Третокласниците ще учат програмиране и предприемачество

"Компютърно моделиране" и "Технологии и предприемачество" са новите учебни предмети за трети клас.

Обратно в новината

Коментари - Третокласниците ще учат програмиране и предприемачество | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Поредната идиотщина защото поне 50% от тях не могат да четът гладко и по голям % не разбират какво са прочели ама сега ще ''програмират''????Идиотщина след идиотщина за да залези българското образование до желанието на западняците:(((

Викаш да подравним стандарта според най-изостаналите? Ако 5 деца от класа не могат да си вържат връзките, то няма нужда и останалите да се учат. А после се чудим защо у нас глупостта е на почит.

Закъснели сте.Почвайте ги направо от яслите. Само ,ако някой от пишещите тук,види един учебник по литература за девети клас,ще му падне ченето. Децата просто не могат да разберат много неща и нямат желание да учат.

Тези тъпоъгълници, които съставят учебните програми и пишат неразбираеми за децата учебници, трябва да бъдат уволнени и да им бъде забранен достъпа до учебно заведение. Имаше филм за обучението на малки ученици във Финландия по Нова тв, мисля- намерете го, гледайте го. Стига с тези идиотски експерименти с нашите деца!

Програмистите са най-ограничените хора. Освен техните си компютри, нищо друго не знаят. Пък да не говорим, че като пишат с молив правят по 10 грешки в едно изречение.

Сигурно и езици не знаят.

Това с прдприемачеството и програмирането - добре. Но надали на едно 10-годишно дете ще му трябват. И нещо много важно - едно е да си програмист, съвсем друго - натискач на клавиши. Кавито са повечето. За едно дете 3-ти клас е по-важно да се научи правилно да пише и да чете на български. Че то половината третокласници не са българчета. И да се оправя с математиката. Класическата, оная, дето ще му трябва по конкурсните изпити. Ако може и един чужд език да научи на някаов прилично ниво - ОК. А за предпроиемачество и програмиране има време. Апропо, за да станеш добър програмист трябва да имаш познания по числени методи и математическо моделиране. Неща, за които 3-ти клас е малко раничко да учат.

Браво!

+100. Най-лошото ,че оня замминистър има доста смътна представа за математическо моделиране, вероятно мисли ,че това е нещо като да се лепят числата от моделина, а Пък блоково програмиране - е нещо като лего?

Най-прогресивните започват от рано. Ако детето не е прогресивно, едва ли ще се получи нещо. Ако не започне от рано - същото.

"Апропо, за да станеш добър програмист трябва да имаш познания по числени методи и математическо моделиране." Огромна заблуда! Явно някои хора още живеят в соц времената! Тогава компютърните технологии не са били развити на нивот каквито са днес и е нормално човек с остаряло разбиране да мисли така!

Кунева е способна да провали всяко нещо до което се докосне. Пореден пример за безумието в образователната ни система.

А бе хора вземете се в ръце. Стига сте тормозили децата с глупости. Спрете се . Разболяхте децата . Направихте ги луди , а покрай тях и родителите. Седнете си на тъпите задници и направете по лесно и достъпно образованието на децата . Оставете ги да си изживеят детството както трябва. Стига сте им пълнили главите с глупости и информация която не запомнят и 5 мин. Оставете ги да разберат най 9- важното , което да им остане за цял живот. Вие само ги осакатявате. Децата масово не си доспиват и какви са тия помагала , помагала и накрая 2 на матури .Не могат да си напишат имената и да сметнат колко пари трябва да им върнат в магазина . Явно целта на МО е да направи децата ни тъпи , за да се контролират по- добре. На България явно и трябват тъпи хора да не протестират и да не знаят правата си. МО добре се справя с тая задача.

Новото май е това: старата среда, която беше заимствана от словаците преди повече от 20 години, сега я заменят с американска от MIT, която сигурно е по-добра.

В Новосибирск учителите в много от началните училища са се ОТКАЗАЛИ да използват съвремените учебници и са върнали СТАРИТЕ съветски учебници - Буквар, Математика и Природознание. Обяснили са своята постъпка с факта, че съвремнните учебници са предназначени за деца с ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ниско интелектуално ниво ...

Децата нямат проблеми да се справят с подобни неща. Нима например смарт-фоните са проблем на малките деца? Нима работата с PhotoShop би ги затруднила?

Компютърно грамотен и програмист са много различни неща. То само сферите в програмирането са толкова различни, че имената им да ги учат, не могат да ги научат. Примерно на PhotoShop (тотално съм го забравил) може да си играят с обекти, но е съвсем друго някой да е трябвало да изчислява нормали за ъгъл на отразяване, вертексни и фрагментни шадери, да умножава масиви по други или вектори. Там и програмист ще се озори, ако не е свикнал на такава математика. А това е само една сфера. Чел съм отчасти документация на PDF за GLSL за "сенки" в 3D графика и само тя бе от 200 страници, пък било и нашироко написано. А това е само за "сенки", а не за самата графика и какви буфери от паметта да заемаш например! И това ти го казвам, въпреки че реално изобщо не се занимавам в тази сфера.

Факултет по математика и информатика - Блоково програмиране Лектори доц. д-р Анна Малинова, гл.ас.д-р Тодорка Глушкова Анотация Целта на курса е студентите да овладеят необходимите теоретични познания и придобият практически умения за разработване на интерактивни приложения за стандартни и мобилни устройства посредством блоково програмиране със SCRATCH-съвместими езици за програмиране в програмните среди на MIT SCRATCH 2.0 и MIT AppInventor. По време на курса ще бъдат разгледани основните характеристики на блоковото програмиране и възможностите, които тези среди предоставят за разработка на стандарнти анимирани интерактивни приложения, както и на мобилни приложения за ANDROID устройства. Дисциплината е подходяща предимно за студенти от първи и втори курс с интереси в изграждането на интерактивни анимирани и мобилни приложения. Умниците решили в трети клас да се учи:)

Между програмиране и програмиране има много голяма разлика. Едно време кръжокът в пионерския дворец започваше от 1-и клас.

А да карат самолет ще се учат в четвърти клас!

за да станеш меринджей си иска време! затова от трети клас ще почват!

Миналата учебна година имаше седмокласници, които бяха допуснали грешки при изписване на собствените си имена. Българчета, които не могат да си напишат правилно името. Колко са часовете по български език в началната степен за една седмица? До трети клас трябва всеки ден да учат граматика, защото ако дотогава не са я усвоили, в шести вече е много късно.

А кога ще учат граматика и правопис? Или ще ги правят предприемачи, които не могат да различат "който" от "които"? Един неграмотен предприемач какъв успех би имал в дейността си в дългосрочен план? Или това са глупости и не е нужну да се у4и пръвупиз?

Ето затова образованието е на този хал и всички дванадесетокласници са почти неграмотни. Ние на времето учехме български, математика, история, химия, физика и т.н. Сега в трети клас учат технологии, програмиране, предприемачество, на баба им фърчилото и др. подобни простащини. И продължаваме да насаждаме идиотизмите, които отвън някой насила ни налага, за да ставаме още по-тъпи. Българското образование трябва да защитава българските интереси, а не тъпоумщините на Европа. Кога ще се спрат тези безумни експерименти. Защото след тяхното обучение се пръкват едни специалисти от типа хомосексуалист испанец, приел исляма, работещ в германските тайни служби /цитирам друга новина./

Tova ve4e e prekaleno.Te i bez tova hodqt bez jelanie na y4ili6te,za6to li?

Чакайте, че ще се попикая от смях, преди да се изкажа! ;) След WC-то: Какво точно ще учат третокласниците за програмиране? Че аз се съмнявам, че много от преподавателите по програмиране в университети разбират достатъчно, те ми говорят, че ще учат от трети клас!

в трети клас ще програмират развитието си до завършване на висше, и после закономерно ще станат некадърници!

А защо не и ядрена физика, астрономия и молекулярна биология? Аллооууу, т.н. експерти в това министерство, вие съвсем припаткахте, бре?! И то не от много знания. Като не можете да направите една свястна програма, съобразена с възрастта на децата, вземете испанската или финландската. Баси тъпотията! Децата в най-залюханата бедна европейска уж страна, които нямат топла вода в тоалетната в училище, нито свястна храна, на 9-10 години ще учат програмиране и предприемачество? Вие сте за лудницата! Експериментирайте си с вашите отроци в къщи, ако въобще имате деца!

+1000 за коментара.Дано някои от тези, за които е предназначен го прочетата,преди децата да изтрещят.

Дори зам-министъра няма идея за какво става.Няма термин на блокове програмиране.Става върпсо за алгоритми и блок-схеми , но откъде да знае това простият зам-министър който само е научен да граби !

someone

по принцип е добре, но като се има предвид демографската криза, факта, че ромите са на път да станат мнозинство, а българите да изчезнат нацяло, плюс таините намерения на ердоган за родопите и пускането на бежанците - надали ще практикуват предприемачество точно у нас.

Говори се за 3-и клас, какво предприемачество на възраст 9-10 години (8-9 за започналите на 6). Колкото до програмирането - то изисква абстрактно мислене, а според детските психолози (и по мои преки наблюдения) то започва тепърва да се формира на тази възраст. Ето за такива идиотщини в министерствата вземат пари...

someone

а ти знаеш ли, че сър алан шугар - богат англииски евреин е почнал да продава безплатно намерени дървени пръчки за огрев на възраст около 10 години? намерил оставени от общината пръчки, опаковал ги и ги продавал на съседите си за огрев. сега е милярдер.

Жалко, образованието в България през 80-те беше едно от най-добрите в света. Но вече и образованието в България е успешно унищожено. Да ни е честит, поредният успех на патриотите-разрушители!

Забрави за "европейската идентичност"...

Точно затова синчетата на видните комунисти учеха в Москва и на запад.

Човек осъзнава какво иска от живота след като стане поне на 17-18 години и му дойде времето да се замисли. Добре е да ги запознават с професиите, но това "предприемачество" е насърчаване на чистата алчност и е вредно. Заразените се опитват да разпространят зомбизма си преди да се осъзнаеш и да можеш да се пазиш.

Децата в трети клас не могат да ги кажат тези думи "технологии и предприемачество", защо е необходимо да им се пълнят главичките с напомпани фрази, и да им се създават фалшиви представи за нещата - какво предприемачество е организирането на коледен базар?! Или технология - "изработването на картичка"?! Някога имахме предмет "трудово обучение" и до четвърти клас бяхме научили готварство - с реални предмети, продукти, начини на готвене, рецепти, сами готвехме в училище и вкъщи, и обработка на дърво - със структурите на дървото, видове, качества ... и електротехника (елементарна, разбира се, но приложима вкъщи и в училище за изработката на прости и забавни инсталации - сами си ги измисляхме, с части от магазините, запоявахме, лампички светваха ...), правехме украси от листа и шишарки, жълъди, връвчици разни ... Имахме чудесни преподаватели, които обичаха нас и работата си и ни говореха просто и разбираемо, а кабинетите бяха чудесно оборудвани, имаше евтини лепила, консумативи - всичко това се осигуряваше от училището - едно квартално в София, не елитна валдорфска или не знам си каква трене-мрене, вносна система ... Всичко имаше, и то беше след това унищожено, за да се връщат сега мъчително, с много пари "по проекти" и с почти никакъв резултат, към основни неща ... но кръстени с гръмки имена! (((

Първо научете дванадесетокласниците да пишат грамотно на родния си език, после им давайте да издевателстват върху компютърните такива.

А автобиографиите с исторически дати на свадби и изневери, пластични операции и нови хитове на фолк певиците, кога ще въвеждат?

Мисля че на първолаците добре ще им се отрази и изучаването на органична химия, квантова физика, архитектура и приложна психология.

Като минимум!

И в духа на тази новина, задача от днешното просветно министерство за децата от предучилищна група: " Летяли са две камили- едната е рижава, другата наляво. Колко тежи килограм асфалт, ако таралежът е на 4 годинки?"

ИДИОТИ ЩЕ НАПРАВЯТ НАШИТЕ ДЕЦА СЪЩО ИДИОТИ-НАКЪДЕ ОТИВАМЕ???

европейската идентичност/НЯМА и никога няма да има. Има различни европейски народи и държави, които формират Европата такава каквато е!

Боже, боже! Поне ги научете да четат, пишат и смятат ...