Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“

Войната в мирно време по пътищата на България продължава и всеки ден черната статистика се пълни с нови данни за загинали.

Обратно в новината

Коментари - Войната на пътя ще продължи до „смяната на чипа“ | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

"До смяната на чипа" или до смяната на система за управление, система за толериране на нарушители и престъпници.

А с КАТ к'во прайме?! Вчера се върнах от Варна - 200км, полиция няма, някои хвърчат с над 150км/ч по междуселските пътища, пак добре, че рискованите изпреварвания ги нямаше много... А и с качеството на пътищата к'во пра'йме, къде са парите от винетките???!!!

Съгласен съм че има много джигити.Основния проблем обаче е в това, че нямаме инфрастуктура!!! Пътищата ни са от 50 -те години на миналия век и отдавна не отговарят на изискванията на днешния ден!!!

goose

По пътищата КАТ са само констативен орган на произшествията, превантивна работа - няма. След тях на дневен ред са съд и прокуратура - няма ефективна съдебна система - няма ефективно осъдени за касапниците по пътищата - всеки се чувства абсолютно безнаказан да прави простотии. Докато тези трите институции не започнат да работят (вместо само да слушат Цацаров и да обвиняват само политически неудобните) - шансове да се оправим няма никакви, не само за войната по пътищата.

jingiby

ЛЧМ-то (лошият човешки матрял) в Чалгария не може да си самосмени чипа, а и не иска. Това касае както самите шофьори, които не спазват никакви правила, така и управниците които не желаят да променят правилата по пътищата по същество, както и катаджиите, които не упражняват ефективен контрол. Самоунищожението ни ще продължи с пълна сила...

Голяма полза ще има, ако се смени чипа на сайтаджиЕ и "медиависти". Да спрат да заливат медийното пространство с тъпотии, манипулации и откровени лъжи.

Истината е, че масово хората са прости, без никаква култура. И това се наблюдава при тези с лъскавите автомобили и при тези с 10-годишните коли. Селянията е навсякъде. Софиянци, пловдивчани, перничани... Таксиджии, плочкаджии, лекари... Всички избиват комплекси, смятат се за нещо повече от другите, не им пука за другите, а и за тези, които возят...

Имаме пътища, шофьори, закон и правилник и дори КАТ! Нямаме контрол и противодействие! От кого ли - ами отговорете си сами!

Ники

Карайте в крайната лява лента на софийското околовръстно в скоростния и широк участък между бул."Бъкстон" и Бизнес парка с максимално разрешените 80 км/ч, а дори и малко повече. Обещавам , че непрекъсното ще Ви присветват и притискат отзад летящи болиди с желание за ненормално висока скорост скорост. Никаква полиция, никакъв контрол!

Естествено, че чипът е проблема. Както при тези, които са над КАТ и закона, така и тези, които не следвайки трафика, предразполагат към тапи, нерви, инциденти. В неделен ден да спускаш от планината поинерция, за да пестиш гориво, а след теб опашката от 8км коли да не те притеснява или да караш на магистралата с 80 е еднакво престъпление.

Какво може да е мнението, абсолютно едностранчив поглед върху сложна ситуация.

Да така е! Какво може да го спре? - Ефективни присъди? - ДА! В затвора ще има време да мисли. - Взети книжки? - ДА! Дори и за винаги. - Глоби като % от годишния доход или собствеността? - ДА! ДА! ДА!

Какво да го сменяме? Той празен чип? Има записана информация, колкото за вървене на два крака, плюскане и ...Тези три неща..Всичко друго липсва..Днес пътувах към Бургас от СЛ. бряг...Ми, говеда бе, говеда..Що ли обиждам говедата?!

Часкайте КАТ да ви оправи, а вие се чудете как да изпъзаляте КАТ! Културата на пътуващия българин е като на Бай Ганьо. Всеки ден Бай Ганьо тръгва да шофира и няма разлика с това което е правил онзи преди 100 и кусур години. Манталитета е същия;)

Законът се налага със сила. Контрол му е майката.

" днес на тези, които спазват правилата, се гледа с насмешка. Те са балъците, смотаните и лузърите" това казва всичко ....

Какво очаквате? Всички по-нови коли са с поне 120-30 коня, някой да кара с 90 ли? Лошото е ,че и на магистралите се избиваме, като кучета.

А, в Германия така ли прави "бай ГанЬО"? А, шведите в Швеция така ли се държат, както в България?

