Дават под наем тротинетки в София само с регистрация и с ограничение на скоростта
Няколко компании искат да навлязат на нашия пазар
Обратно в новинатаКоментари - Дават под наем тротинетки в София само с регистрация и с ограничение на скоростта | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
на тези тротинетки (нерегистриран)
мястото не на платното за движение!То не бяха джендър-велосипедисти на джендър-пътеки с уродливи джендър каски,то не бяха джендър-родители-велосипедисти сложили на опасна седалка на велосипеда невръстните си деца,ами сега ще имаме и джендър-тротинетки! Откакто въведоха качестневине немски тестери на фирмата Дрегер които освен алкохола улавят и наркотични средства,много уродливи наркомани и пияници и еко-джендъри почнаха да карат велосипеди,тротинетки по платното за движение,да не говорим че има и психопат-скейтъри по платното!
Mirko (нерегистриран)
Брей хората по цял свят гледат да стимулират този супер алтернативен начин на предвижване, в Германия даже разрешиха по пътищата да карат, а тук само гледат как ръка да сложат върху всичко и всичко да съспят и кой "експерт" дето е в министерството само защото никъде другаде не го искат и се е навил да седи и мухлясва там на минимална заплата се чуди как да се направи на умен.
fresh coffee (нерегистриран)
Нещата са страхотни - както от екологична, така и от практическа гледна точка, а това, че в България няма необходимата култура за тях, е друг въпрос. Както и да е - виждам го като промяна за добро.
баба (нерегистриран)
Никой не е за доброто и прогреса.А да видимтези тротинетки с какво ще ги движиш?Уви много стара съм да ги разбирам тези работи,но май за всичко требе ток.И откъде ще се зарежда?От слънцето?
От стълбовете стърчат жици (нерегистриран)
аре стига с тези глупости бе, телефоните като ги пуснаха и цяла България си зарежда батериите на телефоните, на какво ги зареждат? Стига вече, ще издържи АЕЦ-а, няма страшно
ххх (нерегистриран)
За да се управлява МПС е необходима шофьорска книжка.
Jack Western (нерегистриран)
Вместо да оставят хората да си карат електричките искат да им нахлузят някакъв хомот, ПАК ! Аман от регулации и правила, чакам коя политическа сила ще пожелае да терминира 90% от законодателството. Ще вземе много гласове !
Muncho (нерегистриран)
Не. че нещо, но електричките в този си вид са проблем за движението и за съжаление скоро някой ще умре. После всички ще ревнат - защо държавата не направи нищо. Броя им буквално ескплоадира последните няколко месеца, скоростта им позволява да се движат в градския трафик, но дали всеки който ги кара знае правилника? Шофьорите също не знаят как да ги третират - пешеходци ли са или ППС/МПС? Също се чудя, дали не трябва да се карат с каска - поне велосипедна? Разбирам нежеланието да се регулира всичко със закони и правилници, но движението по пътищата е специфична дейност - няма как да се мине без регулация.
пфф (нерегистриран)
Мен ония ден един с тротинетка щеше да ме отнесе на тротоара... не съм против това, но ние не сме хора! Това е! Индианци сме и никакви правила не ни интересуват
баба (нерегистриран)
Любителю на уестърните2нямама намерение да влизам в затвора на стари години затова,че на някой момък му се кара на слалом навсякъде.Вече ги има и ги видях как са майките с малкидеца и колички в квартала.Ударът от такова мпс никак не е безобиден.Без правила и спазването им няма как да стане тази работа.И някой печели от тези тротинетки .нищо не е ей така
Гошко (нерегистриран)
Значи ,ако взема тротонетка под наем, не мога да карам с 10км/ч, но ако съм с моята, мога да карам и с 30км/ч???
Тошко (нерегистриран)
Не можеш да караш с 30, понеже са ограничени по европейски нормативни разпоредби на 25, ама ние сме изобретателни и ще ги чипосаме 100 про.
Трончо (нерегистриран)
Стига с тези глупости. Защо само не погледнете и на използвате опита на Сан Франциско? Общината там прие специален закон и направи всички подобни превозни средства за равностойни при правилата за движение и навсякъде направи специални алеи за тротонетки, скейтбордове и велосипеди.
