Запали се локомотив по линията София - Русе, като по чудо няма пострадали
Инцидентът е станал на 200 метра преди жп гарата в Павликени
Обратно в новинатаКоментари - Запали се локомотив по линията София - Русе, като по чудо няма пострадали | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
БДЖ (нерегистриран)
Интересно каква ли е причината!??... Може би трябваше да бракуваме локомотивите преди 30 години или пък нещо друго?... Кой ще ни каже?...
Тука (нерегистриран)
Скоро коментирах, че нашето БДЖ става само и единствено за скраб. Бивши жп-йци коментираха, че всъщност релсите били виновни, а те не за към тях - други били отговорни за зачестилите аварии. Е - сега железният кон се подпали - пак ли релсите са виновни ? Много износени и хвърчат искри ? Или много загряват ?
123 (нерегистриран)
Пичове от БТЖ, реално имате проблем. Кога ще го осъзнаете? Всяка година с палят по няколко композиции - или локомотиви по на 40 години, или вагони на неизвестна възраст. Не може да се краде до безкрай, става опасно!!!
Причината (нерегистриран)
Брачет е, последния да гаси ламбата и да се свършва с цялата тази агония .
48935 (нерегистриран)
Малко се краде в това БДЖ, малко.Има ли какво да гори, значи има още какво да се краде.
ru (нерегистриран)
Кат го гледам тоз локомотив е минимум на 30г, но вероятно са 40, а може и 50. И е вървял до вчера. После кажете че по соца сме правели боклуци само.
А дали? (нерегистриран)
Дали БДЖ няма проблеми, заради частните превозвачи??? Как ще накараме иначе хората да ползват с капаните и несигурни автобуси, управлявани от шофьори с купени книжки? Я пребройте катастрофите с автобуси и броя на загиналите хора??? Железницата е най сигурни транспорт(беше) и заради това, се краде, изгочва с кухи ремонти а влаковете са в плачевно състояние, за да правят пари на превозвачите.... Пак запален локомотив???? Бегай към автогарата народе......
машинист (нерегистриран)
Докога ще чакаме голямата метла в БДЖ? Локомотивите са пожароопасни по няколко причини: 1. Поради липса на резервни части всички компресори силно се омасляват и маслото тече под тях и подговя локомотива за подпалване, омаслявайки тягови двигатели, вентилатори, ходовата част, рамата на локомотива и на талигите и т.н. 2. Не се извършват плановите ремонти в предписания обем съгласно правилниците и това създава условия за възникване на запалвания на приготвената по т.1 подвижна клада. За да се гарантира доброто разпалване това става обикновено в тягов или в спирачен режим - а именно при движение на локомотивите, при което се извършва добро раздухване на огъня за да се разпали добре. 3. За доброто поддържане на огъня, също така се грижат и други напълнени с масло и съответно течащи източници, като трансформатор и др. 4. Накрая за да се осигури 100% запалването, управителят на Пътни Превози с помощта на други негови сътрудници забрани използването на дизелово гориво при миенето и ремонта на локомотивите, а всички знаят, че пароструйките работят с нафта и за измиването на един локомотив на канал без разглобяването му са необходими най-малко 20-25 литра качествено дизелово гориво и то в най-общия случай на месечна поддръжка, без аварийни течове на масло и гориво. Е, пита се в задачата - кой е виновен и какви действия са необходими?
plv (нерегистриран)
Позна - на около 50 години е! Чешка Шкода купуван 60-те години на 20-ти век. Най-качествените локомотиви на СИВ за онова време. Чехите не ги бъркаше соц. ли е капитал. ли е, тяхната техника винаги е качествена.
Обикновен Българин (нерегистриран)
Поредното ЧУДО в което няма пострадали ! Абе осъзнайте се , очевидно това БДЖ няма капацитет да вози хора ! Трябва ли да се случи НЕПОПРАВИМОТО за да се вземат някъкви мерки? То не беше теснолинеиката с 30 ДУШИ ПЪТНИЦИ , то не беше дефилето край Симитли с 43 -ПЪТНИЦИ , Трябва ли заради ЕДИН АВТОБУС ХОРА ДА СЕ РИСКУВА ЧОВЕШКИ ЖИВОТ ???
Крадене от БДЖ (нерегистриран)
И хич да не се краде, брачет, пак си е тая. Нали се сещаш, че с три вагона, два пъти на ден, с по двайсетина пътника, половината без билет, не само да не се краде, ами ако ще и бакшиш да се дава на влака при потегляне, пак си е умряла България ? С тия двайсе пътника не може да излезнат приходи и за едно доливане на масло в двигателя.......Гасете ламбата
Waffen SS (нерегистриран)
Това не може да е новина.Та тези локомотиви са на по 50 години.От настъпването на необратимите демократични и неолиберални промени ,доколкото знам не са купувани локомотиви,освен някой друг втора ръка,може по-скоро да сме продали някой по-нов.С настъпването на безкрайния преход почти всички по-отговорни фактори в министерството на транспорта и БДЖ станаха лобисти на различни видове на автобусни и авто-транспортни фирми.Правило е да се формира така разписанието на пътническите влакове,че да са максимално неудобни за пътуващите , а автобусните да "обират" пътниците .Същото се отнася и за товарните превози
ВлаТко (нерегистриран)
Пари за ремонт няма, ама футболни отбори имат! И вероятно за мачовете не пътуват а влак...
