Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“
Войната в мирно време по пътищата на България продължава и всеки ден черната статистика се пълни с нови данни за загинали.
Обратно в новинатаКоментари - Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“ | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
пънчо (нерегистриран)
когато се сменят крадливите управляващи, когато се уважава труда и знанието на българите, тогава. целувайте ... на запад и на изток и ще си получите/получим/ заслуженото
На поколението след 80те (нерегистриран)
чипа е сменен- болшинството са псевдообразовани,безработни и с отвратително манипулирано отношение към обществото, с ярко изразена липса на морални задръжки..... на този фон жертвите по пътя и в ежедневието са доста малко,лошото предстои
Кон (нерегистриран)
Надя, пиленце - защо не си написала статистиката, за която говориш? Никъде не съм я виждал, само тролове и журналисти говорят за нея, но без цифри. Та според един предишен трол на Герб, жертвите по пътищата са драстично намялали за последните 10 г. А според мен война по пътищата няма, а има измислица на Герб и Бойко с цел скриване на управленческата му немощ и всеобщо оглупяване на българите. Местния вал - Вале, глупости пишеш за глобите - с подобна теза милиционерите от Герб въведоха репресивни мерки, нечувани за нормална държава правомощия на полицията. Само рязко намаляване на репресивните мерки в закона могат да накарат българите да го уважават. Отнемане на правомощията на полицаите, които са доказано некомпетентни - значи наказание само през съда.
val kilmer (нерегистриран)
Изключително невярна и откровено манипулационна статия. За всеки непредубеден читател е ясно, че мерките, които до момента са взети и се вземат от държавата са откъслечни, формални и не насочени към ефективно противодействие на престъпменията и безобразията, които се вършат по пътищата. Въпроса, разбира се, не е в промяна на чипа на българския народ като цяло, защото това би означавало да включва всички съвестни и спазващи закона българи, които по всяко положение са повече от тези, които безнаказано го нарушават. Т.е. проблема не е в помяна на чипа на целокупния български народ, а само на тези, които наушават закона, първо и второ, идеята, която се внушава, а именно, че отговорни за смъртта по пътищата не са тези които управляват държавата защото, видите ли, те вземат строги и правилни решения, а целокупния български народ, който тряв.бва да си провени чипа. Оставям на уважаемия читател да прецени как всъщност се очаква да се промени чипа на народа, и респективно когат може да стане това. Всъщност внушава се идеята, че, тъй като чипа едва ли чоже да се очаква да се промени в обозримото бъдеще, то това практически означава хората да не надяват да се промени статуквото. Всъщност истината е,ч е няма политическа воля да се променят ефективно нещата. Примери могат да се дадат много, само ще посоча следнот - колко глоби и какъв размир глоби са наложени и колко е размера на събраните глоби, и най-вече защо тези глоби практически не се събират в преобладаващата част. А нещата могат да се променят, като се вземат действитено ефективни мерки - силно повишаване на наказателните и административни санкции, ефективно събиране на вече наложените глоби и ред други. В тази посока могат да се ползват правните системи на други държави, в които има вече установен ред и законност в тази област.
koj5r (нерегистриран)
Празни приказки....за това че глобите могат да променят нещо...поне за момента. Ако човек си няма нищо в главата...какво ще променят глобите. Виждаме ежедневно ....откровено безразсъдно шофиране...което си е вследствие на манталитета което може да се обобщи като... Кой аз ли немога?...виж сега какво аз мога. Или На мен ще ми какзва някой как да карам>
мда (нерегистриран)
Не е само чипа. Ако в едно стадо убиваш всички здрави животни и оставяш само болните какво ще получиш? Лоши чипове или специално подбрани калпави чипове? Огледайте се и вижте средностатистическите българи: агресивен шопар или изрусена патка, с нисък интелект, на които целият свят е длъжен и простотията неистово напира отвътре. Какво очакваме от този материал?
