Учениците ще учат по-малко

От програмите и учебниците за всички класове ще отпаднат около 25% от материала, а учителите и децата ще имат повече време за затвърждаване на наученото.

Обратно в новината

Коментари - Учениците ще учат по-малко | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Чудесна идея - повече часове за упражнения и затвърждаване на знанията! А с кого драги родителю учителите ще упражняват, когато ти изобщо не се интересуваш от това дали детето ти е в училище или в кварталното кафене. Колко пъти драги родителю отиде на родителска среща, колко редовно разписваш бележника на детето си? Но когато трябва да се критикува образователната система - си на първа линия. Колко от децата днес отделят по 12 часа за учене? Нека не ги подценяваме - те са млади и енергични, и няма нищо лошо в това да се информират и развиват, защото пак ти - драги родителю тръбиш, че все повече деца са неграмотни. А ти по колко часа работиш? Изначи ли това, че не трябва да си изпълняваш и домашните задължения, защото си се скапал?

се нахвърляте така яростно върху математиката - тя развива способностите на учениците да мислят логично, последователно и да правят заключения и прогнози. Ако трябва да се махат часове - по-подходящо е това да са часовете по Домашен бит и техника /и в другите му подобни наименования/. Там от 5 до 7 клас се учи предимно теория: от това как се шие, как се работи на струг и шлайф машина до това как се прави електрическа инсталация в сграда! За по голяма яснота се дават съответни картинки - на шевна машина, ръчно бродирано каре, отвертка, чук, струг, дървообработващи машини, техническа схема на електрическа инсталация в апартамент и др. Има и практически задания от рода на: ушийте каре в къщи и направете изложба в училище с такива карета, изгответе теоретично меню за балансирано хранене /с отчитане на количеството мазнини, белтъчини, ваглехидрати и разбира се на калориите/, направете електрическа верига... Е това последното го очакваме с нетърпение 2 години - в 6 и в 7 клас /надеждата ни е в останалия месец и половина до края на учебната година/ и за целта ни накараха да закупим за около 10 лв. комплект с материали за тази електрическа верига. Та ето го напълно безполезният предмет, на чието място може да се сложи още един час по български език, в който специално да се учи само грамотно писане.

МНОГО ВРЕМЕ ЩЕ МИНЕ, ДОКАТО СЕ ОПРАВЯТ ЩУРОТИЙТЕ НА МЕТОДИЕВ. ВМЕСТО ДА СЕ СКРИЕ, КАКТО НАПРАВИ Ж.ВИДЕНОВ, И СЕГА ТОЗИ НАХАЛНИК ИМА ОЧИ ДА ДАВА СЪВЕТИ ОТ ИМЕТО НА КОСТОВ.

Като се замисля това, че сега уч. материал е голям като обем не значи, че младото поколение е грамотно!!! ТЕ И СЕГА СА СИ ДОСТАТЪЧНО НЕГРАМОТНИ!!!! Пък и защо да учат като кумирите на голяма част от тях са чалгарки, главоци и т.н., а те са прекрасен пример за това как не бива да изглежда човек!!!!! Защо да учат като с ПАРИТЕ могат да си купят всичко важно според тях......... Лошото е само, че има детенце на 5 год. и след 2 год. и тя ще попадне в тази лудница нар. "ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА"

НА БЪЛГАРИЯ И ТРЯБВАТ ПОВЕЧЕ ГЛУПАЦИ.

Не намирам смисъл в свободния пазар на учебни.и . Ако това е за някоио либерализация, за други е мъчение. Пример давам със собственото си обучение в университета. Едно че преподавателите те рекетират с техните издания , второ материалите са им написани под сякаква критика по отношение на формат, грамотност, схеми, смислово посторяване и прочие. Почти по всеки предмет съм търсила от библиотеките стари издания от преди 89-та година, където всичко е на ниво. Същият проблем и с детето ми като тръгна на училище. Грозни картинки, необмислени материали за възраста. Пак на помощ дойдоха моите запазени буквари. Освен това тази година сме купили 2 математики и 3 биологии понеже все не можем да улучим изискванията на учителката, на кое издателство и профилирани и непрофилирани паралелки ,а освен това учебник по физика и география така и не сме вземали , защото учителите са решили да ползват незнам си какви издателства дето вече не ги издават тези учебни.и Абе въобще шантава работа. Тази либерализация само оправя на издателствата бюджета , а мъките са за нас. Нищо лошо няма към министерството да се пишат учебниците. Тя физиката, математиката и прочие науките са си все едни и същи, само ерудицията на творческия колектив е различна.

