Автобусът убиец - със счупена греда и срязана гума

Счупена греда и 15-сантиметров напречен разрез на задната дясна гума са установени при огледа на катастрофиралия на магистрала "Тракия" автобус. При инцидента загинаха 8 души, а 16 бяха ранени, 9 от които тежко.

Обратно в новината

Коментари - Автобусът убиец - със счупена греда и срязана гума | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И интересно защо в София ще се спират маршрутките, защото били стари (колите масово са на 5 години), но няма проблем , че над 90 % от колите на градския транспорт са над 20 годишни, нали? Трамваите по линия 22 масово са произвеждани 60-те години. Какъв е тоя двоен аршин, с който се мери. Значи сме загрижени за здравето десетките, пътуващи в маршрутките, ма не ни пука за хилядите в трамваите или как? Или просто някой отказа да плаща където трябва и ще му резнат бизнеца, както стана с фирмите, отказали да плащат рекета със "стара планина" и пилетата на градус, а?

В някои държави автобусите тръгват, след като всички пътници си поставят коланите. За съжаление в България не съм виждал автобус, оборудван с колани. А и да имаше едва ли някой би ги ползвал... Жалко за хората !

Един толкова стар рейс само си представете колко километра е минал за тия 20г... като се кара без пекъсване(такситата минават по малко) и колкото и да е правен и ремонтиран метала си има умора, което дори да не е ръждив пак си оказва влияние. Време е да се наложи ограничение във възраста за превозните средства за обществен превоз от всякакъв род. не са толкова бедни тия фирми, при тия цени на билтетите им...

Това е трагедия! Но защо се опитвате да я политизирате или да си я обясните с някакви други житейски проблеми, които ви мъчат, не разбирам ? Катастрофи стават и в най-богатите държави, с най-нови трансп. средства, по най-високите техн. стандарти (спомнете си катастрофата с влака-стрела в Германия). От което аз разбирам, според предв. информация - гледайки снимката - една от двете греди над задната гума я е спукала (което обяснява и напречния разрез - т.е. като удар на гредата в гумата). Сега, защо се е получило това не мога да гадая. Или гредата се е откъснала и паднала към гумата или рейса е минал върху бабуна или др. препятствие, което я е повдигнало нагоре и тя е отишла на по-висока позиция от макс. допустимата (напр прецакан или счупен амортисьор), вследствие на което става засечка на гредата и гумата - гумата се пука, рейса става неуправляем и.. За мен това е технически инцидент и човешка трагедия. Прави са тези, които настояват за ограничение възрастта на прев. средства и за по-щателни техн. прегледи - напълно подкрепям.

Според директива на ЕС от 2007 г. всички туристически (междуградски) автобуси трябва да са с монтирани предпазни колани, които пътниците следва да слагат по време на пътуване. Дали пътниците в този автобус са били с колани, а той се е движел с над 100 км в час?! Правят ли се проверки дали всички туристически (междуградски) автобуси са с монтирани предпазни колани за пътниците