Законопроект предвижда липса на оценки за деца до 4 клас

Децата няма да получават оценки до четвърти клас, предвижда законопроект, внесен в парламента от ГЕРБ.

Обратно в новината

Коментари - Законопроект предвижда липса на оценки за деца до 4 клас | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Категорично трябва да има възможност по-будните, по-упоритите, по-желаещите да могат още след 4 клас да избират насока на образованието си - в математическа гимназия, в езикова гимназия. Така в 5 клас се събират деца с определени интереси, създава се конкурентна среда, която те бута напред. В противен случай по-будните деца се сливат с общото, приравняват се, омързеляват се, т.е. осланят се на "лесна слава", а след 7 клас вече е късно за мотивация и ...

Я махнете оценките във всички класове и задължителното присъствие,за да се увеличи 100% "проходимостта" в системата!Сега не могат да пишат в 5-ти клас,а в бъдеще и след 12-ти клас!Гаврата с образованието продължава.А министъра не знаел нищо за този "закон"!

Значи научил ненаучил минаваш от клас в клас...

А кога образователното министерство ще издаде закон, в който ще бъде регистрирано отпаданео на текущи и годишни оценки от 4 до 12 клас? Чакаме го! Изобщо, ако може, образованието да отпадне като опция, защоото на терминал 1 не те питат какви са ти оценките, а каква е твоята дестинация! С този манталитет и загриженост за младите БЪЛГАРИ, нямате друга алтернатива в момента, а ще трябва да решавате съвсем други проблеми - цигански и имигрантски!

Именно от 1 до 4 клас се формират навиците за обучение!!! Който НЕ Е в състояние да премине успешно този период НЯМА смисъл "да се бута" нагоре!! От всяко клонче свирка не става!!!Предложението НЕ Е УДАЧНО!!!!

По мое време, не се пишеха оценки на децата от 1-ви до 3-ти клас. Повечко играехме навън и по-малко се вълнувахме дали ще преминем успешно "този период". А дори 4-ти клас, като почнаха да ни пишат оценки пак не се интересувахме от това. "Бутах се нагоре", завърших университет. Оценките никога не са ми били атестат. Но не бях със слаб успех. Сега работя. От доста години. Постоянно чета и уча нови неща - такава ми е работата. Явно от моето клонче е станала свирка. Добре, че навремето не сте ми били вие учителка, за да се предпазя от такива глупави и истерични лелички, за които "оценките са всичко"!

Точно това исках и аз да кажа!Отделно - много по-лесно е да се повтарят първите класове, отколкото по-горните, когато децата вече са се оформили.

Защо изобщо да ходят на училище?!Направо да им раздават "дипломите"!

Очевидно еврейската мафия прави всичко необходимо за да вкара децата ни в глобалния калъп на обезличаването и безвремието! И ако някой иска да разбере какви продукти "произвежда" този глобален калъп, достатъчно е да погледне физиономиите на Тиквоний І-ви и неговия шут Цеко!

"Който щади тоягата си, мрази сина си, а който го обича, наказва го навреме" съветва ни Светото Писание. Ние обаче не щем да наказваме. Резултатите са налице.

Тази система е умишлена и цели разпад на образованието. Смесване на добрите и умните -работливите ученици със слабите, мързеливите. Тоест смесване на катрана с меда. Резултат всичко за изхвърляне. Това искат глобалистите - България колония и прости хора. Мъже шофьори и жени за развлечение.И когато искат да починат от демокрацията в собствените си страни - да се разнообразят в една колония.В Реф блок се събраха всички отрепки и прокарват политиката на Запада за нулиране на БГ. Едно време французи много завиждаха на БГ децата, че са умни и можещи. Е сега им се сбъдна мечтата- няма Атомна централа, няма производство, прости хора мъже и лесни жени -мечта на Западняка. Щот съм ги гледал какви ги вършат В Джамайка,Хонолулу и У-та Пао.Оценката за децата е вид измервателен уред . И как родителят ще разбере какво става с детето?

Аууу, ще ги затъпяват българчетата да не изпъкват сред ромчетата, а работещите им родителите ще плащат социалните на 14 годишните майки. Това е стратегията да не избягат в чужбина с този нисък интелект?! Е, то на европейците с чиста кръв им трябва прислуга! Има ли мислещи, които си задават въпроса: Как страни по-назад от нас през 80-те ни изпревариха, та не можем да ги стигнем, а все целуваме дуп.то на чичо Сам?!

