Експертът Иван Белопитов пред Dir.bg: Оптималната скорост на магистралата е 86 км/ч
480 млн. франка са събрани в Швейцария от глоби на пътя за 2017-а, а за 6 месеца жертвите са само 100
Обратно в новинатаКоментари - Експертът Иван Белопитов пред Dir.bg: Оптималната скорост на магистралата е 86 км/ч | Днес.dir.bg
Коментари
Четенето е преди писането. Оптималната скорост, при която се хармонизира потока за магистрала е 86 км. с достатъчни разстояния и времена за реакция на водача. Това няма нищо общо със скоростта, с която може да се движите по магистрала. Но и заглавието на статията е написано, за да предизвика реакции, а не да носи информация. Е да де, иначе нямаше да го четете.
Хайде, нашите дрифтъри пак скокнаха на нож. Драги дрифтъри, човекът е прав. При 90 км/час максимална разрешена скорост за товарни автомобили и автобуси, които се движат в дясна лента, е безумие в съседната лента да се движат със 150. Като карате със 150 и камионът пред вас изпреварва с 90, намалявате с 60 км/час. А каращите зад вас? Ако искате да се включите в лявата лента и пред вас има камион с 90, трябва за няколко секунди да ускорите от 90 до 140-150, за да не пречите на движещите се в лявата лента. Това е безумно, рисково и много често невъзможно за голяма част от автомобилите у нас. Пак стрес, пак спирачки, пак рискове. Нашето не са магистрали, а скоростни пътища.
пишман експерти. Скоростта по магистралата е 130 км/ч. Толкоз. Такъв е законът. МПС което не може да се движи с тази скорост трябва да му се забрани да се качва на магистрала. Има и друг път - подбалкнаския, който е идеален и поо него който иска да си кара със 80. Не може да пъплиш със 70-80 км/ч в дясна лента и да правиш задръстване, а в лява лента да карат малоумните джигити с 180. То направо това е някаква лудост да караш по българска магистрала ни в ляво ни в дясно може да се кара нормално и това само тука го има. В Гърция си хващаш с 130 в дясна лента и цялата колона си кара с тази скорост и никой не изпреварва щото няма за какво да изпреварва. А тука малоумник до малоумник и това не се оправя с закони и глоби. Това е сбъркана генетика на населението и дългогодишно умствено осакатяване водещо до изостаналост. Абе изпреварва те със 150 от ляво за да ти сече пътя после и след 30 метра да спре на ОМВ или Макдоналдс и защо е това не знам... Просто селяните си накупиха бързи коли и не знаят как да ги управляват. Това е.
всеки малоумник се упражнява на гърба ни!!!! С тази скорост аз трудно бих останал буден в продължение на 400 км... Чак почвам да се дразня от целия този нъпън някой да открие топлата вода!!!!
Пътната безопасност е динамичен процес и мерките са въпрос на проучване в Швейцария. В България са въпрос на хрумване и интереси особено ако става въпрос за по вече пари. То не бяха пътища на няколко нива то не бяха кръгови и тунели, ама че може с един светофар и няколко правилни знака да се реши проблема не става, защото по важно е да се откраднат едни пари от чуждия джоб нищо че ефект от изобретението за движението няма.
За хармонията на пътя съм съгласен, НО как пък я сметна тази скорост от 86км/ч не разбрах. ами ако на пътя няма никого или ако е претъпкан?! В германия са го измислили най-добре има ел. табла на определено разстояние и ако има трафик ограничението е 120 или 100 км/ч. Ако няма караш с колкото си искаш (и ти стиска).
е че за бързо придвижване хората на запад от Нови Сад използват ВЛАК ! Милано - Флоренция 90 мин. срещу 24,99 EUR, който е любопитен да види в Гугъл колко са километрите
Този човек има знаиния и буди уважение. Но смятам че греши. В момента дори камионите се движат със 100 км. / ч. по магистралите ни. Ако се намали скороста под тази това ще създаде зафръствания. Също така по-високата скорост увеличава пропускателната сподобност на магистралата. Смятам, че трябва да има препоръчителна скорост от 100 км. в час за дясната ента и поне 20-30 км./ч. по-висока за лявата лента. А когато трафика е по-малък е възможна и по-висока скорост. Все пак има и 0ще два фактора за който не говори, а именно автомобила и водача.
