Когато "одринките" падаха от "Албатрос": Бойното кръщение на българската авиация
Да се върнем в годините, когато самите ние сме били иноватори за пример
Обратно в новинатаКоментари - Когато "одринките" падаха от "Албатрос": Бойното кръщение на българската авиация | Днес.dir.bg
Коментари
Никой и никога не казва как България само 30 години след Руско-турска война (1877 – 1878), след 500 годишна окупация, как и с чия помощ успява отново да изгради държава, да се стабилизира и развие армия до такава степен, че в Балканската, Междусъюзническата, а после и първата световна войни да няма кой да излезе насреща ѝ. В Междусъюзническата даже по най успешния начин отстоява атаки на повече от един фронт и то срещу далеч по многоброен, и добре въоръжен противник. Ами не е Батенберг, който е свален от власт от самата Москва още през 1886 и това е проблема. Ако беше той нямаше да се трае непрекъснатата възхвала. В дуги случаи никой не пропуска всяка възможност да изтъкне единствено това, че този владетел е довел България до две национални катастрофи. Това също е вярно, но защо се процедира избирателно? Не съм фен на фамилията им, включително и на днешния му все още жив внук. Бях категорично против той да се меси в българската политика още щом се заговори за него и преди още да беше дощъл дори като посетител в България, а да не говорим за премиерския му мандат. Това обаче не ми дава право да бъда субективен спрямо целия род и да не призная заслугите на този, който ги заслужава. Въпреки допуснатите съществени грешки, които не одобравам. Но няма перфектна личност. Ако имаше поне една нямаше да коментираме по този начин
На 12 април 1961 година един човек преодолява границата между Земята и Космоса. Този човек - Юрий Алексеевич Гагарин, е военен пилот, който получава невероятния шанс да остане в историята като първия космонавт. От него до днес общо 36 страни са изпратили човек в Космоса. Между тя е и България с двама космонавти -Георги Иванов и Александър Александров. От сегашните членове на ЕС, освен България космонавти имат Чехия Полша, Германия / ГДР/ Унгария, Румъния, Словакия , Франция, Австрия, Белгия, Италия, Испания и Швеция. България е единствената от тези страни , която има изпратени в космоса двама космонавти.
Според споманатата книга за българската авиация, в навечерието на Първата Световна Война България е разполагала доколкото си спомням с 25 бойни самолета. Същия брой самолети е имала и ...Великобритания. "Великата" Франция е имала само 3 самолета. Прави впечатление, че Германия и Русия са имали от по около 300 всяка една. А най-голямото ни падение е откриването на паметник на загиналите американски летци при бомбардировките на България. Кой ли идийот можа да измисли това???
Моят дядо бог да го прости е бил жив участник в обсадата на Одрин.Той разказваше, че първо самолетите били използвани за разузнаване.След това са започнали да хвърлят листовки.На някой му хрмва гениалната идея по това време да хвърлят остатъци от храна и друг боклук над Одрин с идеята да избухне епидемия/за обсадена крепост това е мор/.Друг се сеща,че вместо боклуци могат да хвърлят бомби.Най-накрая някой предлага да са връзки от бомби за по-голямо поражение.
които могат да летят: Радев - на МиГач, Кирчо - на Западняк (ама само да лети без да повръща, не да управлява), а Свинарски - на крилат глиган
"След като се отделя от земята, на височина около 20 метра, се срива, рязко се наклонява и се забива в земята. Машината изгаря и Таракчиев загива. Той е първият загинал наш пилот от въздушната ни бойна авиация. В дневника на аеропланното отделение е записано: "...изпитване на аеропланите над аеродрума. Смъртно падане на поручик Топракчиев". Признателното българско население от новоосвободения град Мустафапаша (Свиленград) изпраща с почести капитан Христо Топракчиев, посмъртно произведен в по-горен чин." - Поомешаха ги малко летците - Продан Таракчиев си е жив и здрав до 1957 г. Виж, Христо Топракчиев е друго нещо.
Да кажа само че до 1954 сме произвеждали самолети чисто бг разработка, дори сме изнасяли в Югославия и Чехия, след това спираме по заповед от Москва но чертежите се съхраняват. Осем години по късно, нашите комунисти пак по заповед от Москва подпалват архива. Политиката на Русия е била да унищожава България.
Ужаст - същото се случва и с чертежите , на ракетите с които американцие ,, кацнаха '' на Луната ... още ги търсят .
не са ми известни, но да, разработвали са български самолети. Мой роднина е бил асистент на проф. Лазаров в Политехниката, където са се занимавали със самолетостроене.
Е какви самолети бг разработка сме произвеждали, кога, къде,колко, какви мотори? А какви в същия момент са произвеждали другите? Къде са ни конструкторските колективи, къде ни е авиационното инженерно образование? Истината е, че след Ньойския довор сме скопени от тези, които ни го налагат. Това, което правим, е вече остаряло, с малки възможности, с малък ресурс, с ниска надежност. Това е истината. Да, горчива е, но е истина.