Много моля, тези от вас, които нямат деца във възрастова група 7 - 18 г. да не коментират. Това какво сте учили преди N на брой години, не го интересува никой. Не за друго, но вашето мнение не е релевантно. Факт е, че децата са претрупани с уроци и домашни. Това, че им "наблъскаха" толкова много материал, е причината да са масово неграмотни. Все пак и голям човек не може да учи по 12 часа на ден, пък да не говорим за дете. Ама нали на чужд гръб и сто тояги са малко... Уверявам ви, че повечето учебен материал, не прави децата ни по - грамотни или по - умни... напротив. По отношение на учебниците - абсолютна мафия

учебниците са лоши, претрупани са и явно са избирани на принципа да са лъскави, с много картинки. /говоря за учебниците на началния курс/. много излишна информация втях. нима е важно за дете във втори клас да знае, че азалията и мушкатото са тревисти, стайни растения?

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.Много са претоварени, не е нормално всеки ден да имат по 6-7 часа, после да се готвят за другия ден. Никой възрастен няма толкова дълго работно време, а те са малки, нямат време да си починат, камо ли да играят и спортуват.ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО. и какво се получава, едни деца се блъскат и са свръхнатоварени, а повечето виждат, че не могат да насмогват и я карат как да е през просото, после и някои от тях ще си вземат дипломи за висше образование-вузове дал господ.Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на наукообразен стил и език, крайно неподходящ за възрастта на учениците. Най-после някой да обърне внимание на качеството. А количеството на часовете да се прецизира и намали средно до 5 часа на ден. Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 7 клас искам да попитам как ви се струва седмична програма с 6-7-6-6-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби?

Приветствам идеята за 1 учебник, защото само, който е видял купищата отпечатани учебници, но неизползвани, само той ще разбере. По-добре ще бъде и при подаване на заявките за учебниците, защото сега е ад! Силно се надявам и че учениците ще знаят повече. Всички говорят и пишат за учебниците, учителите, за това колко не четат учениците.. .Питам ви обаче, господин министър, какво правите по отношение на училищните библиотеки, чиято мисия е подпомагане на учебния процес, както за учениците, така и за учителите! Ако продължавате да пренебрегвате и не забелязвате проблема за училищните библиотеки, толкова по-зле за вас, за учителите и за учениците. Това е уникална възможност за привличане на учениците към знанието и четенето. Говорим за съвременна училищна библиотека, а не за склад за стари книги. А кадри има и то достатъчно квалифицирани и най-вече знаещи и можещи! Та, г-н министър вие сте наред по въпроса за училищните библиотеки!!!!

Това за библиотеките добре ама като знам колко много книги четат сегашните ученици и 90%та от тях даже не виждат смисъл от четене на книги щото не знаят,че тя за разлика от един филм увеличава мирогледа на един човек и го отдалечават от говедото е за какво да харчим пари за тия библиотеки като освен учителите няма да има кой да ги чете.По добре учителя да взима по голяма заплата за да отиде до платената библиотека щото то за да се създаде такава библиотека трябват пак пари а не да е безплатно и да се изполва това на 20-30% от възможностите му.Ама ние така сме свикнали да ни е всичко безплатно.

Един дядо води едно говедо през центъра на София.Един го попитал дядо къде водиш това говедо.А дядото отговорил-това не е говедо това е рушвет говедото е на изпит.Добре е да се учи много ама да е пожелани за да може да няма говеда в училището и да останат само желаещите да учат.А ГОВЕДА много има в училищата има има.

