Учениците ще учат по-малко
От програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.
Обратно в новинатаОт програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.
Обратно в новинатаОт програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.
Обратно в новинатаИМА ЕДНА ПРИКАЗКА ,Е..НА ,ЧЕ ОТЪРВАНА. ТОВА ВАЖИ И ЗА БГ УЧИЛИЩЕТО. ТО ТОВА НЕ СА УЧЕНИЦИ А ДИВАЦИ. ПО-МАЛКО ДА УЧАТ ,ТА ТЕ КАКВО УЧАТ ???? ЕДНА БГ Е ГОЛЯМА КОЛКОТО МОСКВА ,А ИМАШЕ ПО 10 ВИДА УЧЕБНИЦИ ПО БИОЛОГИЯ И РАЗНИ . КАК МОЖЕ В ПЕЕНКАТА ДА ИМА ЧАЛГА. .................
Този ще довърши образованието. Много неща му се виждали излишни за учене. Достойно продължава политиката за съдване на неграмотни поколения - прост народ лесно се управлява - това е идеята на силните държави спрямо бедните слабоумни държавици като нашата.
То сега колко много се учи....А щом за вбъдеще ще се учи по-малко, значи почти всички ще си остават неграмотни
Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 9 клас (езикова гимназия) искам да попитам как ви се струва седмична програма с 7-7-9-7-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби? На кого са нужни напр. 3 часа седмично математика в една езикова гимназия?! Пък и в която и да било друга гимназия освен математическа? Колко по-важно е да могат да пишат грамотно децата ни и да говорят правилно. Не става въпрос за литература (тя изисква талант, както и математиката), а за владеенето на българския език с неговия правоговор и правопис. Уви, не го владеят и голяма част от студентите (по мои лични наблюдения като преподавател във ВУЗ), правописът им е трагичен и това е полето, в което трябва да се работи много усърдно в средното образование.
Каквото и да направи този министър, все ще е налудничаво. Вместо да ни подлагате на изпити, изпитайте него. Да видим тогава кой кого.
Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на академичен език, крайно неподходящ за възрастта на учениците, даже и на по-големите. Най-после някой да обърне внимание на качеството, а не на количеството.
Дисциплината е проблем, който е отделен от учебното съдържание. Ти въобще отварял ли си ученически учебник, да видиш с какъв бълвоч е пълен?
Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.
Не е важно колко ще учат, а колко ще научат. В това отношение е прав министъра, нека да има по-малко материал, но по-добре научен. Деца (хора), които искат повече знания има откъде да ги получат.
Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.
Целта е постигната! Браво! Прост народ много по лесно се манипулира! Дано на повечето млади им дойде навреме умът та да хванат пътя на някъде другаде по света - няма значение къде! Амин
добре е да има реформа и за вузовете и за учениците много добре само по един учебник ,няма повтаряне на учебната година, ,затвърждаване на материала браво до тука сега ако може ,като майка да предложа следното другия много голям проблем в училищата е дисциплината и отношенията между самите деца и между децата и учителите , моето предложение е да се въведат униформи в училищата поне за учениците задължителни и да има вечерен час за децата , да се въведат задължителни спортни или трудови навици например всяко училице всеки клас за садат дървета ,да чистят поляни и тн,вместо да ги водят на лим или на дискотека събират пари купуват дървета излизат извън населеното място и ги садат след това ако искат игри на открито да събират боклука просто по между си да видят , че е по -добре да си полезен отколкото "отворен"
П.П. Целодневната подготовка на първокласниците улеснява само мама и татко, които нямат на разположение родители - пенсионери за гледане на децата им. За самото дете на 6-7 години целодневното висене в училище ще е свързано с убийствена умора. Нека да вземат отношение по проблема специалистите по хигиена на детско-юношеската възраст, психолози, педагози и т.н.
Ако си направиш труда да станеш сутринта и да направиш закуска на детето си, то тоагава няма да яде некачествената храна надве-натри, както се изразяваш... но не знам дали ще имаш достатъчно свеж и отпочинал вид, за да се задяваш с колегите си на работа...
