Министърът: БДЖ е във фалит, 5700 души си отиват
Реформата в железниците продължава и не сме преговаряли дали ще я има. До 2014 година ще има средногодишно по 5% намаляване на състава в БДЖ и НКЖИ, като ще бъдат съкратени 5700 души.
Обратно в новинатаКоментари - Министърът: БДЖ е във фалит, 5700 души си отиват | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
anonimen (нерегистриран)
добра новина!!
Гошо (нерегистриран)
А дано наистина почнат съкращения, стига сме издържали тая губеща структура!
един пътник (нерегистриран)
Влакът е хубаво нещо, като пътуваш на дълги разстояния. В голяма част, а може би и цялата, от развита Европа това е единственият транспорт между градовете, бърз и удобен. Няма автобуси, няма наши хора. Само в балканските страни и анадолска Турция има само автобуси. Впрочем те са и доста нови и модерни. Та и България се турцизира, подсъзнателно се доближава до модела, който най-много й пасва на мислене, турският.
Masculino (нерегистриран)
Нали вие докарахте до фалит БДЖ?! Как може министър да оправдава фалита на държавна(!!!) фирма с неспособността на правителствата да я направят печеливша?!!!
НКЖИ (нерегистриран)
Трудни са реформите но това е пътя - преговори с работниците и постепенна чистка на връзкари и тунеядци
32 (нерегистриран)
Гошко ама много си тъп. Я ми кажи как може в Германия и Франция страни с прекрасна автомобилна мрежа ЖП транспорта да е печеливш а у нас дето нямаме една магистрала като хората да е на загуба. Или просто някой иска държавната компания да му стане частна за жълти стотинки
1 (нерегистриран)
Като ще правите реформи, първо махнете 50% намаление, че то друг освен пенсионери и учащи не пътува с влак. Ако не искате да го махате тогава го субсидирайте от държавния бюджет, не като сега да източвате БДЖ по този начин.
g (нерегистриран)
Защо един проблем трябва да стигне до стачка, за да отдели реорния министър внимание? Не каза и какво точно направи министъра досега за БДЖ от началото на мандата. Иначе за други партии е добре това съкращаване на гласоподаватели, а те ГЕРБ добре действат срещу собствените си избиратели, а не срещу тези ограбвали железниците години наред
Вера Петрова
Всяка година от РБ се отделят ститици милиона лева за да се покриват разходите на БДЖ, това не е болница,образование, никой не ни пита трябва ли така безконтролно да се покриват разходите, едно предприятие с толкова дългове се обявява във фалит, ако иска някой да ги купи, пък да се държи сметка за разходите и приходите, стига с тези държавни помощи, кой прави нещо за частния бизнес, ако дължиш обявават те във фалит и толкова, никой не го интересува колко работници имаш,сигурно няма никакъв контрол, краде се това е истината
Вени (нерегистриран)
Преди 35 години експрес "Чайка" пътуваше до Бургас за 4 ч. и 40 мин. Вагоните бяха чисти с килимчета по коридорите и в купетата, имаше бюфет и стюардеси, които минаваха с колички да предлагат храни и напитки. Сега "Чайка" пътува за 6 ч. и 5 мин. За другите неща да пиша ли?
xxx (нерегистриран)
Браво на министъра !!! Според него след инвестициите, ще пътуваме КАКТО ПРЕДИ 30 години... . "Цветков призна, че до Бургас се пътува с час по-бавно, отколкото преди 30 години, заради лошото състояние на релсовия път. Но след реформите и инвестициите щяло да се пътува по-бързо с около час, допълни той."
snakeyes (нерегистриран)
Абе тъпи ли са тия или кво бе? Имаме изградена железопътна мрежа, американците казват мале ако имахме такова в америка щехме да сме милионери всички наще келеши ще затрият всичко бе егати работата....
(нерегистриран)
ЖП- транспортът в България закъснява поне със сто години от нормалните страни, в които билети за влак се купуват и по интернет.
Irreversible (нерегистриран)
Лондон-Манчестър се пътува за 2:18 часа с 4 спирания на влака. Разстоянието е около 300км +/- Билетът, закупен 1,5 месеца по-рано е 13 паунда в посока! Заплатата на английския машинист е 5 пъти по-голяма от нашия, същото е и с кондуктора и т.н...само че, в Англия не видях по 15 човека да се въртят около една стрелка, нито в депото да играят карти...
Radina (нерегистриран)
Преди 1 година пътувах с влак за да покажа на дъщеря си що е то!Е, груба грешка! Оказа се, че за да стигнем до Хасково се кандилкахме до Пловдив 2ч и малко, където алтернативите ни бяха или да отидем до Автогара и да продължим следващите 100-тина км с рейс, или да чакаме 3-4 ч. за да ползваме отново влак. Оказа се, че сме загубили два пъти повече време ,а и парите бяха същите! За впечатленията - дори не ми се говори! Влакът беше мръсен , обслужващ основно пенсионери и студенти - единствените групи, които ползват отстъпки! При това положение не е чудно, че няма приходи, а оттам и инвестиции! Гарата е безкрайно непривлекателно място със специфична миризма и всяващ страх и ужас контингент! От всички страни те облива мръсотия и занемареност! Съжалявам за хората, които ще загубят хляба си, но да се издържа такава тежка структура е алтруизъм, който в момента ( не само за България) е невъзможен!
madbg (нерегистриран)
Най-вероятно в Германия пътниците си плащат когато ползват железницата.Най-вероятно в Германия кондукторите(като тези нашите стачкуващите ) не прибират в джоба си парите от продадените във влака билети.
И аз да питам (нерегистриран)
Министърът каза, че щели да махат колетната служба, почистването и охраната. Защото били губещи ? Е това е голяма простотия! Или не ? Точно тези дейности няма как да са губещи. Не може без да се чисти и охранява, а и колети винаги ще има. Като даде тези дейности в частни ръце какви разходи ще спести министъра? Нали частника пак ще си взима парите за извършената дейност? Коя частна фирма би взела губеща дейност - е другият ми въпрос? Явно пак ще оправят свои фирми и тези пера изведнъж ще станат печаливши и ще започнат да пълнят джоба на някой роднина !
Гошо (нерегистриран)
Кое ми е тъпото?! И аз искам да сме печеливши. Това обаче не става с раздути щатове, а с работа! Ефективна работа.
re (нерегистриран)
То и почукващи по влака железничари не си видял, омазани и мръсни, щото всичко е къде, къде по-модерно
negovaneca (нерегистриран)
Ох,няма ли да фалира накрая и тази държава че вече ми писна.
анти юрократ (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
2 (нерегистриран)
а сещаш ли се как някой майсторски затрива товарните превози за да може да се прехвърлят към автомобилния транспорт.
Брей че разбираш (нерегистриран)
Абе ти знаеш ли американците от кои години и каква жп мрежа имат, на фона на нашите 2-3 линии на кръст, та ги месиш тука.
Симо (нерегистриран)
Процеса е бавен. Смяната на режима и изчистване на хора със старото мислене отнема време. Ще има още много трудни години за България.
СЕ (нерегистриран)
Нема лабаво.Много ги закъсняха.Не става да трупаш дългове,а друг после да ги връща.Пак ще сме ние,обаче и тия дето там работят ще го отнесът.По малко ама на топло,както го казват слънчевите и юрганджиите.Защото без слънце и юрган в България е студено и настъпва смъртта.Неизбежна е!Даже да те заледят,пак не става.Юрганджия,Слънчар това са разумните хора.Грам топлина не пускат на другите.Тъка требва.Сега ни трябват икономични и терикати хора.Навън,без пари ,обаче под юргана и на слънце,ако преживеят тази отвратителна зима.Една малка част от специалната работническа класа,ще се превърне на юрганджии,а друга в Слънчари.Превеливигированата работническа класа,от която излизат слънчарите ще започне да се смалява.Ако можеше и другите с мундирите да понамалеят цена нямаше да имаме.
Американчо (нерегистриран)
"Цветков призна, че до Бургас се пътува с час по-бавно, отколкото преди 30 години,.." Браво на управляващите от последните 20 години!!! Костов и сие заедно с червената демократична паплач, само лустрация, конфискация и съдебно разследване за вас. Върнахте страната в началото на миналия век
MM (нерегистриран)
Някой май протяга мръсни ръце да "приватизира" под предлог за фалит
popo (нерегистриран)
Не може да си монополист в даден сектор и да си на загуба.Фалирането на БДЖ е политика за да бъде приватизиран този отрасъл.Откъдето мине Световната Банка - трева не никне ! Нима не можеше да се вземе заем за оздравителна политика от друга банка ?
ДИДА (нерегистриран)
БДЖ са във фалит от 3г. и са обречени! Причината не е в ръководството или в Министерството, а в неработещата промишленост и нарастващата бедност на българина. Липсата на превоз на товари и пътници води до огромни загуби за железниците. Отдавна е известно, че бедността ражда бедност и тя се мултиплицира.
ГЕРБов (нерегистриран)
Имам един приятел който напусна въпросното БДЖ преди 2 години. Същия ми разказваше как шефовете много крадяли. Назначете проверки и ще сълнат много неща там в БДЖ-то.
KoCe (нерегистриран)
А на теб не ти е ясно, че ще се определят конкурси за фирмички, които ще бъдат спечелени от ясни хора ли?
Алооо (нерегистриран)
Ами започни да работиш. Ти си цял ден по форумите.
Баб11 (нерегистриран)
БДЖ мирише на социалистически нафталин отвсякъде. До сега всички, които са го управлявали, освен за кражби, за друго не са се сещали.
ааа (нерегистриран)
Що сте толкова прости не мога да разбера?? Каква жп мрежа имат???? От много отдавна жп транспорта в щатите не се ползва, оттам идва и идеята за "мол"-овете - на такива са направени старите гари, които са в центъра на града. Просто не им е на сметка да поддържат железница. Но се чудя, защо всички пишат като не знаят, и при това винаги лошо за България!!??
9868 (нерегистриран)
Ами то всяко нещо като не се поддържа се износва и занемарява - вие в къщи нали си правите ремонти и поне една боя слагате да е по-чисто - когато още в началото се мисли че едно нещо може да работи 300 години без спиране , без инвестиции - какво всъщност да си хабиме времето ....
Опааа (нерегистриран)
Абе Румба, ти от кои си ??? В Жп-то ли работиш или си на заплата в DIR-a.???
Какво се случва (нерегистриран)
Какво се случва когато една държава фалира нищо тя продължава да съществува в своето жалко полуразпадащо се състояние .
.... (нерегистриран)
За какво ни е нормална железница, за какво са ни нормални вагони, нямаме нужда и от високоскоростни влакове в перспектива, тук да не е Франция все пак...давайте...закрийте всичко, което може да се закрие...кретени...!
xxx (нерегистриран)
Изглежда всичко става както е описано в библията, т.е. необходими са около 40 години. До тук са само 20 ... .
бг (нерегистриран)
Ми не трябва ли министърра първо да се уволни? странно подобие на държава :)))))))) бягайте в АВСТРИЯ, там хем има много българи(още от тошово време), хем горивата са по-евтини, хем жилищата! и най-важното - българите а'ла бай-тошо не се допускат до управлението на държавата :))))))
пепо (нерегистриран)
Кажи го на нашите жепейци !
Докер (нерегистриран)
Уважаеми железничари,хич да не ви пука-тези са мухльовци и нищо няма да направят.Пристанище Бургас е във фалит отпреди да дойдат на власт,но нищо не се е случило.
Е добре (нерегистриран)
А за охраната и чистенето защо нищо не казваш?
Ясно ми е (нерегистриран)
Пределно ми е ясно. На теб не ти ли е, та се правиш на улав?
- (нерегистриран)
Не съм напълно съгласен - причината е И в източването на компанията, което се случва тихомълком с години. Преди известно време имаше опит на медиите да го разгласят, обаче набързо замлъкнаха (защо ли?).
mastika (нерегистриран)
Задачка - кой е работил в СБ?
Опааа (нерегистриран)
Е щом в депото имате длъжност - писане по форумите съкращенията наистина са необходими.
MM (нерегистриран)
И БТК така "миришеше" - като я продадоха каква полза? Дадоха я за толкова пари, колкото печели за 1 година. Уволниха маса народ. Печалбата им падна (съответно и данъците). Цените се вдигнаха и наглото отношение също. Може би някой иска същото и с БДЖ да стане? Само и само да "мирише" на капитализъм.
hgtfd (нерегистриран)
да си бе останал там.....селянино......
О, тигре, тигре (нерегистриран)
2, 500 000 - пенсионери. 2, 500 000 - циганьори, кооито могат само да разграбват мандри. И 2, 000 000 - работоспособни. БДЖ, освен заради лошо управление-разбирай крадци, няма как да е на загуба.Всеки път като пътувам,, пътувам с влак и всеки път е пълен.Пълни глупости.Просто, когато се тегли заем от онова място срещуу "преструктуриране" - всичко е ясно.Приватизация за без пари и следват фантастични цени и съкращения.
НАЙ
В багажника на разцепения джип в Пловдив е открито голямо количество флакони с райски газ
Путин подкрепя плана на Китай за мирно уреждане на конфликта в Украйна
Ключов момент за войната в Украйна: Какво се крие зад смяната на Шойгу с Белоусов
"Може да правиш грешки, но не може да лъжеш": Новият руски военен министър с първо изявление
"Войната е за дълго и всичко е подчинено на това". Какво значат промените в Москва
Путин подкрепя плана на Китай за мирно уреждане на конфликта в Украйна
Антъни Блинкен отправи послание към Украйна, свирейки на китара в бар в Киев (видео)
"Може да правиш грешки, но не може да лъжеш": Новият руски военен министър с първо изявление
Зеленски призова Запада да ускори оръжейните доставки, САЩ гарантира подкрепата си за Украйна
"Войната е за дълго и всичко е подчинено на това". Какво значат промените в Москва