Индонезийската национална комисия за безопасност на транспорта обяви днес, че катастрофата на самолета "Боинг 737 Макс" на Лайън еър, в която загинаха 189 души преди година, се дължи на комбинация от дефект в системата за управление, неподходящо обучение на пилотите и проблеми с поддръжката, предадоха Асошиейтед прес и Франс прес.

Според доклада на разследващите полет 610 на Лайън еър от Джакарта до остров Суматра се е разбил заради дефекти в системата за автоматичен контрол на полета, която е подавала грешна информация и автоматично е наклонила носа на самолета надолу, предизвиквайки пикиране. Дизайнът и сертифицирането на тази система са били неподходящи. Освен това пилотите не са били обучени как да реагират бързо на повреда в тази система.

Самолетът се разби в Яванско море няколко минути след излитането си на 29 октомври 2018 г. През март т.г. самолет от същия модел на Етиопските авиолинии (Ethiopian) от Адис Абеба за Найроби се разби, при което загинаха 157 души. И в двата случая като причина за трагедиите беше посочена системата за стабилизиране на полета. Оттогава всички самолети "Боинг 737 Макс" в света са забранени за полети.

След публикуването на изводите на индонезийската комисия компанията Боинг увери в изявление, че се съобразява с направените от нея препоръки за безопасност и работи по подобряването на сигурността на "Боинг 737 Макс", за да не се повторят никога повече условията, които са довели до катастрофата.