До края на годината отпадат 12 хартиени удостоверения

С "очовечаване" на административните услуги до края на годината ще отпадне нуждата от 12 хартиени удостоверения. Те ще са дегитализирани и получавани по е-път.

Обратно в новината

Коментари - До края на годината отпадат 12 хартиени удостоверения | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

sin sity

Браво Дончев! Голямата работа сте..... Досега трябваше да сме забравили за административния произвол, а ние продължаваме да слушаме обещания. По-добре направете нещо и кажете: "Направихме това и това." Обещанията вече не ги слушаме, остаряхме със слушане на обещания 30 години.

след като двойно е намаляла безработицата защо служителите в бюрото по труда пак си стоят там

Не само са там, но броят им се увеличава. Защото БГ е страна където процентът на произвеждащите непрекъснато намалява с всяка измината година.

стяга примката

това вече веднъж се каза колко пъти ще се повтаря администрацията не работи освен да котка малцинствата и да ги назначава за администратори нищо че нямат нито образование нито знание

Тя "стокиращата" го дигитализира. Селендури.е управляват БГ.

Представам си как разни кифли операторки "дигитализират" информацията докато чатят или лайкват в социалните мрежи или чукат лафче по мобилните. Нерви въжета ще трябват докато докажеш кой си, от къде си, кое е твое, кое е мое, ... ---------------------------

Напънала се планината и родила мишка :) След поне 1 милиард потрошени средства за е-управление досега. И все пак добре е най-после да има реални резултати в полза на Суверена. да видим дали ще се спазят законовите срокове за въвеждане и на е-гласуване За да можем скоро след това да пристъп и към е-референдуми и да върнем власт имащите в тяхната нормална роля на слуги на Народа

Тоя от "работа"няма време да се обръсне! Абе нанколу, сложи себе си в порядъчен вид, пак тогава оправяй държавата.

явно в момента въпросните услуги са 'гитализирани' и затова предстои да бъдат дЕгитализирани. така се получава след като грамотни и ЕнтелЕгентни журналисти пишат статиите.

хартиените документи отпадат, а чиновниците остават, нали така господин от Герб, град Габрово. Фенка съм ти, но файда вече нямаме, защото нямаме желание завръщане в Родината си. анадънму булгар от булгар, роден в края на 83, 84, без жена, без деца, стари ергени извън бг, а след това, няма кой да наследи всичко, защото са сами, всичко на булгаристан, анадънму местан и духан. А на вицепремиерът Томислав Дончев само хубави неща да му се случват, защото има чат на нещата отдалече и то е, че пари при пари отиват, а останалите, неправилно разпределение на парите... здраве да е, мрънкането забранено, г-н Дончев, нал` така. Из делниците на един луд посред нощ?!?!?!?! :)

Se taia

"...Ще отпадне и т.нар. двутактовост на услугите - гражданите да подават заявление за документ на една дата, а да го получават на друга дата при положение, че той се вади за пет минути. Това е безобразие, коментира Дончев и допълни, че трябва да се гледа на административните процеси през очите на гражданите...." И разбраха, чак сега, че това е безобразие? Бравос!!! Значи следващите 100 години може да очакваме някакво подобрение...

Браво!!! Значи има разумни хора у нас. Бюрокрацията е раковото заболяване на всяко едно общество!

Докато светът решава съвсем други проблеми, нашият се радва, че 12 хартийки щели да отпаднат... но не казва от колко хиляди документа. Някак неловко се получава. Неадекватни сме на времето.

след като надгради инфраструктората (зидане на черкви с мистрия и вар) се е фанал за молива да пише законово разпореждане на кметовете си по най-бързия начин да търчат да питат поповете дали си се родил или умрел, та да ти издадат съответното удостоверение

700 000 хил. дерибей част от тях не си заплащат и осигуровките !

