Коментари - Пътнически самолет надмина скоростта на звука | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ко праим ся? Ще пишеме ли за превишена скорост? :D

До всички разбиращи толупи... Не разбрахте ли, че на Боинга просто му се е случил попътен вятър и въобще няма претенции да оспорва славата на Ту или Конкорд, които са си баш свръхзвукови пътнически самолети, но се оказали провал... гледам, че не ги ползват много, много...

А къде останаха Конкорд-а от 1969 г.- англо-френски самолет, а също и ТУ-144? Това не е новина.

Ту 144 и Конкорд са пътнически самолети, които оше преди десетилетия са летели със свръхзвукова скорост. За съжаление полета с тях е бил твърде скъп за да има икономическа логика поддържането им и отдавна не летят :-(

Че това не е новост. Такива самолети съществуват отдавна.

Не е само вятъра фактор.Горните слоеве на атмосферата се движат посока въртене на земята.Ако се пусне предмет от 1000 м височина примерно при спокойно време без въздушни течения той ще падне на изток, което е по-напред в посока въртене на земята.

Къде другаде ,ако не в САЩ. Браво!!!

колко много безработни физици, математици и инженери във форумя на дира...:)

Журналистите пак са надминали себе си както правят винаги, когато става въпрос за авиация (а и не само). Самолетът НЕ Е минал звуковата бариера, та той не е и пригоден за това. Скоростта му от на 1200км/ч е ЗЕМНА СКОРОСТ, а не въздушна такава. Т.е. това е скоростта, с която се движи самолета спрямо земната повърхност. Летейки в посока от запад на изток винаги пътува по-бързо поради характерните попътни течения. В случая просто то е било по-силно, тъй че няма нищо необичайно освен малко по-високата скорост, а подраняване от 48минути е дори малко в тази ситуация.

voknid

Относителната скороат на самолета спрямо въздуха се измерва със скоростомер, свързан с датчик, т. н. "тръба на Пито", който реагира на силата на напора на въздушната струя в посока обратна на посоката на движение на самолета. По този начин се определя и максималната скорост за всеки вид самолет при известна височина/плътност на атмосферата.

Връх!

Вятър на 11 киломера?, някъв космически вятър ли?

космосът започва от много по-високо от 11 километра.

Коментар към 11(нерегистриран) На стрелковото оръжие скоростта на боеприпаса се измерва в метри за секунда, а на самолета в км./ч.

И къде е разликата според теб?

Скоростта винаги е в m/s. Всичко друго е производна.

в квантовата механика и по специално при елементарните частици има система С=h_черта=1

voknid

Вятър със скорост около 380 км/ч си е доста силен - направо УРАГАН.

Само Айфон и Boeing че дувар трябва да правя с комшиите

Хайде един въпрос към разбирачите тук : Ако самолет лети със скорост 2,5 мах и стреля с оръдие с дулна скорост по-ниска от 2,5 мах снарядите назад ли ще летят или ще падат към земята в момента в който напуснат цевта :))))

Не се имам за разбирач, но предполагам,че към постъпателната скорост на самолета трябва да се добави началната скорост на снаряда, когато напуска цевта на оръдието.

така е. освен ако не се изхитриш самолета да го движиш със скоростта на светлината . тогава не е така. скоростите на самолета и снарядите изстреляни от него в този случай не се сумират. поне така твърди бай Айнщайн...

До ;)) Е те тука вече, нямам никаква идея к`во ще стане! Тая "относителна теория" ми е абсолютно непонятна...

@ ;)) не си прав. Ако се движиш със скоростта на светлината няма да може да изстреляш никакъв снаряд. Това на Айнщайн важи ако "изстреляш" лазерен лъч и то ако се движиш малко по-бавно щото иначе нали е ясно - ако се движиш със скоростта на светлината лъчът ще се движи със същата скорост и се губи ефекта на "изстрелването". Обяснение - когато се движиш със скоростта на светлината всички материални обекти (като газовите молекули, снарядите и пр.) са с безкрайно голяма маса. За да изстреляш нещо с безкрайно голяма маса ще ти трябва нещо повече от химически експлозив. Светлината обаче не е материален обект, а разпространение на вълни с константна скорост (според средата). Тая щуротия с фотоните е измислена защото преди век хората още са вярвали, че атомите са съставени от хаотично летящи топчета.

Аматьор.

Аз съм бил на подобен полет от Дюселдорф до София с уиз еър и беше кошмар. Излетяхме със закъснение, а кацнахме с около 20 мин по-рано от графика. Пилота беше българин естествено (и се радваше на попътния вятър). А самолетът се тресеше през целия полет. Вече една година не мога да се престраша да летя по същия маршрут.

Уизз Ер никога не са имали полет от Дюселдорф до София. Вероятно си летял от Дортмунд до София. В разписанието им има голям запас, тъй че почти винаги подраняват с кацането. Турболенцията от своя страна невинаги е свързана с попътния вятър. Често дори в спокойно време има турболентен въздушен поток.

Може би Дортмунд?

Демек самолета е минал звуковата скорост, щото го е духал вятъра! Муахахахаха))))))))

дрйм-лайнанера се оказа по-успешен от 380-тия аеробус, дето го свалят от конвейера.. 3500 остават без работа, ама това са само от централата на аеробус с големите пачки. покрай тях предполагам няколко десетки хиляди подизпълнителски слугинаж ще увиаснат... капитала уютно не води ги такива в статистиката. броят се само уволнените от главната фирма... трикчета за балъчета...

Това те прави щастлив ли? Не се притеснявай за тия хора, ще се реализират за твое съжаление.

не ме прави нито щастлив нито нещастен. а за големите пачки на служителите на аеробус пък най-малко ме е грижа. отбелязвам само тъпия опит за манипулация, колко работни места реално ще струва недомислието на 380-тия...

Една муха ми кацнала на носа докато спя. Отварям очи, тя вече там, а преди я нямаше. Явно е надминала и скоростта на светлината.

абе какъв вятър на 11000 метра

ей такива. Струйни течения се казват, jet streams.

струйно или не но е факт, че самолетът е преминал скоростта на звука достигайки 1285 км/ч. не виждам защо толкова много българчета се правят на разбирачи. Е, без помощта на попътното течение самолета няма шанс да вдигне повече от 950, това е очеваден факт. Както и че не е имало ударна вълна заради относително ниската му скорост спрямо въздуха около него. Но е достигнал свръхзвукова скорост, факт !

Доста си тъп брато, явно си бягал от училище. Не си заслужава да ти се обяснят някои работи, така че оставаш си тъп.

И аз се движа по тротоара със свръхзвукова скорост... заедно със Земята (средна орбитална скорост‎ от ‎29,783 km/s‎).

Не колега, самолетът не е преминал звуковата бариера. Скоростта, която е посочена в статията е пътна скорост а не скоростта на разпространение на звуковата вълна на 11 000 метра. И не е ФАКТ а е творение на полуграмотен журналист.

значи, ако на борда се е возил охлюв и е пълзял по посоката на движение, то той е надхвърлил скоростта на звука (това е подсказка за бъдещо сензационно заглавие)

Нещо повече, ако в това време пътник е срал, то ето заглавие "Пътник сере, надминавайки скоростта на звука"

Не, заглавието е "Пътник изходи свръхзвуково лно!

И в обратна посока да се е движил - пак е надминал скороста на звука :)

изложили са пътниците на опастност за кефа на оня брадатия приключенски "добряга".

И аз съм летял в такова течение ... Кацнахме 15 мин преди да излети .

Пълни глупости! Свръхзвукова скорост, ама друг път. Скоростта от 1285 км/ч е пътна скорост (т.е. спрямо земната повърхност), а не въздушна скорост. Статия, писана от поредния авиационен "разбирач"!

С бизнеса. Миналата седмица сириус също спря производството на голямата птица. Скоро ще наддаване за автомобили от II WW. Щото новите услуги като лизинг, ще ни оставят на път, щото им е скъпо да правят вечни неща. Пък партнерс дето да ни обслужи с нова на път, не му изнася.

Това го слушам от вече 20 години. Колата ми стана на толкова.

А аз днес ходих по-бързо от метрото. Обикновено ходя с около 5 км/ч, но днес вагонът се движеше със 70, затова за броени секунди успях да развия 75 км/ч.

Да, бе да. Направо извънземните са ги пренесли. И като са надминали звуковата бариера, дали са се чували катоси говорят или със закъснение е ставало.?

Новината е пълна партенка и излиза като реакция на препоръката на Путин за изграждане на цивилен аналог на военния свърхзвуков Ту-160. САЩ не могат да бъдат номер 2 в нито един рейтинг, ако се окажат в подобно положение, веднага пускат фабриката за дезинформиции и даже откровени лъжи.

И ся Нинова и Путин да се спукат от яд, още една победа на демократичната технология над комунизма! И то след като сума си руски "учЕни" казваха, че скоростта на звука и на светлината няма как да се надмине!

Да те е.. У демократа...!

нещастните български подмазвачи са спокойни - американците преминаха звука АМА С ПОМОЩТА НА ВЯТЪРА

Коооооолко сте неграмотни и необразовани .... https://www.aerotime.aero/aerotime.team/22391-virgin-atlantic-boeing-787-9-dreamliner-flies-faster-than-sound

Преди имаше свръхзвукови като Ту-144 и Конкорд. Френският излезнал малко след съветският. Но се оказаха проблемни. Скорост на звука във въздух стандартно се води 1235км/ч. Сигурно е и шумно да летят така. Някакъв доплеров ефект, че вълните на звука се стесняват и когато се достигне границата на звука е като "взрив", защото новите вълни се припокриват със старите.

Не са толкова проблемни, колкото са скъпи. Ту 144 е возил пътници 6 месеца поради големия разход на гориво, пък и е бил много шумен. За Конкорд също няма пазар, въпреки че разходът му е по-малък. Богатите бизнесмени повече предпочитат да поспят 6-8 часа в легнало положение, вместо за 2-3 часа да не свършат нищо.

На ТУ-144 случайно му викаха Конкордский.

СБОРЪТ ОТ СКОРОСТТА НА ВЯТЪРА И САМОЛЕТА Е БИЛА СВРЪХЗВУКОВА и е била спрямо земната повърхност СВЪХЗВУКОВА. Ако такъв самолет развие свръхзвукова скорост без помоща на вятъра, той няма да се разпадне, а ще катастрофира, защото ще загуби управление.

Не увесвайте носове всички сме космонавти и космическият ни кораб е прекрасен само трябва да го пазим.

Линейната скорост на ъгловия вихър на самолета спрямо Алфа кентавър даже е 50003473169,683м/с,така, че заглавието е подвеждащо...

Боцмана е забравил да свие 2-3 платна и попътния вятър го е засилил.

ДИР, съвсем се излагате! Следващата статия може да е как борисов е летял с 1000 км/с. Щото, нали, Слънчевата система се обикаля около центъра на Млечния път с такава скорост!

ха и тука ли продуктови реклами безплатни за американци? Пак?

Щях да го призная боинга,ако беше преминал скоростта на звука при насрещен вятър.

Щял да го признай... АБЕ ЦЪРВУЛЕ

Елементарно Уотсън. Тъпият журналист с IQ на Николета Лозанова не прави разлика между земна скорост и въздушна скорост. Няма дозвуков самолет, който би оцелял , ако премине звукивата бариера. . Теоретически самолетът може да се движи дори с 2000 км/ч, или да виси неподвижно над земята в зависимост от скоростта и посоката на вятъра.

Практически всеки самолет, че и фикусът в офиса ми дори, се движи с около 1000 км/сек. Ама никой не се е сетил да се изфука с това... все още... в туитър.

Тъпа реклама целяща еуфория в масовия читател Мъск показа чупена от вятъря рякета, тия пък райсват със самолет Само малоумник може да се върже на кьорфишеци като тоя

ти разбира кухата лейка бе?

Разбрах че някой ме лъже, само Дуда може да клъвне на такава партенка

спестил гориво и време, а не че самолетът е вдигнал свръхзвукова скорост, Вземете си прегледайте задачите от 7-ми клас за лодката по течението на реката и против течението или в недвижеща се вода. Доста зле са се чувствали пилотите в обратното направление, а и доста са закъсняли, че и гориво в повече са изразходили.

Нарича се струйно течение. На обратния път екипажите хващат друго струйно течение в обратната посока. Къде са струйните течения се знаят отдавна и се следят всеки ден.

Най бързият дозвуков пътнически самолет си беше Ту-154, с крейсерска скорост на полета от 950 км/ч. Но пък летеше малко по ниско - на 10 хил метра. Днешните пътнически самолети летят с 800-850 км/ч, но на 11-12 хил метра.

Що е раша все е най добро !

Да сме по точни Ту134 е самолета. Направо си беше крилата ракета. При условията на тази статия Ту 134 също е минавал скоростта на звука спрямо земята. Разстоянието София-Варна Ту154 го взимаше за 35 мин., а Ту134 за 25 мин. И това всичко за 20лв. Един пътник с два куфара.

дрън дрън ерина при 120 лева заплата

ту 134 тотално откраднат и направен по чертежи ма Конкорд . Летя няколко пъти, което си беше постижение все пак, после са разпадна, щото рущняците толкоз си могат

До римлянин (нерегистриран) Ти въобще правиш ли разлика между Конкорд и Ту-134? Това са два коренно различни самолета. До Пълна обърквация пак (нерегистриран) 120 лева заплата беше през 70-те. През 1979 – 1982 г. самолетният билет от Варна до София беше 8.00 лв. По-късно стана 12лв, а 20 лв. беше двупосочния билет. Заплатите преди 10 ноември бяха по 220-250лв.

Да, ама разхода му беше 5 тона на час и "возеше" 167 пътника. Максималната му излетна маса беше 100 тона и всички такси кацане за него бяха по-високи отколкото за А-320. Аеробусът "тежи" 77 тона "вози" 182 пътника и разхода му е 2 тона на час. Ако искате авиокомпанията ви да фалира по-скоро летете с с ТУ-154.

До 145 - Точен си , но разликата в годините на производство е много голяма. Но ако махнем тенденциозните големи такси! става малко по-друго. Ако искаш хептен евтино има АН-24 и доста западни образци. Във всичко САЩ и западните страни приемат такива правила за да нямат конкуренция и да ударят СССР/Русия, най мощният конкурент до преди години. Сега започнаха и Китай да тормозят.

До Бай Иван: 1. Таксите по летищата не могат да бъдат тенденциозни, защото се плащат от всички, и зависят само от МТОМ на самолета. А не дали си руснак или американец. 2. Правилата за шум и вредни емисии на са "приети" от САЩ или западните страни, а са определени от ICAO - където, СССР и в последствие РФ са също членове. 3. Сравняваме реактивни средномагистрални самолети и АН-24 няма как да участва. 4.Последният произведен ТУ-154М е през 2006г. Т.е. Ту-154М и А-320 са почти "връстници". 5. Не разбирам как точно "тормозят" Китай, като в момента страната е един от производителите на последната и най- модерна модификация на А-320 NEO.

Самолети на които хоризонталния стабилизатор е от две части не могат да развиват свръхзвукови скорости във флуида. Такива са всички граждански самолети за пътнически и товарни полети. Хоризонталното кормило ще се откъсне в момента на преминаване на бариерата. Точно това се е получавало при опита да преминат звуковата бариера. Първи англичаните се светват и правят монолитно кормило, но така и не го реализират. Първия свръхзвуков самолет го правят американците.

Хайде сега по-сериозно ! Това е новина за неграмотни американци и е невярна ! Скороста на самолетите се мери по 2 начина : 1) Въздушна скорост - скороста му спрямо околната среда и тя НЕ Е СВРЪХЗВУКОВА за всички сегашни пътнически самолети и е 750 -950 км/ч 2) Пътна скорост - скороста спрямо земята - тя може да стига и 1300-1400 в зависимост от моментното въздушно течение което се добавя аз съм летял с 1300 км/ч тъй като попътната скорост на потока беше 320 км/ч Накратко- Бойнг 787 НЕ Е СВРЪХЗВУКОВ самолет ! Има и трета скорост - приборна , но тя е интересна само за специалисти !

Не знам колко вида скорост има,но според математиката е v=s/t,доколкото си спомням и би трябвало реалната скорост да я казват за височината ,където се намира самолета.А и релефа долу е много различен и когато летят над планини или долини ще има мн различни стойности.

А бе тази е формулата ама в живота се ползва V1+/-V2......+/-Vn =V на превозното средство

Аз мисля че "скоростите" са три. 1. Приборна скорост - IAS (Ivdicated Air Speed) - скоростта на въздушния напор. С увеличаване на височината и намаляване на налягането - "pressure ratio", IAS намалява. 2. Истинска скорост - TAS (True Air Speed) - Скоростта на движението на самолета (тялото) спрямо частиците на флуида в който се движи. Не зависи от "pressure ratio" и това е скоростта, показател за аеродинамичните характеристики на самолета и мощността на двигателите. 3. Пътна скорост - GS (Ground speed) - скоростта на самолета спрямо земната повърхност. Пример: С увеличаване на височината IAS намалява а GS расте. GS- се използва за навигационни разчети.

това да не са корабите на викингите пт 9 век че да им трябва попътен вятър

Благодарение на 'попътния вятър' от такива статии може и да се увеличат продажбите на другарите от Боинг :))))

Паднало им се е нанадолнище...

Точно 787 се оказа доста проблемен самолет . А доказателствата за това са , че след няколко поредни инцидента , ВСИЧКИ поръчки бяха анулирани ... Даже Луфтханза вместо него си поръча Ембрайър ...

16 января 2013 года Федеральное управление гражданской авиации США (FAA), а также Европейское агентство авиационной безопасности (EASA) временно приостановили, после нескольких происшествий, полёты Boeing 787 Dreamliner

Абе идиот. Поръчките и доставките на самолети са публична информация. Айде прочети преди да бръщолевиш глупости. 787 е един от най-успешните самолети в момента.

Embraer не прави самолети в класа на 787. Техните са в регионалния клас - под 737. А и вече сме 2019 година. Може да провериш колко поръчки има за 787.

Вместо 787 са си поръчали за къси полети Ембрайър?!? Ама ти май си вярваш, а? Второ, да имаше проблеми с акумулаторите и с лопатките на витлата, но отдавна ги изчистиха и Никой не си е отменил поръчките, направи си справка колко самолета са произведени! И трето, ако беше летял със 787, никога нямаше да пишеш неща, които не разбираш. Това е един прекрасен самолет, от опит го казвам!

Да жовеят американските..самолети...най бързите в света.

Само където приятелче , Конкорда НЕ Е Хамерикански ! Хамериканците и до ден днешен нЕмат свръхзвуков пътнически самолет ! А иначе - да си жОвеят колкото си искат ! ( стига да не ни се бъркат и ние да си жОвеем така , както си искаме )...

Ааааааа ха ха ха ха ха ха ! Пък аз да знаете , едно време с Трабанчето вдигнах цели 100 км в час по едно голямо голямо и дълго надолнище ! ГолЕма новина , голЕмо нещо ! Боинг са направо върхът на върховете ! Само ,че ..... Първият в света ПЪТНИЧЕСКИ самолет , който БИЕ всички рекорди по скорост в гражданската авиация се казва : ТУ - 144 !!! ПЪРВИЯТ в света СВРЪХЗВУКОВ самолет ! Три месеца след него се появява и "Конкорд" . Така , че Боингчетата отдавна на никого НЕ са интересни ...В това число и 787 ...

Да се чете : "... свръхзвуков ПЪТНИЧЕСКИ самолет " ...

Да се разбира.... ТУ144 е и първият и последен за сега негоден за употреба СВРЪХЗВУКОВ пътнически самолет

Двата единствени засега пътнически свръхзвукови самолети са : 1) ТУ 144 2) Конкорд Днес и двата вече НЕ СЕ използват .

Ти последния май не вдяна какво написах, а“ ;)

По принцип си прав, ама си се изказал неподготвен по отношение на трабанта. Вдига 120 по равно без проблем. И е добра кола. Ако не си имал такава, трудно ще разбереш.