10% от проверените асансьори - неизправни, ранената е в кома

Мария Ваклинова, която пострада тежко при падането на асансьор в София, е в кома. 10% от проверените след инцидента асансьори са неизправни.

Обратно в новината

Коментари - 10% от проверените асансьори - неизправни, ранената е в кома | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Фирмита която е прибрала пари за подръжка трябва да бъде наказана с отнемане на лиценз. Ама не да викат "Парите са малко, вие какво очаквате", като са ви малко парите да си вършите работата както трябва , няма да сте на пазара!!!

деер

Хората си плащат, че сме тарикати всичките! Палете свещи вие да не сте следващите, че лъч надежда в Циганландия няма!

А вземат ли заплати контролните органи?

Казва се Циганария! ;-))

Нямам отговор на въпроса защо у нас никой не си върши работата... И сега ще е "всяко чудо за три дни". Иначе, сигурна съм, че всички тези немърливци плюят яко по форумите и народа, и държавата ни, и всичко около нас... Бассси тъпия балкански манталитет - навремето в "Баш майстора" много точно го видяхме тоя тарикатлък на дребно!

Какво е това "наказание" отнемане на лиценз-те веднага ще регистрират друга и порочната практика ще продължи.Трябва да се търси съдебна отговорност-да си платят за гяволъците!Какво значи ниски заплати-казват,че 6 човека поддържат 12000 асансьора-това е повече от половин милион на месец!!За какви ниски заплати се говори?В България трябва най-накрая всеки да започне да съди организации,хора и фирми,които съсипват живота на хората-тогава ще се научим да работим като хората.Сега всеки кърши ръце-нямало закон,нямало начин да бъдат наказани и т.н.Има начин-и това е в съда.

Кой подържа асансьорите изправни?Техници с курсове от 2,3месеца станаха частници и си докарват министерски заплати ,а нехаят за работата която трябва да вършат.Големи бизнесмени,няма що.Така е като няма проверяващи,само за заплати подредени,и наказанията им никой не стряскат.А иначе хазната празна.Солени глоби ,само това ще ги накара да работят.

Ще чуем ли имена, ще има ли осъдени - тук може да бъде потърсена и персонална отговорност - или не се знаят собствениците на фирмата, хората, които работят там, не се знае кой точно е извършил "некачествения ремонт"?! Той не е правен толкова отдавна... Какво значи отнемане на лиценз? След пет дни си регистрират нова фирма и си я лицензират!

Цените за асансьорните части ги има на сайтовете на сериозните фирми за асансьори. Подизпълнителите обаче ги надуват в пъти. Някой добавят към тях и цена за монтаж въпреки, че към асансьора се плаща месечна такса обслужване. Други пък към всичките тези надути цени искат още и още защото не работят добре с материята и викат допълнително майстори подизпълнители, за да им извършат ремонта и да си вържат гащите. Така една електрическа отбивачка за кабината от 90лв. става 270 лв. Един диктатор за етажна врата от 8-10 лв ти го доставят на 48лв. Кабела който се движи с кабината от 50ст. метъра ти го препродават за 10 лв. метъра. Всички цени се опитват да ти ги наложат без монтаж и извиват ръце монтажа да струва отделно. Чистене на асансьорна шахта обикновено почва от 150 лв. Идеята е да те откажат, а не да свършат работа. Шахтите обикновенно са пълни с найлонови торбички или рекламни брошури и фасове. Комбинацията е убийствена и води до задушаване.

Това е типично за България, и не е само при асансьорите - пълна липса на професионализъм, вършене на работата през пръсти, вършене на нещата от хора, които си нямат хабер от това, което правят. Всеки "разбира" от всичко. Това специално образование, курсове по квалификация, за нищо ги нямат. Преди няколко месеца в къщата ни в Англия дойде човек да шпаклова и изравни стените. Учил е три години специализирано само мазилки! Исторически, съвременни, материали, температури, влажност и т.н. Давам го като пример за нещо, което типично всеки си мисли, че може да направи. А в случая е било ясно, че ако не се направи ремонта добре, някой може да пострада. Колко от техниците в България имат нужния ценз да вършат дейността с която са се заели? И кога най-сетне ще се научим, че никой не е специалист по всичко, и че е срамно най-вече за нас самите да вършим това, с което си изкарваме прехраната, през пръсти.

И зашо няма проверяващи? Или има и си затварят очите срещу някой лев? Прогнила и проядена държава, в която човешкият живот не значи нищо! Как ще дойде някой и ще ми каже "извинявай, некачествен ремонт" ти уби детето (или майката, жената)!?