Никакви превенции и съвети, предупреждения и т. н. не могат да възпрат все по-агресивно и малоумно ставащият българин. И не само джигитът, а почти всички. Трябва да държавата да влезе във функцията си: глоби и затвор, пожизнено отнемане на свидетелството за управление, реформиране на КАТ да не е повече рекетьорска служба, която спомага за хаоса. Само съответстващи наказания, при изключване на най-корумпираната част от обществото - съдиите. Само така, след доста години на истинско противодействие, може да се стигне до по-малка почернени семейства.

То май в това е проблемът. Явно не понасяте някой да си кара с висока скорост ,а вие да ''пълзите''?!

Смяна на чип ли? Мореее, пусто дърво неокастрено! Я сложете едни ефективни присъди плюс солени глоби и бързо производство за нарушителите на Закона за движение по пътищата (повечето нарушители са потенциални убийци), я сложете същото наказание, но утроено, за причинителите на катастрофите, я почнете да взимате книжките за по няколко години, като за връщането им накарайте собствениците им да карат нови шофьорски курсове и да полагат изпит пред държавен орган, пък да видим дали за няколко години нещата няма да станат нормални.

Смяна на системата по пътищата! 1) Имаме закони! 2) Липсва контрол! В това си състояние КАТ е статистик, а не контролен орган. Трябва промяна! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! 3) Съдебна система - налагат се възможно най-леките наказания. Едно извинявам се и за престъпна небрежност се лепва условна. 4) Събираемост на глобите! Когато знаеш, че дори и да те хванат, дори и да те глобят, дори и да те осъдят, то ти няма да дадеш пари, ще си правиш каквото си искаш. Реформа в НАП по събираемост на глоби наложени за произшествия по пътищата. СПЕШНО!

от КАТ си драпат макарите и искат да им падат пари от въздуха ще е така! Ако някога заработят може и да започне смяната на чипа поне по отношение на това как се спазва Закона за движение по пътищата.

Пълни глупости. Точно крути мерки като взимане на книжки, сваляне на номера и затвор ще оправят нещата за много кратко време.

когато се забрани чалгата и ДАИ,и започнат курсове по минимум 3 месеца за категория Б при цена на курса най малко 1500 лева може и да се смени малко тоя чалгаджийския подкупен чип

Кой е автора на тази тъпотия? Да не мислите,че в някои държави където има ред ако никой не налага контрол ще има ред?

А колко са жертвите вследствие на лошите пътища и липсата на маркировка? Първо политиците трябва да си сменят чипа!

Като ти се кара бързо ходи на писта, нямаш място с такова каране по републикански път!

в САЩ повечето коли са доста по мощни от тези в Европа. А иди да караш там с повече от ограничението и да усетиш кво става в този случай!

Движението по пътната мрежа днес е все едно да пуснеш вода с високо налягане по стари водопроводи. Разбира се, че вода ще избие на няколко места. Трябва да се довърши магистралният пръстен - Тракия, Хемус и Черно Море. Каквито и репресивни мерки да налагат, броят на колите, високата им средна скорост, и остарялата пътна мрежа са основната предпоставка за ПТП-та.

Развила съм инициатива във фейсбук, която да отвори очите на много хора, но поради точно обърканите реалности, липсата на гражданско и отговорно поведение, тя се подминава с надсмешка или само с едно плахо "Подкрепяме те, давай!" Който се интересува и иска да промени нещо: RoadmadnessBulgaria!

Тръгвам края на седмицата на море, по магистрала Тракия към Бургас и се чудя дали ще мога да издържа психически да карам в лявата лента със 120 км в час по ''утъпканите от тирове коловози'' осеяни с дупки и бабуни , или чипа ми ще се бъгне и ще запраша и аз в лявата лента с ''трафика'' който там обикновено лети със 150-160 км в час?!

Би ли ми казал как така аджеба тук в Европа, всички спазват правилника? Да не говорим, че и колите са нови и също толкова мощни като в България?

Проблемът не е в толкова бързо движещите се, колкото че голяма част от шофьорите са несигурни в шофирането си и карат много бавно. Вчера напримет на прав участък в Пловдивско ни се наложи да изпреварваме много коли движещи се с 60 км/ч, на път с ограничение 90 км/ч. В тези случаи водачите се изнервят и се губи естественият ритъм на шофиране. Трябва да има и ограничение за минимална скорост.

Войната на пътя ще продължи до смяната на чипа Лошата новина е , че смяната на чипа ще стане, след като и последният българин се пренесе в отвъдното.

Колко?

