Коментари - 276 българи с тапия за малки самолети, загиналият пилот на "Чесна"-та е опитен | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Серсем будалъ ДИР-ник.

КАЦНИ СИ В Скопие, пийни си скопско пиво па на зарснта хайде за софията, ех това бързане колко народ затри.

Бил добър и опитен пилот, сигурно тогава се е самоубил нарочно.

ОПИТЕН пилот с 2 години стаж. Ха-ха-ха-ха! Остава само да добавите, че като ученик е пял в хора. С две години стаж си едва прохождащ автомобилист, да не говорим за пилот. Впрочем видя се колко е опитен - затри цялото си семейство от фръц-фръц.

Абе ти същата новина ли чете или друга? От 2 години лети на ТОЗИ самолет. Бривет има от 12 години.

Ако си беше карал мерджана и до сега да е с нас. За къв хой му е да си играе на пилот, ама на - пусти пари и мераци.

Тези лицензи за полет само при визуални условия са доста съмнителни и защо изобщо съществуват.Кой може да даде гаранция, че от Охрид до София няма да се появят облаци по коридора. Значи хващаш от София визуално магистрала Струма, прелиташ над ГКПП Кулата и оттам пак над магистралата та право до Охрид.Все едно да издават шофьорски книжки за шофиране само денем.

За разлика от Емо Чолаков или Деси Банова, МТО службите на летищата могат.

При навлизане в лошо временни условия, пример, облак...диспечерът трябва да даде чист коридор...евентуално или над или под облакът, при положение, че е летял над планина, това трябва да е над облакът, Чесната обаче не е Бойнг и няма способността да лети на голяма височина, ако е летял на 2000 метра над планината при турбуленция този самолет е изключително нестабилен и е бил запратен директно надолу в планината, ако примерно няма планина, той ще си пикира в полето и ще овладее машината. Грешката е на диспечера!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

При правила за визуални полети ПВП, НЯМА диспечер. Отговорността за безопасното разминаване на самолетите си е на пилотите. Затова полети по ПВП се изпълняват само при видимост над 5 км.

И какво удоволстие е да се возиш на подобна щайга?

Кефът е неописуем! Може би само полетът с планер е по-приятен. На парашут не съм се качвал, но и тези небесни маниаци ги разбирам!

Виновни са северомакедонските диспечери, които са заблудили и затрили семейството. Умишлено или не, трябва да се разбере и нашите да настояват за това.

затова като е лошо времето и облаци и ала бала трябва да има адекватна помощ от кулата която не е получена, защото макетата са още по-туткави и неквалифицирани, те просто нямат кадри и хора, нашия ги пита на английски тия го "упътват" на някакъв диалект. Виновна е диспечерната много ясно се вижда,

Английският на нашия човек е лош, докато на македонецът брилянтен. Пилотът не е ли нарушил ограниченията на лиценза си за визуално летене? Или при неочаквани промени във времето е допустимо?

"... 276 българи с тапия за малки самолети ..." А тези тапии кой ги проверява? Заптиетата от конака, или самият мюдюр ефенди? Издава ги лично ибрикчията на Сюлейман великолепни, нали така? Дир, ако вместо турцизма "тапии" използвате "пилотски бревет" ще бъдете малко по адекватни.

По моето скромно мнение, редакторът правилно употребява думата "тапия" вместо "пилотски бревет". Няма да минат много години и турският език ще е официален в България. Моят съвет е: УЧЕТЕ ТУРСКИ !

Инцидента става на върха на планината. Това навежда на мисълта, че не е летял на необходимата височина и просто се е забил във върха, който му се е изпречил.

4000 метра, а планината там е около 2000 метра. Сигурно силна турболентност го е забила надолу.

Бог да ги прости хората, но причината си е чисто човешка, срещана за съжаление твърде често. Завишена самооценка и несъобразяване с обстановката.

Бог да ги прости !

Пилотът, като тук нямам предвид думата пилот в професионален смисъл, а по-скоро човекът, който се е опитвал да се справи със самолета в случая, е бил от така наричаните снизходително от истинските авиатори "слънчеви пилоти" тоест това са хора , които обикновено са любители и богаташи, които с пари и с някакво обучение получават правото да управляват самолет, НО САМО КОГАТО ВРЕМЕТО Е ИДЕАЛНО - СЛЪНЧЕВО, БЕЗ ВЯТЪР И БЕЗ ОБЛАЦИ. Тези хора , разбира се , не са пилоти. Все едно някоя дебела богата леля да претендира, че е балерина, понеже два пъти друснала кючек. Лошото е обаче, че тези хора в един момент почват да мислят, че наистина са пилоти и докато дебелата леля колкото и да се мисли за балерина все пак няма да навреди на никого с тази си заблуда, то самозабравилият се батко, заблудил се че е пилот, е смъртоносно опасен и не само за себе си, а и за всички наоколо. Накратко авиацията не е за всеки. Тя е само за хора надарени с определени качества, които хора освен качествата си минават и през много сериозно обучение. Тези хора се наричат професионални пилоти и когато те управляват който и да е самолет пътниците могат да бъдат спокойни. Не препоръчвам на никого да се качва на самолет управляван от хора , които не са професионални пилоти.

И Вас ще помоля първо да прочетете по-горе моя коментар. Второ: ще си позволя да Ви препоръчам, ако имате възможност, да изгледате колкото си може повече епизоди от поредицата на "National Geographic" "Aircraft Crash Investigation". Самият аз бях смаян от количесвото елементарни грешки, които професионални пилоти, много от тях със солиден опит, допускат. И цената на това са стотици и хиляди жертви. Както споменавам по-горе, имам лиценз за частен пилот в Канада и смея да твърдя, че много от тези основни пропуски едва ли бих ги допуснал. Така че, всеки би могъл да попадне във всякаква ситуация. Определящите фактори са много и системата е многовариантна.

Аз също съм пилот и ще ти отговоря за нешънъл жиографик....те просто ЛЪЖАТ. .....ЛЪЖАТ нагло и безскрупулно, по простата причина, че при човешка грешка плаща само авиопревозвача, а не фирмата която е направила самолета. В един от епизодите за самолетни катастрофи , дават случай в който, понеже двамата пилоти си говорили със стюардесата и забравят да пуснат задкрилките за излитане. Това е все едно, да се кача в колата и да не си пусна ръчната и да карам. Първо е най важното нещо , второ е протоколно, трето има сигнализация, че не е направено, и прочее...и това са само един пример...ЛЪЖАТ

За "National Geographic" няма да споря. Може и да сте прав. Но относно сравнението за ръчната спирачка на колата, ще Ви споделя нещо. Шофьор съм от 45 години и претендирам да съм много добър. Но както си претендирам, така преди 2 години ми се случи да карам с вдигната ръчна спирачка от Хюстън, Тексас до Тексаркана, Арканзас, т.е около 550 км без да се усетя. В резултат, съсипах почти новата си кола. Мисълта ми е, че на човек, дори да е и опитен професионален пилот може да му се случи да изпадне във всякаква ситуация. Желая Ви всичко най-хубаво, колкото излитания, толкова кацания!

Има ли някой тук с лиценз за Airbus A380 ?

Има, има, познавам един дето има, ама той е от Дългопол :)

Аз съм с лиценз за ѝ 380, но от X Plane 11, мога да пилотирам повечето самолети на света, но на симулатор.

Първо, казва се лиценз, а не тапия. Второ - 276 българи имат БЪЛГАРСКИ лиценз/тапия. Има още много други, които имат лиценз за малки самолети, но той не е български. Аз съм един от тях.

Кой неопитен пилот ще качи цялото си семейство в самолета? Стига вече глупости, изчакайте експертизата!

"Тапия " !!!Боже,българските журналисти българска граматика ли са учили или хъшлашки език !!!

Точно така. Много сте прав. Не се казва тапия а китап

Адски неграмотно написан материал. Около 146 самолета? Курсовете са много скъпи? За някои 100 лв е много скъпо. За летене в контакт със земята не ми се говори...

Изненадан ли сте? Тук всеки материал гъмжи от правописни, стилистични и пунктуационни грешки, какво остава да искаме по-високо качество на самата журналистика! Абсурд! Нищо особено не е да се отворят 2-3 сайта, да се звънне на 2-3 места и да се добие представа колко е това "скъпо" например...но...:) И да, това с "около 146" е масово в бг медиите! Вчера по една от нац.телевизии чух , че в Пловдив са разрушили "около" 11 незаконни постройки:)

Щото се съмняват, че може да са били 11 и половина :D

Изкарването на курс, лиценз и закупуването на една Чесна са под цената на едно Ламборгини, Бентли или АМГ. А такива има доста в България. Скъпи са за тия дето взимат по 1000 лева заплата.

Загиналият "пилот" първо не е пилот. Той е бил любител и не е притежавал необходимата квалификация за да изпълни полет, който започва в късния следобяд и е с маршрут над планини. На човека са му липсвали са му дори елементарни познания по метереология, а метереологията е нещо в което опитните пилоти са по -големи специалисти дори от метереолозите. Всеки опитен пилот знае, че над планините се образуват мъгли, облаци и че времето там е много промениливо особено по това време на годината и по това време на деня. Опитният обучен и наистина квалифициран пилот знае как да се справи с такава ситуация, за един любител обаче такава ситуация е смъртоносна. Загиналият е имал право да лети само в идеални условия - слънчево време с видимост на земята и без вятър. Такива условия почти не се случват в живота. Той е можел евентуално да направи няколко кръгчета със самолета и да се изфука пред приятели, НО да прави маршрут и да превозва хора не е трябвало да му се позволява в никакъв случай. Тези неща са по силите само на професионалните пилоти.

Ще Ви помоля първо да прочетете по-горе моя коментар. Второ: ще си позволя да Ви препоръчам, ако имате възможност, да изгледате колкото си може повече епизоди от поредицата на "National Geographic" "Aircraft Crash Investigation". Самият аз бях смаян от количесвото елементарни грешки, които професионални пилоти, много от тях със солиден опит, допускат. И цената на това са стотици и хиляди жертви. Както споменавам по-горе, имам лиценз за частен пилот в Канада и смея да твърдя, че много от тези основни пропуски едва ли бих ги допуснал. Така че, всеки би могъл да попадне във всякаква ситуация. Определящите фактури са много и системата е многовариантна.

Да притежаваш самолет, или да управляваш самолет и думата 'тапия' в едно изречение - на това е способен само дирника и подобни жълто-кафеви сайтове издържани от мАсква, глупави реклами и предназначени да се четат от бедни селяндури...

Тапия.... е.аси и езиковото ниво....

пилот съм на бойнг 737-800 от 15 г. Летял съм на чесна също. Пъргав и лек самолет, който се кара като колело...но минеш ли през дупка подскача. Летене по очи или визуално е супер стига да са добри метео условията. Ако не виждаш къде летиш единственият ти шанс е да си над 10.000 м. или да летиш по прибори. Няма как в облаци да минаваш през планинска местност. Все едно да караш кола през нощта без фарове. Реално самолета няма тягата да набира рязко висонина при лоши метео условия. Ако видиш връх на разстояние сто метра ...след 3 сек си в него. Ако караш изтребител можеш да избягаш. стия чесни все едно с колело без скорости витоша да катериш. Вината е на пилота. ситуациятс е нефооценена.

Ава не си научил правописа...

Обучението включва ли занимания в симулатор?

Включва дебела такса и Сульо и Пульо получават лиценз!

Влязох в коментарите да прочета мнение от пилот, да се осведомя. Но не би такъв късмет. Само разбирачи-всезнайковци пишат щуротии, що станало така!

Страно - пилотът бил много опитен, а после се оказва, че бил сертифициран само за полет в прости метеоусловия. Ако това действително е така, проявил е безотговорност към метеообстановката и така е убил цялото си семейство.

Няма нищо странно.Лицензите за лек и ултралек самолет PPL и NPPL са за летене по правилата за визуални полети,което предполага пряка видимост към земята,хоризонтална видимост над 5км и отстояние от облаци по вертикала над 300м и по хоризонтала над 1500м.Така,че опитът може да е голям,но само в рамките на тези условия.Летенето по прибори,а в облак,мъгла и нощем изисква допълнителен лиценз за инструментален полет.

Щом е бизнесмен не го жалете. Много хора е изгорил, за да забагатее така.

Това е Гого. Гого е българин. Гого живее в панелка. Гого обича ракия. Гого не обича да се къпе. Гого е мързелив. Гого обича да псува. Обича и да мрази. Гого много мрази "бизнесмените". Според Гого за неговия мизерен живот са виновни бизнесмените, а не мързелът и некадърността му. Това е Гого...българин.

А едно време имаше ДОСО и там обучаваха пилоти.И май беше безплатно.

безплатна не беше дори тоалетната, безплатно беше само промиването на простите ви комунделски глави..

:( Бог да ги прости хората и лека им пръст...... Не ми е ясно обаче самолетчето с регистрация "N" ли е било (съгласно снимките на Дира) или с регистрация "LZ". За огромно съжаление в България има мнооого некадърни пилоти на частни самолетчета с купени бревети. Преди няколко години имаше случай, когато забогатял от субсидии "селскостопански труженик" с частно самолетче и нула часа летателен опит на ВС имаше амбиции да прави акробатични полети над полетата си........

Малките хвърчила са изключително неинертни и отзивчиви машини - както на пилотски въздействия, така и на външни. Навремето ме беше прихванало за кратко - едновитлов самолет или R22. Говорих със сериозни пилоти от ВВС и гражднаската авиация и се разубедих със страшна сила от такива експерименти. Особено хеликоптерчето е ходене по въже, а R44 вече идва рпекалено скъп, а и той пада сравнително лесно. Откакто се разкандардисах окончателно, съм косвен свидетел на 3 самолетни катастрофи с такива дребосъци, с реобладаващо неоцеляли. Опитът си е опит, управлението на риска обаче куца доста при тези неща. Да беше летял поне за спасителна операция или нещо свързан със сериезно работа, ча да го минем като рпофесионален риск, как да е, а то - екскурзианти. Да катастрофираш докато пръскаш посеви или правиш снимки е някак по-приемливо от това, да обикаляш.

Доколкото знам се нарича "бревет"! На село "тапия" ли му викате?

К'вото е и китап.

с турцизми

Това което казал инструктора сигурно е вярно , но дори пилоти с хиляди часове полети не им се случвало да летят в усложнена ситуация и когато им се случило са имали сериозни проблеми ! В поредицата по NG Раследване на самолетни катастрофи има много такива случаи !

Мога само да Ви кажа, че загиналия пилот и семейството му са били изключително интелигентни и коректни хора - това е по думи на майка ми, която е стоматолог и са и били клиенти. Вчера се начетох на всякакви упреци към хората...

То им личи по профилите в социалните мрежи. Далече са от чалгарския и кифленския български манталитет...Мир на праха им

като са и плащали по 500 лв за пломба какво лошо да каже за тях

Ако беше така, майка ми до сега да се е пенсионирала и да не работи със здравната каса... , а и аз нямаше да се занимавам да пиша тук...

Е ако е така що не е знаел за турбуленциите. ?

Очевидно и без "тапия" всеки може да стане "редактор" и да пише такива заглавия....