баба (нерегистриран)
Направи си гина село.В градовете ни къде виждаш такоива алеи? по разкопаните ни и тесни улици?Дишай газовете от автомобилите и внимавай за пешеходците и децата.
пфф (нерегистриран)
Ами за пример е ул. Раковски, дето я стесниха от двете страни за да пуснат алея за велосипедисти и сега от там да минеш с автомобил трябва преди това да изпиеш няколко лексотана, и тогава... Не става при нашата инфраструктура да се разширява на където си искат! Градът не е строен за толкова много хора. Нали все пак София стана България, това е изказването от което всички провинциалисти се дразнят, че София не е Бългрия, ама така си стана! Пийте сега всички лексотаните и се не плашете, хич да ви не пука!!!
*** (нерегистриран)
Малко са малоумните с колела та сега и тези само липсват.
, (нерегистриран)
Малко са глупаците като теб за щастие.
тъпи к*пелета (нерегистриран)
Да, глупак е, защото, ако блъсне такъв умник като теб, после той ще влезе в затвора, а умници като теб ще си минават на червен светофар, където си поискат и никой няма да им потърси отговорност! В България да си прост е призвание!
55 (нерегистриран)
Тези тротинетки, не са за хора, които по принцип, гледат да заобикалят правилата - за българите.Ще внесат допълнително хаос в движението. Както велосипедистите, ще са движат и по пътното платно, и по тротуарарите, и по пешеходните пътеки, и по велоалеите, и в пешеходните зони.
?! (нерегистриран)
Вземи си тротинетка и колело и карай и ти. Ако умееш. Именно това е хубавото на тези неща - стават за навсякъде. И така се карат. Получава се съвсем добре на много места.
де факто (нерегистриран)
Нямат място на пътното платно при колите.Почти все едно е пешеходци да се движат там.
кт (нерегистриран)
трябва да шмсе забрави карането ро тротоара както и навелосепедите те корот по двама трима успоредно в редицо а заимат целия тротоар а пеше одеца се чуди къде да се скрие.това виче не се търпи особено ако си дъс счупен крак ила някагми огранимения в двигението и не можеш бързо да реагораш ...
11 (нерегистриран)
Още един вид донори, които няма да спазват правилника за движение. Задължително трябва да имат книжка, щом е с двигател.
1 (нерегистриран)
мда, ще им дадат разрешително тъкмо за зимата :D :D Най-важното е да не се създаде някаква конкуренция на такситата, пази боже! Тази свещена крава да пострада, ако бъде изправена пред някаква смислена конкуренция! Кво стана с минималните тарифи, няма ли да ги направите 2 лева/км?
хахах (нерегистриран)
щях и аз да напиша подобен комента, но се отказах, понеже реших, че е несъразмеримо все пак... ноооо може и да вдигнат някоя друга стачка :)
Щом е с двигател (нерегистриран)
значи се води МПС. А щом се води МПС значи следва да се изисква свидетелство за правоуправление поне като за мотопед ... то това и без друго си е мотопед
Х (нерегистриран)
Зависи от мощността и скоростта...тъпчо
доре е да регулират макс скорост (нерегистриран)
Живея на булевард с наклон и всяка сутрин като изведа кучо край нас безшумно профучават няколко маниаци с въпросните пръчки на колела. А най-силно ме впечатли едно момче, придвижващо се върху тумбест диск със стъпенки преди седмица-две. Някой да знае какво е това?
моноколело (нерегистриран)
^
:) (нерегистриран)
Благодаря!
kkk (нерегистриран)
не е моноколело
kkk (нерегистриран)
ааа верно било моноколело : )
Любето (нерегистриран)
А дано освен под наем и да дават наръчници за това как да се движат без да застрашават живота си и този на другите.Че масово хората се движат с тях както им харесва без да се съобразяват с които и каквото и да било. О и като заговорих за наръчник нека изготвят и такъв за това как да се движат по различните настилки и какво да очакват след като имаме такива прекрасни пътища.
Taka (нерегистриран)
Както и да го мисля, недоумявам - 1. Стимулираме населението(уж) да ползва този прясно нов вид транспорт, което ще допринесе и за популяризирането. Но пък въпросните скутери под наем ще се ползват от туристи в централните части. И ще дразнят. И ще пречат, защото всеки ще търси пространство, так където го няма. 2. Налагаме допълнителни административни мерки(има си регулация и законодателство, а се и престараваме)+бъркаме в джоба на гражданите с вече собствени такива скутери, голяма част(не всички) от които се използват за екологичен транспорт до работното място. Движението с един такъв скутер не е по-различно от това с велосипед - 25 км/час можете да развиете и с двата си крака, кучето което бяга (то е по-бързо, но са навсякъде), и т.н. Дадох 2000 лева за скутер, за да ме носи при изкачване на наклон (Варна). Няма да го регистрирам - директно го продавам/ или го хвърлям и 130-140 лева за застраховка + ГТП ще видите през крив макарон.
Mitaka (нерегистриран)
В Германия електрическите ги "легализираха" преди месец при следните условия: -задължително регистрационен номер от КАТ -фабричното ограничение на скоростта на 20 км -задължителна гражданска отговорност, струва към 50-60 евро на година -забрана за каране по тротоари и пешеходни алеи - прекалено е опасно за пешеходците и застрахователните компании го изискаха -границите за алкохол са като за кола, не като за колело, за което има по-високи граници. Няколко човека вече изгърмяха и им взеха шофьорските книжки Реално карат по велоалеите. Под наем ги предлагат вече няколко фирми цената е 20 цента на минута. За сравнение БМВ под наем е 30 цента на минута с включено гориво.
Един (нерегистриран)
Сега ограниченията са същите, само че без застраховката. Макс. скорост за ЦЕЛИЯ ЕС е 25/км. (28 в САЩ)Германцитя се престарават и на всички е ясно защо. Също така макс. скорост за електрически велосипед за ЕС е отново 25км./час, максимална мощност 250 вата (750W в САЩ, 32km./`час или 20 мили по закон преди регистрация). Има ли нещо , което да НЕ Е очевидно защо се прави и какъв ефект се търси?
Хегел (нерегистриран)
Явно не навсякъде по света хората са мисъл за бъдещето и правата на хората. Сигурно така е в Германия, но защо не погледнете как е в Сан Франциско / Калифорния/? Това е може би ...най-туристическия град в света и турустите са почти толков колкото местните жители. От вече няколко години градската управа прие закон и легализира всички подобни видове превозни средства / тротонетки, ролери, скейтбордове, колелета и всичко подобно с което е пълна Калифорния/ . Освен това направи и много специални алеи. На практика няма никакво значение дали по улицата се движи електрически велосипед или скейтборд с ел. двигател, защото ограничението на скоростта на много места е 30 мили е час, а и двете развиеат повече. Хората имат пълна свобода да се предвижват както намерят за добре, а не само да пълнят джобовете на алчинте таксита!!!
садд (нерегистриран)
Това не е вярно. тия дето са до 25км/ч не подлежат на регистрация. Тия над, имат застраховка (гражданска отговорност) и за това имат от зелените номера, но това не е регистрационна табела като на моторите.
Щерев (нерегистриран)
Брей как трият мониксчетата!? Какво бе? Не ви ли стиска някой да напише, че във Виена от години има хибридни велосипеди с електрическо захранване и те не са регистрирани! Наистина гробарското малоумие в СО е отчайващо! Турски каймакан да имахме вместо гейберастки кмет, по-лошо нямаше да бъде! Огледайте се на какво прилича столицата ни - автомивки на самообслужване, заложни къщи, игрални "зали" и бензиностанции! А да, и банкови "офиси" разбира се! София държи европейски антирекорд за банкови офиси в една сграда, жилищна при това - 7! И още един рекорд - централен булевард с 3км дължина, на който има 6 бензиностанции! Това е гробаджийското разбиране за съвременен европейски град!
Mitaka (нерегистриран)
Това не е колело, не се задвижва от собствена сила и може да се утрепеш ти или други хора доста по-сериозно. Електрическото колело ако спреш да въртиш спира, при скутерите не е така. По-умни хора са решили, че в Германия за това трябва и регистрация и гражданска и забрана за каране по тротоари.