ДА - идеята за 1, ОДОБРЕН ОТ МОН, учебник по предмет е добра - НО ДА СЕ ПИШЕ ОТ ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ И ОТ ПСИХОЛОГИЯТА НА ДЕЦАТА И ПОНЕ В БЛИЗКИТЕ 5-6 ГОДИНИ СА БИЛИ УЧИТЕЛИ . ДОБРЕ Е И ДА ИМА НА ПАЗАРА И ДРУГИ ,РАЗБИРА СЕ , КОИТО ДА СЕ ПОЛЗВАТ КАТО ПОМАГАЛА ПО УСМОТРЕНИЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ . И СМЯТАМ , ЧЕ ЕДИН МИНИМУМ ПО ВСИЧКИ ОБЩОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕДМЕТИ - МАТЕМАТИКА И БЪЛГАРСКИ , ТРЯБВА ДА СА ЗАДЪЛЖИТЕРНИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ - ДОРИ 1 МЕСЕЦ БЕЗ УРОЦИ ПО ЕДИН ПРЕДМЕТ И ВСИЧКО СЕ ЗАБРАВЯ 100 % - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ В КОЙ КЛАС Е . НЕ МИ Е ЯСНО ТОВА С - "МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА " ЗА ОБУЧЕНИЕТО - ТОВА МИ ЗВУЧИ КАТО КУПУВАНЕ НА "ТАПИЯ" ...
Значи детската градина ще е задължителна , а къде ще ги съберат тия деца, като и досега викаха с пълно гърло , че няма места
правилно е да се намали уч. материал. има прекалено много излишни неща. трябва внимателно да се отсее важното от маловажното.
Проблемът не е в програмите и учебениците, а в тъпунгерчетата, които отглежда средностатистическият българин. Вземете един учебник от Соц-време и вижте колко е опростена програмата оттогава. Неграмотността обаче се е увеличила многократно. Боят му е майката, драги съселяни.
Планът за България е :Да станем бедни, но преди това прости.Успявате и в двете господа управляващи.
Абсолютно съм съгласна, че с всяка изминала година излизат все по-необразовани от средното образование, та даже и от висшето. Да не кажа неграмотни. Някой анализира ли степента на образованост на нашите младежи след завършено средно/висше образование? Иначе и аз съм склонна да си мисля, че целта е необразована нация, лесно манипулираща се. Много жалко.
предлагам по математика за действията - събиране, изваждане, умножение и деление, като съкращават материала с 25%, да махнат изваждането, така бъдещите октоподи ще са неспособни да източват каквито и да са държавни пари и фондове !
Мери, съжалявам, че преподавател във ВУЗ прави толкова крайно изказване. Математиката е трудна наука и изисква достатъчно време за изучаване. Друга тема е как учителите оползотворяват това време. Мога да разбера, че на много хора математиката не е любим предмет в училище, но това не значи, че трябва да се ограничим до изучаването на аритметика в начален курс. Аз съм изучавала по 6 часа седмично математика (3ч. геометрия и 3ч. алгебра) и смятам, че въпреки това, не са били достатъчни. Не трябва езиковото обучение да бъде за сметка на математика, както и специалните предмети в техникумите - за сметка на българския език. Не бива средното образование да създава ограничени хора. Нека след това всеки си развива талантите.
вярно е за плявата и академичния език в учебниците. но че и нищо ни изискват и сега - и това е вярно. така че и сега е същото. нито история се знае, нито география, да не говорим за български език. останалото... прост народ - това е целта.
Бе то няма лошо да намалят нещата за учене, не е в това проблема какъв материал има да се учи, а в това как да накараш учениците да го научат.... А наистина има много ненужни неща в някои предмети, да не говорим, че има и такива които се учат няколко пъти в различни класове. Това дали са грамотни децата и дали пишат правилно няма абсолютно нищо общо с това дали се учи ядрена физика в училище или не
СЪГЛАСЕН СЪМ С НА 100 % karpov ( нерегистриран ) 21.04.2010 12:00 Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.
относно математиката: едно време се учеше алгебра и геометрия като отделни дисциплини - съвсем нормално е да са 3 часа седмично. също така помня, че часовете по български и литература бяха равностойни на тези по "математика", предполагам, че и сега е така, но не виждам да излизат ограмотени ученици. Може би защото те въобще не влизат в час :-)
Само да попитам - има ли смисъл въобще държавата да харчи пари при положение, че на младежта въобще не и се учи? Много по-разумно би било средствата да се концентрират върху образованието на 10-15 хиляди ученици, които се явяват изключение от правилото и знаят за какво учат и какво искат да постигнат. Лесно ще се намерят супер качествени преподаватели, педагози и т.н. Да не говорим, че материалната база може да се подобри съществено. А останалите - отпадналите? еми - има частни училища, пък и .. те сами са показали, че училището въобще не им е приоритет - тоест може и без него да минат. като искат да живеят по закона на джунглата - прав им път.