Докато вървят подобни порнографии като Големият брат, не очаквайте децата ви да имат възпитание. Самите родители нямат сили да се справят с истерията на налаганата култура от медиите , пък какво остава за учителите. Докато не осъзнаете, че това с което ни заливат тези медийни магнати за лична изгода, всичко рефлектира върху психиката и поведението на децата ни. Нека медийните босове не се правят на ощипани госпожици. Преди десетина години имаше едно предаване КЕЧ, което едвам го изместиха в късен час с голям зор. Тогава децата ни буквално се претрепваха от бой. А чували ли сте какво говорят големите ви приятели американците в този шоу спектакъл ? Бий майка си , убий баща си и се млатят с едни столове. Обяснете на малкия Пепи в първи клас, че това е шоу и едни мазни чичковци изкарват парички , а Пепи ще покаже хватките които е научил и ще разбие носа на Ицата . После госпожицата в училище не е звероукротител. А още давате ли От местопрестъплението в най-гледаното време? Май имаше 2-3 случая на особено зверски убийства от малолетни? Хайде нали сте големите психолози? Озаптете ги най-сетне тези идиоти от медиите , да се държат адекватно в ефира. Ей вие чухте ли 6-тата в света като преподаваше специални уроци на захапаните покрай нея? Кво ще кажете а ? Утре не се чудете че дъщеря ви прави свирки в класната стая и другите я снимат.

Без оценки до 4-ти клас? Смях, "великите" ни "мислители" от новото време откриха още незабравеното старо...Въртят, сучат и пак там - времената преди "голямата" демокрация... Което не е зле, само що изтървахме едно поколение цяло поколение, за чий простотии...?!

Ще изгоня ученика от час ,ами ало,управляващите ,вие имате ли си представа изобщо от това ,което пишете -ами нали като го изгоня ,той може да направи някоя пакост през това време ,че да си усложня и живота още повече,че да викам и веднага родителите му,ами нали тези родители са на работа бе,господа ,ами как ще хукнат веднага ,нали началството няма да им позволи,а и аз с моето обаждане ще наруша и психическото им равновесие, и те няма да са и годни до края на работния си ден.Вие мислите ли го това ,господа -управляващи ,които и хабер си нямате от реалното ежедневие в училищата.То много лесно да изискваш и да налагаш ,но трябва и да се поставиш, и на отсрещната страна,потърпевшите ние-учители ,родители и деца!!!Всички ние заедно страдаме най-много от безумието Ви!!!Трябва в министерството на образованието да се назначат редови учители с много стаж и опит в професията ,а не такива чиновници ,които в училище не са стъпвали,а коват и предлагат училищни закони-БЕЗУМНИ! И това е от години и нищо до сега не се е променило..към по-добро!Опомнете се и четете ,това което пишем тук във форума-това е червена сигнална лампа към управляващите в образованието!!!!!!

Проблемът ви е че си мислите че като направите образованието задължително и залъгвате обществото че на всяка цена искате да го образовате. Нищо повече не правите освен да си прибирате предвидените пари за това.

Не бе, ще го пратиш при педагогическия съветник. Нали това му е работата - не че не знам каква е в действителност, но нали трябва и с нещо по-сериозно и отговорно да заработва заплатата си - и без друго е с педагогическа отпуска и заплата, а работата му не е кой знае колко много

Няма да си усложниЖ много живота, даскале! На първо време ще пишеш ОБЯСНИТЕЛНИ БЕЛЕЖКИ на шефа си, а после ще УЗРЕЕШ, че за 250 евро/бруто/ не си струва да си трошиш здравето и нервите- нахалост! Толкова не взема дори и най-клапавата перачка в Гърция, а ти търсиш "престиж"? Пфу! Остави копелетата и чобаните на нивата и гледай да си спасиш кожата на някое друго поприще, защото това, което вече от 26 години се случва в българското образование, е един ГОЛЯМ РЕЗИЛ!

Само едно ще ви кажа на всички разбирачи. След като по времето на комунизма, българинът беше на първите места в света по образованост, значи е имало златно зърно в онази система. Колкото и да сте твърдоглави сини, вземете го проумейте това. Образованието не е да усвоим едни пари, а да стигнеш и да заинтригуваш съзнанието поне на 70% от децата, които са ти поверени да ги образоваш. Във вашите глави и особено на този Вълчев е пълен хаос. Само бълваме някакви системи, където всичко се върти около парите , без никакъв положителен краен резултат. Не е важно да фабрикуваме някакви реформи, колкото да се намираме на работа. Всичко са глупости, което го правите. Трябва ли да изгубим още 10 години, за да разберете, че реформата не е в усвояването на едни пари, а в добрият краен резултат.