Наистина не е запознат не само с пътищата в БГ ами и с характера на движението. В БГ жертвите идват предимно от градското движение , второстепенните пътища и гламавите турски шофьори на тирове. Не че магистралите са ни много добри, особено магистрала Тракия цялата е на вълнички, но това е по вина на "ГОЛЕМИЯ" специалист по магистралите, който вместо чакъл и пясък използва за основа пепел от тецове, която с годините сляга и пътя става на вълнички. Става въпрос за измамника Росен Плевнелиев, който за тези си заслуги ББ го издигна за президент.
българите! Напредък има и то голям. Вижте справките за 2005г например - убитите по пътищата са над 1200! Т.е. вече жертвите са наполовина, въпреки, че борят на колите е по-голям. Тъй, че всичко е въпрос на възпитание - не може една нация за ,която законът е "врата у поле" да стане като швейцарската за 10 години.
хахахахах това да не са жигулите на комунистите веее ахахахаха аз под 180 с бавареца на падама ахахахха
Преди години максималната скорост по магистралите беше 120 км/час. В Белгия първи направиха опит със максимална скорост 130 км/час. Оказа се, че катастрофите като количество и като поражения са намалели. След това повсеместно максималната скорост стана 130 км/час. Оказало се, че шофьорите са по-спокойни, че ще им стигне времето за пътуване и съответно карат по-внимателно. А относно внезапното спиране - и при 86 км/час и при 120 км/час безопасността зависи основно от това, доколко шофьорът на задния автомобил спазва необходимата дистанция.
Що се занимаваме със Швейцария и Гърция, някой може ли да ми обясни? Защото някой,дето живее от много години там,решил да дава съвети, на всички? Да,и някой дето цял живот е ходил само до Гърция и Италия... Гледайте си нашата действителност, и живейте по нашите правила-пазете преди всичко себе си!
Както всяко Лято , и това бях на море в Гърция (този път на Корфу), имам приятел живеещ в Пенде Вриси (с. Петте чучура - над Лагадас, до Тесалоники) и всяка година спя при него безплатно за по 3-4 нощувки на път за някъде другаде, да се видим с него малко. Та така вече последните 10 години назад. Познавам Тесалоники и региона доста добре (Халкидики и самата магистрала "Игнатия одос" до Игуменица) и ей на това там му викат МАГИСТРАЛИ ! Не това в България ! От Лагадас (воижте го и на Гугъл стрийт вю) до Тесалоники (и отсечката отиваща към Халкидики след Терми) са 3 платна ! + аварийно и там самите гърци карат бясно - спрямо нашенското разбиране за скорост. Средната , без да се получават тапи и задръствания, е 120-130 постоянна !!! А се забавиш - почваш да правиш калабълък и пречиш, може да те ударят отзад. Намалява цялата колона до 30-40 само , ако има нещо катастрофа (и трябва всички да се влеят в една лента от 3) , или ако има някой закъсал и спрял в аварийната - тогава всички минават в 2 ленти (от общо 3- минават в средната и крайно лявата - бързата). Направи ми впечатление нещо друго, интересно, но като имат проблем с колата и са спряли в аварийната , застават 20-30 метра назад (като трийгълник :D ) и с едно фенерче в ръка махат и мигат, особено нощем. Така сигнализират на другите и колоната се смалява от 3 в 2 платна. Видях го и на Корфу, но нощем - там са тясни шосетата, с осева линия и в едно село бяха застанали няколко човека с фенерчета в ръце и махаха. Помислих, че има нещо катастрофа , но не ! Нямаше. Мисля, че така сигнализираха , защото имаше нещо мазно разлято на шосето. Но иначе карат в доста бърз ритъм там. По същият начин и миналото Лято - италианците така карат и те , пропътувах отсечката Бриндизи - Реджо ди Калабрия (Вила Сан Джовани -- ферибота) - Месина - Катания - Агридженто - Порто Емпедокле...и обратно - над 3000 км. от и до София. И италианците карат така чевръсто - 120-130.
