирах, че нашето БДЖ става само и единствено за скраб. Бивши жп-йци коментираха, че всъщност релсите били виновни, а те не за към тях - други били отговорни за зачестилите аварии. Е - сега железният кон се подпали - пак ли релсите са виновни ? Много износени и хвърчат искри ? Или много загряват ?

Пичове от БТЖ, реално имате проблем. Кога ще го осъзнаете? Всяка година с палят по няколко композиции - или локомотиви по на 40 години, или вагони на неизвестна възраст. Не може да се краде до безкрай, става опасно!!!

Брачет е, последния да гаси ламбата и да се свършва с цялата тази агония .

Малко се краде в това БДЖ, малко.Има ли какво да гори, значи има още какво да се краде.

Кат го гледам тоз локомотив е минимум на 30г, но вероятно са 40, а може и 50. И е вървял до вчера. После кажете че по соца сме правели боклуци само.

Дали БДЖ няма проблеми, заради частните превозвачи??? Как ще накараме иначе хората да ползват с капаните и несигурни автобуси, управлявани от шофьори с купени книжки? Я пребройте катастрофите с автобуси и броя на загиналите хора??? Железницата е най сигурни транспорт(беше) и заради това, се краде, изгочва с кухи ремонти а влаковете са в плачевно състояние, за да правят пари на превозвачите.... Пак запален локомотив???? Бегай към автогарата народе......

Докога ще чакаме голямата метла в БДЖ? Локомотивите са пожароопасни по няколко причини: 1. Поради липса на резервни части всички компресори силно се омасляват и маслото тече под тях и подговя локомотива за подпалване, омаслявайки тягови двигатели, вентилатори, ходовата част, рамата на локомотива и на талигите и т.н. 2. Не се извършват плановите ремонти в предписания обем съгласно правилниците и това създава условия за възникване на запалвания на приготвената по т.1 подвижна клада. За да се гарантира доброто разпалване това става обикновено в тягов или в спирачен режим - а именно при движение на локомотивите, при което се извършва добро раздухване на огъня за да се разпали добре. 3. За доброто поддържане на огъня, също така се грижат и други напълнени с масло и съответно течащи източници, като трансформатор и др. 4. Накрая за да се осигури 100% запалването, управителят на Пътни Превози с помощта на други негови сътрудници забрани използването на дизелово гориво при миенето и ремонта на локомотивите, а всички знаят, че пароструйките работят с нафта и за измиването на един локомотив на канал без разглобяването му са необходими най-малко 20-25 литра качествено дизелово гориво и то в най-общия случай на месечна поддръжка, без аварийни течове на масло и гориво. Е, пита се в задачата - кой е виновен и какви действия са необходими?

Позна - на около 50 години е! Чешка Шкода купуван 60-те години на 20-ти век. Най-качествените локомотиви на СИВ за онова време. Чехите не ги бъркаше соц. ли е капитал. ли е, тяхната техника винаги е качествена.

Поредното ЧУДО в което няма пострадали ! Абе осъзнайте се , очевидно това БДЖ няма капацитет да вози хора ! Трябва ли да се случи НЕПОПРАВИМОТО за да се вземат някъкви мерки? То не беше теснолинеиката с 30 ДУШИ ПЪТНИЦИ , то не беше дефилето край Симитли с 43 -ПЪТНИЦИ , Трябва ли заради ЕДИН АВТОБУС ХОРА ДА СЕ РИСКУВА ЧОВЕШКИ ЖИВОТ ???

И хич да не се краде, брачет, пак си е тая. Нали се сещаш, че с три вагона, два пъти на ден, с по двайсетина пътника, половината без билет, не само да не се краде, ами ако ще и бакшиш да се дава на влака при потегляне, пак си е умряла България ? С тия двайсе пътника не може да излезнат приходи и за едно доливане на масло в двигателя.......Гасете ламбата

Това не може да е новина.Та тези локомотиви са на по 50 години.От настъпването на необратимите демократични и неолиберални промени ,доколкото знам не са купувани локомотиви,освен някой друг втора ръка,може по-скоро да сме продали някой по-нов.С настъпването на безкрайния преход почти всички по-отговорни фактори в министерството на транспорта и БДЖ станаха лобисти на различни видове на автобусни и авто-транспортни фирми.Правило е да се формира така разписанието на пътническите влакове,че да са максимално неудобни за пътуващите , а автобусните да "обират" пътниците .Същото се отнася и за товарните превози

Пари за ремонт няма, ама футболни отбори имат! И вероятно за мачовете не пътуват а влак...