тоя явно е получил евродиректива от цифровата евромисирка да ѝ закара числата от хартиената дигитализация, та она да ги стокира на цифрения пазар

"Дончев изрази учудване, че при работно време от осем часа за дадено ведомство приемното време за граждани е по-кратко. " - този къде живее, че се чуди? Аз пък се чудя как може да има гъвкаво работно време за държавните чиновници, НО НЕ И ЗА ТЕЗИ, които работят с граждани. Значи секЛецарката му може да е с гъвкаво работно време, ама тя едва ли може да ми свърши административната услуга, която аз искам да ползвам след 17.00-17.30 ч. .... Но... живеем в Абсурдистан

Бади и таксите! За съдимост-6 лева, за удостоверение,че не ме водят на отчет,като психично болен- 40 лв.

Много добре и крайно време беше! Браво на Дончев!

дЕгитализация ли се пише, олигофренииии!!!!Крайно неграмотни сте! Честно! Поредната новина назидана до капата с грешки! Ужас!

Повече се хвалите преди да сте изпълнили нещо. Явно няма с какво реално да се похвелите и се хвалите с "ще направим"

Не знам какво отпадна, но аз продължавам да вадя актуални състояния "със син печат" и "подпис на съдия". Вадя ги щото ми ги искат...

Не може да си платиш в НАП осигуровките и следващия ден да отиваш за удостоверение Или не ти достигат 3стотинки и не ти дават удостоверение за липса на задължение Срамота при Царя го даваха за 1минута

Точно за 3 стотинки платих 9 лева банкови такси... :)

ама като ги дЕгитализират да неее...?

администрацята в бг е от третия свят,чиновниците в по-голямата част малоумни,дано има някакъв прогрес.

браво,най накрая да предприемат нещо разумно,ако продължават така ще е добре!!!

Тоя човечец - пелтек не мога да го разбера с какво точно се занимава, почти 3 мандата вече!

Аман от приказки..Едно удостоверение в общината ако го искаш в момента когато е излезнали на компютъра е 10 лева, ама ако отидеш да си го вземеш след 2-3 дена ще да е 5 лева, нищо че е разпечатано в момента когато си го поискал..Обирджии до дупка защото многобройната общинска администрация трябва да взема от някого пари за стоенето си на стола

Трети мандат управляваме, а този фъфлек обяснява как е било до сега и, и че било недопустимо! Баси наглите тъпанари тия гербаджии!

..,а къде остана УДОСТОВЕРЕНИЕТО ЗА СЪДИМОСТ ? Нали обещанията за промяна бяха започнати с него!

Остана някъде в 2001-2002 г., когато малкият Николайчо, едното юпи на царчето, обясняваше за електронното управление на държавата, а милионите определени затова се преляха в определени лични сметки...

Удостоверението за съдимост от няколко години се заявява и получава електронно.

ДО КОГА ТОЗИ ИЗМЪЧЕН НАРОД ЩЕ ИЗДЪРЖА ТАЗИ ОГРОМНА АРМИЯ НАРЕЧЕНА ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ????? 700 000 ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ, ВИЕ НОРМАЛНИ ЛИ СТЕ????

Попитай същото "този измъчен народ". Изглежда че не е толкова измъчен щом продължава да ги търпи!

А колко бюджетни служители не заплащащи осигуровки ще отпаднат от хранилката. Тука е заровено кучето.

Така ли изглежда, защото с последното ми преусвидетелстване на за ТЕЛК направо ме разсипа администрацията на телка, централната администрация и тази на НОЙ. Толкова некомптентност, мудност и некъдърност не съм виждал през целия си живот. В ТЕЛК-а им казвам спряна ми е картата за градски транспорт всяко идване ми коства транпортни разходи - тези поне три пъти ме връщаха, че някой лекар не се бил подписал. В администрацията на ТЕЛКА отидох пет дена по-рано, трябвало да съм си отишъл на датата. След това тези НОЙ след като ги чакаха един месец, още неса ми пуснали нареждането за пенсията. Как живее 100% инвалид без доходи никой не го интересува.