Part 2: Но ! Едно голямо НО. Хората имат пътища и магистрали !!! И не е проблем да се кара така, безопасно е. Ние нямаме !!! В България влезеш ли - молиш се да стигнеш здрав до вкъщи. В цивилизованите държави има разделителни каменни стени. У нас кво ? Метални мантинели , често изпокрадени от мангалите. Безпроблемно прескачани от камиони и жертви в насрещното. По "Игнатия одос" има стълбове с лампи , осветено ! Тук след Горубляне негър ще ти бръкне в очите и няма и да разбереш. Тунели като слънце, табелки (и на английски !) и светлинни табла с предупреждения за опасности, работещи телефони за Emergency в тунелите, осветени като ден вътре, с отбивки при проблем, с огромни вентилатори , които да отвеждат смога, ако тунелът е от по-дългите. А тук ни излизат с лафа, че каменните разделители били скъпи и затова с мантинели - хранилки за доходи на мангалите , а после възстановявани от АПИ пак с парите на данъкоплатеца. Защото човешкият живот е може би по-евтин от каменните разделители може би ?!? Да не говорим , че на това подобие у нас му викат не магистрала , а междуградско шосе (между два основни голями града) - interstate, а не магистрала. В нормалният Свят това тук не са магистрали ! А като прибавим и двупосочните ни шосета с осева линия и много завои...как няма да има толкоз много жертви ?? Прибавете и смотани шофьори, такива без опит и с трошки, несъобразителни, такива с платени книжки и мангали без книжки...цяло чудо е, че има още живи българи и даже тия числа на загинали/ранени ми се виждат твърде малко. Та така...карайте разумно, стигнете живи.
на магистралата скорост под 100 км/ч е опасна за живота на хората; бавните провокират големи камиони да навлизат в лявата лента, а това създава критична ситуация; освен това новите автомобили са с подобрени характеристики и са стабилни при скорост 160 и повече; не случайно в германия (и в северна корея) няма ограничение на магистралата
Прави впечатление, че Белопитов не нарича нашата магистрала "магистрала" , а "двулентов път"! Защото е двулентов път, който се оказа тесен. Уточнението е важно за онези, които вярват, че карат по магистрали, светкат сякаш са в Германия и настояват на всяка цена да им се дава път. Самият Белопитов казва, че не е наясно с пътищата в България , защото много добре знае, че това е гордостта на премиера, който получава, за да прави магистрални пътища. Но в същото време няма начин да не знае, че тук проблемът е в слабите водачи, а не в катастрофите. Никой не прави диференциация на катастрофите и не пояснява какви са участниците основно. За сметка на това се брои. Броят се нарушения, но се крие колко хора без образование или с ниско образование са сред виновниците за птп. Полицаи, пъстри и лъснати като папагали, гледат да снимат някого за превишена скорост, за да съберат за ДМС, но да спрат черните лимузини на властимаши и техните роднини някак си е неудобно. Нали "колеги"? Нищо, нищо. Сезонът тази година е успешен жертвите са по- малко, но за сметка на това зашеметяващо масови. Как два автобуса се катурнаха и все друг им е виновен? Магьосници поясниха- един път асфалта не ставал за път, друг път лека кола помести тяло десет пъти по- тежко от нея. Направо да паднеш от подобна фарисейщина. За сметка на това млади и способни хора ни убеждават в опашати лъжи. Миналата година влак без гражданска отговорност помете село Хитрино, но явно това не е пътна катастрофа, защото е влак , който е по релсов път. Наскоро четири момчета футболистчета не спрели на знак стоп загубиха живота си, но критика за това няма, защото няма кой да отговаря. Големият брой загинали е именно в катастрофи, при които има заслон за водача по някаква причина и той един ден просто се среща с липсата на критика към поведението си. Някак масовите катастрофи, при които се вижда как убитата конкуренция носи щети, се прикриват. И остава грозната статистика, за да се използва за тормоз над живите. Неясно ми е защо се оставяме ненормалници да ни управляват, защо въобще ги гледаме по телевизията и не си гасим телевизорите? Сменете канала и не се съгласявайте с фарисеите, които ви карат да вярвате, че всички сме грешни- те претендират да сме жертвите в името на тяхното "божествено съществуване".
както винаги Ганьо, чел чел недочел... Човека ви говори за ОПТИМАЛНА СКОРОСТ! но явно Ганьо не прави разлика между оптимална и максимална скорост, защото 2 от 3-те му останали мозъчни клетки искат да покажат пред другите индивиди колко велик е Ганьо и може с опел корса да вдигне 200км/ч, няма значение, че на въпросната корса не и работят спирачните апарати на задните колела... Жалки сте Ганьовци, за това трябва да ви шибат яко с глоби, по-големи даже и от швейцарските за да ви свалят от таралясниците, които се опитвате да управлявате!!
Да каже човека - няма магистрала с 2/две/ ленти само, от там няма и възможности за скорости като по магистрала - за справка М25 Лондон: 4 платна 70 мили/час или 110 км/ч максимална сморост.
при положение, че Ганьо някога чувал, че в Германия има магистрали без ограничение на скоростта, сега Ганьо приказва. Ама Ганьо не знае, не е питал, тия магистрали аджаба с колко ленти са?! За това, че оптималната скорост е 86км/ч, мога да се съглася 100% че това е така, ако има само 2 ленти и трафика на леки автомобили и тежкотоварния трафик е смесен както в БГ... когато трафика е голям, средната скорост няма как да ти е по-голяма от 90-95км/ч, и тогава защо трябва да се напиняш като глист на буца, при положение че стигаш по едно и също време!
Скоростта по магистралите в Германия е около 130 км/ч. Така всички се движат в хармония и рядко някой изпреварва, при това само когато няма риск. Няма клаксони, няма присвояване!
Малоумно е да се кара на 5 - 7 метра дистанция на магистрала, но много човекоподобни го правят!
Всъщност дистанцията не зависи от скоростта, а от реакциите на шофьора. Способността на колата да спира (т.е. спирачно ускорение) в общия случай е константа, това се учи в 6-ти или 7-и клас. Силата на триене е равна на нормалния натиск по коефициента на триене. Друг е въпросът с видимостта (Това е и причината за верижните катастрофи край Ихтиман). Скоростта трябва да е такава, че да можеш да спреш преди мястото, където губиш видимост.
Ванка дай да слезнем и да бутаме колите по магистралата за да намалим жертвите на пътя бе джанъм. Дай някое по-конструктивно предложение - например през 5 километра по магистралата РАБОТЕЩА камера за контрол на скоростта и служители, които да събират глобите на малоумниците с мощните коли по най-бързия начин, спиране от движение на МПС, с което е превишена скоростта първия път за 6 месеца и след това за всяко следващо нарушение наказанието да се увеличава с по три месеца без значение кой го кара - собственика или някой друг. Това за намаляване на скоростта по магистралите направени от човека-слънце ББ не е конструктивно предложение.
Ти изобщо можеш ли да използваш мозъчното си вещество? Човекът говори за Швейцария, не говори за България. В Швейцария има 1 милион повече на 3 пъти по-малка площ, нормално е да е по-натоварено, затова това е оптимална скорост. По-добре е всички да се движат с една по-ниска скорост, отколкото да става задръстване. Но ти с пилешкия си мозък няма как да го разбереш, нито си прочек интервюто. Важно е да натиска спирачката, ко ти пука... все пак в България има 6 пъти повече убити на пътя при по-малко население и доста по-малък трафик... ама нали си уйо зад волана, ко ти пука.
За максималната скорост мисля че е прав но 86 км/ч е смешно.140 е много и трябва да се свали на 120.а при дъжд 110 и сняг-100 или 90.
Никак не е смешно, но трябва да си учил теория на трафика. Този човек е учил и знае, а в центъра за градска дебилност не са учили и не знаят и за това в София 100 коли/час правят задръстване като за 500 в Швейцария.
До 1989-та година разрешената скорост по Цариградско шосе в София беше до 110 км/ч и задръствания нямаше. Сега с тези до 80 км/ч непрекъснато има задръствания, редовно скоростта пада до 20-30 км/ч и за единица време през един участък минават по-малко коли в сравнение с преди 1989 година. Например пред хотел Плиска. Разбира се сега колите изглеждат много повече, но реално са по-малко от преди и това е заради ниската скорост .
И в момента на "Цариградско" си се кара със 100. Просто колите са повече, а също и неопитните шофьори, особено в час пик. В друго време се кара що-годе нормално, но в час пик може да се нагледаш на простотии.
Този "експерт" на практика нищо не казва. Тези 86 км/ч на магистрала, вероятно са при задръстване или при много натоварено движение, но на този не му се разбира какво иска да каже. Принципно задръстванията и натоварените движения се избягват с увеличаване на разрешената скорост. Като се сложат разрешени до 40-50 км/час на натоварен осемлентов булевард и задръстванията са готови.
това e максималната скоростта при , която могат да реагират адекватно колите без човек на волана , другия проблем е ,че при скорости над 90 км на електромобилите просто много бързо им свършва токът .
Иване , Иване Добре е преди да се изкажеш ( както сам казваш , че си малко неподготвен за родната обстановка ) малко да попрочетеш : В Германия има 13 000 км Аутобани( Магистрали) , на половината от тях НЯМА ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТА !!! А където я има не е 86 кмч а 130 кмч!!!Смъртността там по федерални провинции е от 27до 59 човека на 1млн . души .Пак там са установили с надеждна НЕМСКА СТАТИСТИКА , че любимата на всички БГ КАТ-аджии т.н.р. НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ е ЕДВА НА ЧЕТВЪРТО МЯСТО като причина за катастрофа със смъртен край !!! със дял от едва 14% от общата статистика !!! Пак там са установили , че загинаките по Аутобаните са ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛКО от загиналите по останалите пътища !!! Така , че Иване не знам какъв “специалист” си но това е положението !
Ти вземи та ни разкажи приказката за немските магистрали! Те са векове напред в сравнение с нашите. Не само че са дълги, но асфалта им е необикновен. За съжаление не съм карал много по аутобани без ограничения. Това разправи. Няма нужда иначе да се напъваш - човекът говори за оптимална, не максимална скорост. Несъобразена скорост е незаконно заключение на КАТ в повечето случаи в България. Просто съдебната ни система не позволява достъпна справедливост, и хората не съдят КАТ.
Да, такава е. Това е "средната скорост на движение". Като сложите забавяния, изпреварвания, кратки спирания, ограничения на скоростта и т.н. - толкова се получава. И в България е толкова. Ако максималната е 130 км/ч средната няма как да е повече от 90 км/ч. Измерена за дълги разстояния, например 300-400 км.
И един мармот завива шоколада със станиол. София-Бургас редовно го взимам за под 3 часа без да се напъвам. Сам си сметни средната скорост.
Няма начин. Само излизането от София ти е половин час. Още толкова на влизане в Бургас. Останалите 400 км ги взимаш за под два часа... е явна лъжа, защото нямаш такъв автомобил. Лъжата е и "без да се напъвам". При това лъжеш себе си, не мен.
Говоря за магистралния участък, който е 360 км. В зависимост от ситуацията падам до 110 (при изпреварващи се ТИР-ове) или пък си позволявам да вдигна до 150 за кратко, за да не се налага някой да спира заради мен.
Споделям не за да се фукам, а за да се замислите. Основното е да карате предвидимо и да предвиждате поведението на другите. Тогава спирачката е излишна. Пък който иска, нека цъка минуси.
Оптималната скорост на магистралата може и да е 86кkм/ч, но къде са магистралите в БГ. Лятото като идвам и направо се чудя как е възможно една „магистрала“ да е затворена на 2-3, дори 5 места. Как да стигна до морето с кеф? Да не говорим за друсането! Едно време, преди около 10- 12 години магистралата във Виена друсаше така, но сега са я пооправили. Тук обаче трафикът е жесток. При 9 милиона население Австрия има 7,2 милиона МПС- та и допълнително 820 000 ремаркета( 40 000 каравани). Според статистиката в БГ има 3,44 милиона МПС- та от които 2,77 леки коли.
Аман от 'експерти'. За самолетите сигурно оптималната скорост е 120 км/ч. Да не стават задръствания по пистите... Пък и със 120 нема да фръкне много високо и ще е по-безопасно. А колите в града сигурно оптимално трябва да карат с 5 км/ч. Така няма да има конфликт с пешеходците... Аман от 'експерти'.
Оптималната скорост на магистралата може и да е 86кkм/ч, но къде са магистралите в БГ. Лятото като идвам и направо се чудя как е възможно една „магистрала“ да е затворена на 2-3, дори 5 места. Как да стигна до морето с кеф? Да не говорим за друсането! Едно време, преди около 10- 12 години магистралата във Виена друсаше така, но сега са я пооправили. Тук обаче трафикът е жесток. При 9 милиона население Австрия има 7,2 милиона МПС- та и допълнително 820 000 ремаркета( 40 000 каравани). Според статистиката в БГ има 3,44 милиона МПС- та от които 2,77 леки коли.
Столетие ни дели от швейцарците. Хипотезата тук е за интензивен непрекъснат поток по магистралата. В България хипотезата, неосъзната най-често, е че "аз съм сам на пътя". И реалността се възприема като "тези некадърници ми пречат". Ако експертът изчисляваше оптимална скорост на сам човек на пътя, сигурно щеше да е 110, може бе 120, че даже и 140 може би, ако отчита икономия на гориво. А за спортен автомобил щеше да е 200 сигурно.
Празни приказки... Проблемът не идва от скоростта, а от олигофрените зад волана.
"Секи умрел на пъта сам си е виновен, щото не е съобразил с пътните условия. Ако беше карал с съобразена скорос щеше да види, че на пъта има дупка!" Познато ви е, нали? Докато КАТ измъква държавата и собствениците на пътя с тази изтъркана фраза, ще си мрем като мухи по пътищата. Наистина сами сме си виновни, понеже продължаваме търпим това безобразие. Най пресния пример е Искърското дефиле. Ако се не беше разсмърдяла работата, нямаше и да разберем, че всъщност собственика е откраднал 2/3 от парите а с 1/3 е направил там да има нещо да отчете за свършена работа.
Всъщност, най-съществената причина за повечето жертви в България е пътната инфраструктура. Основната разлика между нас и Европа е, че при тях насрещният трафик е отделен с двойна мантинела, а при нас - с двойна непрекъсната линия. Най-много са жертвите не по магистралите, а по първо- и второкласните пътища. Затова в Европа взимат мерки основният трафик да е по магистралите, ясно отделен и разграничен.
Най- добрата скорост ЗА ВСИЧКИ АВТОМОБИЛИ е между 80 и 90 км/ч. В този интервал е оптимума между скорост и сигурност.
По главните жп линии влаковете в Швейцария се движат със 160-200 км/час. На всеки половин час. За чий ти е кола, като Женева-Цюрих от център до център го покриваш два пъти по бързо с влак. В условията на безупречна чистота и комфорт.
Във Франция в областта Бретан въведоха 80 км максимална скорост по тамошните пътища, включително и магистралите.
110-120 е оптимална скорост откъм две причини: 1. Скоростта не е прекалено висока, и шансовете за ПТПта е минимална 2. Разхода на гориво, и изгорелите газове съответно, скачат жестоко над 120. В Гърция например скороста по магистралите е 110-130, междуградско е 90, и трафика върви в пъти по-скопойно, тъй като отсъстват БГ идиотите, които смятат за нормално да карат 200-240.
Оптималната скорост. е 85-90 км/ч, поне с оглед на икономия на гориво. След това челното съпротивление е в пъти повече (нелинейна функция)
Всъщност, за всеки автомобил си има различна спецификация. Оптималната скорост на немските автомобили масово е 100км/ч
Челното съпротивление е константа и зависи единствено от формата на каросерията. Но виж, аеродинамичната съпротивителна сила не е - тя зависи от челното съпротивление и квадрата на скоростта. Оттам идва нелинейността.
Тук всеки може да пише каквото си иска. Малцина са информираните по даден въпрос. Млади, неопитни водачи дават съвети. Колко от тях знаят, че има огромна разлика в управлението на автомобили с предно предаване, и такива със задно такова. Колко от тях знаят колко трябва да бъде дистанцията между автомобилите. И още ред особености при управлението на автомобила. Магистралите не са състезателни писти и всеки е длъжен да спазва правилата, както и законите на физиката. Смея да твърдя, че имам известен малък опит. Изминал съм много километри из централна и южна Европа, както и в Мароко. Живеещите в южната част са по темпераментни и това дава отражение на вида кормуване. Северняците, като правило са по спокойни, не са така агресивни, спазват безропотно правилата и законите. И в крайна сметка по малко пътно транспортни произшествия. Свободията, агресията и арогантността сред младите промени живота. Научно- техническата революция унищожи догмите на стария свят. Човечеството днес върви към себеунищожение. Може би някой има изгода от това.
Този общо взето нищо не каза, освен, че за да няма жертви трябва да караме по магистралата с плажни рикши. Разликата от България и Швейцария е в това, че примерно най-пресният случай, дете блъснато от пиян шофьор загина преди 2 дни, а този е освободен и не се знае дали ще бъде наказан, в Швейцария този вече щеше да е в затвора. Онази в Пловдив след алкохол и наркотици помете сума ти автомобили, скоро и в София имаше такъв наркоман забил се в 5 автомобила и спирка... там тези отиват в затвора, а тук чакаме да убият един или двама за да се задейства системата.
Казва, ако има кой да разбира прочетеното. Например аз си мислех, интуитивно, че оптимална е 110 км/ч, макар при 90 разходът да е по-малък. Обаче оказва се, че човекът е по-ограничен откъм реакцията си. Тук чета колко много шофьори не са съгласни с 86, но без аргументи, струва им се че са по-добри от околните, пък и по-начетени от този човек. И това при положение, че в България няма и понятие за оптимална и средна скорост, не се изучава, не се преподава. Не е изгодно на властите, защото в това отношение те имат само задължения, нямат права да злоупотребят с тях, като с ограниченията.
tuk,vav valencia,na povecheto ulici maximalnaya skorost e 30km-chas.navsiakade ima veloalei,a na mnogo ot nai-ojivenite bulevardi ima nadlezi.
В Швейцария движението по магистралите е ИДИОТСКО! Заради радарите през 3 км., всички карат, като уплашени и средната скорост е не повече от 50км.в час!!! Хайде стига сме гледали другите - в много отношения в България сме по-добре! По швейцарска магистрала София-Бургас не ти мърдат 8 часа път!!!!! А жертвите не са заради скорост, а поради ИДИОТИЯ!
С голямата подробност, че в Швейцария имат влакове като слънце, хората ги ползват, че са по—удобни, съответно немалка част от излишния трафик е изнесет извън магистралите. От друга страна това е транзитна страна, с много пътуващи и като добавим дивите балкански субекти, живеещи там, какво излиза? ъс солени глоби, по—качествени пътища, 200—300 пак дават фира щото сме си чукундури на пътя и на прав път пак ще се забием в канавката.
В България оптималната безопасна скорост е тази на танк движещ се по-магистралата - съобразена е със всякаква пътна обстановка и ако те блъсне някой джигит на танка няма да му стане нищо.
Направо да забраним колите и да върнем волските каруци. Няма да има превишена скорост, гарантирано.
Време е вече да се оттървем от т.нар. експерти като този. Въпросите за максималрната скорост по магистралите и всички други неща, свързани с правилника за движение трябва да се решават на референдум. Не безопасността, а УДОБСТВОТО трябва да ни ръководи в това. В тази връзка - 1. Незабавна отмяна на задължителните колани. 2. Отмяна на дневните светлини 3. Отмяна на детските столчета. 4. Отмяна на изискването за образование за книжка /дискриминация е/ 5. Отмяна на употребата на дрегери /нарушава правата на хората/ - който може да ходи по осевата линия на пътя не е пиян. 6. Ограничаване на камерите до входовете на големите градове и забрана за интегриране на какъвто и да е софтуер в тях. 7. ГО да е доброволна /по подразбиране никой не носи отговорност за нищо !/, а ГТП по желание /изправността ми си е мой проблем/. Това е едно добро начало за превръщането ни в свободна и демократична страна.
Забавното е, че в Щатите е точно така. Е, напоследък държат на коланите, но не навсякъде...
Май доста хора нямат чувство за хумор и не са хванали иронията ти. Или просто са се почувствали обидени, защото са се разпознали.
Тоя швейцарец нищо не разбира, уж бил българин едно време. Аз и на ограничение с 40 пак ша си карам със 140 км/ч. И сам да съм у тролея пак ша се бутам.