Бургазлия (нерегистриран)
Неотдавна, един такъв локомотив се запали буквално между Нефтозавода и кв.Долно Езерово . Огънят е пламнал буквално СЕКУНДИ , след като композицията е подминала съседната линия , натоварена с ... ъъъъ ... вече пълни цистерни с горива ! Направо не ми се мисли какво щеше да остане от родния ми град , ако рафинерията се бе запалила ... И какво стана в крайна сметка ? НИЩО ! И кого наказаха ? НИКОЙ ! Що ли се сещам за добрата стара поговорка със стомничката ???
Сик (нерегистриран)
БДЖ е в пълна разруха. 20 души пътници в международния влак? Московски последно му оглозга костите. Аварии, архаични локомотиви и стари смърдящи мръсни вагони, лошо разписание и огромни закъснения. Ясно защо пътниците избягват вече да пътуват с влака.
Пълна обърквация пак (нерегистриран)
По BTV рано рано са изплющяха бах ги у журналята Патката са изцепи чи мъжкото хоро дето влизат у водата на Дунава не била студена ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА Е ПЪЛНО С НЕОБРАЗОВАНИ ПАТКИ тунджа тунджа патко немъндръсана
Марсолиню (нерегистриран)
Ко да ги прайш те по други показатели ги избират у BTV джурналята
М7 (нерегистриран)
До кога БДЖ ще се източва от управляващата партия!
Ха ха ха (нерегистриран)
Крайно време е Слънцето да уволни и някой локомотив, стига само чиновници е праскал - хахаха
Явно (нерегистриран)
Огнярът е хвърлил повечко кюмюр в пещта да загрее парното, че нали все пак пътници и живи хора се возят....
Костадинов (нерегистриран)
"..по чудо няма пострадали.." Не е "по чудо" а заради адекватните действия на служителите. А защо се случват тези неща - прочетете другата статия от днес за ромския лидер на партия ДРОМ Илия Илиев, обвинен за злоупотреби със железницата за милиони....
и всичко това (нерегистриран)
след колко пари, налети в БДЖ по европейски програми и помощ от бюджета всяка година?
Хмм (нерегистриран)
Нищо не правят, локомотиви няма и не се купуват, ремонтират ги и след два дни пак, развеждат хората с мотриси, от влак на влак, за да се откажат сами да пътуват и да се качат на автобусите на турските фирми. Ако не бяха европрограмите, досега да бяха приключили с БДЖ.
Хмм (нерегистриран)
"Машинистите реагирали светкавично, спрели железницата и извели 20-ината пътници от трите вагона." 20 пътника в 3 вагона, браво на БДЖ , богата компания !
Ludiamaus
Палят се и ще продължават да се палят! По на колко години са! При каки условия се намерат и експлоатират. Изолацията на кабелите, на бобините е спечена и чака някой по силен удар да се разруши. Лаковото покритие на бубините отдавна е загубило златистият и цвят и все едно е боядисано с боя "ЩЪРКЕЛ" (за печки)Писал съм по темата чисто нов(неползван)контактор при замерване с мегер показва съпротивление около 1 Ком. Контактите се "разлепват" от мостчетата. Така че е абсолютно логично ставащото с локомотивите! Питам: Някой знае ли кога за последно е мерена изолацията на трасите, на електродвигателите!? Води ли се дневник (история) на всеки един електродвигател -кога е мерен и колко е показал!? Купих електромотор втора ръка с "гаранция" бачкал без грешка. Отварям го за да махна отрязаният кабел. Клемната дъска при раздвижване става на прах, изолацията на проводниците пада, не само на кабела, а и навътре към намотките изводите се оголват. А продавача казва -Ликвидирам дейността и разпродавам. Лагерите ги смених сам с налични, Статора занесох на бубиньор, смениха краищата от намотките дъ клемната дъска, клемна дъска дадох моя. Мотора се изми, лакира се и се изпече. Иначе двигателя е на годините на ЖП локомотивите. Не съм сигурен ,ка пича не беше отрязял захранващият кабел и бях решил да ползвам "гаранцията" му какво би се случило в един момент при трифазното захранване. Да нещата локомотив и този мотор са несъизмерими, и в същото време едни и същи
Ludiamaus
Ти пък сега Тунджа не Дунав; че каква е разликата нали Тунджа се влива в Дунав! (или пък не!? може би) -много важно! Нали са влезли во топките във водаата, а къде -някъде в някоя река
Ludiamaus
Къде прочете международен влак!? Поне в статията се казва Влака София -Русе. Нямам информация че влака за Москва все още пътува. При положение че на Унгени се сменя колесара на вагоните и се пътува през Украйна -най -вероятно е че няма такъв влак. А и часът не е този който да натовари влака
Ludiamaus
Аз имам няколко машинки ТАП 65 -не са модерните с 8 -10 лагера и ....все още работят безпроблемно. И на море съм ги ползвал, едната я "изяде " морската вода, та се наложи шпулата да я правя ня струг веднъж от алуминий, и после от меситг. Още бачка -Това са над 55 години
Гост (нерегистриран)
Цели 20 пътника... сигурно 10 са били със служебни карти
Калодката (нерегистриран)
Пътувайте с влаковете на БДЖ докато не са се свършили!
