Автобусните билети поскъпват с до 30% заради нова тол такса?

Част от бизнеса няма да може да понесе това, подчерта превозвачът Васил Пиронков

Обратно в новината

Коментари - Автобусните билети поскъпват с до 30% заради нова тол такса? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ами да посмятаме - 10 стотинки на километър и средно 20 заети седалки е половин стотинка на километър на седалка. Демек даже София - Бургас, поскъпването трябва да е 2 лева. Да не би билета в момента да струва 6 лева? Нещо превозвачите се пробват да ни гъбаркат!

Що за тъпотия! Щели да поскъпнат ЗАРАДИ ТОЛ ТАКСИТЕ, повтарям заради ТОЛ ТАКСИТЕ, не заради друго с 10- 30%?!?!?! Тези не са ли учили математика за 5 ти клас! ПРИМЕР София Бургас - 400км, сегашна цена 25лв, тол такса -0,10 лв на км, брой места - 42. РЕШЕНИЕ: 4000,1= 40лв, 40/42=0,95лв на место. 25+0,95=25,95 - НОВА ЦЕНА С ПОКАЧВАНЕТО НА ТАКСИТЕ. или 0,95/25100=3,8% .........

Как ги сметнахте тези 30% , като разстоянието от София до Бургас няма и 400км х 10ст е = 40лв , максимум при 50 пасажера , има няма и 1лв, аре у лево

Пътищата се разбиват от огромните стоителни камиони, а те какво ще плащат - нищо.

вече всеки има фейсбук... повечето редовно пътуващи се саморганизират с коли :) И без това качеството на услугата е ужасно и всички ги избягват! Вместо да помислят как да използват новите технологии, те само вдигат цени и губят пътници :)

Ех, горките бизнесмени, пак са пред фалит. Един от коментиращите по-долу е изчислил увеличението - 50 лв. за 500 км. Даже да са наполовина празни автобусите и цялото увеличение да се калкулира в цената на билета, пак е 2,50 лв. на билет, т.е. 5%. Не мисля и че цената се влияе по някакъв начин от разстоянието. Просто нашите превозвачи решиха и те да захлебят. Няма само енергото, ВиК и магазините да забогатяват я!

DIR бг публикува фейк нюз ?

Споделените пътувания и сега са много популярни, но едно покачване на автобусните превози с 20-30% ще означава фалит за доста превозвачи. Дали това ще помогне за достигане на заветната цел - 1 милиард от тол-такси?

А за това, че чуждите превозвачи амортизират пътищата ни срещу жълти стотинки замислихте ли се?!

Нещата са съвсем прости. От винетни стикери за 2018 са събрани 370 милиона лева. Сега целта е от ТОЛ такси да се събира поне 1 милиард на година. Тия пари ще излязат от джоба на крайните потребители, тоест от всички нас.

може ли празноглавецът написал - да се обоснове кое не е вярно?

Празноглавеца е гласоподавател на ГЕРБ, той е кретен и обосновки не прави.

10%??? 500km * 10ст. = 50лв. 50лв. / 40 места в рейса = 1.25лв. Аз не знам някой да вози за 12.50лв. до морето. Ако идеята е да надуят цените и това им е оправдание, е друг въпрос..

Сметката ти е без кръчмаря. Защото не всички автобуси пътуват от София до морето и не всички автобуси винаги са пълни. И фирмата превозвач, която освен курс до морето обслужва и линията горно сусурлево - малка дупка, трябва някак си да си компенсира разликата

За линията "Горно Сусурлево - Малка Дупка" си има общинска субсидия.

При някои дестинации автобусите не са заети на пълния си капацитет. Пътувала съм в 40-местни автобуси само с десетина пътника, че и по-малко в нощните часове и то на дестинация от 400 и кусур км. Така че изчисленията за някои случаи са си верни - може наистина да се вдигне с 10-20% билета само от тоя разход.

И за коя линия ще споделиш ли. Както и цената и в момента.

От тези 400 и кусур км колко са с тол такса?

всичките дядо попе, всичките

Ако 1.25 лева са 30% то билетите трябва да са под 4 лева а не 12.50

Спекулации! Направих си 2 бързи сметки: При 40 места в автобуса и сегашните цени на билетите 100км по главен път (6-7лв) трябва да се оскъпи с 25ст, което е 4-5%. За село на 10 км по главния път (4-5лв) и после не би трябвало да има тол такса, защото след това път дефакто няма, не може да е повече от 2-3 стотинки което е по малко от 1%. Те вече са достатъчно скъпи, че за 2-ма е по- евтино с кола, явно искат и сам човек да се замисли дали да ги ползва.

път няма ама ТОЛ има. И като трябва да поддържаш линия за 4 човека в селото, защото си спечелил 10 годишна обществена поръчка с фиксирана цена ….

500км по 10 стотинки са 50 лева. В автобус има по 50 места. По 3 лева ли са билетите бе? Тъпаци.

Хайде на новата хранилка! Само се чудя каго ще започнем да плащаме за въздуха дето дишаме?

Скоро байко, следващия мандат на ГЕРБ.

Като увеличат цената на горива, стоки и т.н.т, шефа не казва ей ви процентно увеличение щото тъй!!! Целия бизнес в БГ само търси повод да си увеличи заплатите на шефовете а не да работи!!! Цялата ни държава е такава, кво да се очаква от хората!

Прекрасни сме, за апартаментите можем да се възмущаваме силно, но за това че тол таксите ще докарат поредното поскъпване на цените - не, за това, че има тол такси по второкласни и третокласни пътища, където може да се убие човек- също не ! Супер сме! То си е казано- всеки народ си заслужава управляващите!

И какво като протестираха хорицата за цената на бензина? Пак се качи на същите нива!! ОВЦЕ ЗА СТРИГАНЕ!

Превозвачите са алчни, но като им намалеят пътниците за сметка на споделеното пътуване, дурга песен ще запеят.

Не знам, каква е цената на билетите днес. Но преди няколко години Казанлък-София беше 17 лева (от автогара до автогара). След това плащах и за градски транспорт. С кола с газова уредба отиването (от адрес до адрес) ми е 16 лева. За сам човек ми е по-изгодно, като сме двама, единият пътува безплатно.

Навсякъде в богатите страни има тол такси, така че не мога да разбера превозвачите.

Какво толкова трудно има за разбиране? На запад хората вземат в много пъти по високи заплати и пенсии така че тол такси и цените на билетите са им последна грижа. У нас финансово са добре има няма 8-10% от населението , останалите съществуват в условия на бедност , глад и мизерия. Именно тази бедна прослойка от населението използва автобусите , тези които имат високи доходи ползват лични автомобили. Така че превозвачите имат някакво основание , всяко повишение на цените им се отразява пагубно.

Petur Petrov

Тол таксата е начин да се обложат пропорционално точно тези , които ползват постоянно и много пътищата. Хората били бедни, които пътували с автобуси , затова ще се раздели таксата на всичките 40 пътници в автобуса. По-добре ли е сега , да плащаш пълна годишна винетка, за да си отидеш 1 път в месеца от града до селото на 10км , и тези превозвачите пак да плащат 1 годишна винетка, дето правят същите километри за 1 ден колкото ти правиш за 1 година ? А това за поскъпване на стоките са опит да ни ебат във въздуха. Един камион , носи стока за 50 хиляди лева , искат 10% увеличение за всички стоки , тол таксата 5000лв ли ще бъде ? Без значение дали я карат от Бургас в София или от Костинброд в София , все ще искат да вдигнат цените на стоките вътре с 5 0000лв ?

В Германия няма, във Франция няма, в Дания няма, в Швейцария има винетка, която е по-евтина от българската?

Няма да е возим на автобуси тогава, да ги видим. По изгодно ще ми излезе да си пътувам с колата дори и сам.

"тол" = "пътна ТАКСА" "журналист" = " половин интелигент"

Хем искаме хубави пътища, хем ревем.

това го слушахме и когато въведоха винетките. станаха ли пътищата по-добри?

Т.е. искат пътниците да им платят тол таксата и ей така по междъдругото и малко да си дигнат печалбата?!?