Коментари - Дават под наем тротинетки в София само с регистрация и с ограничение на скоростта | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

мястото не на платното за движение!То не бяха джендър-велосипедисти на джендър-пътеки с уродливи джендър каски,то не бяха джендър-родители-велосипедисти сложили на опасна седалка на велосипеда невръстните си деца,ами сега ще имаме и джендър-тротинетки! Откакто въведоха качестневине немски тестери на фирмата Дрегер които освен алкохола улавят и наркотични средства,много уродливи наркомани и пияници и еко-джендъри почнаха да карат велосипеди,тротинетки по платното за движение,да не говорим че има и психопат-скейтъри по платното!

Брей хората по цял свят гледат да стимулират този супер алтернативен начин на предвижване, в Германия даже разрешиха по пътищата да карат, а тук само гледат как ръка да сложат върху всичко и всичко да съспят и кой "експерт" дето е в министерството само защото никъде другаде не го искат и се е навил да седи и мухлясва там на минимална заплата се чуди как да се направи на умен.

Нещата са страхотни - както от екологична, така и от практическа гледна точка, а това, че в България няма необходимата култура за тях, е друг въпрос. Както и да е - виждам го като промяна за добро.

Никой не е за доброто и прогреса.А да видимтези тротинетки с какво ще ги движиш?Уви много стара съм да ги разбирам тези работи,но май за всичко требе ток.И откъде ще се зарежда?От слънцето?

аре стига с тези глупости бе, телефоните като ги пуснаха и цяла България си зарежда батериите на телефоните, на какво ги зареждат? Стига вече, ще издържи АЕЦ-а, няма страшно

За да се управлява МПС е необходима шофьорска книжка.

Вместо да оставят хората да си карат електричките искат да им нахлузят някакъв хомот, ПАК ! Аман от регулации и правила, чакам коя политическа сила ще пожелае да терминира 90% от законодателството. Ще вземе много гласове !

Не. че нещо, но електричките в този си вид са проблем за движението и за съжаление скоро някой ще умре. После всички ще ревнат - защо държавата не направи нищо. Броя им буквално ескплоадира последните няколко месеца, скоростта им позволява да се движат в градския трафик, но дали всеки който ги кара знае правилника? Шофьорите също не знаят как да ги третират - пешеходци ли са или ППС/МПС? Също се чудя, дали не трябва да се карат с каска - поне велосипедна? Разбирам нежеланието да се регулира всичко със закони и правилници, но движението по пътищата е специфична дейност - няма как да се мине без регулация.

Мен ония ден един с тротинетка щеше да ме отнесе на тротоара... не съм против това, но ние не сме хора! Това е! Индианци сме и никакви правила не ни интересуват

Любителю на уестърните2нямама намерение да влизам в затвора на стари години затова,че на някой момък му се кара на слалом навсякъде.Вече ги има и ги видях как са майките с малкидеца и колички в квартала.Ударът от такова мпс никак не е безобиден.Без правила и спазването им няма как да стане тази работа.И някой печели от тези тротинетки .нищо не е ей така

Значи ,ако взема тротонетка под наем, не мога да карам с 10км/ч, но ако съм с моята, мога да карам и с 30км/ч???

Не можеш да караш с 30, понеже са ограничени по европейски нормативни разпоредби на 25, ама ние сме изобретателни и ще ги чипосаме 100 про.

Стига с тези глупости. Защо само не погледнете и на използвате опита на Сан Франциско? Общината там прие специален закон и направи всички подобни превозни средства за равностойни при правилата за движение и навсякъде направи специални алеи за тротонетки, скейтбордове и велосипеди.

Направи си гина село.В градовете ни къде виждаш такоива алеи? по разкопаните ни и тесни улици?Дишай газовете от автомобилите и внимавай за пешеходците и децата.

Ами за пример е ул. Раковски, дето я стесниха от двете страни за да пуснат алея за велосипедисти и сега от там да минеш с автомобил трябва преди това да изпиеш няколко лексотана, и тогава... Не става при нашата инфраструктура да се разширява на където си искат! Градът не е строен за толкова много хора. Нали все пак София стана България, това е изказването от което всички провинциалисти се дразнят, че София не е Бългрия, ама така си стана! Пийте сега всички лексотаните и се не плашете, хич да ви не пука!!!

Малко са малоумните с колела та сега и тези само липсват.

Малко са глупаците като теб за щастие.

Да, глупак е, защото, ако блъсне такъв умник като теб, после той ще влезе в затвора, а умници като теб ще си минават на червен светофар, където си поискат и никой няма да им потърси отговорност! В България да си прост е призвание!

Тези тротинетки, не са за хора, които по принцип, гледат да заобикалят правилата - за българите.Ще внесат допълнително хаос в движението. Както велосипедистите, ще са движат и по пътното платно, и по тротуарарите, и по пешеходните пътеки, и по велоалеите, и в пешеходните зони.

