Мантинелата на Тракия е поставена 1993 г., за подмяна е, но не е причина за тежката катастрофа

На място експерти от АПИ оглеждат мястото и дават различни мнения за причините за инцидента

Обратно в новината

Коментари - Мантинелата на Тракия е поставена 1993 г., за подмяна е, но не е причина за тежката катастрофа | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ако беше поставена от боковите фирми жертвите щяха да са тройни.

инспектор дюдю не се спря от инспектиране на магистрали с джипката... как така не е инспектирал тая мантинела като е толкоз дърта ?!? айде сега го подвете под отговорност..той лично инспектира- лично да си носи отговорността за това! сам си го избра вместо да си гледа премиерската работа!

Нали вчера твърдяхте, че от тях са поставяни... Изкукахте вече...

Нали вчера твърдяхте, че от тях са поставяни... Изкукахте вече...

Мантинелата не е причината. Просто, понеже я е нямало, камиона е в насрещното. Ако си беше на мястото това обезопасяващо съоръжение, щеше да предотврати катастрофа. Но не... не е причината.. просто я е нямало

аз си мислех, че Жан Виденов, а то се оказа, че Фил Кенеди бил виновен :) Сложил мантинела на място, където още не е имало магистрала :)

Както винаги виновни са потърпевшите! Инак "експертите" от долАПИ, за разбират само от домати.

Причината е в презеравитива на бащата ти... с дупка е бил.

Ако някой се удавил липсата на спасителен пояс не е причината за удавянето. . Разбира се

То па остава изгнилата мантинела, поставяна когато на Боко му дадоха ИПОН да е виновна за катастрофата.

Твоят баща те е правил с презерватив. По времето на моя не са били изобретени.

PEYTSCH

Нека кажат от протеста кой е виновен и да искат оставка, но...защо не са били там на място да помагат на полицаите, а само отнемат служителите на реда...Лумпени на БезБожков...

Мантинелата е, все едно няма мантинела.... но АПИ проблем не вижда... идиоти.

У нас винаги се търси вината другаде. Мантинелата била виновна, че не спряла камиона със 120 км да мине през нея. Тези тонове маса няма какво да ги спре. Без мантинела щеше не само да прекоси, а щеше и в полето отсреща да завлече колите. Добре, че не е бил колегата с цистерна с гориво. Според мен е получил сърдечен удър. Това не е от заспиване.

Ами прави са 'хекспертите, мантинелата , макар и изгнила не е причина. Тя само е спомогнала процеса

Пак обърнахме палачинката . Чуся се , кой е тоя талант , където ги ражда тези глупости . Мантинелата е фиксиран обект , който сам по себеси няма как да се блъсне в каквото и да било . Факта ,че е компроментирана и не може да покрие техническите си експлоатационни показатели и по този начи да преодврати навлизането на камиона в насрещното движение е причината за размера на трагедията . Допринася и факта ,че някой реши да пусне движениоето на тежкотоварни автомобили в този часови диапазон . АПИ има двойна вина за случилото се и трябва да си понесе последсвтията . Като се наемат двойкаджийте на випуска на ръководни и експертни позиции какво очаквате ? Нали аршина е еднакъв за всички , къде е сега прокоратурата ?

Тия калпави ламаринки нищо не може да се очаква от тях. Слагат си се бетонните панели /като в белите държави /.... хем сигурно, хем и няма да те заслепяват от насрещното.

Ами в Америка като няма мантинели ? В Канада са на дървени трупчета. Мантинелата не е за да спре тир. Мантинелата е да видиш къде е пътят, когато има сняг или през нощта. Служи и за обозначаване. Спада към вертикалната маркировка.

Каква е причината за катастрофата е важно, разбира се. Защо мантинелата не е успяла да предотврати навлизането в насрещно платно на магистралата е съвсем друго нещо, което е още по-важно. Причините за катастрофите са почти винаги различни, причините да се харчат милиони за обезопасителни съоражения са да се предотвратят, доколкото е възможно, най-тежките инциденти, като този, независимо от причината за него. Ако всички мантинели, при това отговарящи на изискванията, не могат да предотвратят навлизане на ТИР в насрещното на магистралата, то въобще какво правят там?! За красота и да се раздува бюджета ли се поставят или за да предотвратят навлизане в насрещното и ужасяващи инциденти? Нашата държавна администрациия става все по-нагла и все по-нагла. Един път АПИ не беше за нещо! Нито един път! Всичко друго беше посочвано в тази държава като причина за инциденти и катастрофи, но никога грешка или некадърност на чиновник. Никога!

Боко е виновен... Или Костов.

Тия свине , на високите нива в държавата ептен за глупаци мислят населението. Какво означава “досега мантинелата си е вършела работата”?????? коя работа БЕ ?????? Работата Й, освен да бъде платена като златна , е и да пази от такива катастрофи. “ мантинелата не е причина за катастрофата”?!?!? Е с това доказа че си пълен ..... Хора дайте да ги сменяме тия, и следваите, и ония след тях, а кога ще намериме читави управляващи незная...... Да живее Българския Народ , долу наглеците!!!!!!

Верно ли?

Е спряла достатъчно коли. Няма нерушима преграда.

В Уикипедия пише, че участъкът е превен след 1995г, така че най-вероятно да АПИ да лъже както винаги. Това, че е толкова стара мантинелата, си е тяхна вина, как така до вчера е била в норми, а сега вече не е? Цитат: Изграждане: 1978 – 2010 (София – Оризово)[редактиране | редактиране на кода] През 1978 година са готови първите 10 km до отбивката за Нови хан. През 1984 година магистралата стига до Пловдив. През 1995 година правителството на Жан Виденов тегли заем от Европейската банка за възстановяване и развитие и на 17 ноември 1995 година открива участък от 32 km, от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km (по проект 167+500) при пътен възел Плодовитово.[5] През юли 2000 година кабинетът на Иван Костов сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово – Стара Загора и Карнобат – Бургас, с обща дължина 74 km. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро. През 2001 година е пуснат в експлоатация пътен възел Оризово от 165-и km до 169+700 km (по проект 171), като 165-и km от „Тракия“ съвпада с нулевия километър (началото) на автомагистрала „Марица“. Той включва 4 km от автомагистрала Тракия и 5 km от автомагистрала Марица. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3 и 4.[6] През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки по проект „Доизграждане на АМ „Тракия“, лотове 2,3 и 4“ с обща дължина 115 km, финансирани от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет. Инвестицията е за 699 648 287,19 лева.

Мантинелата е разграничаващо съоражение, а не ограничаващо.

Дайте, сега, да се разберем! Кога е строена магистралата и кога е туряна мантинелата. Нъл уж нагънатият участък беше от 2007 г., как тогава мантинелата е от 1993 г.!? И не мога да разбера как очакване мантинелата да спре 40 тона, движещи се, примерно, със 100 км/ч! Коментиращите ясно си чешат пръстите, ама списвачите на матриалите тука, вземете се малко потрудете, та да не пишете глупости...

Мантинелата нито е маркировка, нито е предзначена да спира ТИР. Тя е проектирана така, че да върне превозно средство в платното му, ако се е отклонило и е тръгнало да излиза извън него. Заблудата ти идва от там, че ти си мислиш, че мантинелата спира нещо. Това е грешката ти - мантинелата по-скоро се оогъва така, че превозното средство, било то и ТИР или тежък автобус, да се "приплъзне" по нея и да се върне в платното си. Това са много различни физични процеси, не се бъркай. Има достатъчно филмчета, които показват как работи една мантиинела и какви невероятни на пръв поглед удари може да умекоти и смекчи.

Мантинелата трябва да е ит бетон. Де тръгнахте РАЗГРАНИЧАВАЩО съоражение да хо правите на ОГРАНИЧАВАЩО бе. Винаги има по-голям ТИР дето може да мине и през стена. Дай да бетонираме магистралите по средата. Ама ако може да не е с държавни пари. Ама да е качествено. Но не да е платено от нас. Но да е със 1000 сертификата и ранк да не може да мине.

Мантинелата не е преграда в буквалния смисъл. По нея превозното средство по-скоро се плъзга, отколкото се блъска в нея. Тя не е предназначена да посреща някакви дигректни перпендикулярни удари, а да корегира импулса по посока на движението.

А къде е главният ,,експерт,, с джипката? Ааа, той се готви да заминава за Германия където на 17.07 ще се състои първата среща на нищоправците от ЕС- толкова е страшен вирусът че отново започват срещите на живо, а не онлайн.

Хайде, сега сравнете парите, похарчени от Иван Костов за строителство на 74 км.+5 км от Марица и предпроектни проучвания на следващите етапи, и тези за 115 км. след 2010 г. Вярно, 2001 парите са имали една стойност, 2010 - друга, ама все пак.

Пишеш неща, с които не си запознат. Мантинелата е проектирана така, че да запази траекторията на едно превозно средство и да я ограиничи приблизително в неговото платно. Мантинелата не посреща директен удар, при правилно изпълнение тя всъщност поема съвсем малко енергия, като просто леко корегира посоката на импулса. Челен удар мантинела не може да устои, но и никое превозно средство не може да я ударни челно, както ти се заблуждаваш.

Да де, то и асфалта при катастрофата на Своге се оказа негоден, както и мантинелата, пък накрая се оказа най-виновен шофьора на рейса. Нали тези съоръжения са да смекчат такива инциденти. Тази мантинела е станала тънка като станиол. Боко каза, че не му се давали 60 милиона(все едно са му лични пари) за ремонт преди няколко дни пък сега след поредното жертвопринушение размисли. Цялата ни работа е такава

Не съм виновна аз, а пияните и не ползващи почивка чуждистранни тираджии. И стена да има издигната няма да може да спре ТИР с тегло над 40 тона. Чуждите ТИРове да се спират от петък до неделя в най-натоварените часове!

Да, факт е, че мантинелата не е заспала и не е навлязла в насрещното движение. По този смисъл не е виновна. НО е допринесла за продължаването на тира, т.е. не го е спряла/възпряла! А това се е случило, тъй като е стара и ръждясала. Само по себе си мантинелата не е виновна, но е виновен онзи, който поддържа магистралата. Всяка кола плаща всяка година 100 лв. винетен стикер!!! Малко, много .... толкова искат. Не може пътя да е разбит, мантинелата да е негодна, а парите в джоба :) Хайде моля, хората в тази страна имат мозък и могат да мислят! Жалко за загиналите! Прогнила държава!!!!

Нещо не се връзва-през 2003 още се пътуваше по стария път !Как това нещо се озова там?

Пълно безобразие, всички сте за оставки, че и за затвора. Молете де бебето да оцелее, че ще ви се стъжни.

da vi eba maninelata tarsete pritinata zast tira se nasotil cam matinelata tova e ot ne ravnostite po magistralata los asvalt bez steplenie s gumite

Това е България ! "Експертната " оценка ще бъде в зависимост от това,чии интереси ще трябва да се защитят !

Както казах - правете разлика м/у разграничаване и ограничаване. Мантинелата не е за ограничаване. Аре ползвайте тази глава не само за поставка на кепета и каскети. Траектория... Това да не ти е снаряд бе? Кви глупости плещиш? Иди и виж мантинелите по проходите? Кво ще ограничиш с тях? 5 мм ламарина. 90% от мантинелите по света са това. Само плямпате на ишлеме.

Изгнилата мантинела не е причина за катастрофата, но ако беше нова щеше да спаси човешки животи.

Там между редовете пише за компрометирана лява гума. И то веднага след пресичане на моста , без приплъзване а забиване челно и последващо извъртане на 180 градуса на ремаркето.Спукана гума от стърчащи железа по мостовото съоръжение по пътя. Да качат тежък тир за експеримента.

Мантинелата не е виновна. Медиите се опитват да прикрият проблема. Всички ТИРове карат на магнит. Влизат в България преуморени . Тук никой не следи за манипулиране на тахографа, почивки , застраховки и тол такси. Магнита манталитета и корупцията в ДАИ са причина за катастрофата.

При този случай масивна стена би имал ефект, защото опашката (ремеркето) вероятно метър е във въздуха лети като махалото.

Няма мантинела , бетон или каквато и преграда която да спре 45тон с 100км/ч

Инцидентът е станал на 160-ти км, а нагънатият участък е от 168-ми км. Но пак нещата не се връзват. Няма как мантинелата да е от 1993г като през 1995г правителството тепърва тегли кредит за строителството на този участък (от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km )

Инцидентът е станал на 160-ти км, а нагънатият участък е от 168-ми км. Но пак нещата не се връзват. Няма как мантинелата да е от 1993г като през 1995г правителството тепърва тегли кредит за строителството на този участък (от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km )

Тази Диана от кой пол е?

Извод. Оставка на три шефа на АПИ за немарливост и безстопанственост.

Абе трябва тол такса + винетка + ВИС2 такса.