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!! Иначе съм съгласна, че се отделя много малко време за упражнения и не може да се затвърди материала.

Въобще не ми харесва идеята децата в първи клас да учат целодневно. Предпочитах големият ми син да стои сам вкъщи, но да не ходи на занималня, защото това го "скапваше". Умора, сенки под очите- та това са още малки деца!!!!!!!

Не мога да резбера това нещо предучилищна, нали има училище за учи децата, а сега от 5 годишни. Това възрастните сме изкукали. А после защо не им се учи.

прос човек се манипулира наи лесно, а тьп още по-лесно, а беден наи-вече. значи да се замислим всички и да хваним тоягите.

"за преподаване на нови уроци отиват 80% от учебното време" от раздутите уроци и неизползваем и непотребен материал, който не може да се преразкаже. Това кара и учителите просто да си предадат урока и който разбрал - разбрал. Работният им ден е минал, а като учител дали е научил децата, за това няма време и интерес.

Проблемът не е в това да учат по-малко, а че учебниците са изключително некадърно и неграмотно написани, с хаотична информация, с много беден език, с повторения, които дори децата в трети клас забелязват като неправилни. Докато автори като досегашните създават учебниците, децата ще учат без желание и ще научават все по-малко. А издателствата, които са хапнали топлата баница с учебниците, трябва да бъдат проверени много внимателно на какъв принцип подбират авторите си. Защото там нехайството е престъпно!

Знаете ли, че 12-ти клас не идват по цели седмици на училище и дори на идея си нямат какво се говори там? Когато им кажеш, че ВУЗ-овете не очакват неграмотни хора, те се изсмиват в очите ти: на средата на учебната годината вече са приети и са наясно, че "ВУЗ-овете не очакват нас, а парите ни".

Ами те младежите са прави - ВУЗ-овете наистина това очакват. То обучението там е по-зле от в училище. Всъщност колко в по-голям клас минаваш, толкова по-малко неща, които са ти полезни научаваш. Освен това, аз помня какво съм "учил" в 11-ти клас, както и колко малко беше то. Представям си сега в 12-ти. Честно казано, деня, в който завърших средно беше най-щастливия в живота ми. Вече не се налагаше да уча безполезни глупости, които и до ден днешен не са ми потрябвали.

разбира се, че ще Ви се изсмиват в очите, защото са наясно със "схемата", в която и Вие сте пряк участник: не идват на училище, но Вие се наричате "учител на 12-и клас" и след уж взетите часове, сигурно си нанасяте материала в книгата като взет, та и Вие да продължите да си взимате заплатата от държавата- на всички от горе до долу очите се замазват по този лъжлив начин

Само да попитам - има ли смисъл въобще държавата да харчи пари при положение, че на младежта въобще не и се учи? Много по-разумно би било средствата да се концентрират върху образованието на 10-15 хиляди ученици, които се явяват изключение от правилото и знаят за какво учат и какво искат да постигнат. Лесно ще се намерят супер качествени преподаватели, педагози и т.н. Да не говорим, че материалната база може да се подобри съществено. А останалите - отпадналите? еми - има частни училища, пък и .. те сами са показали, че училището въобще не им е приоритет - тоест може и без него да минат. като искат да живеят по закона на джунглата - прав им път.

СЪГЛАСЕН СЪМ С НА 100 % karpov ( нерегистриран ) 21.04.2010 12:00 Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

Бе то няма лошо да намалят нещата за учене, не е в това проблема какъв материал има да се учи, а в това как да накараш учениците да го научат.... А наистина има много ненужни неща в някои предмети, да не говорим, че има и такива които се учат няколко пъти в различни класове. Това дали са грамотни децата и дали пишат правилно няма абсолютно нищо общо с това дали се учи ядрена физика в училище или не

вярно е за плявата и академичния език в учебниците. но че и нищо ни изискват и сега - и това е вярно. така че и сега е същото. нито история се знае, нито география, да не говорим за български език. останалото... прост народ - това е целта.

