Мантинелата на Тракия е поставена 1993 г., за подмяна е, но не е причина за тежката катастрофа
На място експерти от АПИ оглеждат мястото и дават различни мнения за причините за инцидента
Обратно в новинатаКоментари - Мантинелата на Тракия е поставена 1993 г., за подмяна е, но не е причина за тежката катастрофа | Днес.dir.bg
Коментари
Може и да няма ефект върху самия инцидент, но 27-годишна мантинела на единствената ни по-дълга и завършена магистрала е меко казано скандално...
еее, ако не е мантинелата, с голяма вероятност може да се предположи, че е варовика в асфалта, ако не, то ще е от състава на боята на осевата линия!
Тези многократно сменявани през годините администратори от АПИ и Министерството на регионалното развитие ходят служебно в чужбина на разходка, а не да се запознаят с новостите в пътното строителство и безопасността на движението. В случая не става дума за новост, тъй като във всички нормални държави средната разделителна стена е бетонна и това е от десетки години. Не е необходимо да ходите в Америка, нито в Западна Европа. Примерите са във всички съседни и близки до нас страни, където двете платна на аутобаните са разделени от бетонни огради, а не от еластични метални мантинели!!! Дали техните управници са по-глупави от наште или са в крак със световните стандарти и имат грижата за опазване на своите граждани от ПТП. Прочетете "Основните задачи" на Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата и ще се ужасите от тяхната демагогия. На всичкото отгоре небеизвестният г-н Иванов, монополист в производството на еластични огради е в Управитеелния съвет на тази агенция. Той и тези около него може би не са чували и виждали какви предпазни огради се монтират между двете платна на аутобаните по света. Но нали ще му намалеят приходите на човека и на теези около и над него, а живота на хората за такива като тях е без значение!
Виновна е мантинелата.Тя се е ударила в Тира.Турския тираджия няма никаква вина -ама съвсем никаква.Така твърдят някои иди.ти по долу.
Много жалко е всичко това, което се случва! Преди две години трагедията в Своге...сега край Чирпан...Тези инциденти са ежедневие... За тези 13 години от както сме в ЕС можехме поне пътищата да си оправим! Вижте гърците! При нас само ремонти и кръпки се правят, едни пари се усвояват, но къде отиват? По-лоши пътища от нашите сигурно само в Африка има! Сърбите, Румънците, Албания и тн са много пред нас вече... Всички виждаме колко пъти правят графа...орлов мост и пак сме за резил! В съвременната история на БГ едва ли има друг период, в който да се усвоени толкова милиарди за инфраструктура и пътищата да са ни в това плачевно състояние!
за катастрофата, ама е причина да изгинат толков амного хора, щото е само за парлама И какви са тези тъпи обяснения - ми тя когато е поставяне и била в нормите на техническите изисквания Задачата и не е да отговаря на някакви технически изисквания, а да върши работа. КОЙ не си е свършил работата и не е сменил мантинелата?
Че то чудно щеше да е ако мантинелата е причина за катастрофа - хахахахаха. Работата на мантинелата е да спре предотврати такива тежки произшествия :) Просто навсякъде се шири една огромна тъпота.
П Ако нямаше мантинела можеше тира спокойно да излети и кацне в бусманци То кацна вече в Софийския затвор ама той още не знае, шефа де.
При заспиване, едва ли рязко ще свие камиона, по скоро плавно, при което мантинелата ще остърже камиона... Спукана гума е реална възможност.
Цецо на гугул мап на 160 километър в посока Бургаз сниман 2012 г. Всичко е ясно връзката на мостовото съорежение и мантинелите веднага след колчето 160 км.
В този участък и в двете посоки в продължение около 30 км двете ленти (средна и най-дясна) са "дунавски вълни" и има огромни коловози. Ти с лек автомобил като караш там подскачаш, пък камо ли 40тонен тир...! Тези, които са дали разрешително за този път са за затвора!
Инцидентът е станал на 160-ти км, а нагънатият участък е от 168-ми км. Но пак нещата не се връзват. Няма как мантинелата да е от 1993г като през 1995г правителството тепърва тегли кредит за строителството на този участък (от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km )
Няма мантинела , бетон или каквато и преграда която да спре 45тон с 100км/ч
При този случай масивна стена би имал ефект, защото опашката (ремеркето) вероятно метър е във въздуха лети като махалото.
Мантинелата не е виновна. Медиите се опитват да прикрият проблема. Всички ТИРове карат на магнит. Влизат в България преуморени . Тук никой не следи за манипулиране на тахографа, почивки , застраховки и тол такси. Магнита манталитета и корупцията в ДАИ са причина за катастрофата.
Там между редовете пише за компрометирана лява гума. И то веднага след пресичане на моста , без приплъзване а забиване челно и последващо извъртане на 180 градуса на ремаркето.Спукана гума от стърчащи железа по мостовото съоръжение по пътя. Да качат тежък тир за експеримента.
Изгнилата мантинела не е причина за катастрофата, но ако беше нова щеше да спаси човешки животи.
Това е България ! "Експертната " оценка ще бъде в зависимост от това,чии интереси ще трябва да се защитят !
da vi eba maninelata tarsete pritinata zast tira se nasotil cam matinelata tova e ot ne ravnostite po magistralata los asvalt bez steplenie s gumite
Пълно безобразие, всички сте за оставки, че и за затвора. Молете де бебето да оцелее, че ще ви се стъжни.
Нещо не се връзва-през 2003 още се пътуваше по стария път !Как това нещо се озова там?
Да, факт е, че мантинелата не е заспала и не е навлязла в насрещното движение. По този смисъл не е виновна. НО е допринесла за продължаването на тира, т.е. не го е спряла/възпряла! А това се е случило, тъй като е стара и ръждясала. Само по себе си мантинелата не е виновна, но е виновен онзи, който поддържа магистралата. Всяка кола плаща всяка година 100 лв. винетен стикер!!! Малко, много .... толкова искат. Не може пътя да е разбит, мантинелата да е негодна, а парите в джоба :) Хайде моля, хората в тази страна имат мозък и могат да мислят! Жалко за загиналите! Прогнила държава!!!!
Не съм виновна аз, а пияните и не ползващи почивка чуждистранни тираджии. И стена да има издигната няма да може да спре ТИР с тегло над 40 тона. Чуждите ТИРове да се спират от петък до неделя в най-натоварените часове!
Да де, то и асфалта при катастрофата на Своге се оказа негоден, както и мантинелата, пък накрая се оказа най-виновен шофьора на рейса. Нали тези съоръжения са да смекчат такива инциденти. Тази мантинела е станала тънка като станиол. Боко каза, че не му се давали 60 милиона(все едно са му лични пари) за ремонт преди няколко дни пък сега след поредното жертвопринушение размисли. Цялата ни работа е такава
А къде е главният ,,експерт,, с джипката? Ааа, той се готви да заминава за Германия където на 17.07 ще се състои първата среща на нищоправците от ЕС- толкова е страшен вирусът че отново започват срещите на живо, а не онлайн.
Мантинелата трябва да е ит бетон. Де тръгнахте РАЗГРАНИЧАВАЩО съоражение да хо правите на ОГРАНИЧАВАЩО бе. Винаги има по-голям ТИР дето може да мине и през стена. Дай да бетонираме магистралите по средата. Ама ако може да не е с държавни пари. Ама да е качествено. Но не да е платено от нас. Но да е със 1000 сертификата и ранк да не може да мине.
Пишеш неща, с които не си запознат. Мантинелата е проектирана така, че да запази траекторията на едно превозно средство и да я ограиничи приблизително в неговото платно. Мантинелата не посреща директен удар, при правилно изпълнение тя всъщност поема съвсем малко енергия, като просто леко корегира посоката на импулса. Челен удар мантинела не може да устои, но и никое превозно средство не може да я ударни челно, както ти се заблуждаваш.
Както казах - правете разлика м/у разграничаване и ограничаване. Мантинелата не е за ограничаване. Аре ползвайте тази глава не само за поставка на кепета и каскети. Траектория... Това да не ти е снаряд бе? Кви глупости плещиш? Иди и виж мантинелите по проходите? Кво ще ограничиш с тях? 5 мм ламарина. 90% от мантинелите по света са това. Само плямпате на ишлеме.
Дайте, сега, да се разберем! Кога е строена магистралата и кога е туряна мантинелата. Нъл уж нагънатият участък беше от 2007 г., как тогава мантинелата е от 1993 г.!? И не мога да разбера как очакване мантинелата да спре 40 тона, движещи се, примерно, със 100 км/ч! Коментиращите ясно си чешат пръстите, ама списвачите на матриалите тука, вземете се малко потрудете, та да не пишете глупости...
Инцидентът е станал на 160-ти км, а нагънатият участък е от 168-ми км. Но пак нещата не се връзват. Няма как мантинелата да е от 1993г като през 1995г правителството тепърва тегли кредит за строителството на този участък (от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km )
В Уикипедия пише, че участъкът е превен след 1995г, така че най-вероятно да АПИ да лъже както винаги. Това, че е толкова стара мантинелата, си е тяхна вина, как така до вчера е била в норми, а сега вече не е? Цитат: Изграждане: 1978 – 2010 (София – Оризово)[редактиране | редактиране на кода] През 1978 година са готови първите 10 km до отбивката за Нови хан. През 1984 година магистралата стига до Пловдив. През 1995 година правителството на Жан Виденов тегли заем от Европейската банка за възстановяване и развитие и на 17 ноември 1995 година открива участък от 32 km, от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km (по проект 167+500) при пътен възел Плодовитово.[5] През юли 2000 година кабинетът на Иван Костов сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово – Стара Загора и Карнобат – Бургас, с обща дължина 74 km. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро. През 2001 година е пуснат в експлоатация пътен възел Оризово от 165-и km до 169+700 km (по проект 171), като 165-и km от „Тракия“ съвпада с нулевия километър (началото) на автомагистрала „Марица“. Той включва 4 km от автомагистрала Тракия и 5 km от автомагистрала Марица. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3 и 4.[6] През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки по проект „Доизграждане на АМ „Тракия“, лотове 2,3 и 4“ с обща дължина 115 km, финансирани от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет. Инвестицията е за 699 648 287,19 лева.
Тия свине , на високите нива в държавата ептен за глупаци мислят населението. Какво означава “досега мантинелата си е вършела работата”?????? коя работа БЕ ?????? Работата Й, освен да бъде платена като златна , е и да пази от такива катастрофи. “ мантинелата не е причина за катастрофата”?!?!? Е с това доказа че си пълен ..... Хора дайте да ги сменяме тия, и следваите, и ония след тях, а кога ще намериме читави управляващи незная...... Да живее Българския Народ , долу наглеците!!!!!!
Каква е причината за катастрофата е важно, разбира се. Защо мантинелата не е успяла да предотврати навлизането в насрещно платно на магистралата е съвсем друго нещо, което е още по-важно. Причините за катастрофите са почти винаги различни, причините да се харчат милиони за обезопасителни съоражения са да се предотвратят, доколкото е възможно, най-тежките инциденти, като този, независимо от причината за него. Ако всички мантинели, при това отговарящи на изискванията, не могат да предотвратят навлизане на ТИР в насрещното на магистралата, то въобще какво правят там?! За красота и да се раздува бюджета ли се поставят или за да предотвратят навлизане в насрещното и ужасяващи инциденти? Нашата държавна администрациия става все по-нагла и все по-нагла. Един път АПИ не беше за нещо! Нито един път! Всичко друго беше посочвано в тази държава като причина за инциденти и катастрофи, но никога грешка или некадърност на чиновник. Никога!
Е спряла достатъчно коли. Няма нерушима преграда.
Ами в Америка като няма мантинели ? В Канада са на дървени трупчета. Мантинелата не е за да спре тир. Мантинелата е да видиш къде е пътят, когато има сняг или през нощта. Служи и за обозначаване. Спада към вертикалната маркировка.
Мантинелата нито е маркировка, нито е предзначена да спира ТИР. Тя е проектирана така, че да върне превозно средство в платното му, ако се е отклонило и е тръгнало да излиза извън него. Заблудата ти идва от там, че ти си мислиш, че мантинелата спира нещо. Това е грешката ти - мантинелата по-скоро се оогъва така, че превозното средство, било то и ТИР или тежък автобус, да се "приплъзне" по нея и да се върне в платното си. Това са много различни физични процеси, не се бъркай. Има достатъчно филмчета, които показват как работи една мантиинела и какви невероятни на пръв поглед удари може да умекоти и смекчи.
Тия калпави ламаринки нищо не може да се очаква от тях. Слагат си се бетонните панели /като в белите държави /.... хем сигурно, хем и няма да те заслепяват от насрещното.
Пак обърнахме палачинката . Чуся се , кой е тоя талант , където ги ражда тези глупости . Мантинелата е фиксиран обект , който сам по себеси няма как да се блъсне в каквото и да било . Факта ,че е компроментирана и не може да покрие техническите си експлоатационни показатели и по този начи да преодврати навлизането на камиона в насрещното движение е причината за размера на трагедията . Допринася и факта ,че някой реши да пусне движениоето на тежкотоварни автомобили в този часови диапазон . АПИ има двойна вина за случилото се и трябва да си понесе последсвтията . Като се наемат двойкаджийте на випуска на ръководни и експертни позиции какво очаквате ? Нали аршина е еднакъв за всички , къде е сега прокоратурата ?
Ами прави са 'хекспертите, мантинелата , макар и изгнила не е причина. Тя само е спомогнала процеса
У нас винаги се търси вината другаде. Мантинелата била виновна, че не спряла камиона със 120 км да мине през нея. Тези тонове маса няма какво да ги спре. Без мантинела щеше не само да прекоси, а щеше и в полето отсреща да завлече колите. Добре, че не е бил колегата с цистерна с гориво. Според мен е получил сърдечен удър. Това не е от заспиване.
Нека кажат от протеста кой е виновен и да искат оставка, но...защо не са били там на място да помагат на полицаите, а само отнемат служителите на реда...Лумпени на БезБожков...
То па остава изгнилата мантинела, поставяна когато на Боко му дадоха ИПОН да е виновна за катастрофата.
Ако някой се удавил липсата на спасителен пояс не е причината за удавянето. . Разбира се
Както винаги виновни са потърпевшите! Инак "експертите" от долАПИ, за разбират само от домати.
аз си мислех, че Жан Виденов, а то се оказа, че Фил Кенеди бил виновен :) Сложил мантинела на място, където още не е имало магистрала :)
Мантинелата не е причината. Просто, понеже я е нямало, камиона е в насрещното. Ако си беше на мястото това обезопасяващо съоръжение, щеше да предотврати катастрофа. Но не... не е причината.. просто я е нямало
инспектор дюдю не се спря от инспектиране на магистрали с джипката... как така не е инспектирал тая мантинела като е толкоз дърта ?!? айде сега го подвете под отговорност..той лично инспектира- лично да си носи отговорността за това! сам си го избра вместо да си гледа премиерската работа!