той (нерегистриран)
специално за "умниците" дето се упражняват тук статистика на жертвите на пътя в България 1968г за първи път са над 1000 1981г 1219 души 1982г 1229 1989г 1280 жертви 1990г 1527 жертви това е пикът на идиотщината ни. 2015г.708 жертви 2016г. 684 жертви
тая (нерегистриран)
68-ма имаше 1 000 коли в България:))
той (нерегистриран)
ами аз какво ти пиша ?? днес колите, викаме им автомобили са 4 130 195 ! и всеки изминава поне по три пъти повече километри от тогава, и въпреки това смъртните случаи намаляват!
Kirlifon (нерегистриран)
А тая екстремално важна статтистика как се отнася към написаното в статията, приятелю Хансен? Треа ли да се спазват правилата или нема сми шото и без тва тренда е супер?
той (нерегистриран)
а ми трябва, смотльо! трябва да се спазват, и явно се спазват все повече, щом броят на загиналите е в пъти по малък!
булшит (нерегистриран)
А защо не извадиш статистика как сме спрямо ЕС, жертви на 1000 души население? Жертвите от 1968 намаляват в цяла Европа, не само у нас с повишаване качеството на пътищата и сигурността на автомобилите. Жалкото е, че пак ние сме най-зле в ЕС по отношение жертви на брой население. Отделно, че МВР криви статистиката, за да отчита дейност.
той (нерегистриран)
смъртност 8.3 на 100 000 души население! под средното световно ниво! при 48.5 автомобила на 100 души население! и не виждам защо аз трябва да ти давам тези данни, а не си ги търсиш сам! мързел или некомпетентност?
Сиза (нерегистриран)
Не сме най-зле. И как точно МВР "криви статистиката", като всяка катастрофа със смъртници се показва по новините и не може да се скрие. Или казваш, че умират 2 пъти повече, ама МВР лъже и казва, че са по-малко.
Сиза (нерегистриран)
Статистиката е вярна. Не разбирам обаче за какво ти пишат минуси. Предполагам, че всичко това се дължи на повишената безопасност на автомобилите - въздушни възглавници, по-добри спирачки, по-добри колани и пр.
БГ (нерегистриран)
28 години политици и хора около тях дават пример на народа как се погазват правилата. Това е резултата и плодовете на прехода. По българските магистрали картинката е следната. 90% от шофьорите карат постоянно в най-лява лента. От тях 50% карат с 20-30км над ограничението, а останалите с 20-30 км под ограничението. Почти всяка втора колона от лява лента се движи с висока скорост и броня до броня. Всичко това звучили ви като разумен материал, интелигентен? На Запад ситуацията е съвсем различна. В лява лента само се задминава и при първа възможност се престрояваш в най-дясна лента. Средната скорост на всички участници е еднаква и няма газ/спирачка, а се получава плавно и по-безопасно придвижване.
Кон (нерегистриран)
Браво! Типичен пример за лъжа на трол. По нашата магистрала (повече от една е вече лъжа) масово карат в дясната лента, в лявата има много по-малко коли, не ти пречат. В дясната карат с 110-120, икономично. В лявата рядко карат с 20 км над ограничението, иикновено с 10 под. Да, има рядко, но не 50% даже почти, а бих казал 1-2% от бързаците, които скъсяват дистанция - впрочем културно поведение, за предпочитане пред святкане с фарове. Така ти обръщат внимание, и ти, ако си поне толкова културен, им правиш път.
той (нерегистриран)
когато аз карах курса преди 35години смъртните случаи на пътя бяха 1200 годишно. сега за 2016г. са 684 , при тройно повече автомобили, и петорно по голям пробег на автомобил!
Kirlifon (нерегистриран)
Правилно!! Изводът е, че правилата саза балачетата... евала ти праим... житай бенвето, житкай
.... (нерегистриран)
Защо пишеш глупости, глупак? Нали утре и теб някой ще погуби на пътя!
той (нерегистриран)
какви глупости бе смот.льо? имаш интернет нали? том има статистика на жертвите по години! спри да пишеш, и прочети!
