Махат печките на въглища и дърва до 2024 г.
Експертите смятат, че 85 на сто от фините прахови частици се дължат именно на отоплението на битово гориво
Обратно в новинатаКоментари - Махат печките на въглища и дърва до 2024 г. | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
B2 (нерегистриран)
Надявам се, че това ще бъде обвързано с премахване на данъците за хора с доход по малко от 800 евро месечно
Правилно! (нерегистриран)
Само на руска газ!
шурека (нерегистриран)
Явно в БГ до тогава ще свършат дървата.
Ес (нерегистриран)
Ръси само глупости
инфо (нерегистриран)
Правилното заглавие е: СБ маха 54% от българите до 2024 г.
Въй! (нерегистриран)
Умря бизнесът на ромите дървоберачи! Или за тях е предвидено някакво изключение?!
дарвин (нерегистриран)
ох мале малеее, циганора мина на парцали и гуми че е по на далавера какоооо
Аз
Глупости! Като се появи ЕВТИНО, ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТО И ДОСТЪПНО средство за отопление, тогава ще се случат нещата. С мантри и заклинания никога нищо не е ставало, няма да стане и това. Въпрос на пазар. Пример - изключиха Топлофикациите от пазара и там е мазало. Как ще ме спрат да си направя камина, щото харесвам камини?!
Няма да ви (нерегистриран)
спрат да си направите камина, а ще направят така, че да не можете да си купите дърва за нея! Май точно това каза министърчето в интервюто, твърдите горива просто ще изчезнат от пазара.
Пешо (нерегистриран)
ъъъ има ама се оказа че има "административни" пречки да се въведе. Технологията е на над 20-30 години ако не и повече но липсва организация за да се въведе масово а и както се оказа след кратко мое проучване среща и редица спънки. Спънки които не ме изненадаха от българска държавна администрация и спънки които безкрайно много ме изненадаха от екологични организации по конкретно питах GreenPeace. Технологиите са широко известни слънчеви панели за ток комбинирани със слънчеви панели за топла вода и отопление ( има качествени панели които успяват да работят дори през зимата и дават известно количество топлина) . Интегрирана система от няколко технологии освен горе изброените + термо помпи или други климатични инсталации + хубава изолация. Първоначалната цена е доста висока но за постоянно жилище се оказва че се избива. Друга спънка е че се отказват субсидии за подобни проекти въпреки че са екологични и алтруистични (но явно няма как да се лапа качествено) Истината е че дори казаното от мен е остаряло защото технологиите вървят напред и цените на компонентите падат. Но ... абе има доста изписано по темата и е интересно и чисто от техническа гледна точка и чисто от социална. Защо се дават субсидии за фотоволтаични централи използвани по най не екологични начин а се отказват субсидии за гражданите които ще имат многократно по голям екологичен икономически и социален ефект ?
Аз
Има, ама както сам си писал - има висока първоначална инвестиция. Избива се, ама трябва да имаш пари за рискуване или сигурност, за да вземеш кредит. Четох някъде за готови фотоволтаични покриви. Е, да - пак са скъпи, ама те и GSMте бяха скъпи през 90те. Оказва се, че трябва да се мисли 20 години напред, което в България, разбира се, е невъзможно.
Илиян (нерегистриран)
Никой не те спира да си правиш камина , но ако се окаже , че замърсяваш с нея въздуха и те глобят колкото ти струват дървата за цяла зима дали ще я ползваш ;)
к.а.н. (нерегистриран)
Когато имаш дърва и печка си независим. Когато нямаш дърва и печка си зависим.
Начи БРАВОС (нерегистриран)
Предложение към Световната банка и правителството: Ама Веднага немедлено да се премине към унищожението на 54% от това -тъпо, бедно население дето има смелостта на трови въздуха на избраните хрантутници. БРАВОС, затова ли взимате по 10 000 заплата-за да измисляте как през 2024 да затриете 6 милионна България???????????????????
Гаден (нерегистриран)
Докато управляват тикви и кауни съм спрял всякакви инвестиции в газ, санировки, имот и т.н. Просто утре и аз може да съм на терминала.
xXx (нерегистриран)
Каквото си избрал, такова ще те управлява. Ако остане на тебе, където и да отидеш, пак такива ще те пасат.
yYy (нерегистриран)
Ти от къде разбра за кого е гласувал човека? Или си на Черни Връх 45?