Неотдавна, един такъв локомотив се запали буквално между Нефтозавода и кв.Долно Езерово . Огънят е пламнал буквално СЕКУНДИ , след като композицията е подминала съседната линия , натоварена с ... ъъъъ ... вече пълни цистерни с горива ! Направо не ми се мисли какво щеше да остане от родния ми град , ако рафинерията се бе запалила ... И какво стана в крайна сметка ? НИЩО ! И кого наказаха ? НИКОЙ ! Що ли се сещам за добрата стара поговорка със стомничката ???

БДЖ е в пълна разруха. 20 души пътници в международния влак? Московски последно му оглозга костите. Аварии, архаични локомотиви и стари смърдящи мръсни вагони, лошо разписание и огромни закъснения. Ясно защо пътниците избягват вече да пътуват с влака.

По BTV рано рано са изплющяха бах ги у журналята Патката са изцепи чи мъжкото хоро дето влизат у водата на Дунава не била студена ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА Е ПЪЛНО С НЕОБРАЗОВАНИ ПАТКИ тунджа тунджа патко немъндръсана

Ко да ги прайш те по други показатели ги избират у BTV джурналята

До кога БДЖ ще се източва от управляващата партия!

Крайно време е Слънцето да уволни и някой локомотив, стига само чиновници е праскал - хахаха

Огнярът е хвърлил повечко кюмюр в пещта да загрее парното, че нали все пак пътници и живи хора се возят....

"..по чудо няма пострадали.." Не е "по чудо" а заради адекватните действия на служителите. А защо се случват тези неща - прочетете другата статия от днес за ромския лидер на партия ДРОМ Илия Илиев, обвинен за злоупотреби със железницата за милиони....

след колко пари, налети в БДЖ по европейски програми и помощ от бюджета всяка година?

Нищо не правят, локомотиви няма и не се купуват, ремонтират ги и след два дни пак, развеждат хората с мотриси, от влак на влак, за да се откажат сами да пътуват и да се качат на автобусите на турските фирми. Ако не бяха европрограмите, досега да бяха приключили с БДЖ.

"Машинистите реагирали светкавично, спрели железницата и извели 20-ината пътници от трите вагона." 20 пътника в 3 вагона, браво на БДЖ , богата компания !

Ludiamaus

Палят се и ще продължават да се палят! По на колко години са! При каки условия се намерат и експлоатират. Изолацията на кабелите, на бобините е спечена и чака някой по силен удар да се разруши. Лаковото покритие на бубините отдавна е загубило златистият и цвят и все едно е боядисано с боя "ЩЪРКЕЛ" (за печки)Писал съм по темата чисто нов(неползван)контактор при замерване с мегер показва съпротивление около 1 Ком. Контактите се "разлепват" от мостчетата. Така че е абсолютно логично ставащото с локомотивите! Питам: Някой знае ли кога за последно е мерена изолацията на трасите, на електродвигателите!? Води ли се дневник (история) на всеки един електродвигател -кога е мерен и колко е показал!? Купих електромотор втора ръка с "гаранция" бачкал без грешка. Отварям го за да махна отрязаният кабел. Клемната дъска при раздвижване става на прах, изолацията на проводниците пада, не само на кабела, а и навътре към намотките изводите се оголват. А продавача казва -Ликвидирам дейността и разпродавам. Лагерите ги смених сам с налични, Статора занесох на бубиньор, смениха краищата от намотките дъ клемната дъска, клемна дъска дадох моя. Мотора се изми, лакира се и се изпече. Иначе двигателя е на годините на ЖП локомотивите. Не съм сигурен ,ка пича не беше отрязял захранващият кабел и бях решил да ползвам "гаранцията" му какво би се случило в един момент при трифазното захранване. Да нещата локомотив и този мотор са несъизмерими, и в същото време едни и същи

Ludiamaus

Ти пък сега Тунджа не Дунав; че каква е разликата нали Тунджа се влива в Дунав! (или пък не!? може би) -много важно! Нали са влезли во топките във водаата, а къде -някъде в някоя река

Ludiamaus

Къде прочете международен влак!? Поне в статията се казва Влака София -Русе. Нямам информация че влака за Москва все още пътува. При положение че на Унгени се сменя колесара на вагоните и се пътува през Украйна -най -вероятно е че няма такъв влак. А и часът не е този който да натовари влака

Ludiamaus

Аз имам няколко машинки ТАП 65 -не са модерните с 8 -10 лагера и ....все още работят безпроблемно. И на море съм ги ползвал, едната я "изяде " морската вода, та се наложи шпулата да я правя ня струг веднъж от алуминий, и после от меситг. Още бачка -Това са над 55 години

Цели 20 пътника... сигурно 10 са били със служебни карти

Пътувайте с влаковете на БДЖ докато не са се свършили!