'Какво може да го спре? Ефективни присъди? Взети книжки? Едва ли. ' С последното изречение от две буквички не съм съгласен. Точно това, и само това може, ако не да спре, поне да намали драстично жертвите на катастрофи. Шофирането в нетезво състояние, шофирането със скорост, над 100% от разрешената, шофиране без наличие на свитеделство за СУ за МПС, шофиране след употреба на марихуана или други упойващи и наркотични вещества е редно да се третират като опит за умишлено убийство. Или ако не, поне за това веднага, без присъда, един месец в затвора. При второ провинение - три месеца. При трето - година. И това свързано със съответните глоби - първо нарушение - една брутна заплата, второ - де, трето четири и така нататък. Бай ти Ганя го боли само тогава, когато му бръкнат у джебо! Как е възможно всички нашенци, като отидем на гурбет да шофираме като мушички а като се приберем в България - клаксони, засичания, все едно сме в серия на бързи и яростни. Значи със законови мерки може. Нарича се страх! Страх от сопата и от закона. Една позната в Германия след 1,6 промила зад волана получи глоба 2 000 евро, година и шест месеца без книжка и защото и беше първо нарушение и си призна, само заради това не влезе в затвора. А не е само това - когато и свърши наказанието и връщат книжката, но може да шофира само извън Германия, за да шофира в Германия трябва да вземе така наречения тик деп тест - т.е. психо, но много, много трудно. Трябва да се подготвяш и да хвърлиш още 2-3 бинки за да го вземеш. Защо в България не може - ами защото на потенциалните убийци не им се взема оръжието и не понасят адекватни наказания. За това. Разбира се, има случаи в които на човек му прилошава и се случват трагедии, но тук говорим за катастрофите от глупост!

... като са несигурни да не шофират ли? Преценили са си хората възможностите и шофират спрямо тях. Заради твоя кеф да не трупат опит ли? Впрочем толкова ли ти е трудно да издебнеш прав участък и да ги изпревариш? И ако чак толкова не си в състояние да си владееш нервите да хвърлиш книжката и да оставиш на женати да те вози?

... за проверовъчен. Та за какво викаш служила лявата лента според ЗДП? Да караш в нея?

Чипа в главите на КАТ. И докато нарушителите не се свалят от автомобилите а при хващане да се кара без книжка да се ходи в затвора.

Народа е много прост и оглупен. Поради това и малокултурието на матрияла,е необходимо на първо време следното: - курсовете за правоспособност на МПС трябва да са минимум 4 месеца. Да включват,изучаване на автомобила ,правилника за движение, полигон,тренажор, физика и механика,съпротивление на материялите, съдаване на умения за поведение в различни превозни средства , изучаване на основни закони на физиката и химията, техники за безопасност при боравене с автомобил,елементарни ремонти на автомобила, противопожарни умения,условия на пътя,медицинска помощ,времето като фактор,наказателна отговорност,практика в различни атвосферни условия и терен,алкохолни и наркотични въздействия, поведение на автомобила,предвидимост и специфика на машината в български условия,възпитание и култура на пътя,мерки за безопасност при авария,вътрешни изпити, държавен изпит с повишени критерии. Второ, подобряване на пътните условия на територията. Жестоки санкции включително и затвор . Завишени глоби,сваялне на номера,лишаване до живот,психофизични прегледи, пробации за минимум едногоишен период. Стимулиране на водачите за безопасно поведени на пътя. Тези мерки са задължителни, защото автомобила е оръжие и когато то се повери в ръцете на маймуна, непревенно води до отнемане на човешки живот,суицидни действия или осакатяване на индивида или група от индивиди. Държавните изпитни комисии,трябва да се очистят от корумпирани примати,защото всички мерки в тази насока могат да се обезмислят . Свидетелство за управление на МПС да се дава само на биологични единици навършили 21 годишна възраст задължително завършили минимум средно образование.

Напълно подкрепям. По новия участък на Тракия към Бургас, дясната лента е цялата на бабуни и дори със 120 трудно се удържа колата и затова повечето шофьори предпочитат да карат в най-бързата лента и така се увеличава предпоставката за ПТП

войната по пътищата може да спре единствено и само при едно ефективно действащо законодателство и мерки. Пиар кампании не са полезни за обществото.

Да, дясната лента е зле. В лявата има такива с над 140 км/ч, но не са чак толкова много. С темпомата винаги карам в лявата със 140 и от Бургас до София съм преминавал в дясна 5-6 пъти най-много от ниско летящи. Само като преминаваш в дясна намаляй бързо до 110 че ще си събираш някъде окачването :)

Това на знаците е максималната разрешена а не задължителната за движение скорост. Дори на магистрала, където е въведена минимална скорост за движение тя е 60 км/ч

Толкова!

Като кон с капаци си! Казват ти, че има закони и друга промяна трябва, ама не - едно си баба знае - да се променяли законите...

.....