Зевзек (нерегистриран)
Дрънканици. Ако имаше адекватни мерки за борба с бедността и нормални доходи нямаше да има такъв проблем. Просто твърдото гориво е гаранция, че зимата ми е вързана откъм отопление. Ако тока спре да речем в цяла Североизточна България за дни при минус 20 то единствената голяма мощност в района е ТЕЦ Варна на Доган. Един господ знае дали може да тръгне въобще на минус 20, а да не кажа и на плюс 20, че пак не е ясно. Не е ясно дали няма да остана без работа и т.н. А дървата са си гаранция. Виж горенето на гуми, дрехи, пластмаси и боклуци трябва да спре. Та значи бедността била 54 процента у нас. Щото едни викат 30, други 40, а то 54 процента.
Илиян (нерегистриран)
Ако знаеше значението на термина "Студен резерв" в Енергетиката нямаше да пишеш врели-некипели , селинджър !!!
??? (нерегистриран)
Добре де, отоплението на твърдо гориво е само от ноември до март ... през другото време кой замърсява въздуха ... или е кристално чист???
И аз питам (нерегистриран)
Защо само мислите как да посягате и на без това бедните.Сега поне имат топлина зимата,а после и глад и студ.А защо самосе жестоко увеличават и пелети,и газ ,и дърва,и топлофикаций.Изобщо изроди ненаситни ни управляват досега.А те крадът яко и нищо не остава за бедните,Девето ви е малко
sotir (нерегистриран)
И аз питам,как преди години се отоплявахме на ток,акумулиращи печки ,маслени радиатори и т.н..Защо АЕЦ Козлодуй построен от българския народ а не от европа изнася евтиния ток а за България остават перки ,фотоволтаици ,американски централи и на наши хора вецове.И стига с тази газ,газта е вносна козлодуй е български.Отговора е ,че политиците ни не са българи .
Гост (нерегистриран)
Е това ако го кажат официално, вече мъжете ще тръгнат с вилите към парламента. Прекалихте.
Аз
Няма! Просто ще си горят дървата и толкоз.
Хасан (Иван) (нерегистриран)
За печките на гуми нищо не се казва в статията. Тях ще ги махат ли? Щото аз дърва и въглища не горя.
газифициран (нерегистриран)
Жилището ни е газифицирано от преди около 8-9 години, че и по-отдавна. Цялостното газифициране с тръбите, котела, радиаторите излезе между 7 и 8000 лева. От известно време котелът започна да се поврежда /италиански, Имергаз/. Сменихме му платката - 300 лева, но сме доволни да се отървем и с толкова, защото един нов немски котел /а италиански вече не бихме купили/ е от 3000 лева нагоре. Животът на един газов котел бил около 8-9 години, след това казаха от фирмата, всеки ден му е подарен. И хайде нов. Не купувайте италиански котли и си правете добре сметката, ако апартаментът ви е външен ще зинзикате, газта няма да ви стопли. Моето жилище е с ПВЦ дограма навсякъде и санирано с много качествен фибран, и двете тераси са остъклени, но имаме над 60 квадрата външни стени /две стаи външни/ и няма стопляне с газа.
--- (нерегистриран)
Поне да забранят твърдото гориво в топлофицираните райони на София- просто е, ама не щат и така едно коминче в квартала, който е на парно зимата е достатъчно да не може да си отвориш прозореца от пушек.
легионер (нерегистриран)
Автомобилите не ти ли замърсяват въздуха? Ама там Световната банка нищо не казва, нали?
То в София (нерегистриран)
и метро има, и обществен транспорт има, и велоалеи има, но броят на автомобилите нараства постоянно! Та едва ли един комин е големият проблем!
Очеизбождащо е, (нерегистриран)
че след като 54% от населението се отоплява на твърдо гориво, то въпросното население няма друга алтернатива! Или може би някой сега ще ми каже, че тези хорица си умират да мъкнат въглища и да цепят дърва и то само и единствено с цел да тровят въздуха на Световната банка и нейните верни слуги в България!
кан (нерегистриран)
Поредният удар срещу България.
до 2024 (нерегистриран)
я камилата,я камиларя
fen 1 (нерегистриран)
Гледай ти, как ни хвърлят в нивата. А пък аз не съм сигурен дали фините прахови частици не се дължат на някоя фабричка, дето ги бълва в даден регион. Но просто собственика й си е платил, където трябва за да не го закачат. Тогава веднага е виновно отоплението на битово гориво. А пък и другото, което се замислям, е дали през лятото няма фини прахови частици? Или тогава автомобилите на физическите лица са причинителите?