Съгласна съм напълно с мнението. Аз съм родител на ученик в трети клас. Учим "човек и общество" от учебника на Просвета. Има уроци, в които и аз съм затруднена да разбера кое всъщност е важно да знае детето ми-няма смисъл, има баластра. В други уроци, например, има напълно неверни и вече отхвърлени хипотези, които още ги набиват в главите на децата. По "човек и природа" картинката е същата. Много приказки, а нищо съществено. Децата в трети клас са още много малки за да успяват да извадят най-важното от един текст, особено пък когато е написан на неразбираем и за родителите му език. Бащата на детето е научен редактор от 10 години, а аз се занимавам с точна наука от 8 г. За мен най-добрия вариант е уроци с няколко ВАЖНИ изречения, много примери, много опити и възможности за заучаване на материала чрез игри и занимателни похвати.
Така е, когато за избиране на автори е важно кой с кого се такова, а не кой въобще умее да пише за деца. Педалите и тук си имат гилдия. Пардон, гей-овете.
Знаете ли, че 12-ти клас не идват по цели седмици на училище и дори на идея си нямат какво се говори там? Когато им кажеш, че ВУЗ-овете не очакват неграмотни хора, те се изсмиват в очите ти: на средата на учебната годината вече са приети и са наясно, че "ВУЗ-овете не очакват нас, а парите ни".
А защо е така, питал ли си се? Защото всичко е секс връзки и шуробаджанащина. Всички лекета се преориентираха за 30те години и от 'верни на партията' станаха 'верни на демокрацията'. И е по-важно да има глупости и баластра, за да може бавно и спокойно да станем като братята американци - тъпи и дебели ГМ хора. При руснаците поне нямаше такова тотално затъпяване....
Проблемът не е в това да учат по-малко, а че учебниците са изключително некадърно и неграмотно написани, с хаотична информация, с много беден език, с повторения, които дори децата в трети клас забелязват като неправилни. Докато автори като досегашните създават учебниците, децата ще учат без желание и ще научават все по-малко. А издателствата, които са хапнали топлата баница с учебниците, трябва да бъдат проверени много внимателно на какъв принцип подбират авторите си. Защото там нехайството е престъпно!
"за преподаване на нови уроци отиват 80% от учебното време" от раздутите уроци и неизползваем и непотребен материал, който не може да се преразкаже. Това кара и учителите просто да си предадат урока и който разбрал - разбрал. Работният им ден е минал, а като учител дали е научил децата, за това няма време и интерес.
прос човек се манипулира наи лесно, а тьп още по-лесно, а беден наи-вече. значи да се замислим всички и да хваним тоягите.
Не мога да резбера това нещо предучилищна, нали има училище за учи децата, а сега от 5 годишни. Това възрастните сме изкукали. А после защо не им се учи.
Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!!
Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!! Иначе съм съгласна, че се отделя много малко време за упражнения и не може да се затвърди материала.
Един дядо води едно говедо през центъра на София.Един го попитал дядо къде водиш това говедо.А дядото отговорил-това не е говедо това е рушвет говедото е на изпит.Добре е да се учи много ама да е пожелани за да може да няма говеда в училището и да останат само желаещите да учат.А ГОВЕДА много има в училищата има има.
В учебника по "Човек и общество" не става дума за човека и обществото. Дъщеря ми също е в трети клас - не са учили дори защо една епоха се е наричала каменна, а друга - жерлязна. Мисля, че от тези знания тръгва предметът "човек и общество" защото тогава са се формирали обществата, а не чак когато "столицата станала културен център на славянския свят" - това изречение се появява без в учебника изобщо да е ставало дума за славяните и изобщо за племената на Балканския полуостров, за миграциите на племената. Хукнал някой си Аспарух, дошъл точно тук (що бре?) и разбил войската на Византия, дето била част от някогашната Римска империя. Алоооо! А как се създават империите? А Византия защо е наследила Римската империя? А че по онова време думата Византия изобщо не е съществувала, а византийците наричали себе си "ромеи", щото се смятали именно за наследници на Рим? Да не продължавам нататък по страниците... Аз не съм историк и за жалост не мога да хвана всички простотии в този учебник, но за жалост и тези, които откривам са ми много! да не споменавам и клишетата, които са чак жалки: градчетата, дето се "гушели в пазвите", къщите край Янтра, дето били "накацали". От това слабоумие започват проблемите. Мисля, че издателите му трябва да бъдат глобени, а авторите повече да не докоснат учебник! Освен ако не е държавна политика децата да бъдат неграмотни, защото неграмотен народ се управлява по-лесно...