"Първият боен полет със самолет в Европа отново е на наши пилоти при обсадата на Одрин по време на Балканската война. Италианците ни изпреварват само с година по-рано, когато авиаторът Джулио Гавоти със своя самолет "Етрих таубе" извършва първата въздушна бомбардировка в историята на авиацията." обаче важното е че ние сме си първи .. фактите не са толкова важни
а ок сега го схванах .. ние сме първите бомбардирали в европа. ясно. малко са непокорените върхове на простотията .. кой ще е първия бомбардирал в швейцария.
нескопосано е написано, но все пак е ясно - през 1911 г. италианците са извършили първата бомбардировка в света като са бомбардирали в Либия, а през 1912 г. българските пилоти са извършили първата бомбардировка на територията на Европа (над Одрин).
Голям резил! Ние българите имаме перверзно мислене да се гордеем с жени боркини, или с това как хан Крум е пил от черепа на император Никифор, сякаш е вожд на племе човекоядци от Папуа Нова Гвинея и да се гордеем с това. Или че първи сме хвърлили бомба от самолет в света по време на Балканската война, да утрепаме колкото се може повече хора. Дори и “изобретателя” на компютъра( който между другото е бил половин българин) Джон Атанасов е участвал в голям колектив с общи заслуги. С нищо градивно не можем да се похвалим в науката, или културата в световен мащаб.
Вероятно защото няма с какво друго да се гордеем. Даже по соца отчаяно търсеха нещо с което да се гордеем - приказваха за кисело мляко, нивалин и проч смехории, а в демокрацията подхванаха и Джон Атанасов (и аз уж малко разбирам от електроника, но така е не разбрах какво толкоз е измислим Дж.А.). Лъжи* само.... ---- Лъжата може да даде предимства тактически, но в дългосрочен план винаги е губеща.
Джонката Атанасов: - има баща българини - има майка италианка - роден е в Америка - учил е в Америка - работи в Америка - прави изчислителната си машина в Америка Е как решихте, че Джонката е българин, що да не е италианец, като всъщност си е чист американец и какъв е приноса на БълХария ... това, че изгонва баща му от родината си, за да живее и работи в Америка. Та толкоз за "българския" Джон Атанасов и "българския" компютър ... или може би компот, кой знае.
Пропадащите и изчезващи нации са най-петимни да се перчат със слава от минали дни и столетия. В случая - че сме измислили нов начин за умъртвяване на хора. Бай дъ уей, гайз, днес е Световният ден на авиацията и космонавтиката.
Лъжа е! Първа та бомба от самолет я хвърлят италианците през 1911 година във войната има Либия в Северна Африка!
Ама не пишете, че Втората Балканска война свършва, когато румънската авиация започва да бомбардира София. Това го знам от английските архиви. Та България може и да е първата държава бомбардирала град от самолет. Но пък София е първата столица бомбардирана от въздуха в историята. Така твърдят англичаните.
... и един мармот.... - румънците са превзети и участват във войната на страната на Германия ,следователно са наши съюзници по това време. -София е бомбандирана от английски и американски самолети. . За екипажите на свалените от нашите герои самолети е организиран "лагер Ивански" над Шумен . Четете ,а не повтаряйте това ,което идва от "агенция ЕЖК" !
аз сега не разбрах мъдрото изказване на генерала от ВВС - Ф 16 ще изгори иноваторски като Блерио-то при излитане щото само времето било различно?
Само дето Одрин не е български. Две национални катастрофи. Залужено е. Третата е демогравската. Тя окончателно че затрие този кучерастки етнос.
има и бесарабски българи, и "македонци", и всякакви! Не си ти алфата и омегара на еволюцията... Това, че не можеш да си намериш жена/мъж не означава, че всички са като тебе ;)
Споко, не споко, фактите доказват че прираста е необратимо отрицателен. То и сега българите не са повече от 65%. И за какво толкова убити? За нищо.
нямаше просто как да не сложиш в началото няколко изречения за ръководната роля на Партията, за да "мине" статията, нали? ;)
Колко много народ са положили в тези войни наще политически "гении".... И защо? За потупване по рамото и "конграчулейшънс" от запад.
Одринската епопея е една от най-величествените победи на българската армия! Урок по военно изкуство за много държави в Европа. Върхът е използването на авиация във военното дело! Единствено, трябва да съжаляваме че Одрин не остана в пределите на България. Въпреки това, трябва да сме горди, че сме българи, с такава славна история!
Викаш, кагато сме втори пак сме първи. То само това да бяха фантасмагориите в българската история.
Полетът на 16 октомври 1912 г. е записан в дневника на въздухоплавателното отделение като полет за разузнаване. Това, че те са взели на борда гранати, освен, че е в спомените на Радул Милков (неоспорени от неговите колеги), е видяно от всички на летателното поле, вкл. и от английски журналист. Който по-късно е публикувал новината. Полетът на италианците през 1911 г. е записан в тгехния дневник, но никой не го е видял. Това са фактите. Пък всеки да ги тълкува както си иска.