бойко (нерегистриран)
Веднага им спирам въглищата и дървата какво ще чакаме 2024г.
бедняк (нерегистриран)
Пречим на богатите, тровим им въздуха.
:-) (нерегистриран)
Я ми обяснете каква еко-норма има в печките на дърва? Слагам дървото, паля... То гори и топли... Как може да се промени процеса? Освен да сложа дървото и да НЕ го паля... Друго решение?
Ал (нерегистриран)
Следващия път се загледай - освен че гори - то и пуши, особено ако е влажно или докато се разгори :)
легионер (нерегистриран)
Бреййй, не стига че гори, ами и пуши даже. И страшно замърсява въздуха. А от ауспусите на колите направо озон излиза. Нали троле?
нормално (нерегистриран)
където има огън, има и дим
. (нерегистриран)
Ограмоти се малко. Има разлика между кюмбе и добра камина в екологията.
:-) (нерегистриран)
Добра камина... И червено вино във високи чаши... Ний ся, чаветата ли ще топлим, или още чавета ше прайм? И кат набухам в камината дръва, и кат ги запаля... Те не димят може би?
Петър (нерегистриран)
Най - накрая някой да каже истината. мръсния въздух е 85% от отоплението с твърдо гориво. Проблема не са ви колите, чистотата, заводите и тн. Проблема са всички българи, които горят дърва и въглища и пластмаса през зимата.
легионер (нерегистриран)
Така ли, милионите автомобили не замърсяват въздуха, но печките на бедните са ви проблема. Сороски уруспии, цинизмът ще ви изяде главите. А парите ще си ги носите на едно място много горещо.
да (нерегистриран)
Зимно време като отворя прозореца и веднага се усеща дима от изгорели въглища а на колите се усеща , като си до нея, а моята кола е с ДПФ така че и да се запуши този филтър няма да го махна а ще я заменя с нов и това трябва строго да се контролира при ГТП щом колата е с фабрично ДПФ да се задължава собственика да я поддържа а не да я отстрани
yes (нерегистриран)
"Това е една от основните препоръки от Световната банка, които страната ни трябва да изпълни..."?!? Откога препоръките са задължителни?Изпълняват се заповеди, указания ,но препоръки? Всъщност ясно е какво я боли Световната банка.Като се горят дърва, не се купува тик и газ т.е. няма оборот....Друг е въпроса,че на дървата може да се гледа като на възобновяем източник на енергия.
Никол (нерегистриран)
Повече от 90% от смъртните случаи, свързани със замърсяването на въздуха, се наблюдават в страни с ниски и средни доходи, главно в Азия и Африка, следвани от страни с нисък и среден доход в източната част на Средиземноморието, Европа и Америка. Това сочат данните на СЗО. Значи, както винаги, въпросът опира до пари: ако хората имаха нормални доходи, едва ли щяха да се мъчат да секат дърва, да мъкнат кофи с въглища и туби с нафта, да не говорим пък за усилията и времето, което изисква поддържането на хигиената в дома. Прекрасно е просто да натиснеш копчето и да се наслаждаваш на топлина и уют. Но после сметката за тока едва ли ще е удоволствие за човек със заплата от 600-700 лв., каквато е заплатата на повечето работещи (говорим за реалните, а не за брутните доходи) или за баба и дядо с пенсийка от по 200-300 лв., с която се чудят днес хляб ли да си купят или лекарства. При темповете, с които растат доходите на хората и цените на енергоносителите, няма как да се промени положението през следващите шест години. И още, да не пропусна да попитам: "Господа умници, на Манго, като си монтира климатик или парно, пак ли ние ще му го плащаме масрафа? ".
Световната Банка (нерегистриран)
До 2024 трябва да махнете твърдото гориво,затова ще има шоково поскъпване на енергоносители.Нещо много замърсители има по план трябваше да сте 3,5 млн. трябва срочно да се наваксва.....с екологията
Баба Пена (нерегистриран)
Тъй, баби, тъй. Да си додим на думата. За ко ма заглавичкват туканка с разни печки, дръва, кюмюр и нам още ко.
atatugimu (нерегистриран)
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytotec.site.ankor
Спеца (нерегистриран)
Пълна глупост!А когато настане някоя люта зима и изпокъса далекопроводите?И тока и газа изчезват !Тогава кой ще брои труповете на замръзналите по домовете си?Няма да е Нено Димов , нито торба акълията Бойко Борисов , нито Кристалинка от Световната Банка!Трагично е да те управляват прости идиоти!