4321 (нерегистриран)
На Боко всичката му работа е да се бие в гърдите, че Бай Тошо му е оставил България в ръцете.
Поп ставри (нерегистриран)
Тъй праят локомотиви по дърти и от дяда ви поп!
One Wise (нерегистриран)
Икономисват се пари за грамотен технически персонал, в същото време се харчат милиарди за ремонти. Ако се спазваха техническите изисквания такива неща нямаше да се случват.
Хайде връщайте железницата на парни локомотиви, (нерегистриран)
защото сегашните електрически и дизелови локомотиви са старци на по 50-60 години и поради липса на ефективна поддръжка бързо се развалят, а парните старчоци ще пушат и пуфкат, но ще теглят и няма да се палят, защото най-много тръбите в котлите им вече да са ръждясали и да "подсилват" огъня с вряща вода!
Iivanov84
https://www.youtube.com/watch?v=BTr3TMPlYg&startradio=1&list=RDBTr3T_MPlYg
Iivanov84
ако се спазват нещата трябва да спрат всички вагони от движение и да се закрият пътнически превози,а сега като има повреда,викат "еб@л съм му м@йката така ще пътува вагона" просто държавата няма интерес да инвестира в нови влакове (и донякъде са прави) но за сметка на това ще имаме 8 изтребителя за 2млрд лв и два неработещи ядрени реактора за още 2млрд,и ако това не се вика прост народ здраве му кажи....
Iivanov84
е кога намалиха вагоните преди всички скочиха що ги намалят даже тия за дефилето лягаха на релсите на гара север.
Аз (нерегистриран)
Еми тотално бедна и пропаднала държава, няма пари да закупи нови локомотиви и нов подвижен състав! Само се тупат в гърдите какви нечувани и невиждани подвизи в изпълнението на бюджета са постигнали, а ако за някоя дейност им се каже да се финансира винаги отговорът е: "Ми няма пари"....Е какво тогава сте изпълнили и преизпълнили????
Мунчо (нерегистриран)
Абе останаха ли още локомотиви в България, ще минаваме ли на конска тяга?
Ludiamaus
В репликата си за причините да се палят машините съм писал неща от личен опит. Особено това с изолацията на кабели и намотки е меродавно за правотоковите машини и инсталации. Пиша и какво намирам като състояние на един електромотор произведен през 1972 година. И се намира тъпанар, който слага минус! На какво, като не е съгласен с нещо да каже, да напише. Така по такива причини се палят и кабелите за акумулаторите на много пътни машини и, камиони, автобуси -стара ,спечена изолация, която се разрушава и скъсява. Това педерастче с минуса, дали е сменял фасунга на крушка у дома си, дали е виждал какво представлява изолацията на кабелите към нея. Дали е виждал състоянието на кабела си към главният бушон!? Той да сложи минуса, да маркира че е прочел но не разбрал.. И следва споменаване на майка му, на седалищните му части, на устата дето говори преди да помисли
Ludiamaus
Едното няма нищо общо с другото! В края ня краищата от вагони и влакове не се изкарват само заплатите на калпаците на бюрата, би трябвало и да се влагат пари в поддръжка и обновяване. Това с актуализация на заплати и бонуси по и без повод се вижда от състоянието на техниката
Бавно,бавно (нерегистриран)
Бавно но сигурно старите локомотиви сами ще се пенсионират в пламъци или други повреди.Така една ред на новите локомотиви.Невероятно но фактите говорят за нещо подобно.Хубавото е че няма пострадали хора.Все пак това е шега което го пише.
машинист (нерегистриран)
Изолациятя на тяговите двигатели е мерена за последно в ЖПЗ “Г.Димитров” преди 30 години - имам в предвид, че тогава най вероятно са ремонтирани в най-голям процент близко до обема за заводски (основен, капитален и т.н.) ремонт - лакиране, изпичане, динамично балансиране и т.н. Когато закриха ЖПЗ, част от работниците отидоха в Депо Подуене и пренесоха повечето традиции и технологии, но няколко работника, без редовно снабдяване с резервни части не могат да закърпят БДЖ.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
10-километрова колона от тирове блокира "Дунав мост 2" (видео)
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия