През последните години все повече българи минават подготовка за пилоти на малки самолети. В момента такъв лиценз имат 276 българи. Самолетите от този тип, които са налични у нас са около 146.

Освен изключително трудната подготовка, за да пилотираш подобни самолети, трябват и доста пари. Курсовете са изключително скъпи и малцина могат да си платят скъпото удоволствие.

Петър Гетов е професионален пилот и инструктор на леки самолети. Обучава кандидат пилоти. Познавал лично загиналия в Македония български пилот, който катастрофира заедно със семейството си .

"Мога да кажа, че даже бяхме приятели. Летели се заедно. Съвестен и добре подготвен пилот. От 2 години и половина - три лети на "Чесна"-та. Доста полети е направил на него", каза той пред Нова телевизия.

Той беше категоричен, че загиналият пилот е бил достатъчно подготвен.

"Летял съм с него, винаги се е готвил за полет, никога не е допускал излишни рискове. При леките самолети са много капризни по отношение на метеорологичната обстановка. И много е вероятно времето да е причината за катастрофата ", добави Гетов.

Според инструктора "Чесна"-та се управлява лесно, но при силна турбуленция и активни облаци управлението става изключително трудно.

Загиналият пилот бил лицензиран да лети само във визуални метеорологични условия, т.е. при пряк контакт със земята и достатъчно добра видимост.

Всяка година самолетите се проверяват за техническа изправност.