Дефектен софтуер свалил "Боинг"-а със 189 души край Джакарта

Самолетът се разби в Яванско море няколко минути след излитането си на 29 октомври 2018 г.

Обратно в новината

Коментари - Дефектен софтуер свалил "Боинг"-а със 189 души край Джакарта | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Истинските причини са : 1. Безумната алчност за максимални печалби с минимум разходи. Концепция на самолет от преди 40г с по-големи двигатели и решаване на понижените летателни качества със софтуер 2. Предоставянето на бизнеса сам да си сертифициара самолета а не от комисията по инспекция . Закон който беше приет след като предишният шеф на Боинг сатана шеф на същата тази комисия . 3.Пари Пари и пак пари Между другото нашите бараки Ф16 са същата работа

Глей кво нещо - навремето разчитахме на хард-пилоти, а сега на некакъв си софт-туер.

"се дължи на комбинация от дефект в системата за управление, неподходящо обучение на пилотите и проблеми с поддръжката" Боинг в момента се разследва от съответните щатски власти за първия проблем, т.е. не индонезийските разследващи са го открили както се подразбира от статията. Странно защо в заглавието обаче че посочена само първата причина, а не е споменато че ако не им бяха калпави пилотите и механиците, наличния проблем в Боинг нямаше да предизвика катастрофа.

idio

Ама ... те боинг преди година го обявиха, всички летища по света забраниха този самолет да лети, никой не го купува, боинг едва не е фалирал. и вие открихте сега причините ????

За "нашите бараки" все още няма завод, ако изобщо ще има. Просто ни взеха парите за да не ги даваме за пенсии и други глупости. За това имаме и забрана да инвестираме в големи проекти.

Тези, заради един дефектен президент, колко хора избиха по света, сега ще се правят на опечалени, за няма и двеста човека.

И лошо обучение на пилотите заради пестене на пари, защото това е предотвратимо ако се усетят какво да правят, те са там за да следят системите и да се намесват в подобни случаи

"системата за стабилизиране на полета" Тази система много стабилно стойи на земята сега.

Боинг да падне! Не е като някоя "руска щайга", дето предварително се знае, че ще падне, нали?

Днес сме на автопилоти, автонавигатори, сателитни навигации и т.н. Ако има грешка се рабира малко късно. Софтварето вече се пуска бъгаво, защото се бърза. След това клиента е тестера и се оправя с ъпдейти всеки ден. Да ама това може да стане на мобилния телефон, докато багъв софтваре на самолет завършва с катастрофа.

Този дефектен софтуер дали не е нарочно заложен от джихад-програмистите?

Боинг знае как да падне. Падението на Боинг, няма равно на света!

Ами, нека да продължават да аутсорсват тези важни неща на фирми, подбиващи пазара с нереално ниски цни...

Боинг ке падне и камъв кърху камък нема да остане!

До голяма степен е непряк резултат от вътрешния тероризъм. Избрали са си да плащат на индийци, вместо на българи, за да им излезе безплатно, вместо ьофтинко.

колко много знаят нашите ватенки,от всичко разбират и сведенията имно са от първа ръка(ТАСС) но все за пенсииките плачкат а храчат с/у тия които им ги изкарват и това е доказателството,че са дебилни идиоти на които не трябва да се помага по никакъв начин-поняли???

Българската теритотия е част от така наречения санитарна зона която разделя Европа и Русия. Тук е забранено да се инвестира в нещо повече от обущарски цех. Ако пак натрупаме големи суми, пак ще ни накарат да ги преведем в американска банка и ще ни забранят да оперираме с парите си.

И нарочно е минал през джихад-кодривюърите и през джихад-куолитиъшурънсите. Лесно е.

Нормално... Софтуерър на Боинг се пише вече доста време от индийската фирма Wipro (поделението Wipro Aerospace), която разчита основно на млади, неопитни и евтини софтуерни инженери.

толкова си им е умствения капацитет,

Разследването на авио инциденти е дълъг процес. Може още преди година да са подозирали/знаели защо се е случило, но тия неща се ДОКАЗВАТ ¯\(ツ)

Маркетинга им е в селца и градчета из САЩ, където се разчита на много самонадеяни специалисти или дърти хиени йезуити, които слабо знаят какво означава думата "система", но държат да вземат решенията кое как и защо да се продава или монтира. работя с такива..не е приятно за нас и за клиентите

руский хакер е бръкнал у софтуера на еъра

Не е (само) WiPro. Вижте в Интернет. HCL Technologies - още една индийска фирма

За 5 долара на час индийски софтуер толкова.

