Коментари - 276 българи с тапия за малки самолети, загиналият пилот на "Чесна"-та е опитен | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Очевидно и без "тапия" всеки може да стане "редактор" и да пише такива заглавия....

Е ако е така що не е знаел за турбуленциите. ?

Мога само да Ви кажа, че загиналия пилот и семейството му са били изключително интелигентни и коректни хора - това е по думи на майка ми, която е стоматолог и са и били клиенти. Вчера се начетох на всякакви упреци към хората...

То им личи по профилите в социалните мрежи. Далече са от чалгарския и кифленския български манталитет...Мир на праха им

като са и плащали по 500 лв за пломба какво лошо да каже за тях

Това което казал инструктора сигурно е вярно , но дори пилоти с хиляди часове полети не им се случвало да летят в усложнена ситуация и когато им се случило са имали сериозни проблеми ! В поредицата по NG Раследване на самолетни катастрофи има много такива случаи !

Доколкото знам се нарича "бревет"! На село "тапия" ли му викате?

Ако беше така, майка ми до сега да се е пенсионирала и да не работи със здравната каса... , а и аз нямаше да се занимавам да пиша тук...

Малките хвърчила са изключително неинертни и отзивчиви машини - както на пилотски въздействия, така и на външни. Навремето ме беше прихванало за кратко - едновитлов самолет или R22. Говорих със сериозни пилоти от ВВС и гражднаската авиация и се разубедих със страшна сила от такива експерименти. Особено хеликоптерчето е ходене по въже, а R44 вече идва рпекалено скъп, а и той пада сравнително лесно. Откакто се разкандардисах окончателно, съм косвен свидетел на 3 самолетни катастрофи с такива дребосъци, с реобладаващо неоцеляли. Опитът си е опит, управлението на риска обаче куца доста при тези неща. Да беше летял поне за спасителна операция или нещо свързан със сериезно работа, ча да го минем като рпофесионален риск, как да е, а то - екскурзианти. Да катастрофираш докато пръскаш посеви или правиш снимки е някак по-приемливо от това, да обикаляш.

:( Бог да ги прости хората и лека им пръст...... Не ми е ясно обаче самолетчето с регистрация "N" ли е било (съгласно снимките на Дира) или с регистрация "LZ". За огромно съжаление в България има мнооого некадърни пилоти на частни самолетчета с купени бревети. Преди няколко години имаше случай, когато забогатял от субсидии "селскостопански труженик" с частно самолетче и нула часа летателен опит на ВС имаше амбиции да прави акробатични полети над полетата си........

А едно време имаше ДОСО и там обучаваха пилоти.И май беше безплатно.

Щом е бизнесмен не го жалете. Много хора е изгорил, за да забагатее така.

Страно - пилотът бил много опитен, а после се оказва, че бил сертифициран само за полет в прости метеоусловия. Ако това действително е така, проявил е безотговорност към метеообстановката и така е убил цялото си семейство.

К'вото е и китап.

Влязох в коментарите да прочета мнение от пилот, да се осведомя. Но не би такъв късмет. Само разбирачи-всезнайковци пишат щуротии, що станало така!

Обучението включва ли занимания в симулатор?

с турцизми

А бе какво ни занимаваш с комплексите си! Палячо!

Включва дебела такса и Сульо и Пульо получават лиценз!

пилот съм на бойнг 737-800 от 15 г. Летял съм на чесна също. Пъргав и лек самолет, който се кара като колело...но минеш ли през дупка подскача. Летене по очи или визуално е супер стига да са добри метео условията. Ако не виждаш къде летиш единственият ти шанс е да си над 10.000 м. или да летиш по прибори. Няма как в облаци да минаваш през планинска местност. Все едно да караш кола през нощта без фарове. Реално самолета няма тягата да набира рязко висонина при лоши метео условия. Ако видиш връх на разстояние сто метра ...след 3 сек си в него. Ако караш изтребител можеш да избягаш. стия чесни все едно с колело без скорости витоша да катериш. Вината е на пилота. ситуациятс е нефооценена.