По-бърза програма за ''затъпяване на нацията'' не можахте ли да намерите?! Последни ''напъни'' за доунищожаване на образователната ни система...

Върховна глупост . Как успяват да измислят подобни неща не знам

Каквото искате си мислете, но моето момченце намрази училището за цял живот , заради грубиянката , която му беше учителка в първи клас . Тази жена се държеше към децата с досада, толерираше само умничките, моето го наказваше с вдигнати ръце до стената, защото правил смешки на класа и го шамареше с покзалката. За капак на родителската среща се изцепи, че системата не толерира сметалото и пръчиците като средство за онагледяване на уроците по математика. Трябвало да мислят ! Като свършели пръстите на ръцете, на краката ли ще ползваме. Тъпа идиотка. Заради нея, момченцето ми завинаги намрази науката, а в детската градина беше толкова слънчево детенце. Учеше си и песничките и стихчетата и ни забавляваше на всички празници. На мама маймунчето.

Сега в кой клас е вашето дете?

Завърши училище, като така и не го заобича до края. Материалът им беше безумен. В 4-ти учиха устройство на мозък. В 6-7 клас по ръчен труд имаха урок да учат за диоди. Говориха им за p-n преход , нещо което се учи в университет. По литература темите се смъкваха от Помагало. По другите предмети също, като някои материали даже не ги четеше за какво стават въпрос. Предаваше ги разпечатани на ксерокс И ТЕ МУ ГИ ПРИЕМАХА. Стихотворенията се учеха до втория куплет за четворка , 2/3 от текста за 5-ца и цялото за 6-ца. И това на родителските срещи беше обяснявано с усмивка - "поне да научат нещо". Веднъж взех да се правя на добра майка и се провалих още на заданието на темата за Бай Ганьо. Учителката в стремежа си да изглежда посветена в творчеството на Алеко, беше завъртяла такова задание, че едва ли и тя самата знаеше какво пита децата. В големите класове въобще нямаше учебник по география и физика, като географията беше отдавна спряна от издателството и просто нямаше откъде да я купим. Физиката не му трябваше. Достатъчно беше да не шуми в час и да не пречи на госпожата да и мине часа спокойно. По математика зубреше в края на годината някакви леми и теореми и за това му пишеха тройка. По химия още в 7-ми клас си остана блуждаещ електрон. Като ходех на родителски срещи, съществуваха само 4-5 деца, за които имаше какво да говорим. Масово родителите се оплакваха, че учителите си работят в час само с отличниците. Ден да мине самун да загине и да си приберат паричките от делегираните бюджети. По английски ако имал 10 изречения за домашно, той правел 5 от тях за 4-ка. Повече не му и трябваше. Сигурно аз трябваше да изисквам от него да направи всичките. По български учеше планчето в тетрадка малък формат едната страничка.

Като майка на теенейджъри ви съчувствам и се надявам синчето ви да успее да преодолее лошия опит и да намери удоволствието от ходене на училище! И с моя син имахме период когато той подхвърляше шегички в клас (6-7 годишен) и се наслаждаваше на вниманието на децата, фрустрирайки учителите. Но с общи усилия ни, родителите и учителите успяхме да въведем дисциплина. В момента е в гимназия, имаше макс. резултат на изпита който е нещо като матурата в БГ, т.е. не е глупав или разсеян, а просто имаше период в който беше палав... Говорете с тази учителка, с директора...

Още като зам.министър, г-жа Дамянова показа, че малко знае за средното образование и сега го доказва. Преди години беше експариментиран начален етап без оценки. С нищо не подобри знанията на децата и се върна старото положение. Разделянето на етапи също не носи нищо ново. Реформата ще има ефект, ако образованието придобие приложен характер, подготвя за живота и дава професия. Нужни са нови учебни планове, програми и учебно съдържание, освободено от висока наука. Другото е преливане от пусто в празно и излишно харчене на пари.

задължително трябва да има оценки.Махнат ли оценките съвсем ще спрат да учат.родителите въобще вече няма да поглеждат и да помагат в уроците,защото няма 2,няма проблем.