има една подробност (нерегистриран)
навремето в статистиката влизаха и тия които са починали в болницата. Сега се водят за загинали само тия които са починали на пътя. Правиш ли разлика???
а (нерегистриран)
ти осещашли се колко си неумен, да река, та да не те обидя?
Nikolai Vasilev
воината на пътя е измислица от медиите има полицаи които са бездушни към всичко ако те си стоят на място и никои неги заплашва с това че са уволнени или че са в затвора че на чичо лаиното е номер едно !!!!!!!!!!!!!!!1тука тези номера не минават съдия веднага и при хомото а тогава ще си помислиш да ли си син на боце или на коце !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nikolai Vasilev
за недо разбрали в австрия за това че боята ти пада си аут !!!!!!за масло по земята нема да говорим !!!!!!!!1колега 2 дни назат се върна от там с глоба за това че капка масло е на паркинга !!!!!!!!!1това са закони ане в бг боце да се учи !!!!!!!!!!!!!!1
Nikolai Vasilev
ало в бг събодете се а ?????????????колко дебили са на пътя с хартии и колко без тях !!!!!!!!!полицията е едно недоносено демократично бебе !!!!!!!!!!!!!!!1години назад те бяха страж и покровители на пътя а днес ????? само рушвети!!!!!!!!!!!!!!!!!
СЪЩИТЕ ВОДАЧИ (нерегистриран)
НА ЗАПАД НЕМОЖЕШ ДА ГИ ПОЗНАЕШ! СПАЗВАТ ВСИЧКИ ПРАВИЛА! ЗАЩО ТАКА?
Nikolai Vasilev
колега там глобата е в заплати унас за 2 г
007 (нерегистриран)
И на запад и тук правилата се спазват от обикновените дисциплинирани хора , има бандити които изкарват всеки ден огромни суми и такива никъде по света не можеш да ги накараш да спазват правилата. А у нас поради супер високата корупция на всички нива имаш ли много пари си на практика недосегаем. 1 колега с камиона го щракнали около париж че ремаркето минало на червено - 12000 евро глоба и дори след жалби и съд в брюксел глобата не е махната. У нас ако почнат да глобяват така мутрите със скъпите коли хазната ще се напълни за няколко месеца...
Nikolai Vasilev
в еu за каране без чип на камион си аут веднага !!!!!!!!!!111даи има комп с данните на камиона и тогава капут без извинения !!!!!!!!!!!!тука скороста на камионите е 89 - 90 нема лабаво !!!!!!ако некои дебил се прави на исус то тои е готов за операция от даи веднага нема бг не руски нема кравар !!!!!!!!!1закона е един за всички камионджии !!!!!!5 мин . повече и 1000 евро ги нямя еми така да знаеш че си в еu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
За да има живот (нерегистриран)
Глобите са ниски. Трябва да са от 300 нагоре и то ако се плащат веднага. Който не може да плати или не иска колата се прибира до паркинг за негова сметка и му се вземат документите. След 30 дни ако все още не е платил да остава без книжка и кола. А тези дето карат без книжки да полагат обществено полезен труд. Ако не се поправят ефективни присъди.
1234 (нерегистриран)
Трябва да се подобрят пътищата.Направете ги еднопосочни!Тогава да се прави статистика.
шофЕр (нерегистриран)
Всеки ден търкалям гуми по магистрали и Цариградско шосе.Имам едно интересно наблюдение-по магистралата кара с 110 в най-лява лента-по Цариградско в същата лента пак с толкова!Или в БУС-лентата,че и по-бързо!Шофьорите на автобуси пък си карат където им падне само не и в лентата!Имам чувството,че се прави нарочно?!?Там където можеш да караш малко повече дразниш другите!Там където трябва да си налегнеш парцалите - пак!!! Глоби и санкции и чипът сам ще се смени!Обаче ефективно налагани и прилагани!
qwerty (нерегистриран)
Наистина трябват камери навсякъде и солени глоби (да се отнема книжката и да се спре колата от движение на момента, а когато си плати глобата, с касовия бон да си вземе книжката и да пуснат в движение). За нарушения като неправилно задминаване, минаване на червено и отнемане на предимство, превишена скорост да има и затвор, а ако е предизвикал катастрофа да се води ПРЕДУЛИШЛЕНО, без смекчаващи вината обстоятелства.