И като се разбере за грешката късно, решението е завинаги. За разлика от пилотите, които са податливи на допускане на едни и същи грешки. Няма софтуерен ъпдейт, който да ги оправи всичките. Едва ли днес има самолет от масов производител, който носи чистак-бърсак нов софтуер, а не надграден от предишна версия на самолета. Заради това става все по-добър и по-добър. Неслучайно 2017-а е година без жертви в гражданската авиация.

Колкото и да ревете че индийци са писали софтуера, на вас няма да го дадат.

Явно не си чел че допреди катастрофите абсолютно никой пилот или компания не са знаели че изобщо има MCAS стабилизирищата система , нито я е имало и в упътването на самолета. Тоест няма как да се пребориш със нещо което не го знаеш че го има или как се изключва нали ?

Значи Боингите ще продължат да падат.

Не е ли Русия замесена?!

Имаше статистика, когато все още летяха совалките, с колко хиляди дефекта се осъществява един полет.

1-дефектен, даже може би руски софт. 2-пилоти, за нищо не стават, защото са незапознати със софта. 3- подръжка, колкото да зарежда самолета с гориво

ама продължавайте да си купувате американски самолети докато не се утрепете всичките

Браво пак сте много точни в заглавието.Трябва всички да ви уволнят.За малко привличане на внимание сте готови да икарате на хората акъла.Засралмете се.

когато каже някой СОФТУЕРЕН ИНЖЕНЕР!!! ХАХАХА КАКЪВ ИНДЖИНЕР СИ БЕ ДУША СОФУЕРНИЯ СПЕЦ ПОНАУЧИЛ НА НЯКОЯ ФИРМА ПРОГРАМНИТЕ ПРОДУКТИ КАТО ДОРИ ПОВЕЧЕТО НЕЗНАЯТ ЩО ЕТО ЕЛЕКТРИЧЕСТВО.

И самолетите падаха много по-често.

Лично Путин го е писал, маскиран, като махараджа.

Откога дефект в системата за управление е елемент на софтуера... За дизайна - и той като пак елемент на софтуера, кво са има предвид.. Че буквите с които е написана програмата са били в неподходящ шрифт ли?

Един от най-класичеките бъгове в добрите стари книги - вместо запетая, точка и провален полет до Венера.

Кода е "течал" отдясно наляво, а не отляво надясно и вместо команда "нагоре" системата за управление е изпълнила "надолЕ"

Може и да е муха размазана с вестник върху кода, от някой програмист.

Така е, като самолетът се води американски, частите се правят в страни като Турция /които изнасят част от производството в такива като България/, софтуерът се пише от китайски специалисти, работещи в индийски компаниии. Много често сборът от няколко неща при глобализацията вместо в качествен продукт, се превръща в турлю-гювеч. Наскоро един такъв робот, правен по същата система и имащ за цел да пази МОЛ-овете от терористи /струващ милиони/, просто паднал в един фонтан в МОЛ-а и се "удавил" - изгорял.

хахахахахахха

За малцината зрящи посоката, в която отива софтуерната индустрия беше очевидна преди повече от 20 години. Днес малка част от тях са още активни и още по-малка част от тях не са последвали посоката в която отидоха практически всички - тотално мазало което да работи колкото да изглежда на средностатистическия потребител, че работи. Ама като се успи трябвало да го рестартираш, голяма работа. Или да натиснеш еди какво си. Това наистина работи - масово всички имат работещи (някак) телефони по джобовете си, лаптопи по масите си и т.н. Проблемът на всичките тия "работещи" неща е, че направиха софтуерната индустрия 100% ориентирана към тях - и вече на практика няма кой да пише сериозен софтуер който да работи свястно, Което работи - все още го има - работи благодарение на мазано върху размазано, лепено и кърпено и отгоре пак мазано докато някак спре да тече поне видимо.

Няма ли Азия и Европа да съдят Боинг? Америка осъди Фолксваген.

Китайците в момента правят точно това.

Или както казват лелките зад гишетата: "Компютъра е виновен!" Бойнг правят очевидна грешка в дизайна за да спестят пари, но ще им се размине с едно "Извинете"

Този, който измисли начин да се прави софтуер без дефекти, ще стане най-богатият човек на Земята.

Никой никога няма да измисли това, всичко което правим е несъвършено и ще продължи да бъде такова. В случая става дума не за грешка а за вопиюща неграмотност, такъв "софтуер" може да намаже само полуграмотен писач сложен да пише такива неща от още напълно неграмотни началници. Не че и на последните им е лесно, годни да пишат свестен софтуер практически няма вече, виж поста ми по-долу.

То повечето в днешно време текат (четат се) отдясно наляво наистина, и x86 и ARM са поарабочени (little endian). Не че е основният им дефект разбира се но е симптом на начина на мислене откак са се родили, дай да го наплескаме някак да светне и да е шарено та да се продаде, после ще му мислим.