Вземи си тротинетка и колело и карай и ти. Ако умееш. Именно това е хубавото на тези неща - стават за навсякъде. И така се карат. Получава се съвсем добре на много места.

Нямат място на пътното платно при колите.Почти все едно е пешеходци да се движат там.

трябва да шмсе забрави карането ро тротоара както и навелосепедите те корот по двама трима успоредно в редицо а заимат целия тротоар а пеше одеца се чуди къде да се скрие.това виче не се търпи особено ако си дъс счупен крак ила някагми огранимения в двигението и не можеш бързо да реагораш ...

Още един вид донори, които няма да спазват правилника за движение. Задължително трябва да имат книжка, щом е с двигател.

мда, ще им дадат разрешително тъкмо за зимата :D :D Най-важното е да не се създаде някаква конкуренция на такситата, пази боже! Тази свещена крава да пострада, ако бъде изправена пред някаква смислена конкуренция! Кво стана с минималните тарифи, няма ли да ги направите 2 лева/км?

щях и аз да напиша подобен комента, но се отказах, понеже реших, че е несъразмеримо все пак... ноооо може и да вдигнат някоя друга стачка :)

значи се води МПС. А щом се води МПС значи следва да се изисква свидетелство за правоуправление поне като за мотопед ... то това и без друго си е мотопед

Зависи от мощността и скоростта...тъпчо

Живея на булевард с наклон и всяка сутрин като изведа кучо край нас безшумно профучават няколко маниаци с въпросните пръчки на колела. А най-силно ме впечатли едно момче, придвижващо се върху тумбест диск със стъпенки преди седмица-две. Някой да знае какво е това?

^

Благодаря!

не е моноколело

ааа верно било моноколело : )

А дано освен под наем и да дават наръчници за това как да се движат без да застрашават живота си и този на другите.Че масово хората се движат с тях както им харесва без да се съобразяват с които и каквото и да било. О и като заговорих за наръчник нека изготвят и такъв за това как да се движат по различните настилки и какво да очакват след като имаме такива прекрасни пътища.

Както и да го мисля, недоумявам - 1. Стимулираме населението(уж) да ползва този прясно нов вид транспорт, което ще допринесе и за популяризирането. Но пък въпросните скутери под наем ще се ползват от туристи в централните части. И ще дразнят. И ще пречат, защото всеки ще търси пространство, так където го няма. 2. Налагаме допълнителни административни мерки(има си регулация и законодателство, а се и престараваме)+бъркаме в джоба на гражданите с вече собствени такива скутери, голяма част(не всички) от които се използват за екологичен транспорт до работното място. Движението с един такъв скутер не е по-различно от това с велосипед - 25 км/час можете да развиете и с двата си крака, кучето което бяга (то е по-бързо, но са навсякъде), и т.н. Дадох 2000 лева за скутер, за да ме носи при изкачване на наклон (Варна). Няма да го регистрирам - директно го продавам/ или го хвърлям и 130-140 лева за застраховка + ГТП ще видите през крив макарон.

В Германия електрическите ги "легализираха" преди месец при следните условия: -задължително регистрационен номер от КАТ -фабричното ограничение на скоростта на 20 км -задължителна гражданска отговорност, струва към 50-60 евро на година -забрана за каране по тротоари и пешеходни алеи - прекалено е опасно за пешеходците и застрахователните компании го изискаха -границите за алкохол са като за кола, не като за колело, за което има по-високи граници. Няколко човека вече изгърмяха и им взеха шофьорските книжки Реално карат по велоалеите. Под наем ги предлагат вече няколко фирми цената е 20 цента на минута. За сравнение БМВ под наем е 30 цента на минута с включено гориво.

Сега ограниченията са същите, само че без застраховката. Макс. скорост за ЦЕЛИЯ ЕС е 25/км. (28 в САЩ)Германцитя се престарават и на всички е ясно защо. Също така макс. скорост за електрически велосипед за ЕС е отново 25км./час, максимална мощност 250 вата (750W в САЩ, 32km./`час или 20 мили по закон преди регистрация). Има ли нещо , което да НЕ Е очевидно защо се прави и какъв ефект се търси?

Явно не навсякъде по света хората са мисъл за бъдещето и правата на хората. Сигурно така е в Германия, но защо не погледнете как е в Сан Франциско / Калифорния/? Това е може би ...най-туристическия град в света и турустите са почти толков колкото местните жители. От вече няколко години градската управа прие закон и легализира всички подобни видове превозни средства / тротонетки, ролери, скейтбордове, колелета и всичко подобно с което е пълна Калифорния/ . Освен това направи и много специални алеи. На практика няма никакво значение дали по улицата се движи електрически велосипед или скейтборд с ел. двигател, защото ограничението на скоростта на много места е 30 мили е час, а и двете развиеат повече. Хората имат пълна свобода да се предвижват както намерят за добре, а не само да пълнят джобовете на алчинте таксита!!!