Ендър (нерегистриран)
Проблемът и, че не може всички на хартия еднакви нарушения, да се поставят под общ знаменател. Например може да си в колоната на светофара, да си се разсеял и да е щракнало червеното. Или просто да не си видял поредния малоумен знак за скорост, поставен преди 100 години и кой знае защо не премахнат, когато отпадне необходимостта от него. Предумишленото е такавтакава глупост, че не заслужава коментар.
Сашо (нерегистриран)
Имам богат транспотрен опит и мога отговорно да кажа ,че високата скорост не е предпоставка за ПТП. Неправилните маневри са по-опасни. Примери мога да дам много но е излишно. С глобите за превишена скорост по-лесно се пълни хазната.
да бе (нерегистриран)
повярвах ти. Карам със 100 и прицеп ме изпреварва. А кажи с колко е карал.
Nikolai Vasilev
без чипа с 120km бг това е практика в европа затвор на място съдия веднага !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111
Рангел (нерегистриран)
Колегата тук (Канада), не видял училищен автобус с отворен знак СТОП. Е не спрял ... Глобата е 2000$ отнети точки 6 (от 15, след което ти става невалидна книжката автоматично). Застраховката му скача на 350$/ МЕСЕЦ и ще е така поне още две години. Колегата вероятно получава малко над 100 000$ годишно и за него това е убийствена глоба. Ще плати пресолено за невниманието си. Глобата за ползване на телефона по време на шофиране е 500$ ... В следствие на което, 90% от хората си карат супер внимателно и според знаците и правилника. Разбира се, има и глупави китайци, които не знаят какво правят. Има и нахакани индийци които са като нашите цигани, мислят си че могат всичко. Има уви и надрусани хора ... Но винаги има кой да се обади по телефона и полицията е винаги наоколо в немаркирани коли. Биват озаптени изключително бързо. Това няма да се случи в този живот в България според мен ... Жалко но факт.
Ендър (нерегистриран)
Процентово глобите в България са много по- високи спрямо доходите. За другото сте прав. Трябва обществено съзнание. За съжаление анонимността тук е гарантирана само на теория при сигнал. Даже те карат да свидетелстваш. Приятел пострада, след като се обади....
ГНЕВЕН (нерегистриран)
Видими резултати след съботното събиране на кесяковци при премиера! Всичко е от тоталната простотия у нас, която се подхранва от горе!
ssx (нерегистриран)
Типично за Булгаристан, вината за липсата на адекватна инфраструктура и сигнализация, елементарна грижа за безопасност и организация на движението и законодателното безумие, се вменява на самите потърпевши.
... ама друг път (нерегистриран)
Виж някъде на запад, примерно Германия какво става когато си на еднолентов път със завои - кара се с повишено внимание, съобразена скорост и с адекватна дистанция. А у нас масово се изпреварва в насрещното с нулева видимост. Е не е от инфраструктурата това. Иначе не знам какво още трябва да се направи за тия дето редовно правят ПТП-та на магистрали и булеварди.
отговор (нерегистриран)
Правилата и наказанията не могат да направят от маймуната човек. Те кучетата не стават хора, колкото и да ги дресираш, а вие за маймуните говорите. И кой ви казва, че маймуните изведнъж се преобразяват като отидат в чужбина? Това сериозно ли го мислите? Ами давайте тогава да ходим всички навън, щом така ще ни се вдигне IQ-то от дишане на чужбински въздух. :)
Не е така (нерегистриран)
Човек няма да стане, ама със санкции ще е дресиран да е безопасен за останалите.