Чудят се какви простотии да измислят! Вчера имаше новина, че им препоръчват по-рано да ги пращат в гимназията, а сега пък им махат оценките. Трябва да има оценки. Докато са по-малки децата приемат нещата много по-естествено, а и това е стимул за тях. Моят син е в трети клас, но не в България. Имат оценки от втори клас. Отделно има деца, които повтарят годината - например едно дете имаше проблеми с математиката и го оставиха да повтаря. Нямаше никакъв проблем. Обясниха на децата... Исках само да напиша, че преди да се правят такива основни промени, трябва да се огледат депутатите и почерпят опит от страни с добро образование.

Не трябва да има оценки в първите класове! Това разбива нервите на децата и деформира ценностната им система. Все едно да наложиш наказания на 2 годишно дете. Психиката на децат до 10 г. не е подходяща да приеме конструктивно оженките и е далеч по-лошо да има оценки. Най-прогресивните образователни системи махат оценки в първите класове и наблягат на стимули за децата да проявяват интерес и желание да учат. Може да си в напреднала държава, но и там ще променят това. Вреди. След първите наколко години може. До тогава се казва много добре и браво. Нищо повече. Знам,ч е има хора, които много харесват да оценяват, но да си оценяват себе си, а не да използват психиката на малките деца като биксова крупа, коягаот тя не е готова за това.

Е, как пък толкова поколения са запазили психиката си, въпреки оценките в училище... Децата психясват от глупостите написани в учебниците, но да се премахнат е малко по- трудно от това да се махнат оценките и да се раздели средното образование на две.

"Учителите обаче ще има право да гонят учениците, ако пречат в час или дойдат на училище в неподходящо облекло." Да бе, какъв е проблема? Да закачат бедните деца! Какво им пречи на учениците да влязат в клас със гръндж прическа, или пък пънк прическа, в електрическо зелено и виолетово червено, с дънки с дупки по крачолите, за да не се стресират? Глупости, това само ГЕРБ може да измисли. Едно време имаше не само оценки от 2 до 6, но и повтаряне на класа. До последната мярка се стигаше в много редки случаи, но все пак я имаше. Защо да отпада? Не става въпрос да се въвеждат комунистическите казармени норми в училище, но навремето се обръщаше внимание и на поведението. Сега пак се обръща внимание, но като че ли не превантивно, а някак "след дъжд качулка". Като се установи вече че има проблемни деца и чак тогава. Вече започвам да се замислям, дали Бойко Борисов прави всички тия глупости заради това че е бивш комунист (то бивш комунист няма де), или просто толкова си може? В началото все пак започна добре новото правителство, но вече взеха да се излагат... Уважавайте мнението на учителите! То не е без значение!

Започна се... вчера със задължителните градини на 4годишните, днес - без оценки до 4 клас. Що за тъпотия, какъв стимул ще имат децата да учат, да напредват в знанията. За първокласниците някак е по-приемливо, да имат време за адаптация към оценяването, но след това?? Децата ще се демотивират да учат и преходът към 5 клас с оценки ще е стресиращ! Или идеята е привнесена отвън и цели на нашите природно умни деца да се пречи да се образоват ?!?

Ти по-добре се погрижи реформаторите да не източат парите за образование, че знаеш ли как се облизват частните училища...

Не знам как да се погрижа, като нямам нищо общо с реформаторите, но споделям вашето схващане, че частните училище не трябва да получават държавни субсидии.

Като са по-добри от държавните, защо да не се облизват?! Или смяташ за вредно по-добрите образователни институции? Парадоксално! По-добри са, а да не получават. Да, те комунистите така избиха и изгониха интелигенцията, та сега такива умници като тебе ръсят тъпотии из България. Материал...

ПРЕДЛАГАМ ЦЕЛИЯ ЕТАП НА ОБУчЕНИЕ ОТ1-12клас без оценки.КОИ ОТ УчЕНИЦИТЕ ИСКА ДА ПРЕМИНЕ В ПО ГОРЕН КЛАС ДА КАЖЕ НА - УчИТЕЛЯ, КОИ НЕ ИСКА ОСТАВА ВЪВ СЪщИЯ КЛАС............

ПРЕДЛАГАМ ДА СЕ ВЪРНЕ СИСТЕМАТА ОТ ВРЕМЕТО НА КОМУНИЗМА!!!

