Експертът Иван Белопитов пред Dir.bg: Оптималната скорост на магистралата е 86 км/ч

480 млн. франка са събрани в Швейцария от глоби на пътя за 2017-а, а за 6 месеца жертвите са само 100

Обратно в новината

Коментари - Експертът Иван Белопитов пред Dir.bg: Оптималната скорост на магистралата е 86 км/ч | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Най-сигурната и безопасна е 30 километра за час.

"Знае се, че в България на 1 млн. жители убитите на пътя са около 700-800 души." Като се започне с грешна цифра, се губи доверието във всичко написано понататък.

Интересно след като оптималната скорост е 86 км/ч, защо в Швейцария макс. разрешената по магистрала е 120 км/ч? Явно швейцарците разбират по-малко от "експерта".

Не си прав. Най-безопасната скорост е 0 км/ч.

Швейцарця обира гражданите си,като ги убеждава,че го прави за тяхно добро.Като са глупави и верват,така им се пада.

Щом са събрали толкова много пари от нарушения нека да си представим как шофират там!

Според сайта на МВР за 2017 са 682. Аман от експерти.

Казва че не познава пътищата в България а ,пък дава съвети. Не ни трябват такива специУаисти.

86км в час ЗАПОМНЕТЕ, а нашите български първенюта с разни джипове си мислят, че са голяма работа и карат с 200км. и то на неподходящи пътища.

Тази информация не е за бългаското първеню, което иска да се изхвърли като петел на боклук как кара с висока скорост.

Наивно. МВР-то смята само загиналите на място. После, който е починал от травмите не се брои.

Напълно невярно. Има случаи, в които отнасят спрелите в аварийната лента ;(

Кажи го на немците, техните магистрали също са двулентови и са без ограничение на максималната скорост.

Българинът е със самочувствие, а всъщност е малък и беден и не може да разбере нищожността си и затова кара с висока скорост да избие комплексите.

Според статистиката на КАТ, жертвите за една година са около 700, при 7 милиона население се падат по 100 жертви на милион, а не е ясно в Швейцария общо ли са толкова или също е на милион. При нас повече от половината население е в 3-4 града, докато там населението е разпръснато в много, но малки населени места.

Мисля че той е в голяма степен прав.Наблюдавам джигитите по магистралите и понякога карам с тях заради разбитите от тирове десни ленти: - неопитни пубертети с татковата кола или издухано БМВ

Абе вие наистина ли няма какво да пишете, та давате думата или на Плевнюлиев или на подобни измислени експерти! То не стига, че данните му за България са неверни, не стига, че ръси единствено общоизвестни истини, признавайки си че не знае нищо за страната ни, ами в крайна сметка и препоръките му са нефелни! Ама щото живеел и нещо работел в Швейцария - вече и експерт с мнения и препоръки!!!!!

И въпреки прехвалените пътища в Швейцария пак има 100 жертви за 6 месеца и хиляди глобени,всичко си е до хората,а не до пътя там! Виж в България е ,какво до хората така и до пътищата.... Ние имаме най калпавите пътища с най лудите шофьори...

Да, оптималната по междуградските пътища е 40 нали?

Българинът е калтак и кара с висока скорост.За него е под нивото му 86км в час и това му е грешката.

пребориха ;джигитите; сега са наред тия с джиповете ??? а на практика всички шофиращи ограбени по фалшиви закони

Тъй де. Но не на 1 млн., а на 7 млн.

Тя България ,щото е пълна с такива "експерти",затова е на това дередже !

Още по-интересното е, че аз колкото пъти съм карал по техните магистрали (със 120км/ч, че не ми се плащат техните глоби), съм сред най-бавните ... Самите швейцарци масово са с 10-15км/ч отгоре. А, и там си ги има местните бабаити, които летят с 200км/ч, макар и да са далеч по-малко от нашите.

КАТ трябва да глобява, глобява, глобява ама яко и ежедневно навсякъде, по кръстовища, магистрали докато се научи тоя български тъпанар да кара нормално.

Макс. скорост на магистралата от Ментон до Ница е 110. При идентични завои и наклон от Вакарел до София е 130. Е, миже да се трепем повече, но явно сме "по-добри" шафьори от франсетата щом държим такива ограничения.

Този Белопитов е внук на Никола Белопитов, на чието име беше кръстен ИЕП (инститет за електропромишленост) в кв.Лозенец - той си е потомствен инженер.

Само глоби са истината, ама поголовно и навсякъде, а нарушенията са буквално на минути.КАТ да почва и да не се помотва.

140 e.

Този Белопитов е внук на Никола Белопитов, на чието име беше кръстен ИЕП (институт за електропромишленост) в кв.Лозенец - той си е потомствен инженер.

На българина му трябват глобите да валят като дъжд докато му уври тиквата.

нищо им няма на ограниченият.. само трябва добър контрол на пътя (глоби наказания), добър контрол върху техническата изправност и добър контрол при получаването на книжката.. ние сме си селяни, не може да се очаква, че ще сме съвестни шофьори и граждани, освен ако не ни се наложи отгоре...

Само глоби ежедневно, ежечасно.Това е лекарството.Бъркай ну в джоба на българина и така ще спре.

Абе нашата власт не може да спре движението по бус лентата в София, където има камери, пък какво да кажем за магистралите. Пълна незаинтересованост.

Глоби не само на коли, а и на пешеходци.Да се почне яко да се глобява.Да има стотици глоби на ден.

Само дето тези 86км/ч според това което чета се отнасят за Швейцарските магистрали. Човека си каза че не познава българските!

Когато магистралата е направена качествено и е празна, както е почти навсякъде в Испания, защо да караш с по-малко от 140? И къде е тогава рискът? А ония намалиха скоростта на 120 км., което е просто ненужно. Виж, в Италия, при задръстените им пътища, и 90 км е опасно. И много моля да не ми хвалят швейцарските магистрали! Това, което съм виждал в Унгария, Хърватия и Полша (там просто всичко е ново), многократно надвишава по качество тесните и занемарените пътища на швейцарците. Да, те имат страхотни тунели! Но толкоз. Най-лошите пътища, по които съм карал в Западна Европа, са били в Швейцария и Чехия.

Да не спи КАТ а да глобява и спира от движение, каква е тази толерантност?

Не е до безопасната скорост. И 50 км/ч. да я направят, пак ще има повече жертви на пътищата в БГ. Манталитета на българина, скапаните пътища ( без мантинели и маркировка) и старите коли 10 - та ръка - това са проблематичните неща. Но най - вече комплексарското ни мислене,безотговорност и рушвети.

Сетих се за вица с швейцарския експерт и шоколада от Своге. В Швейцария дължината на магистралите и скоростните пътища е 1800 км. за 41 000 кв.км площ. В България дължината на магистралите и скоростните пътища е 360 + 86 + 166 + 10 = 622 км. за 111 000 кв.км площ. Предвид факта, че в световен мащаб най-малко жертви се случват по магистралите (три пъти по-малко от първокласните пътища), отговорът защо жертвите в България са повече е кристално ясен. И няма как да се намали с глоби, а с адекватен анализ и строеж на безопасни пътища. Ето и статистика от Германия: смъртност на млрд. пътникокилометри Магистрала: 1.9 Градски: 4.7 Извънградски: 6.6 В България статистиката е подобна (загинали за 2017): Магистрала: 62 първокласен: 175 второкласен: 100 третокласен: 87 общински: 58 По брой ранени магистралите пак са най-добре: магистрала: 424 първокласен: 1072 второкласен: 746 третокласен: 747 общински: 525

ГЛОБИИИИИИ само глоби, КАТ да стои по кръстовищата, по магистралите и да има дъжд от глоби, актове.Това е!

Швейцария и България са много различно държави.У нас най-много страдаме от шуробаджанащината и произтичащата от нея безнаказаност,и то не само в малките населени места.Неслучайно един отдавна бивш премиер казваше,че всички сме братовчеди.

НАКАЗАНИЯ, само това е истината!Манталитетът на българина го затрива.

Не знам дали е за тяхно добро, но когато са ти бръкнали в джоба с 1000-1500 франка, за нарушаване правилата на движение, започваш да внимаваш как караш. Аз бях забравила да си лепна винетката и хоп глоба 100 франка. Светнат те с превишение 10-тина км. и хоп 40 или 60 франка глоба и да видиш как внимаваш за скоростта. И най-важното е, че няма начин да не си ги платиш. После жална ти майка за много други неща. НО, така трябва иначе хората сме еднакви навсякъде, само контрола е различен, който осигурява по-малко загинали. Иначе и там има джигити.

Тоя комплексар българина го лекуват само глобите.

Мене особено ме кефят хърватите.

В Швеицария съвсем спокойно могат да те глобят 2 500 франка за превишена скорост. Тук с 20 лева може да минеш доста често метър.

Решението е само едно - ГЛОБИ и никакви отстъпки.Прилагане на закона ама яко.

Може и да е експерт по нещо в Белгия, ама с българските реалности е дълбоко незапознат. Сигурно не му и трябва.

Спазване и прилагане на закона до дупка!Който не го спазва солени глоби без компромиси, КАТ да стане страшилище.