Не е така (нерегистриран)
За да може "тарикатите" да осъзнаят, че ако се спазват правилата не си балък трябва да има бързи санкции без изключения. Камери му е майката, и то с автоматично издаване на глоба , автоматично отчитане за платена глоба и обществен достъп до информация за първите 10% по нарушения, както и за тези, които не са патили. Информацията да се пази поне на три независими места ида се сравнява. Едното , колкото и да е скъпо да е в друга държава. Да е ясно, че и министър-председателя бива глобяван за превишена скорост. Откъде накъде министър ще го возят със 120 при ограничение 50 - ами нали това ограничение е 50, защото е ОПАСНО ДА СЕ КАРА ПО-БЪРЗО. Или ако министър сгази дете - не е престъпление, има по-важна държавна работа , а деца колкото искаш. Та чипът си е чип, ама той се програмира , когато тарикатите се окажат балъци.
някой (нерегистриран)
Шведите отдавна са го решили този проблем. Мангаляка, като отиде да живее там си караше както му падне. Вкраха закон, че за нарушение на скороста над 50 км/ч колата отива директно за скрап. Няма значение чия е и колко е нова. Зверски глоби+затвор както за джигитите така и за изнудвачите в униформи. Най-добре да извикаме турския КАТ. Пред онези шофьорите лазеха на колене и споменаваха алах.
СУБЕКТИВНО И НЕОСНОВАТЕЛНО (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Ноу-Хау (нерегистриран)
Чипът се сменя "отгоре", от същото място от където се вмирисва рибата.Като спрат "онези" да крадат, хората ще сменят чипа.Дори младите като гледат как се краде - не на килограми , а на тонове и килотонове ,си казват - щом по върховете не се спазват правилата - аз ли да ги спазвам ? Не ги оправдавам ,но примерът трябва да дойде "отгоре".
голю босев (нерегистриран)
Обличаме се и караме коли втора употреба. Някой като карат издухано БМВ, се мислят за големи шофьори.Не са виновни лошите пътища. Най много жертви има по магистрала Тракия. Тя не е лош път. Чипът ни е лош.
Ahmed (нерегистриран)
нищо не може да се направи. боклоука в бг е над 65 protsenta
статията е пълна недомислица (нерегистриран)
- - "Пътна полиция от години призовава" - май трябва да глобява, а не да призовава - - "кабинетът Борисов 3 поде поредната кампания"- пълни глупости - не се управлява с кампания(май само некадърниците) ТОТАЛНА ЛИПСА НА КОНТРОЛ - е главната причина
47 (нерегистриран)
Няма ко да се лъжем. Има няколко основни проблема по пътищата. На първо място е лошата инфраструктура на главни пътища. Двулентови като за изпреварване се използва лентата за насрещно движение. Няма място където да се изпреварват по бавните коли. На второ място на тези пътища се движат товарни автомобили тъй като няма къде да се движат и зад всеки камион започва една гонка и изпреварвания в насрещното и там става тото който оцелее. На трето и НЕ НА ПОСЛЕДНО място е манталитета на шофиране на повечето участници в движението, няма елементарна отговорност като започнеш маневрата дали ще може да е завършиш. Има идиоти с Мерцедеси и БМВ и ГОЛФ2/3/4 карат с 200. Има идиоти пенсионери който карат с 40, камиони мотористи и като се съберат тези всичките фактори на едно на някои не им издържат нервите или уменията им да шофират и водят до челни сблъсъци. КАК ДА СЕ ОПРАВИМ??? Елементарно постройте магистрала Варна-София, махнете товарния трафик от там където карат автомобилите, да има присъствие на КАТ на всеки 50км. Глоби за безразсъдно каращите. Няма и едино общество някой, ако забележи, че някой шофира безразсъдно да се обади на полицията и на следващите 20км като го спрат и му набият един акт са научи следващия път да се пази защото всеки друг участник в движението може да го докладва.
не идиот (нерегистриран)
пенсионер. Карам си с 90-100 без да преча на никой. Само че не съм пиян или надрусан и имам чувство за отговорност за тия които са в колата и останалите на пътя.