В Американското училище, имаше личица вместо оценки. За добра работа, имаше усмихнато личице и стимулиращи коментари от страна на преподавателя, за средна работа имаше середно личице, за лоша намръщено личице. Така беше до еквивалента на 3ти клас в България. Когато се върнах и почнаха да ме засипват с оценки беше изключително стресиращо, но разбира се свикнах. Смятам ,че детската психика е по уязвима когато е по-малко детето и то ще приеме ученето повече като игра ( ако няма оценки) отколкото ,като нещо задължително, това ще мотивира детето и то ще се представя много по-добре отколкото сега. Подкрепям закона. А относно това .,че още повече лимитират учителите във възпитанието на децата, тук вече не съм съгласен! За съжаление много родители са занемарили децата си в домовете.

Който не знае урока си, ще му лепват по един печат-фалус в тетрадката. Тогава баба ти Радка ще ги брои докато заспи! Не ми трийте коментара, ами се поразходете до Индия и вижте, че този орган е ситуиран във всяка една уважаваща себе си храмова постройка. И без друго, както е тръгмало, в скоро време даскалите ще забавляват само едни дечица от изложил себе си индийски клан, на който оценките са ПОСЛЕДНА ГРИЖА:D

аз съм набор 77 и до 4 клас имахме печати с пчелички и разни такива:) поощрения:) нямаше СТРЕС! с тези ранни оценки стресирате децата! ще се разболяват от диабет! трябва оценяването да започва от 5 клас! все пак става дума за деца, които още не знаят на кой свят са:) оценките са хипер стрес за детето, така че внимавайте и родители и учители! и слаб ученик се справя прекрасно в живота! а отличникът може да се провали, така че... по-тихичко:) като цяло обазованието е зле! толерирате турцизми и американизми и невярна история и литература в учебниците и изобщо навсякъде - к'во да говорим повече?! пф!

Аз смятам, че стреса с оценките произлиза от родителите, а не от учителите. Аз на моето дете не му се карам за по-ниски оценки, казала съм му, че е важно да знае и да не пропуска материал, особено по математика, за да не се изтърве нишката, пък оценките не са толкова важни на този етап, важни са в гимназиалните класове, когато ще кандидатства за висше учебно заведение, но за сега да внимава да не пропуска съществените неща и да си гледа здравето и спокойствието.

Абсолютно подкрепям мнението на 'лекарка', само искам да допълня, че стресът идва не само от родителите, но и от лошите педагози. Моите деца са родени и израстват извън България и като сравнявам техния с моя опит, разбирам колко е важно да има позитивни и компетентни педагози. Те дават спокойствие и увереност и на родителите, a и децата отиват всеки ден с усмивка на училище, макар че имат оценки от 6-годишни, тестове и всичко което трябва да имат в едно училище

Учител в начален курс съм и родител на третокласник. Оценките до 4-ти клас са последната ни грижа. Някой първо трябва да се погрижи за съдържанието на учебниците и дисциплината на учениците, а после да се мисли за останалото. И междудругото не е зле да се помисли за разделение на учениците според знанията им както е в някой страни, няма смисъл едно бързоуспяващо дете да повтаря едно и също, при условие че вече е усвоило материала. Както и не е зле да се налагат големи глоби на родители.

Сигурно и да въведем боя с пръчки от времето на католишките лицеи.

Напълно съм съгласен. Детето ми е първи клас и се явява на състезания по математика още от сега. Не защото ние родителите му го караме, а защото той сам иска, интересно му е и го увлича. Обаче като му гледам учебниците и помагалата, аз от първи клас спомени нямам много, но в големите класове не помня да съм имал едно кило учебници и помагала по един предмет само, примерно математика. А при все че съм отдавна инженер, та макар да не съм голям гений все пак ми се удава математиката, за някои задачи се чудя как трябва да се решат. Явно е че и децата няма да станат вундеркиндчета. И не че имам нещо против САЩ и американското образование, но защо трябва всичко да копираме на сляпо от тях? Така че да, съгласен съм че материалът има много "трески за дялане". А за поведението също съм съгласен. Не става въпрос да маршируват като в казарма и да изпълняват заповеди, но да се научат че в техен личен интерес е да бъдат добре възпитани.

Най-голямата глупост която можем да причиним на народа си , е да копираме образователната и здравна система на американците. Тези които им движат държавата напред са емигрантите. Мозъците които те примамват от цял свят , не са образовани по тяхната образователна система.

