1600-тонна машина копае за третия лъч на метрото
Вече започна работата тунелопробивната машина по третия лъч от метрото. Досега са изпълнени 21% от дейностите по строителството на 8 метростанции.
Обратно в новинатаКоментари - 1600-тонна машина копае за третия лъч на метрото | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Нина (нерегистриран)
Копа машината та се тресе. Прокарваме тунели, но никой не казва, че вече две от метростанциите са прокапали от снеготопенето, а в едната има паднали плочи плочи.
Фен на Фандъкова (нерегистриран)
Абе, че Данчето е машина - спор няма. Ама да изкопае тунел от Красно село до Подуене, не ми се вярва.
Николчо (нерегистриран)
Макар ,че не разбирам много от подземно строителство си мисля ,че няма да е лошо ако след като приключи в София тази машина пробие Шипка ,Беклемето и други проходи където са необходими тунели и всяка година се избиват хора и се трошат маса пари за зимното им подържане.
meto (нерегистриран)
трудно ще стане с тази машина. там е скала - тук почва и камъни.
мамкави (нерегистриран)
Бойко тъпо и упорито изпълнява нарежданията на немският индустриален капитал, назначил Меркел да пълни гушата на същите без оглед икономическите интереси на България. Разчиствали успоредно с това терен за немския индустриален изеднически капитал на мястото на умишлено фалираните малки и средни предприятия в страната. И после защо имало Народен съд? Е, как да стане?
ссс (нерегистриран)
ако се чудиш какво е жертва на пиянска чи*ия виж се в огледалото
дедо (нерегистриран)
за всеки тунел - нева машина. Какво ги правят старите? иначе ми става много благо на душата като почти навсякъде виждам за изпълнител G.P. Group ;)
7303 (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Много добре (нерегистриран)
Трябва да има и позитивни новини. Хубаво е, че са свързани с Данчето, а не с Курнелчето, щото последното само знае да крадне.
до Много добре, (нерегистриран)
знаеш ли, колко пъти споменах името на Фандъкова и най-близките й роднини по женска линия докато изминах 20 км по офроуд трасето от Цар Борис до Люлин, естествено в двете посоки. А, само там ли е така, цяла София е като след братските бомбардировки през 1944г. За Нинова бъобще не се сетих.
Ръц (нерегистриран)
Е, кво да я сещаш ниновата? То не беше в ИНКО да продава оръжие, да краде от Техноимпекс, да продава на безценица БТК, да слугува на Иван Костов и после да лапа в БСП. Къде да се сравнява Данчето с нея? Дребна рибка.
Пепа (нерегистриран)
Най позитивните новини са свързани с бай йуХ. Особено се просълзих като прочетох как е поискал прошка, заради "неволните си грешки". Мамин у й сплескан.
Нина (нерегистриран)
ДА бе, как да не го погалиш по главата като папите.
Някой (нерегистриран)
Къде отиде същата машина, но от новината от 6/4/2010 публикувана в dir-а, а и в други медии? http://dnes.dir.bg/news.php?id=6157989&nt=12
Някой (нерегистриран)
Сега искали по-голяма.
някой знае ли, (нерегистриран)
че тази машина е договорена от бай Тошо преди тридесетина години? Поразровете се в архивите и старите вестници!
Hans (нерегистриран)
Чия собственост е машината чудо?
лк (нерегистриран)
1. Чия е ТПМ: Както винаги - на изпълнителя; 2. Какво правят с нея след проекта: Квото си искат; 3. Защо не строят тунел под Шипка с нея: Щото това е машина за праисторическа тиня, а не за скали; 4. Къде са ми парите: Не ти ги знам! Където си си ги оставил, най-вероятно.
Минаващ (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Минаващ (нерегистриран)
Статията е от медиапул.
Минаващ (нерегистриран)
Линка за същата новина от6/4/2010 от dir-а http://dnes.dir.bg/news.php?id=6157989&nt=12
abasador
вярно е, че машината е изключително техническо постижение в подземното строителство, но има доста произведени машини от този тип, ползвани от подземните строители и не само в Европа. Не е редно да се определя като "уникат", доставената у нас машина за прокопаване и изграждане на тунели. Подобни машини със същите технически възможности и параметри, прокопаха и завършиха много тунели с различно предназначение, преди всичко за подземен транспорт. Пример за това е страницата Technik: Dieses Monster beisst auch Findlinge weg WELT. Лек ден.
:) (нерегистриран)
Отдавна има такава техника: нарича се динамит. А иначе е най-добре да се остави на времето да си продължи да го руши - бетона има живот 50 години принципно и започва да се рони, за разлика от Римския, дето държи 2000г. и нагоре.
# (нерегистриран)
На фандъцата много й отива да ходи с каска върху перуката.
qwerty (нерегистриран)
имам тъп въпрос: защо след като има метро до мол парадайз, има и трамвай 10 отгоре над трасето. предполагам червените бабички от лозенец ходят всеки ден там и поради тази причина е така? същото ще е и след построяването на някой други лъчи на метрото в южните квартали. същевременно трамвай 12, 4, 18, 6 и тролейбуси 6 и 7ще се лангъркат с таралясници от времето на вълко червенков
Щерев (нерегистриран)
Сега ако командваха София комунистите то щеше да се копае на ръка.....
(нерегистриран)
И какво лошо има в това? Такива като теб щяха да си вадят хляба според ума и възможностите си, а не да сипят "мъдрост" по форумите.
Щерев (нерегистриран)
Не . Това не е за гении като мен. Аз съм за ръководна длъжност роден. Това е за такива като теб....крепостни селяндури. Тъкмо ще получиш и софийско гражданство докато копаеш..ха.ха
Spiritus malum (нерегистриран)
Абе, дрогарю Директор, що не идеш ти да копаш тунели на ръка, ами висиш във форума и даваш акъли като стар Партиен секретар?
Браво Фандъкова! (нерегистриран)
Опитите да се омаловажи ползата от метрото ще имат отрицателно въздействие върху електората.Комуто не харесва да ходи пеша.При управлението на Фандъкова София промени вида си.Има още какво да се направи,но в сравнение с предишните кметове е много по-добре.
00 (нерегистриран)
да ама и ходещите пеша плащат за метрото и му чуват безумния трясък!
idriz.mustafa@yahoo.com
бахти слуха който имат тия ходещи пеша
ами (нерегистриран)
на черното бяло не може да се каже - градът има все още много проблеми, но определено има огромно подобрение.
ами, (нерегистриран)
ти с балон ли се придвижваш в София или някой ти казва, че тук по улиците, тротоарите, парковете, градинките, подлезите, пешеходните пътеки, пазарите и къде ли не изглежда като Фандъкова на снимката. Много ти е нисък, по-скоро сбъркан критерия, за съжаление не само твоя.
нещо (нерегистриран)
за новто мршрутче?
Chefo77
По Нова е 1400 тона, тук е 1600 ...
Бефо (нерегистриран)
И кво?
Гост (нерегистриран)
И как кво - гербаджиите са откраднали 200 тона междувременно. Или тая "убавица" на снимката е слязла от машината.
juli (нерегистриран)
г-я фандакова ..оставете какво пишат слобните хора ..ние останалите се радваме от сарzе на всички подобрения които направихте са софiя и правиtе ..даи боже и метрото до овча купел да пуснете до 2019..успех в всичките ви начинания
Кичо
Върло неграмотна си моме...
Весо (нерегистриран)
А какво стана с първата японска машина дето копаеше под бул. Черни връх? Защо тя не копае? Защо ни трябваше втора? Или защо не работят двете една срещу друга? От тук ми напират още много въпроси! За комисионни, за обучение, за назначения, за разхищения , за...?
Пепи (нерегистриран)
Ей я, дреме тук, под японския, дето сега е Маринела Чалга палас. Викам й аз, копай ма, а тя ни ще. Сенце трябва, да а подмамиме. Инак тия машини са еднократни и бързоизносващи се, тъй за знайш. Изпаботват се по поръчка, за конкретна задача и не могат да се използват повече. Хубаво е, че питаш, шъ са научиш.
Аз (нерегистриран)
Много обичам да се возя на метрото. Чисто, бързо и няма мангасари!
kalaa (нерегистриран)
Явно си пенсионер и се возиш в диапазона 10:30 - 16:30! Иначе е отврат от некъпани и нагли българи!
Аз (нерегистриран)
Как не ви е срам, невъзпитани господине, аз съм млада и начетена госпожица. Нахал!
00 (нерегистриран)
Вимаги съм казвал. че "Когато Западът Говори, Здравият разум, науката и техниката Мълчат!" Ако имаше учени и инженери и у нас и на Запад щяха да докажат, че метро на релси е безумие в 21-ви век и че ако требе да има метро то требе да е на гуми, на тролейбусен принцип! И нас има дипломирани и лакоми зубрачи и натегачи, но не и учени и инженери!
Моля ви (нерегистриран)
пийте си хапчетата редовно!
Руский (нерегистриран)
Даеш, Данче! Только вперед!!!
Водобран (нерегистриран)
Като откривате новите метро станции не забравяйте да откриете и завода за чадъри до тях, че в старите прогизнахме от течовете!!!
00 (нерегистриран)
абе това да ви напомня за "мирния преход към демокрация" и за "доброволното отъпуване на 2 милиона в по-добрия свят", а: ......Заченатата с нечувани насилия социалистическа модернизация на българското село започва да дава отровните си плодове още в края на 60-те и началото на 70-те години. Обезлюдяването на селските райони десетилетия наред тече с невиждани в световната демографска история темпове от 2-3% ежегодно, а в някои райони то надхвърля 4% . Разкъсаната вековна връзка между селяните и земята-кърмилница заедно с мизерните заплати и пенсии от 30 лева на месец икономически демотивират бързо застаряващото селско население. Кражбите от общото стават ежедневие - далеч преди съвременните набези по полетата. .....
фф (нерегистриран)
Знам че в този форум пишат главно хора живеещи в София. И ще ме затрупат с минуси. Ама "национално съфинансиране" означава че всички Българи ще плащат нещо което няма да ползват. Защо не се плаща само от софийския бюджет? Нали софиянци са най работните. Защо Жарна, Пловдив, Ст. Загора и всички други трябва да им плащат метрото КОЕТО НИКОГА НЯМА ДА ПОЛЗВАТ?
фф (нерегистриран)
*Варна
Гост (нерегистриран)
Ми такъв кмет сте си избрали в Жарна бе..... Безплатно ви давам софийската кметица, че не мога да й търпя простотията, нека ви направи и на вас метро.
София (нерегистриран)
Що никога бре, хаирсъзино, тук е пълно със селяци.
Хърсъзина (нерегистриран)
Ми аз съм писал "хора живеещи в София" къде видя конкретизиране :)
kalaa (нерегистриран)
1.3 милиарда е бюджета на Столична община... За тази гнюсня - метро, с бракувани вагони от 76г. от московското метро - по проект 276 милиона... За да не стигат и да се цоца и от Бюджета на Държавата - смятай ГРОБ - колко са откраднали!
00 (нерегистриран)
ще има и журналисти, политици или историци да докажат че обитателите на бг-то по време на демокрацията са платили огромна цена за благините на европейската демокрация. изобщо "царистите " ни започнаха, а демократите ни довършиха! и едните и другите дойдоха от италия, австрия и германия!
Рамо (нерегистриран)
Браво! Добра новина!
няма перспектива поради ... (нерегистриран)
в индийския океан потънало една фрегата . не случайно , а потопено от едни такива , тяхната кауза , тяхното дело . за съжаление , Рим ни научи , че евроцентризма е един единствена истина . макар че , още Александър бил очуден относно съществуващо мореплаването на Индия в негови времена . така че , скептицизъм ще е управляващ модел на поведението в науния дескриптивнен план . Въпрос няма да се мери дали възможно и осъществимо ле е това , а вместо това как се нарича вълкът .
кота нула , кога ? (нерегистриран)
ела ! Провадия . Има какво да се довърши . Пари от Еврофонд за тоз коридор са 100% обезпечени . Липсва само , кой да стиска бутончето , стартово .
Баси наглите лъжи! (нерегистриран)
Метрото тече от всякъде, ескалаторите не работят, да не говорим за асансьорите, таваните падат, осветлението не работи...... Затова ли "ЕК дава проекта за столичното метро за пример???? Ако ЕК имаше и бегла представа колко сте откраднали и колко още ще крадете от това метро. моментално ще спре парите!
хлъц (нерегистриран)
Каква апокалиптична картина! Да не си си погледнал немития задник в огледалото?
моят кошмар , всекидневен ... (нерегистриран)
Право имаш ! Ние в Провадия цъкаме отдавно на Мобифонче , на компутерю , на планове . Ама , тунела , наследено от Дядо Живков , не довършено , до днес . Ела , ела , правните спорове , да теке водата , да има жалби , жалби , жалби ! Чакаме машината и при Нас да ни руши дрямката .
gangnam style
СкОрО ОчАкВаЙтЕ Да Ви ПаДне МаЗиЛкА ИлИ ОкАчЕнИ ПаРчЕтА От ТаВаНа На МеТрО СтНцЙиТе ВъВ СтОлИчНоТо Ни КаЛпАвО ПоСтРоЕнО МеТрО От КрАдЛиВиТе ГрОбАрИ От ГеРб:)
до горния (нерегистриран)
Виж сега, теб си те знаем от доста време, че всяка тема я обръщаш на политика и пишеш против ГЕРБ. Сякаш някой много тук го интересуват Герб-мерб и БСПарските глупаци. Хайде ходи да си намериш някаква работ с която да допринасяш с нещо от колкото да седиш и да спамиш дира.
бСп/бКп (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
най после : истина ! (нерегистриран)
подчертавам , много добре ! точно ! изумително правоподаващо , правоподобно ! от къде източника ? дупка в ФВР ?
00 (нерегистриран)
тези яко ни закопават! ГРОБАРИТЕ НЕМАТ СПИРАЧКИ! СКОРО ША НАПРАВЯТ СТАРА ПЛАНИНА КАТО ШВЕЙЦАРСКО СИРЕНЕ! Герберите всите са ъндерграундъри!
Честито на всички (нерегистриран)
Поздрави от Овча Купел и честито на всички граждани и гости на София. Пожелавам на добър час с новата машина. Дано да е безпроблемно и да върви по мед и масло всичко. Пожелавам успех на всички строители на обекта. Най-накрая и нашия краен квартал ще може да получи достъп до различен транспорт от автобусния.
lu4ka
"Най-накрая и нашия краен квартал ще може да получи достъп до различен транспорт от автобусния." ... когато не тече.
Честито на всички (нерегистриран)
Мен не ме бърка. То и панелния блок ни тече, и казанчето в банята ми тече. Няма да се стопя, не съм от захар.
Параноиден Русофилистик (нерегистриран)
Параноиден Русофилистик от БСП Ама тази машина русофилска ли е или русофобска? В русофилския СССР ли е произведена или в русофибския Запад? И защо русофобския Запад ще финансира метрото в русофилска България? Не е ли по-добре да се обърнем към русофилска Москва и да питаме добрия чичко Путин, дали не е по-добре той да плати за метрото в русофилска България? Нали сме русофили? Само СССР! Долу ЕС и НАТО!
хо хо хо (нерегистриран)
Какво ти е бе? Да не си ял нещо развалено? Айде бързо да идеш да се прегледаш!
Някой (нерегистриран)
Само че първите два лъча на метрото са по руски модел с ток долу между релсите. Съответно мотрисите са май руски. Сега за трети лъч ще минат на ток горе, като на траймваите и влаковете.
37 (нерегистриран)
Упорито искат да изселят цялата държава в София.
00 (нерегистриран)
не си прав! искат да закопат цялата държава в софето! затова и копат там! гробишето на концлагера ще е тука!
Гост (нерегистриран)
"Те хората не ги усещат".... Вуйно, тия с колите хора ли са или не, че да ти кибичат в задръстванията? Писна ми от това светло бъдеще - 45 години при комунизма, 10 години при герб. Харчите толкова много за това метро - толкова ли можахте да купите технология, про която да не се затваря половин София? Или поне да бяхте дали алтернатива на автомобилния поток за времето на строежа? Не навсякъде спира това метро в края на краищата, и градският транспорт не е само метро - видяхме какво стана, като спря за половин ден!
Ето (нерегистриран)
Еваларка на тая жена! В тая скапана и бедна държава и столица,направи чудеса! П О К Л О Н!
ДЕТРОЙТА (нерегистриран)
ХУБАВО 3-Я ЛЪЧ , АМА ДНЕСКА ИМАШЕ СТАТИЯ В ДИР-БГ , ЧЕ ДРУГИТЕ ДВА ПОЧНАЛИ ДА ДЕКАТ :))
0822 (нерегистриран)
ФАНДИ ЗА МЕТРОТО ДОБРЕ ,ХАРАТА ИМАТ МАШИНИ А ЕВРОКОМИСИЯТА ДАВА ПАРИ НО....... РАБОТАТА Е ДА НЕ КРАДЕМ ОТ ТЕЗИ ПАРИ И КАТО ПЛАЩАМЕ ЗА МАШИНАТА ДА ПЛАТИМ ТОЛКОВА КОЛКОТО СА ПЛАТИЛИ В ЛАТВИЯ А НЕ ДВОЙНО А БОКО И НЕГОВТА ТАЙФА ДА ПРИБИРАТ 50 % от разликата тук е тънкосттааа!!!! Фандичле пази
1 (нерегистриран)
Викаш добре е твоите хора да прибират така ли?
gangnam style
Добре де,като съда каза че било незаконно вдигането на Билетчето,сега какво правим,Фъндъкова ще влиза ли във сливенският затвор а???1.60лв е много вдигане на билета,айде ако беше 1.2лв както и да е,но тази алчна Самоковска учителка се самозабрави.
Пътник с карта (нерегистриран)
Аз от това което чета обаче, 1,60 цена на билета до момента има само положителен ефект за транспорта. Тази цена накара масово хората да си купуват месечни карти с които респективно пътуването излиза много под 1.60. По принцип (с малки изключения) с билети се движат хората, които пътуват на повишено внимание и не дупчат всеки път. С други думи, не искат да допринесат за разходите и горивото на автобуса като не дупчат билет, а и искат хората с карти да им покриват шмекериите. Като цяло тези, които използват транспорта редовно са всички с карти, а там цената не се е качила кой знае колко. Билета може реално да бъде под лев само и единствено ако всички си дупчат билети а не си ги подават и не пътуват на повишено внимание.
Гост (нерегистриран)
Мен ме накара да не слизам от колата, а иначе ползвах инцидентно метрото. Сега намалих ползването - няма никакъв смисъл да ходя половин час и да се возя още половин час, при положение, че с колата стигам за 40 минути, в които включвам и търсенето на място за паркиране.
gangnam style
Някой случайно да забелязва от колко време пътеките на университета и във двете посоки не работят,а за ескалаторите почти на всички метростанции да не говорим,и изобщо не си правят труда Гробарите да ги оправят.
79 (нерегистриран)
Ти най-напред първи клас изкарай, преди да търсиш ''пътеките на университета''
фънди (нерегистриран)
и билетчето ще стане 5,80 лв, защото в герб са алчни.
БЪЛ БЪЛ (нерегистриран)
Защото сте прокажени гяури, затова. Защото не ви изклаха турчулята, затова. Прокажени български изроди.
деер
Преди 100 години сами работихме за себе си...преди 50 взимахме от СССР и работихме.... сега взимаме от ЕК и разпродаваме...пита се - След 50 ще я има ли България?
79 (нерегистриран)
толкова сме ''взимали от СССР", че 20 години стоя един празен тунел за метрото до Сердика и това беше цялото ни ''взимане'' - проекта не мръдна и милиметър, а за работещо метро и дума не можеше да става. Явно силиците на сесесерето за толкова са и стигали.
Живко (нерегистриран)
Бисер от 80-те години на ХХ век. Пожелание за рожден ден: - Да се возиш в софийското метро!
софиенец (нерегистриран)
КОПАТ , ОТКРИВАТ, ПАРИ ДЕЛАТ А СЛЕД ТЯХ .....ТЕЧЕ!!!!!!!! ПЕЩЕРНЯЦИ ,НО БИЛЕТЧЕТО НА ГОРЕ !!!
gost (нерегистриран)
е къде е произведена ? по чий проект ?
Кон с рог
Тая машина ако я дам за скраб колко кинтаж ше падне, не е истина. Нема мога да спъ сия...
Бонд (нерегистриран)
Ше е много трудно да я разглобят под земята и изкарат отгоре. Обикновено тези машини си копаят гроба и сами влизат в него.
gangnam style
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
т (нерегистриран)
Важното е, че ти тролиш качествено.
8816 (нерегистриран)
тихо манго тролев
в интерес на истината (нерегистриран)
Всъщност, специално за метрото се представиха доста добре. Мога да ви кажа, че нашето е доста по-добро от метрото на повечето европейски столици.
Гост (нерегистриран)
Мога да го сравня с виенското и парижкото - в сравнение с виенското е светлинни години назад както по покритие, така и по комфорт на влаковете, в сравнение с Парижкото е супер зле като покритие, за сметка на това вагоните са горе-долу същите хамбари. И парижкото закъснява. Най ми прилича обаче на брюкселското - слабо покритие и безумни задръствания в час пик. Единственият бонус на нашето е, че ходи до летището, но при положение, че не е денонощно, и този бонус се тушира.
357 (нерегистриран)
честити софиянци,честит ви нов двa пъти избран кмет,дано го изберете на 100% за трети път,учителката подобри живота в софия
бай Йордан (нерегистриран)
ето на и без бат Боко ще има метро за шопа
Бонд (нерегистриран)
Супер! Нямам търпение да се повозя на метро, изкопано от тази машина.
бай ганьо (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Waffen SS (нерегистриран)
Хубаво , значи пак крадене на крупни суми.Дали новостроящите станции ще протекат, ще им изпопадат плочките,ще започне да мига осветлението като в дискотека ,а от стените им малки ручейчета ще бликат и то само до четвъртата година от пускане в експлоатация, както на ударно построените до момента такива.Не ми се мисли какво ще стане след още 5-6 години,тогава случая от тунела "Ечемишка",ще ни изглежда като забава в честна детска градина. Дано не се продънят тунелите преминащи под сливнишката или Перловската река , че тогава към билетите ще трябва и акваланги да дават
НАЙ
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Мощната градушка в Южна България е унищожила хиляди декари зедемелска продукция (видео)
Какво стои зад неочаквания арест на руския зам.-министър на отбраната?
Гърция отказа да достави на Украйна системи за ПВО "Пейтриът" или С-300
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
"Ню Йорк Таймс": Защо този малък украински град на върха на хълм е следващата голяма цел на Русия
Лена Бориславова допусна нова сглобка с ГЕРБ, но под условие
Денков: Защо не видяхме снимките на Калин Стоянов със Стефан Димитров? Да обвинят пудела
Лукашенко призна за няколко десетки руски тактически ядрени оръжия в Беларус
Борисов: Ако Ваня Григорова влезе в политиката, може следващото НС да е много по-различно