предлагам по математика за действията - събиране, изваждане, умножение и деление, като съкращават материала с 25%, да махнат изваждането, така бъдещите октоподи ще са неспособни да източват каквито и да са държавни пари и фондове !

ОСТАВКА!!!!!!!!!!!!!

Планът за България е :Да станем бедни, но преди това прости.Успявате и в двете господа управляващи.

Проблемът не е в програмите и учебениците, а в тъпунгерчетата, които отглежда средностатистическият българин. Вземете един учебник от Соц-време и вижте колко е опростена програмата оттогава. Неграмотността обаче се е увеличила многократно. Боят му е майката, драги съселяни.

правилно е да се намали уч. материал. има прекалено много излишни неща. трябва внимателно да се отсее важното от маловажното.

Значи детската градина ще е задължителна , а къде ще ги съберат тия деца, като и досега викаха с пълно гърло , че няма места

ДА - идеята за 1, ОДОБРЕН ОТ МОН, учебник по предмет е добра - НО ДА СЕ ПИШЕ ОТ ХОРА , КОИТО РАЗБИРАТ И ОТ ПСИХОЛОГИЯТА НА ДЕЦАТА И ПОНЕ В БЛИЗКИТЕ 5-6 ГОДИНИ СА БИЛИ УЧИТЕЛИ . ДОБРЕ Е И ДА ИМА НА ПАЗАРА И ДРУГИ ,РАЗБИРА СЕ , КОИТО ДА СЕ ПОЛЗВАТ КАТО ПОМАГАЛА ПО УСМОТРЕНИЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ . И СМЯТАМ , ЧЕ ЕДИН МИНИМУМ ПО ВСИЧКИ ОБЩОБРАЗОВАТЕЛНИ ПРЕДМЕТИ - МАТЕМАТИКА И БЪЛГАРСКИ , ТРЯБВА ДА СА ЗАДЪЛЖИТЕРНИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ - ДОРИ 1 МЕСЕЦ БЕЗ УРОЦИ ПО ЕДИН ПРЕДМЕТ И ВСИЧКО СЕ ЗАБРАВЯ 100 % - БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ В КОЙ КЛАС Е . НЕ МИ Е ЯСНО ТОВА С - "МОЖЕ ДА СЕ ПЛАЩА " ЗА ОБУЧЕНИЕТО - ТОВА МИ ЗВУЧИ КАТО КУПУВАНЕ НА "ТАПИЯ" ...

П.П. Целодневната подготовка на първокласниците улеснява само мама и татко, които нямат на разположение родители - пенсионери за гледане на децата им. За самото дете на 6-7 години целодневното висене в училище ще е свързано с убийствена умора. Нека да вземат отношение по проблема специалистите по хигиена на детско-юношеската възраст, психолози, педагози и т.н.

добре е да има реформа и за вузовете и за учениците много добре само по един учебник ,няма повтаряне на учебната година, ,затвърждаване на материала браво до тука сега ако може ,като майка да предложа следното другия много голям проблем в училищата е дисциплината и отношенията между самите деца и между децата и учителите , моето предложение е да се въведат униформи в училищата поне за учениците задължителни и да има вечерен час за децата , да се въведат задължителни спортни или трудови навици например всяко училице всеки клас за садат дървета ,да чистят поляни и тн,вместо да ги водят на лим или на дискотека събират пари купуват дървета излизат извън населеното място и ги садат след това ако искат игри на открито да събират боклука просто по между си да видят , че е по -добре да си полезен отколкото "отворен"

Целта е постигната! Браво! Прост народ много по лесно се манипулира! Дано на повечето млади им дойде навреме умът та да хванат пътя на някъде другаде по света - няма значение къде! Амин

Абсолютно съм съгласна, че с всяка изминала година излизат все по-необразовани от средното образование, та даже и от висшето. Да не кажа неграмотни. Някой анализира ли степента на образованост на нашите младежи след завършено средно/висше образование? Иначе и аз съм склонна да си мисля, че целта е необразована нация, лесно манипулираща се. Много жалко.