Поредната идиотия на МОН. Трябва дори да има и оценяване на поведението на учениците - много се разхайтиха напоследък.

чаветата ще учат ли

wtf... и какво ще им дава мотивация тогава? Определено в ден днешен ученици да разчитат на съвест и реално желание за знание, което е естествената мотивация, е почти невъзможно, така че като махнат и чисто системния начин за мотивиране, то какво ще остане..? Кръжоци и чавдарчета ли? А и това що за дивотия: "дойдат на училище в неподходящо облекло"..? Въведете и униформи и ще стане съвсем прекрасно.. преКРАСно. Червена красная!

Разбира се, че трябва да има униформи. Униформата дава чувство за принадлежност. Всяко елитно училище има такава и децата се радват че ги разпознават като част от него.

По наше време в класа имахме едно турче и 3 циганета.Учебниците бяха един по Български език и литература и един по Математика и т.н. Всички излизахме гранотни накрая включително циганетата. Сега има десетки различни програми и учебници ,от които ошашавения учител да избира или евентуално директора да му наложи. Но тогава като се кажеше учител-всички имахме респект . Демокрацията не донесе нищо добро на Образованието в България.

1. Още нямаш демокрация. Тепърва може и да имаш, до сега си в гнусен вонящ посткомунизъм, като цялото социално активно население днес е 100% продукт на комунизма също така. Включително и ти. 2. Ако смяташ, че си грамотен, понеже можеш криво-ляво да пишеш, грешиш. Днес грамотността изисква мнго повече от писане с грешки, като например да знаеш кога се пише с пълен член. В случая на образования да кажа, че член не е х.й, а ЪТ или ЯТ в края на някои съществителни или прилагателни, когато са подлог или определение на подлога. 3. Ограмотени сте на нивото на циганите, а се мислите за професори - това е най-големият грях на комунизма, носители са такива като тебе и от тях България е на това дередже. Умен народ - просперираща държава. Прост народ - бедна държава. А народ, излъган че е много образован без да е достатъчно образован - нагъл народ и безадеждно обречена държава.

Мълчи , че на тебе явно само пълният член ти е ясен! Да не те питам сега, какво става, като се срещнат два атома кислород?

Еееееее, това вече е прекалено !! За първи клас да няма оценки разбирам, но до четвърти е вече съвсем ненормално !!!!!!!! Абе тия дебили не мислят ли като дават предложения !!!!!!!!! Оценките са все пак израз на това как се справят децата и стимул за повече знания !!!!! ЕГА ти идиотите !!!!!!!!!!

Аз съм на 42 със средно образование и IQ =148. Обучавана съм по системата на комунизма , където първите оценки се пишеха в 4-ти клас, обучението минаваше с много нагледни материали , и много преразкази по картинки и преживяна случка, диктовки и прочие. В по-големите класове, със седмици стаяхме на един автор по литература и по математика дъвчехме до втръсване един урок със задачите към него. Малко на качествено усвояване. Сега учениците дъвчат материал за студенти и не са станали по-умни от това.

Не знам ти кога си учила, но аз съм на 66 г., учила съм от 1955 год. до 1966 г. и винаги сме имали оценки, още от първи клас !!! Много добре си спомням, че завършихме със сестра ми четвърти клас с пълно отличие / т.е. шестици по всички предмети/ и се преместихме в друго училище поради промяна в местоживеенето. Децата ми също са учили преди 89-та година и също имаха оценки от първи до четвърти клас !!! Пазя им дори бележниците !!! Стига сте дрънкали глупости, като не помните, не пишете !!!!!!

А знаете ли, че през 80-те години, когато "менса интернешанъл" за пръв път започнаха да правят IQ-тестове в Българя, се оказа, че сме втората по интелигентност нация в света, след Израел?

Това е факт, никой не може да отрече добрите учебни практики тогава. Но все има дебили, тук във форума и най-вече в НС, които обясняват всичко с Държавна сигурност и Комунизъм.

Спомням си, само че по-голямата част от тия с високия коефициент на интелигентност заминаха в чужбина и тук остана предимно шкарта и вече много взе да личи.

Много правилно! Даже не е нужно да се искат дипломи за "вишо" на министрите - и с тях и без тях "се толкоз...

ДА, направо да си ги купуват !!!

Когато раждането на дете в България се превърне от задължение или "просто защото така трябва", към реална преценка дали можеш да отгледаш и образоваш едно дете, тогава оценките няма да са проблем в системата. Днес ние се караме на децата, а в основата стоят нищоподозиращите родители, които са изпълнили задължението си да нахранят, облекат и пратят на училище детето! Ааааа ужас!!!!!