Само популизъм. В действителност се отварят дупки за измами, защото не се търсят адекватни решения. Пример: За промяна на НТП на земя, която е в ПЗП, сега трябва и свидетелство от РИОСВ. Намаляват се такси за издаване на скици, а такива издават едрите земевладелци - тези които купуват земи се облекчават, а не обикновения гражданин.

много си прост бай янко,по-добре си трай.

Когато нямаш аргументи - обиждаш. Личи си кой какъв е...

Не разбирам защо на държавната и общинска администрации трябва да се плащат такси за издаване на документи, следкато ние им плащаме заплати за да вършат това?

С таксата се покрива стойността на материалния носител на информацията: хартия, компакт диск и пр., а също и използването на принтери и друга техника. Вече защо цените за сходни документи са различни, е отделен въпрос. Още по-отделен въпрос е защо един обикновен лист с нещо напечатано на него струва толкова скъпо да ти го издадат - по-скъпо, отколкото е цената на този лист, похабеното мастило и тока на принтера.

Ама 10 лева за едно удостоверение за наследници както и да смятате всичко изброено няма и до 2 лева да стигне.. Както банките така и тези си тъпчат гушите с такси за щяло и нещяло..

По принцип е добре. Но човек вади такова удостоверение 1-2 пъти през живота си и струва 5 лева. Това не е проблемът на администрацията, а и не виждам там каква корупция може да има. Услугите по гражданска регистрация, местни данъци и т.н. и сега са си добре. Хванете се с най-големия батак и най-голямата корупция - ЗУТ. Защо не опитате за един ден да си извадите документи за строителство на една къща / или поне ограда/. Една година ходене по мъките, десетки документи, планове, скици, визи, конструктивни становища, ВиК част, електро, геодезия, конструкции, пожарни, архитекти, заснемания, планове и т.н. Ако не дай си боже имотът е извън регулация - ПУП-ове, Общински съвети, областни управи, оценки, становища, министерства, еколози. Обикновено документите са издавани от фирми, близки до този, дето ви прави услугата. Страшна хранилка за стотици милиони годишно в нечии джобове. И накрая ако още си жив, строежът струва 20 000 лв., документите 30 000. А в една Великобритания се искали 2 документа за целта.

и още лиценз за продажба на цигари ,категоризация на заведение,търговски регистрации и тн.

, който струва 20 000 лева, а документацията - 30 000 лева? Я по- кротко с популизма и пали свещи да не раздруса.

Ами според вас понеже ям пица веднъж годишно вместо по 2 лева да ми я продават по 5 лева ли???Неможе лист хартия както беше написал някой с нещо напечатано взето от данните на човека а не сътворено от служителя да струва 10 лева.

Браво, малко напред в правилната посока. Все още сте много назад от развития свят. Аз така съм си направил бизнеса че с политици и администрация да нямам нищо общо.

Личи си, че нямаш никакъв бизнес. Няма сфера на дейност, в която да нямаш досег с държавна администрация - дали ще е БАБХ, дали ще е Агенция по труда или РИОСВ... Няма как. А твоя бизнес е само въображаем.

личи си че цял живот те нагъзват чиновниците, не всичко на този свят е легално нали знаеш, но ти продължавай да целуваш задниците на чиновниците !!!! да ти е сладко!

Така си и знаех, родена след 1984 година и с удостоверение за граждански брак (ЕЛЕКТРОННО) може да бъде само циганка. Значи чрез електронизация към успешна циганизация

Родените през 1985, например, са на 32 сега, така че може да се каже, че важи за младите българи. Освен това циганките се женят на 13 по техните обичаи, граждански брак нямат регистриран, защото е противозаконно. Не знам дали на 18 отиват да сключат официално или си живеят така - самотни майки.

Е не е точно така. Родените 1984 г. в момента са на 33 год., родените 1990 на 27 г. Не адмирирам малцинствата при които децата раждат деца, но и настъпващата тенденция жени в климактериума да раждат също не е добра идея. Всяко нещо с времето си.