допълнение (нерегистриран)
Трагично е да те управляват прости, злонамерени, алчни и продажни идиоти.
Илиян (нерегистриран)
След като печките са виновни защо и в момента нивото на частици е високо ?! 85% ама друг път !!!
5 (нерегистриран)
... и вдигат цената на газта и парното със 200%.
коч маньовър (нерегистриран)
Решението е много по просто и измислено отдавна ,но се изисква инвестиция от държавата защото иначе няма как да стане ,просто се слагат на комините филтри които обират вредните вещества от горенето на дърва и въглища ,лошото е че са доста скъпи и хората нямат пари да ги монтират ,затова тук е ролята на държавата да ги субсидира.
кога (нерегистриран)
Кога в тая държава ще се въведат данъчни стимули за домакинствата, които се отопляват на газ и не замърсяват околната среда!!! Правителството изобщо не му дреме, защото домакинствата на газ са едва 5% от всички! Напротив, вместо стимули търпим рекет чрез постоянното повишаване цената на газа!!! Това не е държава!
бат Мишу заварчика (нерегистриран)
Кви комини, щом е газ, едно тръбе цол и половина на горе и да излиза каквото ще излиза.
ЦЦ (нерегистриран)
Демек тези, които ползват печки и котли на твърдо гориво и въглища до 2024 година трябва да измрат!
шефа (нерегистриран)
Пълни идиоти.
Едните (нерегистриран)
не доволни с пазарните условия , че предпочитат руски газ вместо шифтовият . Другите не могат , защото местната монополна фирма газовия феодал не склони да ги включва в мрежата , били извън план . Третие не изнемогват при условията продиктувани от доставчик . Освен включване в мрежата трябва да се купуват и потребителски съоръжения от него . Както по подразбирането така и годишната профилактика . А четвъртият си направи на деинтересован . Идва само за месец в лятното време . Общо взето , газификация не върви . А причините не са многобройни , а единозначни : монополизмът .
xXx (нерегистриран)
От кога Световната банка почна еко-директиви да налага?
бесен (нерегистриран)
А, бе да те еба в изклецаната Държава! Цялото ми домакинство е газифицирано от както пуснаха газта за битови потребители и каква ми е файдата!? Сека година дигат цената на газа, нямам никакви облекчения или стимули (както е модерно сега да се иска) ,най-малкото за това, че не замърсявам околната среда. И ся кво, ше дайдат едни милиони левове от вън и айде давай пак да лапаме комисионни и обществени поръчки за "усвоявянето" им!
прав си (нерегистриран)
Абсолютно прав си! Кога в тая държава ще се въведат данъчни стимули за домакинствата, които се отопляват на газ и не замърсяват околната среда!!! Правителството изобщо не му дреме, защото домакинствата на газ са едва 5% от всички! Напротив, вместо стимули търпим рекет чрез постоянното повишаване цената на газа!!! Това не е държава!
ЕВтиния (нерегистриран)
Етаж на къща _10.000 за включване към газа който е на 10 метра от къщата. Кво му плащаш!
Петър Папазов (нерегистриран)
Пелетите твърдо гориво ли са? Важи ли и за тях?
Al (нерегистриран)
Не важи - там изграянето е по-ефективно отколкото в печките.
Аз (нерегистриран)
Какво ти твърдо гориво? Ела да видиш в Русе как местния феодал произвежда пелети от педече плоскости. Изкупува ги от фирмите производители на мебели, мели ги и ги смесва със смоли. Иди се оплачи на арменския поп... Както всичко и това е опорочено в нашата мила родина!
ДДРОнег (нерегистриран)
Не мистана ясно, печките ли са Ви проблем или калпавото твърдо гориво ???!!!
бай Колю дюлгера (нерегистриран)
Па на мене да си каа правичката, по мий добре да строим къщята без комини, то гради, мажи....утрепия ти кааам. А сега след закончето, дюс покрив. Няма да има песнички....“ и коминчетата пушат...“, забранени са. А иначеее в парите ше включвам изградени баре 3 комина.