Не е важно колко ще учат, а колко ще научат. В това отношение е прав министъра, нека да има по-малко материал, но по-добре научен. Деца (хора), които искат повече знания има откъде да ги получат.

Съгласна съм напълно с мнението. Аз съм родител на ученик в трети клас. Учим "човек и общество" от учебника на Просвета. Има уроци, в които и аз съм затруднена да разбера кое всъщност е важно да знае детето ми-няма смисъл, има баластра. В други уроци, например, има напълно неверни и вече отхвърлени хипотези, които още ги набиват в главите на децата. По "човек и природа" картинката е същата. Много приказки, а нищо съществено. Децата в трети клас са още много малки за да успяват да извадят най-важното от един текст, особено пък когато е написан на неразбираем и за родителите му език. Бащата на детето е научен редактор от 10 години, а аз се занимавам с точна наука от 8 г. За мен най-добрия вариант е уроци с няколко ВАЖНИ изречения, много примери, много опити и възможности за заучаване на материала чрез игри и занимателни похвати.

В учебника по "Човек и общество" не става дума за човека и обществото. Дъщеря ми също е в трети клас - не са учили дори защо една епоха се е наричала каменна, а друга - жерлязна. Мисля, че от тези знания тръгва предметът "човек и общество" защото тогава са се формирали обществата, а не чак когато "столицата станала културен център на славянския свят" - това изречение се появява без в учебника изобщо да е ставало дума за славяните и изобщо за племената на Балканския полуостров, за миграциите на племената. Хукнал някой си Аспарух, дошъл точно тук (що бре?) и разбил войската на Византия, дето била част от някогашната Римска империя. Алоооо! А как се създават империите? А Византия защо е наследила Римската империя? А че по онова време думата Византия изобщо не е съществувала, а византийците наричали себе си "ромеи", щото се смятали именно за наследници на Рим? Да не продължавам нататък по страниците... Аз не съм историк и за жалост не мога да хвана всички простотии в този учебник, но за жалост и тези, които откривам са ми много! да не споменавам и клишетата, които са чак жалки: градчетата, дето се "гушели в пазвите", къщите край Янтра, дето били "накацали". От това слабоумие започват проблемите. Мисля, че издателите му трябва да бъдат глобени, а авторите повече да не докоснат учебник! Освен ако не е държавна политика децата да бъдат неграмотни, защото неграмотен народ се управлява по-лесно...

Тази идея - да се преподава по-малко, а да се затвърждава наученото повече време, я приветствам горещо. То до сега какво беше - учителите препускат из материала, децата нямат време да го затвърдят, родителите, да са живи и здрави , като брашнян чувал ги изтупват за пари за частни уроци.

Крайно време беше. Учебниците са пълни с плява, написана на академичен език, крайно неподходящ за възрастта на учениците, даже и на по-големите. Най-после някой да обърне внимание на качеството, а не на количеството.

Така е, когато за избиране на автори е важно кой с кого се такова, а не кой въобще умее да пише за деца. Педалите и тук си имат гилдия. Пардон, гей-овете.

Каквото и да направи този министър, все ще е налудничаво. Вместо да ни подлагате на изпити, изпитайте него. Да видим тогава кой кого.

Добра идея е един учебник по един предмет, подкрепям я на 100% - така ще има еднаква база и за оценяване на наученото. Но... нека новите учебници се пишат от учители, а не от доценти и професори от БАН, които поднасят знанията на ниво ВУЗ ... Струва ми се много разумно и намаляването на учебния материал - това ще се отрази на учебната натовареност, която е смазваща за учениците. Като майка на ученик в 9 клас (езикова гимназия) искам да попитам как ви се струва седмична програма с 7-7-9-7-6 часа съответно? Кога ученикът ще има време да си почине, да обядва спокойно (при положение че е закусвал надве-натри с некачествена храна в училище) и кога - да се подготви за следващия ден? И колко време ще му остане за спорт или някакво хоби? На кого са нужни напр. 3 часа седмично математика в една езикова гимназия?! Пък и в която и да било друга гимназия освен математическа? Колко по-важно е да могат да пишат грамотно децата ни и да говорят правилно. Не става въпрос за литература (тя изисква талант, както и математиката), а за владеенето на българския език с неговия правоговор и правопис. Уви, не го владеят и голяма част от студентите (по мои лични наблюдения като преподавател във ВУЗ), правописът им е трагичен и това е полето, в което трябва да се работи много усърдно в средното образование.