На Боко всичката му работа е да се бие в гърдите, че Бай Тошо му е оставил България в ръцете.

Тъй праят локомотиви по дърти и от дяда ви поп!

Икономисват се пари за грамотен технически персонал, в същото време се харчат милиарди за ремонти. Ако се спазваха техническите изисквания такива неща нямаше да се случват.

защото сегашните електрически и дизелови локомотиви са старци на по 50-60 години и поради липса на ефективна поддръжка бързо се развалят, а парните старчоци ще пушат и пуфкат, но ще теглят и няма да се палят, защото най-много тръбите в котлите им вече да са ръждясали и да "подсилват" огъня с вряща вода!

Iivanov84

https://www.youtube.com/watch?v=BTr3TMPlYg&startradio=1&list=RDBTr3T_MPlYg

Iivanov84

ако се спазват нещата трябва да спрат всички вагони от движение и да се закрият пътнически превози,а сега като има повреда,викат "еб@л съм му м@йката така ще пътува вагона" просто държавата няма интерес да инвестира в нови влакове (и донякъде са прави) но за сметка на това ще имаме 8 изтребителя за 2млрд лв и два неработещи ядрени реактора за още 2млрд,и ако това не се вика прост народ здраве му кажи....

Iivanov84

е кога намалиха вагоните преди всички скочиха що ги намалят даже тия за дефилето лягаха на релсите на гара север.

Еми тотално бедна и пропаднала държава, няма пари да закупи нови локомотиви и нов подвижен състав! Само се тупат в гърдите какви нечувани и невиждани подвизи в изпълнението на бюджета са постигнали, а ако за някоя дейност им се каже да се финансира винаги отговорът е: "Ми няма пари"....Е какво тогава сте изпълнили и преизпълнили????

Абе останаха ли още локомотиви в България, ще минаваме ли на конска тяга?

Ludiamaus

В репликата си за причините да се палят машините съм писал неща от личен опит. Особено това с изолацията на кабели и намотки е меродавно за правотоковите машини и инсталации. Пиша и какво намирам като състояние на един електромотор произведен през 1972 година. И се намира тъпанар, който слага минус! На какво, като не е съгласен с нещо да каже, да напише. Така по такива причини се палят и кабелите за акумулаторите на много пътни машини и, камиони, автобуси -стара ,спечена изолация, която се разрушава и скъсява. Това педерастче с минуса, дали е сменял фасунга на крушка у дома си, дали е виждал какво представлява изолацията на кабелите към нея. Дали е виждал състоянието на кабела си към главният бушон!? Той да сложи минуса, да маркира че е прочел но не разбрал.. И следва споменаване на майка му, на седалищните му части, на устата дето говори преди да помисли

Ludiamaus

Едното няма нищо общо с другото! В края ня краищата от вагони и влакове не се изкарват само заплатите на калпаците на бюрата, би трябвало и да се влагат пари в поддръжка и обновяване. Това с актуализация на заплати и бонуси по и без повод се вижда от състоянието на техниката

Бавно но сигурно старите локомотиви сами ще се пенсионират в пламъци или други повреди.Така една ред на новите локомотиви.Невероятно но фактите говорят за нещо подобно.Хубавото е че няма пострадали хора.Все пак това е шега което го пише.

Изолациятя на тяговите двигатели е мерена за последно в ЖПЗ “Г.Димитров” преди 30 години - имам в предвид, че тогава най вероятно са ремонтирани в най-голям процент близко до обема за заводски (основен, капитален и т.н.) ремонт - лакиране, изпичане, динамично балансиране и т.н. Когато закриха ЖПЗ, част от работниците отидоха в Депо Подуене и пренесоха повечето традиции и технологии, но няколко работника, без редовно снабдяване с резервни части не могат да закърпят БДЖ.