Преди 4-5 години ходих няколко пъти в офис в една чисто нова пет етажна сграда в София. Асансьорите се държаха така странно, че дори и хората от петия етаж предпочитаха да ходят по стълбите. А има асансьори от 60-те години, които изгледат зле но се движат доста плавно и не създават безпокойство.

Домоуправителят е спретнал далавера с фирмата изпълнител и скотовете са се самозатрили. Защо ли не се учудвам. Не, че много ме е грижа, просто отбелязвам.

Така е, тук всеки разбира от всичко, защото сме много "интелигентен" народ. И ще видим, че пак намя да има виновни, а камо ли осъдени за това.

Нито фирмата извършила ремонта, нито фирмата поддържаща асансьорите, нито фирмата извършваща надзора са си свършили работата и резултатът е на лице. Всичката работа на булгаристанската е такава. В автосервизите е същото.

Нямам думи да изкажа възмущението си!!! Две млади жени! Като някакво тъпо, безсмислено жертвоприношение! Ето тук и сега трябва да излезем и да протестираме - срещу себе си, срещу нас - като нация от кръшкачи и дребни тарикати, дето мислят само как да "извръткат" някой! Да, ама не си даваме сметка, че в същия момент някой браточка е заложил капанче някъде на нас, на нашето дете!

Ей така ще звучи присъдата след 2 г. "Оправдателна присъда постанови еди кой си съд. Обвинението срещу ... бе, че поради немарливо изпълнение на служебните си задължения е причинил смъртта на ........."

Понеже се напълни София със селски тарикати, които гледат да сключат договори с блоковете и да събират абонаментна такса всеки месец, която никак не е малка, затова ще има такива произшествия. Ние в нашия вход плащаме по 300 лв всеки месец, защото имаме два асансьора. А техниците... - трябва да разчитаме на тяхната отговорност.

Домоуправителя има ограничена отговорност. Ако притежава договор за поддръжка от лицензиран сервиз не носи отговорност. Ще е отговорен, ако съоръжението работи без договор и фирма.

Щом са лицензирани какво има да им мислиш. Негативите са за този който ги е лицензирал. КТБ втора серия.

Домоуправителят не носи никаква отговорност. Прибрал е едни хубави парички от "ремонта". В булгаристан всичко е кражба и далавера. Тези дето са се капичнали от 9тия етаж и на първия са си глътнали токчетата ще напълнят трапа и всичко ще приключи.

Ето тук съм напълно съгласна. Придобива се "професионална" квалификация за различни професии за 2-3 месеца - време, което е недостатъчно за повечето от тях. Курсовете се провеждат от различни фирми, чиято цел е естествено печалба. Така стават техници, фризьори, козметици и др. Хора, които нямат и понятие от материалите, с които работят, а така също и от техните свойства и възможните странични и нежелани реакции, които могат да предизвикат. После се чудят защо след посещение при козметик кожата им е възпалена...На много места тази професия се работи от медицински лица. Примери много...

"Погрешно е да се слагат под общ знаменател всички стари асансьори като опасни." Верно ли?! А, може ли да сложим всички българи под общ знаменател като опасни? Щото, ако някой ми каже, че му преглеждат колата както трябва на ГП, няма да повярвам! Ама и с това сме съгласни, нищо че си плащаме и ни зависи живота!

През 1853г Отис е направил демонстрация какво се случва на асансьор като сам е прерязал въжетата докато е в него. Всички зяпачи се учудили, че асансьора останал на място и Отис е жив и здрав.

Дрънкайте си глупости. Правете се на умни - мъдрувайте, но това е нашата мила родина. Ако не те блъсне кола, ако не падне плоча върху тротоара по който се движиш, ако не падне асансьора в блока, ако не те убие докотора при който си отишъл за помощ, ще дойде воден стълб от скъсана язовирна стена и пак ще си заминеш. Това е жалката действителност. Виновни никога няма. Жалко за загиналите.....

Абе докога няма виновни, защо е така тука..Нали тази фирма, която е била там да ремонтира има име, служители, собственици и т.н. Някой трябва ди си понесе последствията

Закон за лицензионните дейности! Всеки, който открива авторемонтен сервиз, асансьорен сервиз и всички попадащи под лицензоинене режим, им се отваря кредитна линия -5000лв.При доказани от независими експерти,материални щети нанесени на клиент, ощетените клиенти получават двоен размер обезщетение, а браншовата камара една част.При изчерпване на кредита, ПОЖИЗНЕНО СЕ ЗАБРАНЯВА НА ЛИЦЕТО - СОБСТВЕНИК, ДА УПРАЖНЯВА ТАЗИ ДЕЙНОСТ!!!!!!!

Домоуправителя нищо не може да прибере има си касиер, управителен съвет и Закон за етажната собственост. Един път годишно има отчетно събрание. Всеки един ползвател на имота може да свика такова събрание след като минат 12 м. или има спешна необходимост за такова. Над всеки домоуправител в ерархията стои един кмет на районно кметство който също му държи сметка, ако се заведе каквато и да е жалба в деловодстовото на кметството. Ото не е ли по добре да се изказваш по-рядко и по-подготвен. Знанията ти са твърде повърхностни във всички области.

Счига бе! Много бързо ги провериха!!!

Ахъммм, има нещо вярно - някои пък ги застрелват на 40 години (новина от последните минути)... Понеже сме много, та можем да си позволим д адаваме жертви в разцвета на силите, за щяло и нещяло...

то дали има 10% изправни....

Нещо май много стана.Неизправни асансьори, прелели язовири или такива със скъсани стени, затворени банки в резултат на далавери, син език сред животните.А виновни няма и няма.Докога ще търпим.Явно има директива българите да бъдат унищожени.Не в концлагери, а прогонени от земите си, претопени от толерираните малцинства и емигранти от "демократизиращи" се близкоизточни държави.

Асансьорите в България са същите като Всичко останало тук ..... ...масово и силно Дефектни ! .... И не забравяйте: Рибата се вмирисва откъм Главата ! Отпреди седмици Замириса Отровно! .Изходът.... По-Малко миришешта Глава !

А защо всичко се проверява само след инцидент, но не и превантивно? Защо не се проверява регулярно, а само когато се вдигне шум в медиите?

Ми то с демонстрации до никъде няма да я докараш. Не е ли по добре да се изучиш и да приложиш наученото като работиш. Конкурентно и качествено. Така все някой ще те оцени, заплати и ще ти бъде благодарен. Със стачки и демонстрации до никъде няма да стигнеш.

Ами някой уведомил ли е фирмата, че асансьора е издавал несвойствени звуци. Защото живущите са чакали някой друг да им свърши работата май. Какъв е проблема да слязат до мазата и да му свалят прекъсвача докато дойде фирмата.

Защото преди инцидентите няма проблеми

Сега излиза, че хората са виновни за трагедията, а тези които са поправяли асансьора са естествено невинни. Така стигаме до това, че ако в България ти се случи нещо ти сам си си виновен

А бе не е чака така. Много рядко асансьора се намира на етажа на който се качваш. При повикването му всеки би могъл да се замисли защо така трака и да напише една бележка да не се ползва и да извикат техник. Този асансьор е издавал странни звуци два дена. Обаче хората така са привикнали с тези съоръжения, и ги смятат за безопасни, че са се юрнали да бързат за работа. Ако някое такси е разбито и раздънкано няма да се качите нали. Няма да обвините и сервиза ще обвините собственика му. При асансьорите е същото. Винаги може да смените фирмата за поддръжка отговорни за състоянието на асансьора е и домоуправителя. Така пише в закона за етажната собственост.

А тоя дето е разписал и тоя дето е поставил 2 въжета вместо четири - ще си носят ли отговорността ?

и на хората не им е работа да си сменят прекъсвача и докато в България всеки пипа там където не му е работа няма да се оправим никога

държaвна поръчка-винаги наи ниската цена печели и за асансиора и за поддражката па и за ремонтите до това води ниската цена господа

Е, не е баш така! Всяка фирма, която се е заела да изпълнява дадена работа трябва да си я върши качествено, а не да сменяме една фирма за поддръжка с друга, защото и това си е руска рулетка. Никога не може да си сигурен, че новата фирма ще е по-добра от предишната.

Просто трябва да сме бдителни и при подозрителни шумове в асансьора да викаме техниците. Ние така правим, идват на момента, винаги още същия ден.

Фирмата би била виновна ако не прави регламентирани прегледи или ако са формални. Обаче в техниката се случват и катастрофи след добре направени проверки. Освен това не знаем дали изобщо имат такава фирма в този случай ще е виновен домоуправителя и управителния съвет или касиера ако не е платил задълженията. накрая разбира се ще са виновни и ползвателите ако са чули необичен шум и не са уведомили компетентните лица. Има инструкция за ползване на такива съоръжения колко от вас са я чели

Проблема на българина че е тъп. Колкото го мачкат - повече се радва.

G&R

Искам да видя човека/хората проверили и оценили 1700 асансьори за един ден. Ето това е една от причините за асансьорните неволи.

И при нас е така, с малката забележка, че докладват на домоуправителя и чакат той да им свърши всичката работа, сакън да не се набутат с някой телефонен разговор. А телефона е поставен в кабината и на първия етаж. Да обаче аз също ходя на работа и мога да се обадя чак след като ми докладват на мене. Затова в нашия блок съм ги скастрил, ако забележат нещо нередно да звънят веднага където трябва и после на мен.