Министърът: БДЖ е във фалит, 5700 души си отиват

Реформата в железниците продължава и не сме преговаряли дали ще я има. До 2014 година ще има средногодишно по 5% намаляване на състава в БДЖ и НКЖИ, като ще бъдат съкратени 5700 души.

Обратно в новината

Коментари - Министърът: БДЖ е във фалит, 5700 души си отиват | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

добра новина!!

А дано наистина почнат съкращения, стига сме издържали тая губеща структура!

Влакът е хубаво нещо, като пътуваш на дълги разстояния. В голяма част, а може би и цялата, от развита Европа това е единственият транспорт между градовете, бърз и удобен. Няма автобуси, няма наши хора. Само в балканските страни и анадолска Турция има само автобуси. Впрочем те са и доста нови и модерни. Та и България се турцизира, подсъзнателно се доближава до модела, който най-много й пасва на мислене, турският.

Нали вие докарахте до фалит БДЖ?! Как може министър да оправдава фалита на държавна(!!!) фирма с неспособността на правителствата да я направят печеливша?!!!

Трудни са реформите но това е пътя - преговори с работниците и постепенна чистка на връзкари и тунеядци

Гошко ама много си тъп. Я ми кажи как може в Германия и Франция страни с прекрасна автомобилна мрежа ЖП транспорта да е печеливш а у нас дето нямаме една магистрала като хората да е на загуба. Или просто някой иска държавната компания да му стане частна за жълти стотинки

Като ще правите реформи, първо махнете 50% намаление, че то друг освен пенсионери и учащи не пътува с влак. Ако не искате да го махате тогава го субсидирайте от държавния бюджет, не като сега да източвате БДЖ по този начин.

Защо един проблем трябва да стигне до стачка, за да отдели реорния министър внимание? Не каза и какво точно направи министъра досега за БДЖ от началото на мандата. Иначе за други партии е добре това съкращаване на гласоподаватели, а те ГЕРБ добре действат срещу собствените си избиратели, а не срещу тези ограбвали железниците години наред

Всяка година от РБ се отделят ститици милиона лева за да се покриват разходите на БДЖ, това не е болница,образование, никой не ни пита трябва ли така безконтролно да се покриват разходите, едно предприятие с толкова дългове се обявява във фалит, ако иска някой да ги купи, пък да се държи сметка за разходите и приходите, стига с тези държавни помощи, кой прави нещо за частния бизнес, ако дължиш обявават те във фалит и толкова, никой не го интересува колко работници имаш,сигурно няма никакъв контрол, краде се това е истината

Преди 35 години експрес "Чайка" пътуваше до Бургас за 4 ч. и 40 мин. Вагоните бяха чисти с килимчета по коридорите и в купетата, имаше бюфет и стюардеси, които минаваха с колички да предлагат храни и напитки. Сега "Чайка" пътува за 6 ч. и 5 мин. За другите неща да пиша ли?

Браво на министъра !!! Според него след инвестициите, ще пътуваме КАКТО ПРЕДИ 30 години... . "Цветков призна, че до Бургас се пътува с час по-бавно, отколкото преди 30 години, заради лошото състояние на релсовия път. Но след реформите и инвестициите щяло да се пътува по-бързо с около час, допълни той."

Абе тъпи ли са тия или кво бе? Имаме изградена железопътна мрежа, американците казват мале ако имахме такова в америка щехме да сме милионери всички наще келеши ще затрият всичко бе егати работата....

ЖП- транспортът в България закъснява поне със сто години от нормалните страни, в които билети за влак се купуват и по интернет.

Лондон-Манчестър се пътува за 2:18 часа с 4 спирания на влака. Разстоянието е около 300км +/- Билетът, закупен 1,5 месеца по-рано е 13 паунда в посока! Заплатата на английския машинист е 5 пъти по-голяма от нашия, същото е и с кондуктора и т.н...само че, в Англия не видях по 15 човека да се въртят около една стрелка, нито в депото да играят карти...