Това не е вярно. тия дето са до 25км/ч не подлежат на регистрация. Тия над, имат застраховка (гражданска отговорност) и за това имат от зелените номера, но това не е регистрационна табела като на моторите.

Брей как трият мониксчетата!? Какво бе? Не ви ли стиска някой да напише, че във Виена от години има хибридни велосипеди с електрическо захранване и те не са регистрирани! Наистина гробарското малоумие в СО е отчайващо! Турски каймакан да имахме вместо гейберастки кмет, по-лошо нямаше да бъде! Огледайте се на какво прилича столицата ни - автомивки на самообслужване, заложни къщи, игрални "зали" и бензиностанции! А да, и банкови "офиси" разбира се! София държи европейски антирекорд за банкови офиси в една сграда, жилищна при това - 7! И още един рекорд - централен булевард с 3км дължина, на който има 6 бензиностанции! Това е гробаджийското разбиране за съвременен европейски град!

Това не е колело, не се задвижва от собствена сила и може да се утрепеш ти или други хора доста по-сериозно. Електрическото колело ако спреш да въртиш спира, при скутерите не е така. По-умни хора са решили, че в Германия за това трябва и регистрация и гражданска и забрана за каране по тротоари.

Едни други умни хора са решили, че по регламент на ЕС168/2013, както и според сега действащия ЗДВП застраховна не е нужна, а разрешената скорост е 25 км./ час. Какво значение има дали е велосипед или скутер. Имаш скорост, имаш и спирачки. Имаш и глава на раменети си. Като си тръгнал по нещо, различно от път или велоалея, и което е по-лошото- ако се вреш в тълпа хора - сам си си виновен и подлежиш на санкция. И сега. Защо не ви е ясно, че на никой не му пука за тротоарите ви, а за джоба!

Tupanar! Kato spresh da mu podavash gas, spira.

за да го караш това по софийските улици трябва да си мноооооого дОбър: ) дупките по улиците са с размери сходни с размерите на колелата ) капаците на шахтите често са "вкопани" в асфалта, на дълбочина пак сходна с размерите на колелата ) процепите на кръпките на асфалта са достатъчни за да погълнат тънките колела на тротинетката ) шоферите като цяло ще са винаги изненадани от тротинетките Та, карайте го това по улици, на които знаете ВСЯКА дупка, ВСЯКА шахта, ВСЯКА кръпка и сте развили ясновидски способности при пресичане на кръстовища с почти никаква видимост

не е така...всеки ден карам такова и не съм имал проблеми... дупките друсат, но определено не ти поглъщат колелата.

просто имаш късмет. На непозната улица или в тъмното може да излетиш. Трябва много добре да си познаваш трасето.

хох нормалните държави където има велоалеи навсякъде имат проблем с тези боклуци, а в софия как точно караш по улиците в "центъра" където асфалт няма, плочките са криви, а върху тях спрели ръждави тараляснуци? никой няма да инвестира, спокойно

Какви тротинетки, бе. Това се нарича скутер.

Да, на английски. За неграмотните.

Каква ще е цената за час, ако е 50ст. си заслужава :) ама ако направят цена към 5лв. да си ги карат от общината хахах

Това са поредните бюрократични глупости. Кой ще оставя тротинетки на определено от чиновниците безумно място, след като идеята е да си свършиш работа и да пътуваш докъдето искаш? Регистрация, такса....тази държава няма да живее дълго, или ако оцелее известно време, ще сме пример за нечувани дълбини на пропадане към глупост, безмислие, грозота и неефективност. Улиците ни са три пъти по-тесни от нормалното, сградите двойно и тройно по-сгъчкани, и се заемат с регулация на тротинетките...?! Впрочем, в нашите условия тротинетките няма да са печеливши и да оцелеят, също.

Не обиждайте държавите като говорите за тази кочина.

Пазете се само да не ви хване тока като завали дъжд или като минете през локва. Все пак електрически са, не са водни.

.. 24 Волта, постоянен ток е напълно безопасен! - по стандарт опасно става от 72 В нагоре и то променлив!

Какъв ток, те като минеш през локва се гасят :) ахахахахха, пък точно преди ловата ще подскачаш за да не те бие!

Ами електрическите автомобили и велосипеди?Те също не са Водни,но до сега не е имало случай на пострадал от ток при влажно време! Като ще ползвате такава логика поне бъдете сигурен/на че наистина е логична,иначе винаги ще звучите тъй нелепо!

А циганските каручки как може да се отдават под наем? Щото бай мангау като го спипат така вика - взех я под наем от един. Ама не го познавам и не знам къде живее.