Коментари - Учениците ще учат по-малко | Днес.dir.bg

Учениците ще учат по-малко

От програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.

Обратно в новината

Коментари - Учениците ще учат по-малко | Днес.dir.bg

Коментари

те сега много учат бе!

ИМА ЕДНА ПРИКАЗКА ,Е..НА ,ЧЕ ОТЪРВАНА. ТОВА ВАЖИ И ЗА БГ УЧИЛИЩЕТО. ТО ТОВА НЕ СА УЧЕНИЦИ А ДИВАЦИ. ПО-МАЛКО ДА УЧАТ ,ТА ТЕ КАКВО УЧАТ ???? ЕДНА БГ Е ГОЛЯМА КОЛКОТО МОСКВА ,А ИМАШЕ ПО 10 ВИДА УЧЕБНИЦИ ПО БИОЛОГИЯ И РАЗНИ . КАК МОЖЕ В ПЕЕНКАТА ДА ИМА ЧАЛГА. .................

Идва следващото поколение "НЕЗНАМ" и "ТЕХНОЛОГИЙ".

ОСТАВКА! Спрете експериментите, децата ни не са опитни зайчета, господин Министър.

Този ще довърши образованието. Много неща му се виждали излишни за учене. Достойно продължава политиката за съдване на неграмотни поколения - прост народ лесно се управлява - това е идеята на силните държави спрямо бедните слабоумни държавици като нашата.

То сега колко много се учи....А щом за вбъдеще ще се учи по-малко, значи почти всички ще си остават неграмотни

Ако може хич, а ние ще ги вземем после в НБУ.

Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 9 клас (езикова гимназия) искам да попитам как ви се струва седмична програма с 7-7-9-7-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби? На кого са нужни напр. 3 часа седмично математика в една езикова гимназия?! Пък и в която и да било друга гимназия освен математическа? Колко по-важно е да могат да пишат грамотно децата ни и да говорят правилно. Не става въпрос за литература (тя изисква талант, както и математиката), а за владеенето на българския език с неговия правоговор и правопис. Уви, не го владеят и голяма част от студентите (по мои лични наблюдения като преподавател във ВУЗ), правописът им е трагичен и това е полето, в което трябва да се работи много усърдно в средното образование.

Каквото и да направи този министър, все ще е налудничаво. Вместо да ни подлагате на изпити, изпитайте него. Да видим тогава кой кого.

Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на академичен език, крайно неподходящ за възрастта на учениците, даже и на по-големите. Най-после някой да обърне внимание на качеството, а не на количеството.

Дисциплината е проблем, който е отделен от учебното съдържание. Ти въобще отварял ли си ученически учебник, да видиш с какъв бълвоч е пълен?

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.

Не е важно колко ще учат, а колко ще научат. В това отношение е прав министъра, нека да има по-малко материал, но по-добре научен. Деца (хора), които искат повече знания има откъде да ги получат.

Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

Целта е постигната! Браво! Прост народ много по лесно се манипулира! Дано на повечето млади им дойде навреме умът та да хванат пътя на някъде другаде по света - няма значение къде! Амин

добре е да има реформа и за вузовете и за учениците много добре само по един учебник ,няма повтаряне на учебната година, ,затвърждаване на материала браво до тука сега ако може ,като майка да предложа следното другия много голям проблем в училищата е дисциплината и отношенията между самите деца и между децата и учителите , моето предложение е да се въведат униформи в училищата поне за учениците задължителни и да има вечерен час за децата , да се въведат задължителни спортни или трудови навици например всяко училице всеки клас за садат дървета ,да чистят поляни и тн,вместо да ги водят на лим или на дискотека събират пари купуват дървета излизат извън населеното място и ги садат след това ако искат игри на открито да събират боклука просто по между си да видят , че е по -добре да си полезен отколкото "отворен"

chetesh li izobshto ili naizust govorish ?

П.П. Целодневната подготовка на първокласниците улеснява само мама и татко, които нямат на разположение родители - пенсионери за гледане на децата им. За самото дете на 6-7 години целодневното висене в училище ще е свързано с убийствена умора. Нека да вземат отношение по проблема специалистите по хигиена на детско-юношеската възраст, психолози, педагози и т.н.

Ако си направиш труда да станеш сутринта и да направиш закуска на детето си, то тоагава няма да яде некачествената храна надве-натри, както се изразяваш... но не знам дали ще имаш достатъчно свеж и отпочинал вид, за да се задяваш с колегите си на работа...

ДА - идеята за 1, ОДОБРЕН ОТ МОН, учебник по предмет е добра - НО ДА СЕ ПИШЕ ОТ ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ И ОТ ПСИХОЛОГИЯТА НА ДЕЦАТА И ПОНЕ В БЛИЗКИТЕ 5-6 ГОДИНИ СА БИЛИ УЧИТЕЛИ . ДОБРЕ Е И ДА ИМА НА ПАЗАРА И ДРУГИ ,РАЗБИРА СЕ , КОИТО ДА СЕ ПОЛЗВАТ КАТО ПОМАГАЛА ПО УСМОТРЕНИЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ . И СМЯТАМ , ЧЕ ЕДИН МИНИМУМ ПО ВСИЧКИ ОБЩОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕДМЕТИ - МАТЕМАТИКА И БЪЛГАРСКИ , ТРЯБВА ДА СА ЗАДЪЛЖИТЕРНИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ - ДОРИ 1 МЕСЕЦ БЕЗ УРОЦИ ПО ЕДИН ПРЕДМЕТ И ВСИЧКО СЕ ЗАБРАВЯ 100 % - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ В КОЙ КЛАС Е . НЕ МИ Е ЯСНО ТОВА С - "МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА " ЗА ОБУЧЕНИЕТО - ТОВА МИ ЗВУЧИ КАТО КУПУВАНЕ НА "ТАПИЯ" ...

Значи детската градина ще е задължителна , а къде ще ги съберат тия деца, като и досега викаха с пълно гърло , че няма места

правилно е да се намали уч. материал. има прекалено много излишни неща. трябва внимателно да се отсее важното от маловажното.

Проблемът не е в програмите и учебениците, а в тъпунгерчетата, които отглежда средностатистическият българин. Вземете един учебник от Соц-време и вижте колко е опростена програмата оттогава. Неграмотността обаче се е увеличила многократно. Боят му е майката, драги съселяни.

Планът за България е :Да станем бедни, но преди това прости.Успявате и в двете господа управляващи.

ОСТАВКА!!!!!!!!!!!!!

Абсолютно съм съгласна, че с всяка изминала година излизат все по-необразовани от средното образование, та даже и от висшето. Да не кажа неграмотни. Някой анализира ли степента на образованост на нашите младежи след завършено средно/висше образование? Иначе и аз съм склонна да си мисля, че целта е необразована нация, лесно манипулираща се. Много жалко.

предлагам по математика за действията - събиране, изваждане, умножение и деление, като съкращават материала с 25%, да махнат изваждането, така бъдещите октоподи ще са неспособни да източват каквито и да са държавни пари и фондове !

Мери, съжалявам, че преподавател във ВУЗ прави толкова крайно изказване. Математиката е трудна наука и изисква достатъчно време за изучаване. Друга тема е как учителите оползотворяват това време. Мога да разбера, че на много хора математиката не е любим предмет в училище, но това не значи, че трябва да се ограничим до изучаването на аритметика в начален курс. Аз съм изучавала по 6 часа седмично математика (3ч. геометрия и 3ч. алгебра) и смятам, че въпреки това, не са били достатъчни. Не трябва езиковото обучение да бъде за сметка на математика, както и специалните предмети в техникумите - за сметка на българския език. Не бива средното образование да създава ограничени хора. Нека след това всеки си развива талантите.

вярно е за плявата и академичния език в учебниците. но че и нищо ни изискват и сега - и това е вярно. така че и сега е същото. нито история се знае, нито география, да не говорим за български език. останалото... прост народ - това е целта.

Бе то няма лошо да намалят нещата за учене, не е в това проблема какъв материал има да се учи, а в това как да накараш учениците да го научат.... А наистина има много ненужни неща в някои предмети, да не говорим, че има и такива които се учат няколко пъти в различни класове. Това дали са грамотни децата и дали пишат правилно няма абсолютно нищо общо с това дали се учи ядрена физика в училище или не

СЪГЛАСЕН СЪМ С НА 100 % karpov ( нерегистриран ) 21.04.2010 12:00 Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

относно математиката: едно време се учеше алгебра и геометрия като отделни дисциплини - съвсем нормално е да са 3 часа седмично. също така помня, че часовете по български и литература бяха равностойни на тези по "математика", предполагам, че и сега е така, но не виждам да излизат ограмотени ученици. Може би защото те въобще не влизат в час :-)

Само да попитам - има ли смисъл въобще държавата да харчи пари при положение, че на младежта въобще не и се учи? Много по-разумно би било средствата да се концентрират върху образованието на 10-15 хиляди ученици, които се явяват изключение от правилото и знаят за какво учат и какво искат да постигнат. Лесно ще се намерят супер качествени преподаватели, педагози и т.н. Да не говорим, че материалната база може да се подобри съществено. А останалите - отпадналите? еми - има частни училища, пък и .. те сами са показали, че училището въобще не им е приоритет - тоест може и без него да минат. като искат да живеят по закона на джунглата - прав им път.

Съгласна съм напълно с мнението. Аз съм родител на ученик в трети клас. Учим "човек и общество" от учебника на Просвета. Има уроци, в които и аз съм затруднена да разбера кое всъщност е важно да знае детето ми-няма смисъл, има баластра. В други уроци, например, има напълно неверни и вече отхвърлени хипотези, които още ги набиват в главите на децата. По "човек и природа" картинката е същата. Много приказки, а нищо съществено. Децата в трети клас са още много малки за да успяват да извадят най-важното от един текст, особено пък когато е написан на неразбираем и за родителите му език. Бащата на детето е научен редактор от 10 години, а аз се занимавам с точна наука от 8 г. За мен най-добрия вариант е уроци с няколко ВАЖНИ изречения, много примери, много опити и възможности за заучаване на материала чрез игри и занимателни похвати.

Така е, когато за избиране на автори е важно кой с кого се такова, а не кой въобще умее да пише за деца. Педалите и тук си имат гилдия. Пардон, гей-овете.

Знаете ли, че 12-ти клас не идват по цели седмици на училище и дори на идея си нямат какво се говори там? Когато им кажеш, че ВУЗ-овете не очакват неграмотни хора, те се изсмиват в очите ти: на средата на учебната годината вече са приети и са наясно, че "ВУЗ-овете не очакват нас, а парите ни".

А защо е така, питал ли си се? Защото всичко е секс връзки и шуробаджанащина. Всички лекета се преориентираха за 30те години и от 'верни на партията' станаха 'верни на демокрацията'. И е по-важно да има глупости и баластра, за да може бавно и спокойно да станем като братята американци - тъпи и дебели ГМ хора. При руснаците поне нямаше такова тотално затъпяване....

Проблемът не е в това да учат по-малко, а че учебниците са изключително некадърно и неграмотно написани, с хаотична информация, с много беден език, с повторения, които дори децата в трети клас забелязват като неправилни. Докато автори като досегашните създават учебниците, децата ще учат без желание и ще научават все по-малко. А издателствата, които са хапнали топлата баница с учебниците, трябва да бъдат проверени много внимателно на какъв принцип подбират авторите си. Защото там нехайството е престъпно!

"за преподаване на нови уроци отиват 80% от учебното време" от раздутите уроци и неизползваем и непотребен материал, който не може да се преразкаже. Това кара и учителите просто да си предадат урока и който разбрал - разбрал. Работният им ден е минал, а като учител дали е научил децата, за това няма време и интерес.

прос човек се манипулира наи лесно, а тьп още по-лесно, а беден наи-вече. значи да се замислим всички и да хваним тоягите.

Не мога да резбера това нещо предучилищна, нали има училище за учи децата, а сега от 5 годишни. Това възрастните сме изкукали. А после защо не им се учи.

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!!

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!! Иначе съм съгласна, че се отделя много малко време за упражнения и не може да се затвърди материала.

Един дядо води едно говедо през центъра на София.Един го попитал дядо къде водиш това говедо.А дядото отговорил-това не е говедо това е рушвет говедото е на изпит.Добре е да се учи много ама да е пожелани за да може да няма говеда в училището и да останат само желаещите да учат.А ГОВЕДА много има в училищата има има.

В учебника по "Човек и общество" не става дума за човека и обществото. Дъщеря ми също е в трети клас - не са учили дори защо една епоха се е наричала каменна, а друга - жерлязна. Мисля, че от тези знания тръгва предметът "човек и общество" защото тогава са се формирали обществата, а не чак когато "столицата станала културен център на славянския свят" - това изречение се появява без в учебника изобщо да е ставало дума за славяните и изобщо за племената на Балканския полуостров, за миграциите на племената. Хукнал някой си Аспарух, дошъл точно тук (що бре?) и разбил войската на Византия, дето била част от някогашната Римска империя. Алоооо! А как се създават империите? А Византия защо е наследила Римската империя? А че по онова време думата Византия изобщо не е съществувала, а византийците наричали себе си "ромеи", щото се смятали именно за наследници на Рим? Да не продължавам нататък по страниците... Аз не съм историк и за жалост не мога да хвана всички простотии в този учебник, но за жалост и тези, които откривам са ми много! да не споменавам и клишетата, които са чак жалки: градчетата, дето се "гушели в пазвите", къщите край Янтра, дето били "накацали". От това слабоумие започват проблемите. Мисля, че издателите му трябва да бъдат глобени, а авторите повече да не докоснат учебник! Освен ако не е държавна политика децата да бъдат неграмотни, защото неграмотен народ се управлява по-лесно...

Ами те младежите са прави - ВУЗ-овете наистина това очакват. То обучението там е по-зле от в училище. Всъщност колко в по-голям клас минаваш, толкова по-малко неща, които са ти полезни научаваш. Освен това, аз помня какво съм "учил" в 11-ти клас, както и колко малко беше то. Представям си сега в 12-ти. Честно казано, деня, в който завърших средно беше най-щастливия в живота ми. Вече не се налагаше да уча безполезни глупости, които и до ден днешен не са ми потрябвали.

Приветствам идеята за 1 учебник, защото само, който е видял купищата отпечатани учебници, но неизползвани, само той ще разбере. По-добре ще бъде и при подаване на заявките за учебниците, защото сега е ад! Силно се надявам и че учениците ще знаят повече. Всички говорят и пишат за учебниците, учителите, за това колко не четат учениците.. .Питам ви обаче, господин министър, какво правите по отношение на училищните библиотеки, чиято мисия е подпомагане на учебния процес, както за учениците, така и за учителите! Ако продължавате да пренебрегвате и не забелязвате проблема за училищните библиотеки, толкова по-зле за вас, за учителите и за учениците. Това е уникална възможност за привличане на учениците към знанието и четенето. Говорим за съвременна училищна библиотека, а не за склад за стари книги. А кадри има и то достатъчно квалифицирани и най-вече знаещи и можещи! Та, г-н министър вие сте наред по въпроса за училищните библиотеки!!!!

разбира се, че ще Ви се изсмиват в очите, защото са наясно със "схемата", в която и Вие сте пряк участник: не идват на училище, но Вие се наричате "учител на 12-и клас" и след уж взетите часове, сигурно си нанасяте материала в книгата като взет, та и Вие да продължите да си взимате заплатата от държавата- на всички от горе до долу очите се замазват по този лъжлив начин

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.Много са претоварени, не е нормално всеки ден да имат по 6-7 часа, после да се готвят за другия ден. Никой възрастен няма толкова дълго работно време, а те са малки, нямат време да си починат, камо ли да играят и спортуват.ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО. и какво се получава, едни деца се блъскат и са свръхнатоварени, а повечето виждат, че не могат да насмогват и я карат как да е през просото, после и някои от тях ще си вземат дипломи за висше образование-вузове дал господ.Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на наукообразен стил и език, крайно неподходящ за възрастта на учениците. Най-после някой да обърне внимание на качеството. А количеството на часовете да се прецизира и намали средно до 5 часа на ден. Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 7 клас искам да попитам как ви се струва седмична програма с 6-7-6-6-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби?

Коментари - Учениците ще учат по-малко | Днес.dir.bg

Учениците ще учат по-малко

От програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.

Обратно в новината

Коментари - Учениците ще учат по-малко | Днес.dir.bg

Коментари

те сега много учат бе!

ИМА ЕДНА ПРИКАЗКА ,Е..НА ,ЧЕ ОТЪРВАНА. ТОВА ВАЖИ И ЗА БГ УЧИЛИЩЕТО. ТО ТОВА НЕ СА УЧЕНИЦИ А ДИВАЦИ. ПО-МАЛКО ДА УЧАТ ,ТА ТЕ КАКВО УЧАТ ???? ЕДНА БГ Е ГОЛЯМА КОЛКОТО МОСКВА ,А ИМАШЕ ПО 10 ВИДА УЧЕБНИЦИ ПО БИОЛОГИЯ И РАЗНИ . КАК МОЖЕ В ПЕЕНКАТА ДА ИМА ЧАЛГА. .................

Идва следващото поколение "НЕЗНАМ" и "ТЕХНОЛОГИЙ".

ОСТАВКА! Спрете експериментите, децата ни не са опитни зайчета, господин Министър.

Този ще довърши образованието. Много неща му се виждали излишни за учене. Достойно продължава политиката за съдване на неграмотни поколения - прост народ лесно се управлява - това е идеята на силните държави спрямо бедните слабоумни държавици като нашата.

То сега колко много се учи....А щом за вбъдеще ще се учи по-малко, значи почти всички ще си остават неграмотни

Ако може хич, а ние ще ги вземем после в НБУ.

Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 9 клас (езикова гимназия) искам да попитам как ви се струва седмична програма с 7-7-9-7-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби? На кого са нужни напр. 3 часа седмично математика в една езикова гимназия?! Пък и в която и да било друга гимназия освен математическа? Колко по-важно е да могат да пишат грамотно децата ни и да говорят правилно. Не става въпрос за литература (тя изисква талант, както и математиката), а за владеенето на българския език с неговия правоговор и правопис. Уви, не го владеят и голяма част от студентите (по мои лични наблюдения като преподавател във ВУЗ), правописът им е трагичен и това е полето, в което трябва да се работи много усърдно в средното образование.

Каквото и да направи този министър, все ще е налудничаво. Вместо да ни подлагате на изпити, изпитайте него. Да видим тогава кой кого.

Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на академичен език, крайно неподходящ за възрастта на учениците, даже и на по-големите. Най-после някой да обърне внимание на качеството, а не на количеството.

Дисциплината е проблем, който е отделен от учебното съдържание. Ти въобще отварял ли си ученически учебник, да видиш с какъв бълвоч е пълен?

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.

Не е важно колко ще учат, а колко ще научат. В това отношение е прав министъра, нека да има по-малко материал, но по-добре научен. Деца (хора), които искат повече знания има откъде да ги получат.

Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

Целта е постигната! Браво! Прост народ много по лесно се манипулира! Дано на повечето млади им дойде навреме умът та да хванат пътя на някъде другаде по света - няма значение къде! Амин

добре е да има реформа и за вузовете и за учениците много добре само по един учебник ,няма повтаряне на учебната година, ,затвърждаване на материала браво до тука сега ако може ,като майка да предложа следното другия много голям проблем в училищата е дисциплината и отношенията между самите деца и между децата и учителите , моето предложение е да се въведат униформи в училищата поне за учениците задължителни и да има вечерен час за децата , да се въведат задължителни спортни или трудови навици например всяко училице всеки клас за садат дървета ,да чистят поляни и тн,вместо да ги водят на лим или на дискотека събират пари купуват дървета излизат извън населеното място и ги садат след това ако искат игри на открито да събират боклука просто по между си да видят , че е по -добре да си полезен отколкото "отворен"

chetesh li izobshto ili naizust govorish ?

П.П. Целодневната подготовка на първокласниците улеснява само мама и татко, които нямат на разположение родители - пенсионери за гледане на децата им. За самото дете на 6-7 години целодневното висене в училище ще е свързано с убийствена умора. Нека да вземат отношение по проблема специалистите по хигиена на детско-юношеската възраст, психолози, педагози и т.н.

Ако си направиш труда да станеш сутринта и да направиш закуска на детето си, то тоагава няма да яде некачествената храна надве-натри, както се изразяваш... но не знам дали ще имаш достатъчно свеж и отпочинал вид, за да се задяваш с колегите си на работа...

ДА - идеята за 1, ОДОБРЕН ОТ МОН, учебник по предмет е добра - НО ДА СЕ ПИШЕ ОТ ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ И ОТ ПСИХОЛОГИЯТА НА ДЕЦАТА И ПОНЕ В БЛИЗКИТЕ 5-6 ГОДИНИ СА БИЛИ УЧИТЕЛИ . ДОБРЕ Е И ДА ИМА НА ПАЗАРА И ДРУГИ ,РАЗБИРА СЕ , КОИТО ДА СЕ ПОЛЗВАТ КАТО ПОМАГАЛА ПО УСМОТРЕНИЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ . И СМЯТАМ , ЧЕ ЕДИН МИНИМУМ ПО ВСИЧКИ ОБЩОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕДМЕТИ - МАТЕМАТИКА И БЪЛГАРСКИ , ТРЯБВА ДА СА ЗАДЪЛЖИТЕРНИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ - ДОРИ 1 МЕСЕЦ БЕЗ УРОЦИ ПО ЕДИН ПРЕДМЕТ И ВСИЧКО СЕ ЗАБРАВЯ 100 % - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ В КОЙ КЛАС Е . НЕ МИ Е ЯСНО ТОВА С - "МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА " ЗА ОБУЧЕНИЕТО - ТОВА МИ ЗВУЧИ КАТО КУПУВАНЕ НА "ТАПИЯ" ...

Значи детската градина ще е задължителна , а къде ще ги съберат тия деца, като и досега викаха с пълно гърло , че няма места

правилно е да се намали уч. материал. има прекалено много излишни неща. трябва внимателно да се отсее важното от маловажното.

Проблемът не е в програмите и учебениците, а в тъпунгерчетата, които отглежда средностатистическият българин. Вземете един учебник от Соц-време и вижте колко е опростена програмата оттогава. Неграмотността обаче се е увеличила многократно. Боят му е майката, драги съселяни.

Планът за България е :Да станем бедни, но преди това прости.Успявате и в двете господа управляващи.

ОСТАВКА!!!!!!!!!!!!!

Абсолютно съм съгласна, че с всяка изминала година излизат все по-необразовани от средното образование, та даже и от висшето. Да не кажа неграмотни. Някой анализира ли степента на образованост на нашите младежи след завършено средно/висше образование? Иначе и аз съм склонна да си мисля, че целта е необразована нация, лесно манипулираща се. Много жалко.

предлагам по математика за действията - събиране, изваждане, умножение и деление, като съкращават материала с 25%, да махнат изваждането, така бъдещите октоподи ще са неспособни да източват каквито и да са държавни пари и фондове !

Мери, съжалявам, че преподавател във ВУЗ прави толкова крайно изказване. Математиката е трудна наука и изисква достатъчно време за изучаване. Друга тема е как учителите оползотворяват това време. Мога да разбера, че на много хора математиката не е любим предмет в училище, но това не значи, че трябва да се ограничим до изучаването на аритметика в начален курс. Аз съм изучавала по 6 часа седмично математика (3ч. геометрия и 3ч. алгебра) и смятам, че въпреки това, не са били достатъчни. Не трябва езиковото обучение да бъде за сметка на математика, както и специалните предмети в техникумите - за сметка на българския език. Не бива средното образование да създава ограничени хора. Нека след това всеки си развива талантите.

вярно е за плявата и академичния език в учебниците. но че и нищо ни изискват и сега - и това е вярно. така че и сега е същото. нито история се знае, нито география, да не говорим за български език. останалото... прост народ - това е целта.

Бе то няма лошо да намалят нещата за учене, не е в това проблема какъв материал има да се учи, а в това как да накараш учениците да го научат.... А наистина има много ненужни неща в някои предмети, да не говорим, че има и такива които се учат няколко пъти в различни класове. Това дали са грамотни децата и дали пишат правилно няма абсолютно нищо общо с това дали се учи ядрена физика в училище или не

СЪГЛАСЕН СЪМ С НА 100 % karpov ( нерегистриран ) 21.04.2010 12:00 Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

относно математиката: едно време се учеше алгебра и геометрия като отделни дисциплини - съвсем нормално е да са 3 часа седмично. също така помня, че часовете по български и литература бяха равностойни на тези по "математика", предполагам, че и сега е така, но не виждам да излизат ограмотени ученици. Може би защото те въобще не влизат в час :-)

Само да попитам - има ли смисъл въобще държавата да харчи пари при положение, че на младежта въобще не и се учи? Много по-разумно би било средствата да се концентрират върху образованието на 10-15 хиляди ученици, които се явяват изключение от правилото и знаят за какво учат и какво искат да постигнат. Лесно ще се намерят супер качествени преподаватели, педагози и т.н. Да не говорим, че материалната база може да се подобри съществено. А останалите - отпадналите? еми - има частни училища, пък и .. те сами са показали, че училището въобще не им е приоритет - тоест може и без него да минат. като искат да живеят по закона на джунглата - прав им път.

Съгласна съм напълно с мнението. Аз съм родител на ученик в трети клас. Учим "човек и общество" от учебника на Просвета. Има уроци, в които и аз съм затруднена да разбера кое всъщност е важно да знае детето ми-няма смисъл, има баластра. В други уроци, например, има напълно неверни и вече отхвърлени хипотези, които още ги набиват в главите на децата. По "човек и природа" картинката е същата. Много приказки, а нищо съществено. Децата в трети клас са още много малки за да успяват да извадят най-важното от един текст, особено пък когато е написан на неразбираем и за родителите му език. Бащата на детето е научен редактор от 10 години, а аз се занимавам с точна наука от 8 г. За мен най-добрия вариант е уроци с няколко ВАЖНИ изречения, много примери, много опити и възможности за заучаване на материала чрез игри и занимателни похвати.

Така е, когато за избиране на автори е важно кой с кого се такова, а не кой въобще умее да пише за деца. Педалите и тук си имат гилдия. Пардон, гей-овете.

Знаете ли, че 12-ти клас не идват по цели седмици на училище и дори на идея си нямат какво се говори там? Когато им кажеш, че ВУЗ-овете не очакват неграмотни хора, те се изсмиват в очите ти: на средата на учебната годината вече са приети и са наясно, че "ВУЗ-овете не очакват нас, а парите ни".

А защо е така, питал ли си се? Защото всичко е секс връзки и шуробаджанащина. Всички лекета се преориентираха за 30те години и от 'верни на партията' станаха 'верни на демокрацията'. И е по-важно да има глупости и баластра, за да може бавно и спокойно да станем като братята американци - тъпи и дебели ГМ хора. При руснаците поне нямаше такова тотално затъпяване....

Проблемът не е в това да учат по-малко, а че учебниците са изключително некадърно и неграмотно написани, с хаотична информация, с много беден език, с повторения, които дори децата в трети клас забелязват като неправилни. Докато автори като досегашните създават учебниците, децата ще учат без желание и ще научават все по-малко. А издателствата, които са хапнали топлата баница с учебниците, трябва да бъдат проверени много внимателно на какъв принцип подбират авторите си. Защото там нехайството е престъпно!

"за преподаване на нови уроци отиват 80% от учебното време" от раздутите уроци и неизползваем и непотребен материал, който не може да се преразкаже. Това кара и учителите просто да си предадат урока и който разбрал - разбрал. Работният им ден е минал, а като учител дали е научил децата, за това няма време и интерес.

прос човек се манипулира наи лесно, а тьп още по-лесно, а беден наи-вече. значи да се замислим всички и да хваним тоягите.

Не мога да резбера това нещо предучилищна, нали има училище за учи децата, а сега от 5 годишни. Това възрастните сме изкукали. А после защо не им се учи.

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!!

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!! Иначе съм съгласна, че се отделя много малко време за упражнения и не може да се затвърди материала.