Преди 1 година пътувах с влак за да покажа на дъщеря си що е то!Е, груба грешка! Оказа се, че за да стигнем до Хасково се кандилкахме до Пловдив 2ч и малко, където алтернативите ни бяха или да отидем до Автогара и да продължим следващите 100-тина км с рейс, или да чакаме 3-4 ч. за да ползваме отново влак. Оказа се, че сме загубили два пъти повече време ,а и парите бяха същите! За впечатленията - дори не ми се говори! Влакът беше мръсен , обслужващ основно пенсионери и студенти - единствените групи, които ползват отстъпки! При това положение не е чудно, че няма приходи, а оттам и инвестиции! Гарата е безкрайно непривлекателно място със специфична миризма и всяващ страх и ужас контингент! От всички страни те облива мръсотия и занемареност! Съжалявам за хората, които ще загубят хляба си, но да се издържа такава тежка структура е алтруизъм, който в момента ( не само за България) е невъзможен!

Най-вероятно в Германия пътниците си плащат когато ползват железницата.Най-вероятно в Германия кондукторите(като тези нашите стачкуващите ) не прибират в джоба си парите от продадените във влака билети.

Министърът каза, че щели да махат колетната служба, почистването и охраната. Защото били губещи ? Е това е голяма простотия! Или не ? Точно тези дейности няма как да са губещи. Не може без да се чисти и охранява, а и колети винаги ще има. Като даде тези дейности в частни ръце какви разходи ще спести министъра? Нали частника пак ще си взима парите за извършената дейност? Коя частна фирма би взела губеща дейност - е другият ми въпрос? Явно пак ще оправят свои фирми и тези пера изведнъж ще станат печаливши и ще започнат да пълнят джоба на някой роднина !

Кое ми е тъпото?! И аз искам да сме печеливши. Това обаче не става с раздути щатове, а с работа! Ефективна работа.

То и почукващи по влака железничари не си видял, омазани и мръсни, щото всичко е къде, къде по-модерно

Ох,няма ли да фалира накрая и тази държава че вече ми писна.

а сещаш ли се как някой майсторски затрива товарните превози за да може да се прехвърлят към автомобилния транспорт.

Абе ти знаеш ли американците от кои години и каква жп мрежа имат, на фона на нашите 2-3 линии на кръст, та ги месиш тука.

Процеса е бавен. Смяната на режима и изчистване на хора със старото мислене отнема време. Ще има още много трудни години за България.

Нема лабаво.Много ги закъсняха.Не става да трупаш дългове,а друг после да ги връща.Пак ще сме ние,обаче и тия дето там работят ще го отнесът.По малко ама на топло,както го казват слънчевите и юрганджиите.Защото без слънце и юрган в България е студено и настъпва смъртта.Неизбежна е!Даже да те заледят,пак не става.Юрганджия,Слънчар това са разумните хора.Грам топлина не пускат на другите.Тъка требва.Сега ни трябват икономични и терикати хора.Навън,без пари ,обаче под юргана и на слънце,ако преживеят тази отвратителна зима.Една малка част от специалната работническа класа,ще се превърне на юрганджии,а друга в Слънчари.Превеливигированата работническа класа,от която излизат слънчарите ще започне да се смалява.Ако можеше и другите с мундирите да понамалеят цена нямаше да имаме.

"Цветков призна, че до Бургас се пътува с час по-бавно, отколкото преди 30 години,.." Браво на управляващите от последните 20 години!!! Костов и сие заедно с червената демократична паплач, само лустрация, конфискация и съдебно разследване за вас. Върнахте страната в началото на миналия век

Някой май протяга мръсни ръце да "приватизира" под предлог за фалит

Не може да си монополист в даден сектор и да си на загуба.Фалирането на БДЖ е политика за да бъде приватизиран този отрасъл.Откъдето мине Световната Банка - трева не никне ! Нима не можеше да се вземе заем за оздравителна политика от друга банка ?

БДЖ са във фалит от 3г. и са обречени! Причината не е в ръководството или в Министерството, а в неработещата промишленост и нарастващата бедност на българина. Липсата на превоз на товари и пътници води до огромни загуби за железниците. Отдавна е известно, че бедността ражда бедност и тя се мултиплицира.

Имам един приятел който напусна въпросното БДЖ преди 2 години. Същия ми разказваше как шефовете много крадяли. Назначете проверки и ще сълнат много неща там в БДЖ-то.

А на теб не ти е ясно, че ще се определят конкурси за фирмички, които ще бъдат спечелени от ясни хора ли?

Ами започни да работиш. Ти си цял ден по форумите.

БДЖ мирише на социалистически нафталин отвсякъде. До сега всички, които са го управлявали, освен за кражби, за друго не са се сещали.

Що сте толкова прости не мога да разбера?? Каква жп мрежа имат???? От много отдавна жп транспорта в щатите не се ползва, оттам идва и идеята за "мол"-овете - на такива са направени старите гари, които са в центъра на града. Просто не им е на сметка да поддържат железница. Но се чудя, защо всички пишат като не знаят, и при това винаги лошо за България!!??

Ами то всяко нещо като не се поддържа се износва и занемарява - вие в къщи нали си правите ремонти и поне една боя слагате да е по-чисто - когато още в началото се мисли че едно нещо може да работи 300 години без спиране , без инвестиции - какво всъщност да си хабиме времето ....

Абе Румба, ти от кои си ??? В Жп-то ли работиш или си на заплата в DIR-a.???

Какво се случва когато една държава фалира нищо тя продължава да съществува в своето жалко полуразпадащо се състояние .

За какво ни е нормална железница, за какво са ни нормални вагони, нямаме нужда и от високоскоростни влакове в перспектива, тук да не е Франция все пак...давайте...закрийте всичко, което може да се закрие...кретени...!

Изглежда всичко става както е описано в библията, т.е. необходими са около 40 години. До тук са само 20 ... .

Ми не трябва ли министърра първо да се уволни? странно подобие на държава :)))))))) бягайте в АВСТРИЯ, там хем има много българи(още от тошово време), хем горивата са по-евтини, хем жилищата! и най-важното - българите а'ла бай-тошо не се допускат до управлението на държавата :))))))

Кажи го на нашите жепейци !

Уважаеми железничари,хич да не ви пука-тези са мухльовци и нищо няма да направят.Пристанище Бургас е във фалит отпреди да дойдат на власт,но нищо не се е случило.

А за охраната и чистенето защо нищо не казваш?

Пределно ми е ясно. На теб не ти ли е, та се правиш на улав?

Не съм напълно съгласен - причината е И в източването на компанията, което се случва тихомълком с години. Преди известно време имаше опит на медиите да го разгласят, обаче набързо замлъкнаха (защо ли?).

Задачка - кой е работил в СБ?

Е щом в депото имате длъжност - писане по форумите съкращенията наистина са необходими.

И БТК така "миришеше" - като я продадоха каква полза? Дадоха я за толкова пари, колкото печели за 1 година. Уволниха маса народ. Печалбата им падна (съответно и данъците). Цените се вдигнаха и наглото отношение също. Може би някой иска същото и с БДЖ да стане? Само и само да "мирише" на капитализъм.

да си бе останал там.....селянино......

2, 500 000 - пенсионери. 2, 500 000 - циганьори, кооито могат само да разграбват мандри. И 2, 000 000 - работоспособни. БДЖ, освен заради лошо управление-разбирай крадци, няма как да е на загуба.Всеки път като пътувам,, пътувам с влак и всеки път е пълен.Пълни глупости.Просто, когато се тегли заем от онова място срещуу "преструктуриране" - всичко е ясно.Приватизация за без пари и следват фантастични цени и съкращения.