Ами те младежите са прави - ВУЗ-овете наистина това очакват. То обучението там е по-зле от в училище. Всъщност колко в по-голям клас минаваш, толкова по-малко неща, които са ти полезни научаваш. Освен това, аз помня какво съм "учил" в 11-ти клас, както и колко малко беше то. Представям си сега в 12-ти. Честно казано, деня, в който завърших средно беше най-щастливия в живота ми. Вече не се налагаше да уча безполезни глупости, които и до ден днешен не са ми потрябвали.
Приветствам идеята за 1 учебник, защото само, който е видял купищата отпечатани учебници, но неизползвани, само той ще разбере. По-добре ще бъде и при подаване на заявките за учебниците, защото сега е ад! Силно се надявам и че учениците ще знаят повече. Всички говорят и пишат за учебниците, учителите, за това колко не четат учениците.. .Питам ви обаче, господин министър, какво правите по отношение на училищните библиотеки, чиято мисия е подпомагане на учебния процес, както за учениците, така и за учителите! Ако продължавате да пренебрегвате и не забелязвате проблема за училищните библиотеки, толкова по-зле за вас, за учителите и за учениците. Това е уникална възможност за привличане на учениците към знанието и четенето. Говорим за съвременна училищна библиотека, а не за склад за стари книги. А кадри има и то достатъчно квалифицирани и най-вече знаещи и можещи! Та, г-н министър вие сте наред по въпроса за училищните библиотеки!!!!
разбира се, че ще Ви се изсмиват в очите, защото са наясно със "схемата", в която и Вие сте пряк участник: не идват на училище, но Вие се наричате "учител на 12-и клас" и след уж взетите часове, сигурно си нанасяте материала в книгата като взет, та и Вие да продължите да си взимате заплатата от държавата- на всички от горе до долу очите се замазват по този лъжлив начин
Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.Много са претоварени, не е нормално всеки ден да имат по 6-7 часа, после да се готвят за другия ден. Никой възрастен няма толкова дълго работно време, а те са малки, нямат време да си починат, камо ли да играят и спортуват.ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО. и какво се получава, едни деца се блъскат и са свръхнатоварени, а повечето виждат, че не могат да насмогват и я карат как да е през просото, после и някои от тях ще си вземат дипломи за висше образование-вузове дал господ.Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на наукообразен стил и език, крайно неподходящ за възрастта на учениците. Най-после някой да обърне внимание на качеството. А количеството на часовете да се прецизира и намали средно до 5 часа на ден. Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 7 клас искам да попитам как ви се струва седмична програма с 6-7-6-6-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби?
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
piperchi (нерегистриран)
те сега много учат бе!
О БОЖЕ (нерегистриран)
ИМА ЕДНА ПРИКАЗКА ,Е..НА ,ЧЕ ОТЪРВАНА. ТОВА ВАЖИ И ЗА БГ УЧИЛИЩЕТО. ТО ТОВА НЕ СА УЧЕНИЦИ А ДИВАЦИ. ПО-МАЛКО ДА УЧАТ ,ТА ТЕ КАКВО УЧАТ ???? ЕДНА БГ Е ГОЛЯМА КОЛКОТО МОСКВА ,А ИМАШЕ ПО 10 ВИДА УЧЕБНИЦИ ПО БИОЛОГИЯ И РАЗНИ . КАК МОЖЕ В ПЕЕНКАТА ДА ИМА ЧАЛГА. .................
re (нерегистриран)
Идва следващото поколение "НЕЗНАМ" и "ТЕХНОЛОГИЙ".
Баба Пена (нерегистриран)
ОСТАВКА! Спрете експериментите, децата ни не са опитни зайчета, господин Министър.
Se (нерегистриран)
Този ще довърши образованието. Много неща му се виждали излишни за учене. Достойно продължава политиката за съдване на неграмотни поколения - прост народ лесно се управлява - това е идеята на силните държави спрямо бедните слабоумни държавици като нашата.
ivailoooo (нерегистриран)
То сега колко много се учи....А щом за вбъдеще ще се учи по-малко, значи почти всички ще си остават неграмотни
маркова (нерегистриран)
Ако може хич, а ние ще ги вземем после в НБУ.