Един дядо води едно говедо през центъра на София.Един го попитал дядо къде водиш това говедо.А дядото отговорил-това не е говедо това е рушвет говедото е на изпит.Добре е да се учи много ама да е пожелани за да може да няма говеда в училището и да останат само желаещите да учат.А ГОВЕДА много има в училищата има има.

В учебника по "Човек и общество" не става дума за човека и обществото. Дъщеря ми също е в трети клас - не са учили дори защо една епоха се е наричала каменна, а друга - жерлязна. Мисля, че от тези знания тръгва предметът "човек и общество" защото тогава са се формирали обществата, а не чак когато "столицата станала културен център на славянския свят" - това изречение се появява без в учебника изобщо да е ставало дума за славяните и изобщо за племената на Балканския полуостров, за миграциите на племената. Хукнал някой си Аспарух, дошъл точно тук (що бре?) и разбил войската на Византия, дето била част от някогашната Римска империя. Алоооо! А как се създават империите? А Византия защо е наследила Римската империя? А че по онова време думата Византия изобщо не е съществувала, а византийците наричали себе си "ромеи", щото се смятали именно за наследници на Рим? Да не продължавам нататък по страниците... Аз не съм историк и за жалост не мога да хвана всички простотии в този учебник, но за жалост и тези, които откривам са ми много! да не споменавам и клишетата, които са чак жалки: градчетата, дето се "гушели в пазвите", къщите край Янтра, дето били "накацали". От това слабоумие започват проблемите. Мисля, че издателите му трябва да бъдат глобени, а авторите повече да не докоснат учебник! Освен ако не е държавна политика децата да бъдат неграмотни, защото неграмотен народ се управлява по-лесно...

Ами те младежите са прави - ВУЗ-овете наистина това очакват. То обучението там е по-зле от в училище. Всъщност колко в по-голям клас минаваш, толкова по-малко неща, които са ти полезни научаваш. Освен това, аз помня какво съм "учил" в 11-ти клас, както и колко малко беше то. Представям си сега в 12-ти. Честно казано, деня, в който завърших средно беше най-щастливия в живота ми. Вече не се налагаше да уча безполезни глупости, които и до ден днешен не са ми потрябвали.

Приветствам идеята за 1 учебник, защото само, който е видял купищата отпечатани учебници, но неизползвани, само той ще разбере. По-добре ще бъде и при подаване на заявките за учебниците, защото сега е ад! Силно се надявам и че учениците ще знаят повече. Всички говорят и пишат за учебниците, учителите, за това колко не четат учениците.. .Питам ви обаче, господин министър, какво правите по отношение на училищните библиотеки, чиято мисия е подпомагане на учебния процес, както за учениците, така и за учителите! Ако продължавате да пренебрегвате и не забелязвате проблема за училищните библиотеки, толкова по-зле за вас, за учителите и за учениците. Това е уникална възможност за привличане на учениците към знанието и четенето. Говорим за съвременна училищна библиотека, а не за склад за стари книги. А кадри има и то достатъчно квалифицирани и най-вече знаещи и можещи! Та, г-н министър вие сте наред по въпроса за училищните библиотеки!!!!

разбира се, че ще Ви се изсмиват в очите, защото са наясно със "схемата", в която и Вие сте пряк участник: не идват на училище, но Вие се наричате "учител на 12-и клас" и след уж взетите часове, сигурно си нанасяте материала в книгата като взет, та и Вие да продължите да си взимате заплатата от държавата- на всички от горе до долу очите се замазват по този лъжлив начин

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.Много са претоварени, не е нормално всеки ден да имат по 6-7 часа, после да се готвят за другия ден. Никой възрастен няма толкова дълго работно време, а те са малки, нямат време да си починат, камо ли да играят и спортуват.ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО. и какво се получава, едни деца се блъскат и са свръхнатоварени, а повечето виждат, че не могат да насмогват и я карат как да е през просото, после и някои от тях ще си вземат дипломи за висше образование-вузове дал господ.Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на наукообразен стил и език, крайно неподходящ за възрастта на учениците. Най-после някой да обърне внимание на качеството. А количеството на часовете да се прецизира и намали средно до 5 часа на ден. Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 7 клас искам да попитам как ви се струва седмична програма с 6-7-6-6-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби?