Дефектен софтуер свалил "Боинг"-а със 189 души край Джакарта

Самолетът се разби в Яванско море няколко минути след излитането си на 29 октомври 2018 г.

Обратно в новината

Коментари - Дефектен софтуер свалил "Боинг"-а със 189 души край Джакарта | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пишат че е проблем на програмата, но първите доклади са че двигателите са по-мощни от предишните и могат да завирват нагоре самолета при по-голяма тяга Това е проблем на дизайна, който са се опитали да подтиснат със софтуер. Факта че не са го оправили до сега показва че ще трябва да променят конструкцията. Ако се разчита на сенсори да предотвратят такива прекомерни режими, то системата винаги ще прави грешка когато сенсора дава грешна информация. За да преборят сенсорите трябва да сложат повече от тях, но вече са продали самолети за по-евтино с по-малко сенсори . Явно ще трябва да ги оборудват за своя сметка или да върнат парите.

С една дума - типично американско осиране от-до. От онова, заради което успешното им "Аполо" беше 11-ти номер.

Не се напъвай да криеш кой си, само ще ти лепнат още лекарства и ще те лишат от излизане в двора на клиниката. Така или иначе не можеш да го скриеш, само ще влезеш в още една беля с лекуващия те персонал.

Този, който измисли начин да се прави софтуер без дефекти, ще стане най-богатият човек на Земята.

Никой никога няма да измисли това, всичко което правим е несъвършено и ще продължи да бъде такова. В случая става дума не за грешка а за вопиюща неграмотност, такъв "софтуер" може да намаже само полуграмотен писач сложен да пише такива неща от още напълно неграмотни началници. Не че и на последните им е лесно, годни да пишат свестен софтуер практически няма вече, виж поста ми по-долу.

Проблемът е в т.нар. TDD (test driven development). Т.е. писачите на софтуер пишат без много да мислят и после чакат тестерите да им кажат, кое не се е получило. Номерът може да мине за нещо тъпо, но при отговорна система като за самолет подходът е тотална глупост. За съжаление някои хора вече нямат идея, че може и по друг начин.

skromna35

Това, което описвате НЕ Е test driven development!

Или както казват лелките зад гишетата: "Компютъра е виновен!" Бойнг правят очевидна грешка в дизайна за да спестят пари, но ще им се размине с едно "Извинете"

Няма ли Азия и Европа да съдят Боинг? Америка осъди Фолксваген.

Китайците в момента правят точно това.

За малцината зрящи посоката, в която отива софтуерната индустрия беше очевидна преди повече от 20 години. Днес малка част от тях са още активни и още по-малка част от тях не са последвали посоката в която отидоха практически всички - тотално мазало което да работи колкото да изглежда на средностатистическия потребител, че работи. Ама като се успи трябвало да го рестартираш, голяма работа. Или да натиснеш еди какво си. Това наистина работи - масово всички имат работещи (някак) телефони по джобовете си, лаптопи по масите си и т.н. Проблемът на всичките тия "работещи" неща е, че направиха софтуерната индустрия 100% ориентирана към тях - и вече на практика няма кой да пише сериозен софтуер който да работи свястно, Което работи - все още го има - работи благодарение на мазано върху размазано, лепено и кърпено и отгоре пак мазано докато някак спре да тече поне видимо.

Така е, като самолетът се води американски, частите се правят в страни като Турция /които изнасят част от производството в такива като България/, софтуерът се пише от китайски специалисти, работещи в индийски компаниии. Много често сборът от няколко неща при глобализацията вместо в качествен продукт, се превръща в турлю-гювеч. Наскоро един такъв робот, правен по същата система и имащ за цел да пази МОЛ-овете от терористи /струващ милиони/, просто паднал в един фонтан в МОЛ-а и се "удавил" - изгорял.

хахахахахахха

Един от най-класичеките бъгове в добрите стари книги - вместо запетая, точка и провален полет до Венера.

Може и да е муха размазана с вестник върху кода, от някой програмист.

Откога дефект в системата за управление е елемент на софтуера... За дизайна - и той като пак елемент на софтуера, кво са има предвид.. Че буквите с които е написана програмата са били в неподходящ шрифт ли?

Кода е "течал" отдясно наляво, а не отляво надясно и вместо команда "нагоре" системата за управление е изпълнила "надолЕ"

То повечето в днешно време текат (четат се) отдясно наляво наистина, и x86 и ARM са поарабочени (little endian). Не че е основният им дефект разбира се но е симптом на начина на мислене откак са се родили, дай да го наплескаме някак да светне и да е шарено та да се продаде, после ще му мислим.

когато каже някой СОФТУЕРЕН ИНЖЕНЕР!!! ХАХАХА КАКЪВ ИНДЖИНЕР СИ БЕ ДУША СОФУЕРНИЯ СПЕЦ ПОНАУЧИЛ НА НЯКОЯ ФИРМА ПРОГРАМНИТЕ ПРОДУКТИ КАТО ДОРИ ПОВЕЧЕТО НЕЗНАЯТ ЩО ЕТО ЕЛЕКТРИЧЕСТВО.

skromna35

А вие знаете ли, че НЕ се пише ОТДЕЛНО от глагола!?

Браво пак сте много точни в заглавието.Трябва всички да ви уволнят.За малко привличане на внимание сте готови да икарате на хората акъла.Засралмете се.

ама продължавайте да си купувате американски самолети докато не се утрепете всичките

Имаше статистика, когато все още летяха совалките, с колко хиляди дефекта се осъществява един полет.

Не е ли Русия замесена?!

Колкото и да ревете че индийци са писали софтуера, на вас няма да го дадат.

Значи Боингите ще продължат да падат.

За 5 долара на час индийски софтуер толкова.

руский хакер е бръкнал у софтуера на еъра

Лично Путин го е писал, маскиран, като махараджа.

Нормално... Софтуерър на Боинг се пише вече доста време от индийската фирма Wipro (поделението Wipro Aerospace), която разчита основно на млади, неопитни и евтини софтуерни инженери.

Маркетинга им е в селца и градчета из САЩ, където се разчита на много самонадеяни специалисти или дърти хиени йезуити, които слабо знаят какво означава думата "система", но държат да вземат решенията кое как и защо да се продава или монтира. работя с такива..не е приятно за нас и за клиентите

Не е (само) WiPro. Вижте в Интернет. HCL Technologies - още една индийска фирма

Ами, нека да продължават да аутсорсват тези важни неща на фирми, подбиващи пазара с нереално ниски цни...

Този дефектен софтуер дали не е нарочно заложен от джихад-програмистите?

До голяма степен е непряк резултат от вътрешния тероризъм. Избрали са си да плащат на индийци, вместо на българи, за да им излезе безплатно, вместо ьофтинко.

И нарочно е минал през джихад-кодривюърите и през джихад-куолитиъшурънсите. Лесно е.

толкова си им е умствения капацитет,

Днес сме на автопилоти, автонавигатори, сателитни навигации и т.н. Ако има грешка се рабира малко късно. Софтварето вече се пуска бъгаво, защото се бърза. След това клиента е тестера и се оправя с ъпдейти всеки ден. Да ама това може да стане на мобилния телефон, докато багъв софтваре на самолет завършва с катастрофа.

И като се разбере за грешката късно, решението е завинаги. За разлика от пилотите, които са податливи на допускане на едни и същи грешки. Няма софтуерен ъпдейт, който да ги оправи всичките. Едва ли днес има самолет от масов производител, който носи чистак-бърсак нов софтуер, а не надграден от предишна версия на самолета. Заради това става все по-добър и по-добър. Неслучайно 2017-а е година без жертви в гражданската авиация.

Боинг да падне! Не е като някоя "руска щайга", дето предварително се знае, че ще падне, нали?

Боинг знае как да падне. Падението на Боинг, няма равно на света!

Боинг ке падне и камъв кърху камък нема да остане!

"системата за стабилизиране на полета" Тази система много стабилно стойи на земята сега.

Тези, заради един дефектен президент, колко хора избиха по света, сега ще се правят на опечалени, за няма и двеста човека.

idio

Ама ... те боинг преди година го обявиха, всички летища по света забраниха този самолет да лети, никой не го купува, боинг едва не е фалирал. и вие открихте сега причините ????

Разследването на авио инциденти е дълъг процес. Може още преди година да са подозирали/знаели защо се е случило, но тия неща се ДОКАЗВАТ ¯\(ツ)

"се дължи на комбинация от дефект в системата за управление, неподходящо обучение на пилотите и проблеми с поддръжката" Боинг в момента се разследва от съответните щатски власти за първия проблем, т.е. не индонезийските разследващи са го открили както се подразбира от статията. Странно защо в заглавието обаче че посочена само първата причина, а не е споменато че ако не им бяха калпави пилотите и механиците, наличния проблем в Боинг нямаше да предизвика катастрофа.

1-дефектен, даже може би руски софт. 2-пилоти, за нищо не стават, защото са незапознати със софта. 3- подръжка, колкото да зарежда самолета с гориво

Глей кво нещо - навремето разчитахме на хард-пилоти, а сега на некакъв си софт-туер.

И самолетите падаха много по-често.

Истинските причини са : 1. Безумната алчност за максимални печалби с минимум разходи. Концепция на самолет от преди 40г с по-големи двигатели и решаване на понижените летателни качества със софтуер 2. Предоставянето на бизнеса сам да си сертифициара самолета а не от комисията по инспекция . Закон който беше приет след като предишният шеф на Боинг сатана шеф на същата тази комисия . 3.Пари Пари и пак пари Между другото нашите бараки Ф16 са същата работа

За "нашите бараки" все още няма завод, ако изобщо ще има. Просто ни взеха парите за да не ги даваме за пенсии и други глупости. За това имаме и забрана да инвестираме в големи проекти.

колко много знаят нашите ватенки,от всичко разбират и сведенията имно са от първа ръка(ТАСС) но все за пенсииките плачкат а храчат с/у тия които им ги изкарват и това е доказателството,че са дебилни идиоти на които не трябва да се помага по никакъв начин-поняли???

Българската теритотия е част от така наречения санитарна зона която разделя Европа и Русия. Тук е забранено да се инвестира в нещо повече от обущарски цех. Ако пак натрупаме големи суми, пак ще ни накарат да ги преведем в американска банка и ще ни забранят да оперираме с парите си.

И лошо обучение на пилотите заради пестене на пари, защото това е предотвратимо ако се усетят какво да правят, те са там за да следят системите и да се намесват в подобни случаи

Явно не си чел че допреди катастрофите абсолютно никой пилот или компания не са знаели че изобщо има MCAS стабилизирищата система , нито я е имало и в упътването на самолета. Тоест няма как да се пребориш със нещо което не го знаеш че го има или как се изключва нали ?