Мери (нерегистриран)
Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 9 клас (езикова гимназия) искам да попитам как ви се струва седмична програма с 7-7-9-7-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби? На кого са нужни напр. 3 часа седмично математика в една езикова гимназия?! Пък и в която и да било друга гимназия освен математическа? Колко по-важно е да могат да пишат грамотно децата ни и да говорят правилно. Не става въпрос за литература (тя изисква талант, както и математиката), а за владеенето на българския език с неговия правоговор и правопис. Уви, не го владеят и голяма част от студентите (по мои лични наблюдения като преподавател във ВУЗ), правописът им е трагичен и това е полето, в което трябва да се работи много усърдно в средното образование.
Ученик (нерегистриран)
Каквото и да направи този министър, все ще е налудничаво. Вместо да ни подлагате на изпити, изпитайте него. Да видим тогава кой кого.
gia (нерегистриран)
Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на академичен език, крайно неподходящ за възрастта на учениците, даже и на по-големите. Най-после някой да обърне внимание на качеството, а не на количеството.
gia (нерегистриран)
Дисциплината е проблем, който е отделен от учебното съдържание. Ти въобще отварял ли си ученически учебник, да видиш с какъв бълвоч е пълен?
Пипи Чорапчето (нерегистриран)
Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.
... (нерегистриран)
Не е важно колко ще учат, а колко ще научат. В това отношение е прав министъра, нека да има по-малко материал, но по-добре научен. Деца (хора), които искат повече знания има откъде да ги получат.
karpov (нерегистриран)
Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.
мама (нерегистриран)
Целта е постигната! Браво! Прост народ много по лесно се манипулира! Дано на повечето млади им дойде навреме умът та да хванат пътя на някъде другаде по света - няма значение къде! Амин
неутрален (нерегистриран)
добре е да има реформа и за вузовете и за учениците много добре само по един учебник ,няма повтаряне на учебната година, ,затвърждаване на материала браво до тука сега ако може ,като майка да предложа следното другия много голям проблем в училищата е дисциплината и отношенията между самите деца и между децата и учителите , моето предложение е да се въведат униформи в училищата поне за учениците задължителни и да има вечерен час за децата , да се въведат задължителни спортни или трудови навици например всяко училице всеки клас за садат дървета ,да чистят поляни и тн,вместо да ги водят на лим или на дискотека събират пари купуват дървета излизат извън населеното място и ги садат след това ако искат игри на открито да събират боклука просто по между си да видят , че е по -добре да си полезен отколкото "отворен"
tiii (нерегистриран)
chetesh li izobshto ili naizust govorish ?
Мери (нерегистриран)
П.П. Целодневната подготовка на първокласниците улеснява само мама и татко, които нямат на разположение родители - пенсионери за гледане на децата им. За самото дете на 6-7 години целодневното висене в училище ще е свързано с убийствена умора. Нека да вземат отношение по проблема специалистите по хигиена на детско-юношеската възраст, психолози, педагози и т.н.
Щоки (нерегистриран)
Ако си направиш труда да станеш сутринта и да направиш закуска на детето си, то тоагава няма да яде некачествената храна надве-натри, както се изразяваш... но не знам дали ще имаш достатъчно свеж и отпочинал вид, за да се задяваш с колегите си на работа...
PROSTO 4OVEK (нерегистриран)
ДА - идеята за 1, ОДОБРЕН ОТ МОН, учебник по предмет е добра - НО ДА СЕ ПИШЕ ОТ ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ И ОТ ПСИХОЛОГИЯТА НА ДЕЦАТА И ПОНЕ В БЛИЗКИТЕ 5-6 ГОДИНИ СА БИЛИ УЧИТЕЛИ . ДОБРЕ Е И ДА ИМА НА ПАЗАРА И ДРУГИ ,РАЗБИРА СЕ , КОИТО ДА СЕ ПОЛЗВАТ КАТО ПОМАГАЛА ПО УСМОТРЕНИЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ . И СМЯТАМ , ЧЕ ЕДИН МИНИМУМ ПО ВСИЧКИ ОБЩОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕДМЕТИ - МАТЕМАТИКА И БЪЛГАРСКИ , ТРЯБВА ДА СА ЗАДЪЛЖИТЕРНИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ - ДОРИ 1 МЕСЕЦ БЕЗ УРОЦИ ПО ЕДИН ПРЕДМЕТ И ВСИЧКО СЕ ЗАБРАВЯ 100 % - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ В КОЙ КЛАС Е . НЕ МИ Е ЯСНО ТОВА С - "МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА " ЗА ОБУЧЕНИЕТО - ТОВА МИ ЗВУЧИ КАТО КУПУВАНЕ НА "ТАПИЯ" ...
PROSTO 4OVEK (нерегистриран)
Значи детската градина ще е задължителна , а къде ще ги съберат тия деца, като и досега викаха с пълно гърло , че няма места
баба пена (нерегистриран)
правилно е да се намали уч. материал. има прекалено много излишни неща. трябва внимателно да се отсее важното от маловажното.
Коко (нерегистриран)
Проблемът не е в програмите и учебениците, а в тъпунгерчетата, които отглежда средностатистическият българин. Вземете един учебник от Соц-време и вижте колко е опростена програмата оттогава. Неграмотността обаче се е увеличила многократно. Боят му е майката, драги съселяни.
Кольо (нерегистриран)
Планът за България е :Да станем бедни, но преди това прости.Успявате и в двете господа управляващи.
гражданин (нерегистриран)
ОСТАВКА!!!!!!!!!!!!!
Софи (нерегистриран)
Абсолютно съм съгласна, че с всяка изминала година излизат все по-необразовани от средното образование, та даже и от висшето. Да не кажа неграмотни. Някой анализира ли степента на образованост на нашите младежи след завършено средно/висше образование? Иначе и аз съм склонна да си мисля, че целта е необразована нация, лесно манипулираща се. Много жалко.
John (нерегистриран)
предлагам по математика за действията - събиране, изваждане, умножение и деление, като съкращават материала с 25%, да махнат изваждането, така бъдещите октоподи ще са неспособни да източват каквито и да са държавни пари и фондове !
Тери (нерегистриран)
Мери, съжалявам, че преподавател във ВУЗ прави толкова крайно изказване. Математиката е трудна наука и изисква достатъчно време за изучаване. Друга тема е как учителите оползотворяват това време. Мога да разбера, че на много хора математиката не е любим предмет в училище, но това не значи, че трябва да се ограничим до изучаването на аритметика в начален курс. Аз съм изучавала по 6 часа седмично математика (3ч. геометрия и 3ч. алгебра) и смятам, че въпреки това, не са били достатъчни. Не трябва езиковото обучение да бъде за сметка на математика, както и специалните предмети в техникумите - за сметка на българския език. Не бива средното образование да създава ограничени хора. Нека след това всеки си развива талантите.
ккк (нерегистриран)
вярно е за плявата и академичния език в учебниците. но че и нищо ни изискват и сега - и това е вярно. така че и сега е същото. нито история се знае, нито география, да не говорим за български език. останалото... прост народ - това е целта.
mitko (нерегистриран)
Бе то няма лошо да намалят нещата за учене, не е в това проблема какъв материал има да се учи, а в това как да накараш учениците да го научат.... А наистина има много ненужни неща в някои предмети, да не говорим, че има и такива които се учат няколко пъти в различни класове. Това дали са грамотни децата и дали пишат правилно няма абсолютно нищо общо с това дали се учи ядрена физика в училище или не
PROSTO 4OVEK (нерегистриран)
СЪГЛАСЕН СЪМ С НА 100 % karpov ( нерегистриран ) 21.04.2010 12:00 Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.
коментатор (нерегистриран)
относно математиката: едно време се учеше алгебра и геометрия като отделни дисциплини - съвсем нормално е да са 3 часа седмично. също така помня, че часовете по български и литература бяха равностойни на тези по "математика", предполагам, че и сега е така, но не виждам да излизат ограмотени ученици. Може би защото те въобще не влизат в час :-)
коментатор (нерегистриран)
Само да попитам - има ли смисъл въобще държавата да харчи пари при положение, че на младежта въобще не и се учи? Много по-разумно би било средствата да се концентрират върху образованието на 10-15 хиляди ученици, които се явяват изключение от правилото и знаят за какво учат и какво искат да постигнат. Лесно ще се намерят супер качествени преподаватели, педагози и т.н. Да не говорим, че материалната база може да се подобри съществено. А останалите - отпадналите? еми - има частни училища, пък и .. те сами са показали, че училището въобще не им е приоритет - тоест може и без него да минат. като искат да живеят по закона на джунглата - прав им път.