Тапия.... е.аси и езиковото ниво....

skromna35

Явно си сЪкат...

Ава не си научил правописа...

Да притежаваш самолет, или да управляваш самолет и думата 'тапия' в едно изречение - на това е способен само дирника и подобни жълто-кафеви сайтове издържани от мАсква, глупави реклами и предназначени да се четат от бедни селяндури...

Загиналият "пилот" първо не е пилот. Той е бил любител и не е притежавал необходимата квалификация за да изпълни полет, който започва в късния следобяд и е с маршрут над планини. На човека са му липсвали са му дори елементарни познания по метереология, а метереологията е нещо в което опитните пилоти са по -големи специалисти дори от метереолозите. Всеки опитен пилот знае, че над планините се образуват мъгли, облаци и че времето там е много промениливо особено по това време на годината и по това време на деня. Опитният обучен и наистина квалифициран пилот знае как да се справи с такава ситуация, за един любител обаче такава ситуация е смъртоносна. Загиналият е имал право да лети само в идеални условия - слънчево време с видимост на земята и без вятър. Такива условия почти не се случват в живота. Той е можел евентуално да направи няколко кръгчета със самолета и да се изфука пред приятели, НО да прави маршрут и да превозва хора не е трябвало да му се позволява в никакъв случай. Тези неща са по силите само на професионалните пилоти.

безплатна не беше дори тоалетната, безплатно беше само промиването на простите ви комунделски глави..

Адски неграмотно написан материал. Около 146 самолета? Курсовете са много скъпи? За някои 100 лв е много скъпо. За летене в контакт със земята не ми се говори...

"Тапия " !!!Боже,българските журналисти българска граматика ли са учили или хъшлашки език !!!

Кой неопитен пилот ще качи цялото си семейство в самолета? Стига вече глупости, изчакайте експертизата!

Първо, казва се лиценз, а не тапия. Второ - 276 българи имат БЪЛГАРСКИ лиценз/тапия. Има още много други, които имат лиценз за малки самолети, но той не е български. Аз съм един от тях.

Изненадан ли сте? Тук всеки материал гъмжи от правописни, стилистични и пунктуационни грешки, какво остава да искаме по-високо качество на самата журналистика! Абсурд! Нищо особено не е да се отворят 2-3 сайта, да се звънне на 2-3 места и да се добие представа колко е това "скъпо" например...но...:) И да, това с "около 146" е масово в бг медиите! Вчера по една от нац.телевизии чух , че в Пловдив са разрушили "около" 11 незаконни постройки:)

Има ли някой тук с лиценз за Airbus A380 ?

умствено осЪкатен си май:)

Има, има, познавам един дето има, ама той е от Дългопол :)

Това е Гого. Гого е българин. Гого живее в панелка. Гого обича ракия. Гого не обича да се къпе. Гого е мързелив. Гого обича да псува. Обича и да мрази. Гого много мрази "бизнесмените". Според Гого за неговия мизерен живот са виновни бизнесмените, а не мързелът и некадърността му. Това е Гого...българин.

Пилотът, като тук нямам предвид думата пилот в професионален смисъл, а по-скоро човекът, който се е опитвал да се справи със самолета в случая, е бил от така наричаните снизходително от истинските авиатори "слънчеви пилоти" тоест това са хора , които обикновено са любители и богаташи, които с пари и с някакво обучение получават правото да управляват самолет, НО САМО КОГАТО ВРЕМЕТО Е ИДЕАЛНО - СЛЪНЧЕВО, БЕЗ ВЯТЪР И БЕЗ ОБЛАЦИ. Тези хора , разбира се , не са пилоти. Все едно някоя дебела богата леля да претендира, че е балерина, понеже два пъти друснала кючек. Лошото е обаче, че тези хора в един момент почват да мислят, че наистина са пилоти и докато дебелата леля колкото и да се мисли за балерина все пак няма да навреди на никого с тази си заблуда, то самозабравилият се батко, заблудил се че е пилот, е смъртоносно опасен и не само за себе си, а и за всички наоколо. Накратко авиацията не е за всеки. Тя е само за хора надарени с определени качества, които хора освен качествата си минават и през много сериозно обучение. Тези хора се наричат професионални пилоти и когато те управляват който и да е самолет пътниците могат да бъдат спокойни. Не препоръчвам на никого да се качва на самолет управляван от хора , които не са професионални пилоти.

Бог да ги прости !

Точно така. Много сте прав. Не се казва тапия а китап

Бог да ги прости хората, но причината си е чисто човешка, срещана за съжаление твърде често. Завишена самооценка и несъобразяване с обстановката.

Инцидента става на върха на планината. Това навежда на мисълта, че не е летял на необходимата височина и просто се е забил във върха, който му се е изпречил.

"... 276 българи с тапия за малки самолети ..." А тези тапии кой ги проверява? Заптиетата от конака, или самият мюдюр ефенди? Издава ги лично ибрикчията на Сюлейман великолепни, нали така? Дир, ако вместо турцизма "тапии" използвате "пилотски бревет" ще бъдете малко по адекватни.

4000 метра, а планината там е около 2000 метра. Сигурно силна турболентност го е забила надолу.

Щото се съмняват, че може да са били 11 и половина :D

затова като е лошо времето и облаци и ала бала трябва да има адекватна помощ от кулата която не е получена, защото макетата са още по-туткави и неквалифицирани, те просто нямат кадри и хора, нашия ги пита на английски тия го "упътват" на някакъв диалект. Виновна е диспечерната много ясно се вижда,

Неуважаеми г-н ПРОСТАКОВ, от 19 години не съм гласувал за никого, а Борисов си го избирате непрекъснато и с удоволствие му лижете онази част на тялото и ще го правите още дълго време, защото съществуват такива като Вас

Английският на нашия човек е лош, докато на македонецът брилянтен. Пилотът не е ли нарушил ограниченията на лиценза си за визуално летене? Или при неочаквани промени във времето е допустимо?

Браво! :))))))

Ще Ви помоля първо да прочетете по-горе моя коментар. Второ: ще си позволя да Ви препоръчам, ако имате възможност, да изгледате колкото си може повече епизоди от поредицата на "National Geographic" "Aircraft Crash Investigation". Самият аз бях смаян от количесвото елементарни грешки, които професионални пилоти, много от тях със солиден опит, допускат. И цената на това са стотици и хиляди жертви. Както споменавам по-горе, имам лиценз за частен пилот в Канада и смея да твърдя, че много от тези основни пропуски едва ли бих ги допуснал. Така че, всеки би могъл да попадне във всякаква ситуация. Определящите фактури са много и системата е многовариантна.

И Вас ще помоля първо да прочетете по-горе моя коментар. Второ: ще си позволя да Ви препоръчам, ако имате възможност, да изгледате колкото си може повече епизоди от поредицата на "National Geographic" "Aircraft Crash Investigation". Самият аз бях смаян от количесвото елементарни грешки, които професионални пилоти, много от тях със солиден опит, допускат. И цената на това са стотици и хиляди жертви. Както споменавам по-горе, имам лиценз за частен пилот в Канада и смея да твърдя, че много от тези основни пропуски едва ли бих ги допуснал. Така че, всеки би могъл да попадне във всякаква ситуация. Определящите фактори са много и системата е многовариантна.

По моето скромно мнение, редакторът правилно употребява думата "тапия" вместо "пилотски бревет". Няма да минат много години и турският език ще е официален в България. Моят съвет е: УЧЕТЕ ТУРСКИ !