Институтът за пътна безопасност предлага създаване на Кодекс за движение по пътищата

Кодексът е подкрепен от мастити юристи от Юридическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски"

Обратно в новината

Коментари - Институтът за пътна безопасност предлага създаване на Кодекс за движение по пътищата | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ало - о Милчев, Кодекса за движението по пътищата отдавна е в действие и това е Конвенцията за движението по пътищата. Във всяка държава си създават закони или други нормативни актове, които спазват основните насоки от Конвенцията и вменяват правила и задължения за участниците в движението.

Пак недомислици.Закони на хартия колкото си искаш,но те не важат за всеки,в това е проблема.Никога България няма да е правова държава,купи си с наште пари влизането в ЕС,но става все по зле.Ще плащаме , за да изчезнем.

Според мен голяма част от проишествията идват от лошата инфраструктура, и липсата на околовръстни пътища. Пример от село А до град Б разтояние 100км , трябва да минеш през 30 села. Дупките по шосето няма да ги броя , те не са предпоставка за ПТП... и понеже това което казвам няма да се промени близките 100 години, сигурно решението е във всеки храст полицай.

А Етичен кодекс не искате ли, канцеларски плъхове такива! Измъквайте си дебелите задници от столовете и се позиционирайте по улиците!!! Да видите какво значи хаос, който вашите нефелни кодекси могат само да разсмеят! Тикви с тикви такива!

Необходимо е да се направят няколко простички неща - да се увеличи драстично броя на камерите по пътищата, да се прилага безкомпромисно закона по отношение на санкциите и да се осигури висока СЪБИРАЕМОСТ на глобите!

Какъв кодекс, бе хора... Има си закони, но няма КОЙ да ги прилага, НЯМА КОНТРОЛ! Изкарайте КАТ по пътищата, нека са навсякъде, поне докато не се започне да се мисли, че могат да те накажат и за най-малкото, до тогава обаче ще има безотговорници, които ще се развяват по пътищата, защото няма кой да ги хване...

Няма нужда от кодекс , а от драстични наказания за безумците на пътя.

Първо оправете пътищата ипосле ако е необходимо напишете кодекса

Преди всичко, този ялов "институт за пътна безопастност" да го ликвидират, а парите от неговото бездействие да се използват в пътната инфраструктура. Пътните инциденти, катастрофи, убийства на невинни хора и човешки трагедии не се премахват от такива институтчета, комисийки и разни там "внезапни проверки" от министър по сградите на КАТ. Искат се компетентни, организирани и делови началници и служители, които ДА РАБОТЯТ С ЯСНОТО СЪЗНАНИЕ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ТЕЗИ ЗЛИНИ И ЧОВЕШКИ ТРАГЕДИИ ПО НАШИТЕ ПЪТИЩА с ясното съзнание за тяхното премахване. Какво да се прави, как да се действа, какви крути мерки да се налагат на нарушителите, за да СЕ СПРЕ ТОВА ПОСЛОВИЧНО ЗЛО ПО БЪЛГАРСКИТЕ ПЪТИЩА - ИМАТ ДУМАТА ИМЕННО ТЕЗИ ХОРА, КОИТО ПОЛУЧАВАТ ЗАПЛАТИ, ПРЕМИИ И РАЗПОЛАГАТ СЪС ВСИЧКИ РЕСУРСИ НА ДЪРЖАВАТА. Очакваме те да разберат голямата отговорност на това дело и да се отнасят с истинска, делова работа за промяна на днешната трагична ситуация по българските пътища. Молим ви, настояваме и очакваме от всички вас коренна промяна!