Натали (нерегистриран)
Съгласна съм напълно с мнението. Аз съм родител на ученик в трети клас. Учим "човек и общество" от учебника на Просвета. Има уроци, в които и аз съм затруднена да разбера кое всъщност е важно да знае детето ми-няма смисъл, има баластра. В други уроци, например, има напълно неверни и вече отхвърлени хипотези, които още ги набиват в главите на децата. По "човек и природа" картинката е същата. Много приказки, а нищо съществено. Децата в трети клас са още много малки за да успяват да извадят най-важното от един текст, особено пък когато е написан на неразбираем и за родителите му език. Бащата на детето е научен редактор от 10 години, а аз се занимавам с точна наука от 8 г. За мен най-добрия вариант е уроци с няколко ВАЖНИ изречения, много примери, много опити и възможности за заучаване на материала чрез игри и занимателни похвати.
dam (нерегистриран)
Така е, когато за избиране на автори е важно кой с кого се такова, а не кой въобще умее да пише за деца. Педалите и тук си имат гилдия. Пардон, гей-овете.
Учител на 12-ти клас (нерегистриран)
Знаете ли, че 12-ти клас не идват по цели седмици на училище и дори на идея си нямат какво се говори там? Когато им кажеш, че ВУЗ-овете не очакват неграмотни хора, те се изсмиват в очите ти: на средата на учебната годината вече са приети и са наясно, че "ВУЗ-овете не очакват нас, а парите ни".
dam (нерегистриран)
А защо е така, питал ли си се? Защото всичко е секс връзки и шуробаджанащина. Всички лекета се преориентираха за 30те години и от 'верни на партията' станаха 'верни на демокрацията'. И е по-важно да има глупости и баластра, за да може бавно и спокойно да станем като братята американци - тъпи и дебели ГМ хора. При руснаците поне нямаше такова тотално затъпяване....
няма капка мисъл! (нерегистриран)
Проблемът не е в това да учат по-малко, а че учебниците са изключително некадърно и неграмотно написани, с хаотична информация, с много беден език, с повторения, които дори децата в трети клас забелязват като неправилни. Докато автори като досегашните създават учебниците, децата ще учат без желание и ще научават все по-малко. А издателствата, които са хапнали топлата баница с учебниците, трябва да бъдат проверени много внимателно на какъв принцип подбират авторите си. Защото там нехайството е престъпно!
ivan4o (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
!!! (нерегистриран)
"за преподаване на нови уроци отиват 80% от учебното време" от раздутите уроци и неизползваем и непотребен материал, който не може да се преразкаже. Това кара и учителите просто да си предадат урока и който разбрал - разбрал. Работният им ден е минал, а като учител дали е научил децата, за това няма време и интерес.
попа (нерегистриран)
прос човек се манипулира наи лесно, а тьп още по-лесно, а беден наи-вече. значи да се замислим всички и да хваним тоягите.
pepo (нерегистриран)
Не мога да резбера това нещо предучилищна, нали има училище за учи децата, а сега от 5 годишни. Това възрастните сме изкукали. А после защо не им се учи.
sv (нерегистриран)
Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!!
sv (нерегистриран)
Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!! Иначе съм съгласна, че се отделя много малко време за упражнения и не може да се затвърди материала.
karpov (нерегистриран)
Един дядо води едно говедо през центъра на София.Един го попитал дядо къде водиш това говедо.А дядото отговорил-това не е говедо това е рушвет говедото е на изпит.Добре е да се учи много ама да е пожелани за да може да няма говеда в училището и да останат само желаещите да учат.А ГОВЕДА много има в училищата има има.
няма капка мисъл! (нерегистриран)
В учебника по "Човек и общество" не става дума за човека и обществото. Дъщеря ми също е в трети клас - не са учили дори защо една епоха се е наричала каменна, а друга - жерлязна. Мисля, че от тези знания тръгва предметът "човек и общество" защото тогава са се формирали обществата, а не чак когато "столицата станала културен център на славянския свят" - това изречение се появява без в учебника изобщо да е ставало дума за славяните и изобщо за племената на Балканския полуостров, за миграциите на племената. Хукнал някой си Аспарух, дошъл точно тук (що бре?) и разбил войската на Византия, дето била част от някогашната Римска империя. Алоооо! А как се създават империите? А Византия защо е наследила Римската империя? А че по онова време думата Византия изобщо не е съществувала, а византийците наричали себе си "ромеи", щото се смятали именно за наследници на Рим? Да не продължавам нататък по страниците... Аз не съм историк и за жалост не мога да хвана всички простотии в този учебник, но за жалост и тези, които откривам са ми много! да не споменавам и клишетата, които са чак жалки: градчетата, дето се "гушели в пазвите", къщите край Янтра, дето били "накацали". От това слабоумие започват проблемите. Мисля, че издателите му трябва да бъдат глобени, а авторите повече да не докоснат учебник! Освен ако не е държавна политика децата да бъдат неграмотни, защото неграмотен народ се управлява по-лесно...
i (нерегистриран)
Ами те младежите са прави - ВУЗ-овете наистина това очакват. То обучението там е по-зле от в училище. Всъщност колко в по-голям клас минаваш, толкова по-малко неща, които са ти полезни научаваш. Освен това, аз помня какво съм "учил" в 11-ти клас, както и колко малко беше то. Представям си сега в 12-ти. Честно казано, деня, в който завърших средно беше най-щастливия в живота ми. Вече не се налагаше да уча безполезни глупости, които и до ден днешен не са ми потрябвали.
мнение (нерегистриран)
Приветствам идеята за 1 учебник, защото само, който е видял купищата отпечатани учебници, но неизползвани, само той ще разбере. По-добре ще бъде и при подаване на заявките за учебниците, защото сега е ад! Силно се надявам и че учениците ще знаят повече. Всички говорят и пишат за учебниците, учителите, за това колко не четат учениците.. .Питам ви обаче, господин министър, какво правите по отношение на училищните библиотеки, чиято мисия е подпомагане на учебния процес, както за учениците, така и за учителите! Ако продължавате да пренебрегвате и не забелязвате проблема за училищните библиотеки, толкова по-зле за вас, за учителите и за учениците. Това е уникална възможност за привличане на учениците към знанието и четенето. Говорим за съвременна училищна библиотека, а не за склад за стари книги. А кадри има и то достатъчно квалифицирани и най-вече знаещи и можещи! Та, г-н министър вие сте наред по въпроса за училищните библиотеки!!!!
koi (нерегистриран)
разбира се, че ще Ви се изсмиват в очите, защото са наясно със "схемата", в която и Вие сте пряк участник: не идват на училище, но Вие се наричате "учител на 12-и клас" и след уж взетите часове, сигурно си нанасяте материала в книгата като взет, та и Вие да продължите да си взимате заплатата от държавата- на всички от горе до долу очите се замазват по този лъжлив начин
родител на 7 класник (нерегистриран)
Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.Много са претоварени, не е нормално всеки ден да имат по 6-7 часа, после да се готвят за другия ден. Никой възрастен няма толкова дълго работно време, а те са малки, нямат време да си починат, камо ли да играят и спортуват.ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО. и какво се получава, едни деца се блъскат и са свръхнатоварени, а повечето виждат, че не могат да насмогват и я карат как да е през просото, после и някои от тях ще си вземат дипломи за висше образование-вузове дал господ.Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на наукообразен стил и език, крайно неподходящ за възрастта на учениците. Най-после някой да обърне внимание на качеството. А количеството на часовете да се прецизира и намали средно до 5 часа на ден. Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 7 клас искам да попитам как ви се струва седмична програма с 6-7-6-6-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби?
НАЙ
Откриха новата автогара във Варна (снимки)
Масирана атака: Москва удари Одеса и причини щети на енергийна инфраструктура в 5 области
Манол Пейков купи обещаната част от къщата на Димитър Талев в Прилеп
Започна разчистването на терена за Националната детска болница (снимки)
Етиен Леви за картончето в ДС: Опитаха да ме вербуват. Отказах!
Масирана атака: Москва удари Одеса и причини щети на енергийна инфраструктура в 5 области
Етиен Леви за картончето в ДС: Опитаха да ме вербуват. Отказах!
Запрянов: Няма да има ограничения в използването на помощта ни за Киев, само отбранителна е
"Лъч надежда за край на войната": Европа и ООН прегърнаха новия израелски план за Газа
Манол Пейков купи обещаната част от къщата на Димитър Талев в Прилеп
Откриха новата автогара във Варна (снимки)
Масирана атака: Москва удари Одеса и причини щети на енергийна инфраструктура в 5 области
Манол Пейков купи обещаната част от къщата на Димитър Талев в Прилеп
Започна разчистването на терена за Националната детска болница (снимки)
Етиен Леви за картончето в ДС: Опитаха да ме вербуват. Отказах!
Масирана атака: Москва удари Одеса и причини щети на енергийна инфраструктура в 5 области
Етиен Леви за картончето в ДС: Опитаха да ме вербуват. Отказах!
Запрянов: Няма да има ограничения в използването на помощта ни за Киев, само отбранителна е
"Лъч надежда за край на войната": Европа и ООН прегърнаха новия израелски план за Газа
Манол Пейков купи обещаната част от къщата на Димитър Талев в Прилеп