!? (нерегистриран)
Актове, глоби!?.... Точно това обясняват в статията, че актовете и глобите не помагат, защото не ги плащат. Нарушителят не живее на адреса по лична карта, няма недвижимо имущество, не е на заплата и колата не е на негово име. Може да кара както си иска(дори се гордее с това) и не си плаща актовете. Какво ще му направиш на такъв? Само сваляне на номерата и спиране на колата от движение. Това ще подейства малко, но депутатите се обявяват против тази мярка, защото щяла да засегне собственика на колата, който я е дал на друг.... Ако се спира колата от движение за шест месеца или се конфискува, за грубо нарушаване на правилата(като преминаване на червено) ще има полза. При сегашното положение как да озаптиш румънските и турските шофьори? Същите тези шофьори стават много внимателни в Западна Европа.
47 (нерегистриран)
Колата не се кара сама, че да я глобяват. Хората я карат. Като няма пари за глоба затвор.
Рецепта за катастрофа (нерегистриран)
Перфектен път (или магистрала) последвана от стеснение, отклонение или разбит път без предупреждение. Навлизаш с висока скорост и се оказваш в капан. Това ми прави впечатление в БГ в сравнение с други държави
00 (нерегистриран)
На КАТ не им трябват "катаджии", а няколко инженера да монтират и поддържат камерите по пътищата. Само като елиминирате човешкия фактор, ще се пооправят нещата
BG (нерегистриран)
Решението е много просто - държавата монтира GPS - и на всеки един автомобил за следене на скоростта и в момента когато чуем гласа на диктора Вие карате с превишена СКОРОСТ олекваме с 100-на лева,а може и с повече,много е лесно ,ще действа дисциплиниращо,глобите ще идват на момента по ЕГН в общината,гарантирам!
Гост (нерегистриран)
Според мен единственото което би могло да намали всичко това е да кара сравнително мощна кола, а не някоя каруца под 100 коня, която има чип тунинг и развива скорости, непредвидени във окачването, спирачната система и цялостната сигурност на автомобила. Манталитета е проблема... мъчи се да докаже че колата му върви, защото не е убеден в това. Ако колата е мощна и някой път сам изхвърчи от завоя защото е дал гас без тракшън и ESP в завоя докато е мокро, определено след това ще се съобразява, защото колата просто наистина е мощна и трябва да внимаваш с нея. ще знае че колата върви и не е нужно постоянно да се доказва на останалите. Друго много добро учебно помагало е преживяна катастрофа, при която оцелява и реално е видял какво се случва и какви са последствията. Също така е добре да се учи малко физика... тя важи дори при селяните с BMW в България всеки си мисли че е селски тарикат: - купуваш кола 90 коня и си мислиш че е мощна като сложиш чип тунинг - купуваш евтин телефон със слаб хардуер и си мислиш че ще работи добре като смениш РОМ-а - жениш се за жена, която си мислиш че ще командваш, а реално тя ти разкава играта ... но важното е че си мислиш че си хванал далаверата
проЗ (нерегистриран)
Нещо се опита да кажеш ли?!?
ХАРДУЕРЪТ НЕ СЪОТВЕТСТВА (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
1 (нерегистриран)
Ефективните присъди, а не взетите книжки са едиствения начин да се изкорени селенията. Просто всички тъпаци на пътя ще са в затвора, а тези които ги имитират няма да има какво да имитират.
А (нерегистриран)
А в САЩ КАК ЕФЕКТИВНИТЕ ПРИСЪДИ ГИ СПИРАТ? Ако има 1 година затвор при каране с 200 - да приберем тия 1000 човека които го правят. А те чипа в затвора само ще си го сменят.
Stanko (нерегистриран)
Не е вярно.бърз резултат се постига с голяма тояга.контрол безмилостен.пълно е с камери.преди всичо в България се кара с превишена скорост.това може да ср пресече:камери,отнемане на книжката до плащане на фиша като се издава акт с който може да се кара 1 месец.при повторно нарушение с акт вече се отнема книжка за 1 месец и солена глоба-поне 1000лв.а за каране без книжка-няколко дена в ареста + отнемане на автомобила.айде да видим после как ще се кара.за нарушенията в градовете които са мнооого= камери и глоби по пощата.колите с неплатени глоби да не могат да минават преглед,а шофьорите при спиране с неплатени глоби-без книжка до плащане.
за пореден път (нерегистриран)
повече от половината катастрофи се случват заради лошите пътища - не добра маркировка, дупки, обратни виражи, тесни пътища и неадекватни ограничителни знаци...
как го измисли ? (нерегистриран)
катастрофите са в главите на тия, които си мислят, че може да правят каквото им е кеф на пътя!
капитан Иванов (нерегистриран)
Чети ЗЗД! Там е казано. Трябва да се кара според ситуацията и винаги с повишено внимание.
100% (нерегистриран)
от катастрофите са по вина на задкормилното устройство.
да (нерегистриран)
но понякога са причинени и от друго задкормилно устройство без да си виновен
petkov_ (нерегистриран)
Като се замисля нещата в БГ са станали такива че санкциите от парични трябва да се направят .... физични - бой с камшика... превишение с 10 км/ч ... десет удара на голо... с 50км/ч - 50 удара на голо.... с 1 промил алкохол - 100 удара на голо.. и да се изтърпяват на място.... пък после да се оплаква на Арменския поп.... БОЙ- докъто му дойде ъкъла в главата..... то се е видяло, че друго тук не действа!!!
Ювиги Хан Крум. (нерегистриран)
Твърде късно е. И боят няма вече да помогне. "Чипът" окончателно е дал фира.
petkov_ (нерегистриран)
Няма такова нещо.. никога не е късно да .... ядеш бой.... с бой и с мамата.. всичко се оправя по нашата географска ширина....
Захари (нерегистриран)
Нормално е да се обиди, кой прост човек не би се обидил от очевадната истина? Но, чипът сам няма да се смени, трябват солидни глоби и стрикното им събиране.. нека като мине на червено такиката да се одруса 500лв и ако не ги плати да му се блокира всичко, и да видим тогава дали ще има проблеми. Това на важи само за българина а за човека по принцип: няма ли силен репресиращ апарат той е като отвързан: вижте ги идващите тук британци и тнт туристи какви ги вършат
kirchevo
Трябва да се смени първо ЧИПА на МИЛИЦИОНЕРИТЕ да престанат да дрънчат по кюшетата и тогава работата може и да отлепи.
Пешеходец (нерегистриран)
Точно така, вземат им колите, абсолютно правилно. Почват от тези, най-големите нарушители, дето закона не ги лови в момента. При 40-50 такива останали без коли и това да се публикува и тиражира много сериозно в медиите, тогава почти всеки ( без онези безмозъчните) ще се замисли как да кара. Сега всички търсят връзки и дават пари, след направено нарушение, написан фиш или акт. Да не говорим, ако нарушителят е от МВР.
070 (нерегистриран)
Хората са прости, автомобилите - опасни. Освен че са прости са и бедни, което противно на логиката ги прави арогантни и мързеливи. ?!? Но в основата на всичко е простотията, елементарната генетична тъпота. Безопасното шофиране изисква макар и минимално мислене за конкретната ситуация. С наказания и правила неможе да се накара на маймуната да мисли!
007 (нерегистриран)
Може,може!
Ще спре (нерегистриран)
В момента в който започнат да се налагат санкциите, войната по пътищата ще спре. как всички взеха да си слагат колани?
gogo (нерегистриран)
Какъв Чип, бе ? Трябва първо да пратят Славето Трифонов и селтиците му в някоя кабеларка , пък тогава опростачването може и да престане !!!
Нели (нерегистриран)
Това не е вярно. Първо трябва да започнат да спазват правилата от страх от наказание, а чипът ще се смени с навика от това. Просто наказанията трябва да са бързи и ефективни и да започнем от пътя е едно добро начало. Проблемът е, че тези, които би следвало да налагат спазването на правилата, са по-корумпирани и разюздани от уличните бабаити. Правила се налагат с авторитет, на КАТ и на МВР такъв тотално липсва, както и на всички държавни структури и институции. Оттам идва усещането за безнаказаност, което съчетано с ескалиращата човешка глупост, води до хилядите жертви на пътя.
LeGrandTulup
Нели, човек като тръгне за Европа с колата, пътни полицаи може да види само у нас и в Сърбия. Нататък просто няма. Хората са съвестни и възпитани, карат един след друг на равни разстояния, все едно колите са част от броеница. Защо им са катаджии при това положение? Ето, това липсва у нас.
Петър (нерегистриран)
Много си проста!Хората ти казват какъв е изходът,ти пак дърпаш назад!Те,затова катастрофите няма да спрат,заради такива като тебе!
az (нерегистриран)
Нели е права, за тук трябват здрави глоби но и същата събираемост на глобите. Чужденците, които в държавите си карат като мишчици, тук са като отвързани, защото знаят, че с едни 20 лв. се оправя превишената скорост и ги боли шпагата. Познавам няколко такива. На запад е същото, няма полицаи но има камери, а и другите шофьори звънят веднага като видят някой да се прави на джигит, т.е. не са чак толкова дисциплинирани, а знаят, че няма да им се размине. И не на последно място размерите на глобите, имаше един случай преди години в Холандия, гонка между Порше и някаква друга подобна кола, хванаха единия шофьор, който се оказа някакъв мастит шеф в Нокия и платил глоба някакви хил. евра, защото глобата беше % от заплатата, не си спомням точно годишната или месечната.
Г (нерегистриран)
На 100% съгласен със статията!
2792 (нерегистриран)
Поредните типични соц.въздишки в стил "не правете нищо, нищо няма да се промени". А къде са ефективните присъди и отнетите книжки, а? Стиска ли ви да питате шефовете на МВР? Журналя.
те (нерегистриран)
джигитите си карат и без книжки,алкохол и наркотици е друго.какво ще им вземеш,колата е на друго име....само бой до насиране и после пак.
ss (нерегистриран)
почнете да отнемате колите, елементарно е......но пак се вайкаме
58 (нерегистриран)
Кога да ги отнемат? След като вече е станала белята и някой е мъртъв? Те повечето олигофрени на пътя даже и една глоба сигурно нямат. Не мисля, че това ще помогне или подобри каквото и да е. Моля се само да не загиват невинни, причинителите на катастрофите трябва да плащат с живота си. Само така ще се реши генерално проблема!
LeGrandTulup
В статията са прави, че никакви наказания няма да променят нещата. Трябва нов морал, ново възпитание и отказ от тарикатлъците като нещо дълбоко неприлично. Българинът в чужбина шофира по правилата, защото другите правят така и му става неудобно да се отличава от тях. Като се върне у нас, все едно че се прибира в къщи, където мята чорапите си на масата, а чехлите си ги изритва в двата срещуположни ъгъла на стаята. Така се държи на пътя, все едно всички останали са боклуци и са му длъжни, а той е най-важният, най тарикатът и може да прекара всички така че яд да ги хваща.
НАЙ
Подпорна стена се срути на магистрала "Струма", за колите въведоха обходен маршрут (снимки)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Масов бой с бухалки и винкели в селска дискотека прати четирима в Спешното
Главнокомандващият украинската армия призна, че ситуацията на източния фронт се влошава
Съдбата на Сергей Шойгу изглежда се преобръща - понася удар в игрите за власт в Москва
Бориславова за обвинението за фалшифициране на документи: Не се притеснявам от проверка
Василев и Петков: Борисов не е в положение да поставя условия, да се разкачи от Пеевски (видео)
"Ако президентът на Република Сръбска обяви независимост от Босна, до час ще избухне война"