От Чужбина (нерегистриран)
Комини пак ще има защото хората продължават да се отопляват но с газ и нафта. Горенето на дърва вече е атракция само.
БАБА И ДЕДО СА ГОРДИ ЕВРОПЕЙЦИ (нерегистриран)
АКО БАБА И ДЕДО НЕМАТ 6 БОНА ЗА ГАЗОВА ИНСТАЛАЦИЯ ПО ЕВРОДИРЕКТИВА , ВЕДНАГА ГАЗОВАТА КОМПАНИЯ И ПРЕДОСТАВЯ УСЛУЖЛИВО КРЕДИТ С ИПОТЕКА ЗА ИМОТА И ЧАСТЕН- СЪДИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛ !
Поредната забавна новина (нерегистриран)
Много ми е интересно през 2024 как ще накарат населението, предимно състоящо се от всеки-се-сеща-коя-група да се газифицира. То всичко ще е дадено за скрап дотогава, едва ли ще има и печки. Също така всеки, имал 'щастливата' възможност да се разходи по наскоро ремонтиран булевард в София и с просто око ще забележи прашния облак, който се носи над него. Така че не на нас тия. Поредната пропаганда.
Нищо лично (нерегистриран)
Предлагам по 2 горещи булки и една общо завивка да раздадат на всички българи и проблема с отоплението и замърсяването през зимата ще се реши в България, както и демографската криза. Защо да сме зависими от газовите дружества? Статията е поръчкова.
ДДРОнег (нерегистриран)
Дай каталог на булките да си избера, че съм претенциозен :):):)
Зевзек (нерегистриран)
Каталогът върви с тапи за уши.
КАТАЛОГ! (нерегистриран)
Монтанска биФша депутатка, Курни, Цецка(не Ражнятович :)), Мария-Гаргамел..... Прибра ли ти се навътре?!
бай колю (нерегистриран)
Чудесна идея! Няма рязане, цепене и мъкнене на дърва, пълнене и допълване на печки, чистене и тн. НО. Има ено голямо НО - в НОРМАЛНИТЕ страни газ е на достъпна цена и в най-отдале
бай Колю (нерегистриран)
чените селца. У нас с тази цена на газа няма как да накарете хората да се газифицират.
БАЛКАНСКИ СЕЛТАЦИ С КЮМБАЦИ (нерегистриран)
ДА ХОДЯТ ВЪВ ВИДИНСКО,РАЗГРАДСКО И СТРАНДЖАНСКО ДА ИМ ОБЯСНЯВАТ ЗА МЪРЧАН ДАЙЗИНГА НА СВЕТОВНАТА БАНКА ЗА ЕВРОПЕЙСКО ОТОПЛЕНИЕ ,АМА В ДЕНЯ В КОИТО ВЗИМАТ ПЕНЦИИИТЕ НА СПИРКАТА ОТ ПОЩАДЖИЙКАТА И ВЕДНАГА СЕ ПРЪСКАТ КАТО ПИЛЦИ ДА СИ ВРЪЩАТ ВЕРЕСИИТЕ В БАКАЛИЯТА, АПТЕКАТА И НА ГОРСКИЯ !
В Щатите получават съобщение ДЪМП ! (нерегистриран)
Докато на нас никой не обръща внимание . Поне един SMS с думата КЮМБЕ , не може ли ? Но на другата страна , какво оттова някой анонимен , може би чрез моят facebook профил и "собствен ъкаунт" да ми изпрани дума ДЪМП и КЮМБЕ ? Ще мисля че им нов празник : да пълня кюмбето в знак на не-знам до горе с хайде-хоп , а съседа ми да пуши !
noname (нерегистриран)
Искам да видя как ще стане контрола. Особено в ония махали.
778 (нерегистриран)
В Русия по градовете всичко е на газ още от комунизма, ама там цената, подобно на останалите горива, е стотинки.
Абе (нерегистриран)
Мани ги тия! Те толкова са изостанали, че чак цените са им от преди 30 години... Е виж как напредваме ние покрай братята американци. И те докато си пият самогона и си хапват сланинка, ние ще си жулим здравословно кока-кола, бургери и френч фрайс и ще ни е топло на душата, че сме ги задминали.
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Светът отбелязва 38 г. от най-тежката ядрена катастрофа в света (снимки)
Пеевски: ПП приключи, Петков ще драска като пудел на вратата на Борисов в Банкя
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно