Мантинелата на Тракия е поставена 1993 г., за подмяна е, но не е причина за тежката катастрофа
На място експерти от АПИ оглеждат мястото и дават различни мнения за причините за инцидента
Мантинелата, където стана тежката катастрофа на магистрала Тракия, е била стара и за подмяна, но това не е причината за инцидента. Това каза по време на огледа на участъка инж. Иван Досев - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", цитиран от БНР.
Тя е била поставена през 1993 г. и до този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, уточни той.
В неделя при 160-ия километър на АМ "Тракия" ТИР скъса мантинелата и навлезе в насрещното движение, удари 4 леки автомобила, при което починаха петима души, а шестима бяха ранени, включително и дете на три години.
"В конкретния случай ръчната мантинела няма никаква вина за настъпването на пътно-транспортно произшествие. В момента тече следствие. Нека да изчакаме да излязат официалните данни на следствието, които да кажат какви са причините", категоричен бе експертът.
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики каза, че пътната маркировка все още е годна, въпреки, че е към края на експлоатационния си период.
Нейното мнение е, че причина за произшествието е грешка на водача, след което и инфраструктурата е допринесла за фаталния край.
Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък коментира, че причината е техническа неизправност в предна лява гума.
Досев поясни по-рано днес, че оглед от Агенцията е извършен преди няколко дни, а днес са поканени представители на други браншови организации по пътна безопасност, които да дадат своето мнение и своята оценка за случая.
Инспекцията, която се осъществя днес, има за цел да се обследват проблемите на инфраструктурата на мястото, да се набележат начини за спомагане и мерки за тяхното разрешаване и за обезопасяване на участъка.
Движението по магистралата в еднокилометровия участък ще е ограничено до 18 ч.