Чакайте малко!!!! Никой не е казал, че няма да има оценяване, просто то няма да е с цифри. Стига с тези овчи коментари!

Да бе, ще бъде "Тиква", вместо 6-ца?

Даскалицата: - Иванчо, днес ще се прибереш с най-голямата тиква - втора по големина в държавата...

Да бе - ще е с "пчелички"...

По-добре да е с "калинки", то сега за пост в държавата това се гледа.

Да - забравих, образованието ще се превърне /не, че сега не е/ в предаването "Кой е по-по-най", с шеф на столичния инспекторат - БАТЕ ЕНЧО! Критерий за професионалните възможности и компетентности на дяаскалиците ще бъдат: дължината на кълките, кубиците ботокс по циците и джуките и луипсата на мозъчнте им гънки. Това ако не е модерно образование, здраве му кажи.

Ами то дошъл направо единний светлий комунизъм! Всички са равни! Да няма оценки за началния курс на образование, е все едно всички да получаваме еднакви заплати /и като гледам какво ни е положението-все минимални/.

Така,няма нужда от оценка,нека отрочетата да правят каквото искат.Например,ако не им се слуша ,скучно им е ,могат да дразнят учителката,да си играят със смартфона и накрая ще им дадат свидетелства с които можеш да си избършеш ....Път към пълна разруха .Те и сега в 8 кл.не могат да смятат и пишат с хиляди грешки.

След като родителя им е дал смартфон за да си играят в час защо да не го правят?

Родителя му е дал смарфона син ми да снима в час какъв е урока и го учат после като се пребере. аз поне така правя изводи за учителя. И учебниците са лошо написани по английски и човека и обществото че без да чуем реплай като се върне от занималнята щото и там децата са много и голяма гюрултия има и домашните само се преписват нищо не се прави. Така че има файда от всякаква снимачна техника.

Хелее - в Разград са най-зле по м а т е м а т и к а. Осмокласник да ти отговори че "8 по 4 е равно на 24 и 9 по 7 е тридесет и шест" е направо кощунство в областа за алгебрата. За действието делене без остатък изобщо се отказах да правя опити да питам.

Върви народе изродени, към срамни ГЕРБини върви! Е, и това доживяхме да видим: Невежеството е блаженство. За какво му е учение и оценки на мутрата, ТОЙ е този който раздава бележките. Който слушИ, той ще сполучи!

Проблема не е училището и оценките, а родителите. Въведете оценки за родители и може и да се оправят нещата!

Е, май с това ще започне и с това ще свърши рИформата! Както е тръгнало, по-добре изобщо да не се ходи на училище - забавачница, детска градина, занималня - до 10 годишна възраст. После училище, само по желание. Това ли ви е най-належащата тема за дневният ред на страната? Май нямате с какво да се занимавате, а е важно и да се отклонява вниманието от парливите въпроси с раздутият бюджет, КТБ, външната политика, крадливото здравеОпоскване, корумпираната полиция и съдебната власт. И що за начално училище предлагате, щом няма да има оценка на знанието, от там на напредъка и не на последно място способността на учителя. Все пак дайте обосновка на тази велика глупост, КОЙ ви я подшушна, къде по Европа-та има такива програми, какви са "щетите" от оценките в момента.

И какво ще правят сега родителите? За какво ще пращат децата на училище ако не за оценки ???? Браво, горното е сарказъм. "ЗА" промяната съм защото системата не върви както трябва, добре че имаме надарени деца. Все пак, всичко тръгва от ранна възраст, 3-4 години. Там най-голяма заслуга за бъдещето на детето имат родителите. Също така през целия учебен процес ако родителите обръщат положително и много внимание на детето то ще успее каквото и да е то. До всички родители, гледайте най-добрия филм за родители "Войната на таралежите" за да разберете децата си!

Има много такива образователни системи, при които на децата, особено на малките, не се пишат цифрови оценки. Това не значи, че никой не ги оценява, напротив. В края на всеки срок и на годината им се издават едни разгърнати атестати, в които класният ръководител, след сериозни консултации с другите учители (ако има такива), пише за всяко дете с думи най-важното - дали е усвоявало бързо и лесно материала, дали обича да се занимава и с какво, общува ли и как с другите деца и учители ... много са нещата, като за целта учителят трябва да се напъва цяла година да наблюдава, да мисли, да работи с всяко дете по отделно, а след това и да ги напише тези текстове. С предложения и препоръки на какво особено да се обърне внимание по-късно, в семейството, в средата ... И в какво детето е особено надарено и талантливо, та да се развиват тези способности. Но тези неща се правят от сърцати и мотивирани - включително материално - учители-просветители, влюбени в децата, професията, възпитанието. Загрижени за поколенията, а не само как да си вържат месеца с едни позорни заплати и как да нахранят собствените си деца - ако са създали такива. И как да си платят сметките на монополистите. А също така как да не разгневят тъпите и полуграмотни родители на дечицата, които би трябвало да са в състояние да прочетат тези атестации, да ги разберат, да правят нещо по въпроса ... Най-скъпите частни училища в света - Валдорфските, Монтесори и пр. - работят по такива методики. В тях учат децата на милионери като Берлускони - неговите четири такова са завършили, всичките са добре поставени и реализирани. Учителите там получават заплати, в пъти повече от на нашия министър на МОН.

Съгласен, но българският родител има главна и основна задача да запали дедето по всеки един предмет, да седи с него и да учат заедно. Дори един час е предостатъчен за да детето не възприема училището като всичко друго но не и място за знания. Първо трябва да има училище за родители, а после да пращат децата си на училище.

И какво ще правя в края на срока с този "атесттат" - ще си бърша задните или шредните седалищни части? Я се вземи в ръце! Даскалите и сега се пишат на велики психолози, като в края на годината пишат едни шаблонни психологически характеристики, които се дават на родителя срещу подпис, които НИКОЙ НЕ ЧЕТЕ! Ти всеки ден ли ще правиш на ученика словесн характеристика, която се отнася до неговия умствен сттатус" Със словесна рецензия към всяка учебна дисциплина? Или даскалите ще въведат тефтерче с някои измишльотини, които ще караш зорлем неграмотния многодетен родител да чете! Та те, тези, сигурно се сещаш, разбират само от цифри - тези. от детските и помощите, вкарани в банкомата! Ккакво ще каже родителя вечерта на детето си - ей, Банго, чети, защото утре няма да мога да прочета какво не си научил и защо ти е толкова дълга рецензията! Колегите ще дигнат жиците, докато прочета какво ти е надраскала даскалицата! айде, карайте по-направо! Или поне не се ебавайте, че няма за какво да ходим на училище! В гишето на уестър унион не ни питат за оценките - от там ли земахте тоз адет?

затриха и медицината, държавните болници са вечно в дефицит, от НЗОК се чудят как да ги глобяват, какви глупости да измислят, за да ги закрият, а в същото време даряват огромни суми на частните. Там има предимно една специалност - търговска антихуманна псевдомедицина.

По-добре, директно да няма оценки до завършването на средното образование. Защо да се тормозят децата? Така де! Даже най-добре да се премахне образованието изобщо.

Колкото и да се опитват да омаловажат математическите училища, в тях влизат и от тях ще излизат най-интелигентните и образовани ученици. Не се гаси, туй що не гасне, дори и да е неудобно за по-тъпичките наследници на управляващите.

субсидирано с държавна пара,а държавното ще бъде за бедняците. Е,в частното основно ще плащат родителите ,ама така е при нас неолибералите!

Трябва да има оценки и при необходимост да се повтаря! Остана ли неразрушено поне едно нещо, което върши работа? Нещастна държава !!!

Оценките са бич за децата и начин за налагане на мнение и лицемерщина от страна на учители.

И как оценките вършат работа като сме на последните места по образование в света ? Само надарените ни деца ни от срамват.

А що се отнася до частните училища ,навън може и да имат рейтинг ,но в БГ е пълна пародия ..частното училище,просто родителите са заслепени ,уж че се учат там по-добре ,нищо подобно ,всичко е бизнес там ,видял съм го с очите си.Някога, в началото може и да е било нещо частн. у-ще ,но вече- не.Не трябва да се наливат пари там ,а трябва поголовно да се закрият тези училища.И съм съгласна с един от коментарите ,че който иска в чужбина да си плаща всичко ,а не на народен гръб!

Ами като престанеш да се надсмиваш на будалите останали в България и ето, че времето дошло! Иначе, като си завършил в "тъмната българска Индия", какво стана от теб. Или ти си гениален, а другите простаци!?