Винаги ми е смешно , 10 професора , които въртят не повече от 5- 10 хил. км годишно да си казват мислите за кодекси и т.н... В БГ - има два основни проблема - 1- ят качеството и големината на пътищата не отговаря на пътния поток... Крадливите правителства стандартно прибират 30-40% от всички пари - отделящи се за ремонти по пътищата и ние сме след Уганда по качество - спрямо изследването от преди 2-3 дни... Това води до страхотно изнервяне на шофьорите и предприемане на глупави действия - и резултатът е ПТП... 2-рия проблем - малкото автоматични средства за контрол - камери за скорост ,за средна скорост и т.н... Пак е свързано с корупцията... Една камера се избива за 2-3 месеца от глоби... Всеки , който е отговорен за решение за пътищата в БГ - трябва да се качи - лично той , а не шофьорът му на колата и поне 2 месеца да минава през даден участък през ден - да види за какво става въпрос - и после да твори кодекси , закони и др. глупости...

Пак много приказки от "мастити" лаладжии и накрая - нищо. Този Софийски Университет защо не го закриете направо. Само крадци и дървени философи преподават в него. Постоянно са на минус и се чудят от къде да дръпнат едни пари.

По сериозен контрол от страна на КАТ и цивилни коли по пътищата да записват нарушенията и да изпращат глобите.

Че то кодекс отдавна си има, ако и е да не е написан черно на бяло. В общи линии се състои от 3 точки: 1. Черния джип е винаги с предимство. 2. По-големия (по-тъмния) обикновенно е с предимство. 3. КАТ не важат, стане ли нещо винкела решава. Ето, вече го има и написан, не ви трябват работни, експертни и т.н. групи!

Софийска поправка: Трамваят предпочита да има предимство. Той е 27 тона.

Празни приказки! Създайте ПЪТНА ПОЛИЦИЯ! Изгонете сегашните милиционери, че не зная "Ко шъ праимся"!

Так са направили в Грузия преди десетина тгодини. Страхотно успешен ход. Сега полицията помага , а не пречи и всичко е по правилата. Подкрепям!

Всеки втори ром с книжка. Ганстери на пътя. Хора без образование с книжка. Старите коли ви виновни , а те катастрофите с нови и хулигани. Цялото състояние на пътя е ОТРАЖЕНИЕ на случващото се в България. толерират некви си измишльотини има си ЗАКОН. Дирът да не трие мат,Ряли някому изгодни. За мен вече сте слуги на олигархията и управляващата мафия.

В една книга пишеше,че човек шофира така,както живее-значи гангстерът в живота ще бъде и гангстер зад волана.

ВЪЗПИТАНИЕ. С 80 % лош генетичен материал няма управия. Е и пътищата се нуждаят от качествен ремонт. А не като сега да се усвояват едни пари и 50 % да отиват в шайката ГЕРБ.

Проблемът по пътищата на България е чувството за безнаказаност на шофьорите, корупцията в КАТ и лошите пътища.

Ей нема ли кой да го направи този милчев началник на целото КАТ да оправи петепетата, корупшъна, пътищата и накрая да миряса. Както се казва у нас всеки разбира от футбол, медицина, а сега и от катастрофи. Аз до този момент не съм видял нищо свършено от така наречения институт та да си направя извода, че в него има експерти.

Какво искаш да направи една организация, когато няма властта да го направи? Май си поредния, който бърка институт и институция... Продължавайте да се кефите на тези, които управляват системата без НИТО ЕДИН екперт по пътна безопасност, а може след като на пътя загинат всички, да вземе да се оправим. Ми ко? Ще пробваме, за пореден път... Проба-грешка... Нали така се управлява държавата от доста години вече? А вие се кефите...

Какъв ще да е този Кодекс срещу простотия, злоба и кухо надуто его? То това е проблема по пътищата на България. Как Кодекса ще замести домашното възпитание ?

И библия да направите Ганьо няма оправия, нито пък пътищата ще станат по хубави, парите ни от данъци и винетки просто се крадат поголовно или се издържат разни каки, лели и стринки по ведомствата да си клатят краката под дебелите си задници.

Четейки коментарите, мога да обобщя - дева експертите дева!

Като чета коментарите, мога да обобщя- "ПроЗ народ, слаба държава"

Боже, кодекс щели да правят.....! Едно-единствено нещо е нужно и пак започва с К: контрол. Няма ли контрол по пътищата, и десет кодекса няма да оправят нещата. Пак слагат каруцата пред коя.

Кога ще квалифицират доказана вина при причинена смърт на пътя като престъпление и ще има твърда без пазарлък ефективна присъда в панделата ? Глобите ако ще и по 100 бона да ги направят ефекта е нулев. Пример е участъка на който Вожда слънце бе точно преди седмица а именно реконструиращият се в момента път Пловдив - Асеновград. А бе може ли в двете посоки да се движат две колони коли и през 5 мин да гледаме как някой тарикат си кара посредата по осовата линия м/у двете платна с превишена скорост защото видимо за някъде закъснява и всички останали да се битат в банкета за да не стане ПТП ? Значи може да вдигнат под тревога полицията в Асеновград и Пловдив под тревога и да се наводни с полиция за да пазят мирният протест на превозвачите проведен на същият този път а неможе да сложат 2 патрулки на цялото това трасе с по 1 камера да следи за неправилно изпреварване и превишена скорост. После хората се трепели по пътищата ама ше се трепят той тарикатлъка на пътя води до гробищата или в най добрият случай до инвалидна количка

Друг фрапантен пример за тарикатлък който съм обеден че се прилага и на други места в страна е отсечката м/у Асеновград и Нареченски Бани. Завой след завой , знаци забранено изпреварнаването, маркировка непрекъсната линия , знаци " Опасни завои " ... и какво да гледаме как някой който е свикнал да пилотира колата като у формула 1 прави изпреварване метри преди ЗАВОЙ...проблема на хората които управляват МПС по тия наши земи е голяма част от тях се мислят за безсмъртни. Хора разберете че да управляваш МПС участвайки в движението по пътищата е отговорност не само към вас самите а и към всички които участват в това движение. Крайно възмутително е хванали с алкохол и наркотици пилоти на пътя да получават само Акт а не отнема на книжка за определено време

Кодекса е добра идея, защото ремонтирания закон е неясен и противоречив! Относно пешеходците - нека да се образоват и да знаят, че правилата са и за тях. Не трябва като "кон с капаци" да излизат на пешеходните пътеки, сякаш са безсмъртни. Те също имат задължение да се оглеждат и преценяват. Докато ходят с "банани" в ушите и не се оглеждат, ще са кандидати за участие в топ новите по всички медии!

Все по-често малкото останали в България мислещи хора си задават въпроса - тези "големите юристи" имат ли нещо в черепните си кутии или се правят на балами дето носят вода на умните - считай народа с кошници?? Е, народа ще продължи да си ходи жаден! В България има призната от ЕС 70 % неграмотност сред младите хора. Повече от половината от този процент са напълно неграмотни. Скромният ми въпрос е - кой ще чете тези недомислени кодекси, указания и експертни мнения и то на лица, които са били на ръководни постове и през това време не са свършили работа за един лев, и едва сега след като са зад борда им се търси "експретното мнение"?? Сбъркана държава, сбъркан политически елит, сбъркан народ! Въпросът не е дали ще я има България, въпросът е не дали а кой ще дръпне шалтера на държавата.

Нов кодекс, закон се разделя на три , големи глоби... бла бла бла...! Докато не се промени формулата - "Аз съм прост и вие сте прости, и затова се разбираме" няма да има резултати! Всичко е в главата! Простотия се вее навсякъде!

Алоу, май много сте гледали "Карибски пирати"! Там във всяка серия се говори за "Кодексът", но както и те казват "Кодексът" е затова, за да се нарушава. За пътищата трябва глоби, ама не само на хартия, махане на номера и спиране на автомобила от движение. Всичко друго е в сферата на фантастиката, като филма който споменавам!

Най-ефективното средствоо за намаляване на жертвите е премахването на конфликтните участъци чрез реконструкция. Статиситката показва, че на безконфликтни участъци се дават в пъти по-малко жертви. На магистралите жертвите са в пъти по малко в сравнение дори с третокласните пътища. Просто трябва да се разгледа всяко място с концентрация на ПТП и да се помисли какви са най-честите причини за ПТП на конкретното място, и какво да се направи, за да не се случват.

Всяко село с магистрала. Аз веднага ти казвам причина номер 1 за катастрофите. Огромното самочувствие на седналите зад волана и усещането че никой няма да ги санкционира.

Той всеки самоназначил се "експерт" говори като теб. От изказването ти блика огромното самочуваствие, което явно е и зад волана.

Закони има и то добри, но никой не ги спазва! В това е проблема. Така че още един Кодекс - все тая, и него няма да спазват и то като почнеш от големците та до всеки селяндур с бричка.

Абе как един "експерт" не излезе и не каза честно че след като КАТ не работи, какъвто и закон да има резултатът ще е нулев. Докато контролният орган е заинтересуван само от рушветите и тук там някоя кампанийна изява за по телевизията, нищо няма да се промени

Докато дават книжки на неграмотни цигани и олигофрени, и докато милиционерите се интересуват единствено от това как да измъкнат съблазнителна на цвят банкнота от шАфьорите, ако ще и Библия за движение по пътищата да напишат, все тая. Пътувам често е чужбина, и многократно се убеждавам че има два фактора които много добре охарактеризират една нация: състоянието на обществените тоалетни и поведението зад волана. Прилагайки тези показатели не е необходимо МВФ или други паразитни организации да ми казват че сме някъде между Уганда и Косово.

Какъв кодекс,какви пет лева,какви шофьори,като половината са с купени книжки,а другата половина дрогирани и с наглост за безнаказаност Полиция ,никаква и там където я има не е на мястото си Има и свестни шофьори,но те се страхуват да излизат по пътищата

Няма как да помогне това нещо,освен ако не пренаписва "чипа" в главата на Ганя.Докато минаваш с показване на карта, на еди кой си си роднина,колега си на катаджията, Зъболекар на катаджията,..... и да не ги изрежда всички варианти.Като "да черпиш" дори не го споменавам.Така ще е.Всеки е "някой" и не можеш да го пипнеш.Колкото по-скъпа кола , толкова по-ненаказуем, имаш право да правиш каквото си поискаш.Е ,разбира се има изключения.Все по-масова практика е минаване на червено.Най-големия тарикатлък пък е от лентата за направо да застанеш пръв в лентатаза наляво, доволен че си прецакал ония идиоти дето си чакат реда. Стига толкова,че стана много дълго а ми е още рано :) Мисля ,че ни трябва диктатор на нас.

И 10000 кодекса да направите все тая, докато една глоба няма принудителен бърз механизъм за събиране все така ще е.....

Ще откриваме топлата вода. Кодекса е закона, който отдавна е измислен и е с международен статут. Не може цял свят да се движи по пътищата по едни правила , а само ние по други. Пълен абсурд е това. По скоро трябва яка дисциплина, контрол и наказания. Да не говорим и за съзнание, от което българите са още далеч.

Игра на думи,докато хората загиват по пътищата.

Най-добре е да се създадат норми на поведение на шофьорите. Нещо като етичен кодекс на шофьора. Трябва да си помагаме, а не да се бием или избиваме по пътищата. Човешкият живот е по-важен от купчина скъпи ламарини. Населението на България е останало колкото един голям град. Дано някой ден да го осъзнаем.

Извинете ви от Марс ли падате? Етичен кодекс и норми на водач? На тоя същия водач дето е горд че не спазва ограничението на скоростта ли, или на тоя дето не спира на пешеходната пътека, или на тариката дето е в буслентата? Докато не се почне яко да се глобява (да се глобява а не да се повишават глоби на хартия), нищо няма да се оправи

Който не спазва закона,той ще нарушава и т. нар. етичен кодекс.