Един (нерегистриран)
Едни други умни хора са решили, че по регламент на ЕС168/2013, както и според сега действащия ЗДВП застраховна не е нужна, а разрешената скорост е 25 км./ час. Какво значение има дали е велосипед или скутер. Имаш скорост, имаш и спирачки. Имаш и глава на раменети си. Като си тръгнал по нещо, различно от път или велоалея, и което е по-лошото- ако се вреш в тълпа хора - сам си си виновен и подлежиш на санкция. И сега. Защо не ви е ясно, че на никой не му пука за тротоарите ви, а за джоба!
8888 (нерегистриран)
Tupanar! Kato spresh da mu podavash gas, spira.
особености в София (нерегистриран)
за да го караш това по софийските улици трябва да си мноооооого дОбър: ) дупките по улиците са с размери сходни с размерите на колелата ) капаците на шахтите често са "вкопани" в асфалта, на дълбочина пак сходна с размерите на колелата ) процепите на кръпките на асфалта са достатъчни за да погълнат тънките колела на тротинетката ) шоферите като цяло ще са винаги изненадани от тротинетките Та, карайте го това по улици, на които знаете ВСЯКА дупка, ВСЯКА шахта, ВСЯКА кръпка и сте развили ясновидски способности при пресичане на кръстовища с почти никаква видимост
reply (нерегистриран)
не е така...всеки ден карам такова и не съм имал проблеми... дупките друсат, но определено не ти поглъщат колелата.
.. (нерегистриран)
просто имаш късмет. На непозната улица или в тъмното може да излетиш. Трябва много добре да си познаваш трасето.
педро (нерегистриран)
хох нормалните държави където има велоалеи навсякъде имат проблем с тези боклуци, а в софия как точно караш по улиците в "центъра" където асфалт няма, плочките са криви, а върху тях спрели ръждави тараляснуци? никой няма да инвестира, спокойно
скутер (нерегистриран)
Какви тротинетки, бе. Това се нарича скутер.
Й (нерегистриран)
Да, на английски. За неграмотните.
хахах (нерегистриран)
Каква ще е цената за час, ако е 50ст. си заслужава :) ама ако направят цена към 5лв. да си ги карат от общината хахах
Бюрократ (нерегистриран)
Това са поредните бюрократични глупости. Кой ще оставя тротинетки на определено от чиновниците безумно място, след като идеята е да си свършиш работа и да пътуваш докъдето искаш? Регистрация, такса....тази държава няма да живее дълго, или ако оцелее известно време, ще сме пример за нечувани дълбини на пропадане към глупост, безмислие, грозота и неефективност. Улиците ни са три пъти по-тесни от нормалното, сградите двойно и тройно по-сгъчкани, и се заемат с регулация на тротинетките...?! Впрочем, в нашите условия тротинетките няма да са печеливши и да оцелеят, също.
за кочината (нерегистриран)
Не обиждайте държавите като говорите за тази кочина.
Внимание (нерегистриран)
Пазете се само да не ви хване тока като завали дъжд или като минете през локва. Все пак електрически са, не са водни.
чичо Пейчо (нерегистриран)
.. 24 Волта, постоянен ток е напълно безопасен! - по стандарт опасно става от 72 В нагоре и то променлив!
хахах (нерегистриран)
Какъв ток, те като минеш през локва се гасят :) ахахахахха, пък точно преди ловата ще подскачаш за да не те бие!
Любето (нерегистриран)
Ами електрическите автомобили и велосипеди?Те също не са Водни,но до сега не е имало случай на пострадал от ток при влажно време! Като ще ползвате такава логика поне бъдете сигурен/на че наистина е логична,иначе винаги ще звучите тъй нелепо!
квантов боколизъм (нерегистриран)
А циганските каручки как може да се отдават под наем? Щото бай мангау като го спипат така вика - взех я под наем от един. Ама не го познавам и не знам къде живее.
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Фолк певицата Дебора, хваната да шофира с близо 3 промила: Бавно разграждам алкохола
10-километрова колона от тирове блокира "Дунав мост 2" (видео)
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Борисов: Поздравявам новата сглобка, ще се изредят още 5-6 служебни правителства
Петков: Желязков изпълняваше повелята на Пеевски и Борисов, отправихме им ясно съобщение
Лукашенко призна за няколко десетки руски тактически ядрени оръжия в Беларус