Ако си направиш труда да станеш сутринта и да направиш закуска на детето си, то тоагава няма да яде некачествената храна надве-натри, както се изразяваш... но не знам дали ще имаш достатъчно свеж и отпочинал вид, за да се задяваш с колегите си на работа...

Мери, съжалявам, че преподавател във ВУЗ прави толкова крайно изказване. Математиката е трудна наука и изисква достатъчно време за изучаване. Друга тема е как учителите оползотворяват това време. Мога да разбера, че на много хора математиката не е любим предмет в училище, но това не значи, че трябва да се ограничим до изучаването на аритметика в начален курс. Аз съм изучавала по 6 часа седмично математика (3ч. геометрия и 3ч. алгебра) и смятам, че въпреки това, не са били достатъчни. Не трябва езиковото обучение да бъде за сметка на математика, както и специалните предмети в техникумите - за сметка на българския език. Не бива средното образование да създава ограничени хора. Нека след това всеки си развива талантите.

относно математиката: едно време се учеше алгебра и геометрия като отделни дисциплини - съвсем нормално е да са 3 часа седмично. също така помня, че часовете по български и литература бяха равностойни на тези по "математика", предполагам, че и сега е така, но не виждам да излизат ограмотени ученици. Може би защото те въобще не влизат в час :-)

Ако може хич, а ние ще ги вземем после в НБУ.

chetesh li izobshto ili naizust govorish ?

То сега колко много се учи....А щом за вбъдеще ще се учи по-малко, значи почти всички ще си остават неграмотни

Този ще довърши образованието. Много неща му се виждали излишни за учене. Достойно продължава политиката за съдване на неграмотни поколения - прост народ лесно се управлява - това е идеята на силните държави спрямо бедните слабоумни държавици като нашата.

Е каква полза да се учи много като не се затвърждават знанията и според теб нормално ли е ученик в 4-5 клас да не говорим за по нагоре да му отива по 10-12 часа на учене на ден ми то за голям човек това е голямо психично натоварване да не говорим за деца.Акъл море глава шамандура.На сила хубост не става какво ще ги караме да учат насила пък и по повече то е достатъчно малко ама редовно а не както е сега редовно ама хич.

ОСТАВКА! Спрете експериментите, децата ни не са опитни зайчета, господин Министър.

Идва следващото поколение "НЕЗНАМ" и "ТЕХНОЛОГИЙ".

ИМА ЕДНА ПРИКАЗКА ,Е..НА ,ЧЕ ОТЪРВАНА. ТОВА ВАЖИ И ЗА БГ УЧИЛИЩЕТО. ТО ТОВА НЕ СА УЧЕНИЦИ А ДИВАЦИ. ПО-МАЛКО ДА УЧАТ ,ТА ТЕ КАКВО УЧАТ ???? ЕДНА БГ Е ГОЛЯМА КОЛКОТО МОСКВА ,А ИМАШЕ ПО 10 ВИДА УЧЕБНИЦИ ПО БИОЛОГИЯ И РАЗНИ . КАК МОЖЕ В ПЕЕНКАТА ДА ИМА ЧАЛГА. .................

Дисциплината е проблем, който е отделен от учебното съдържание. Ти въобще отварял ли си ученически учебник, да видиш с какъв бълвоч е пълен?

А защо е така, питал ли си се? Защото всичко е секс връзки и шуробаджанащина. Всички лекета се преориентираха за 30те години и от 'верни на партията' станаха 'верни на демокрацията'. И е по-важно да има глупости и баластра, за да може бавно и спокойно да станем като братята американци - тъпи и дебели ГМ хора. При руснаците поне нямаше такова тотално затъпяване....

те сега много учат бе!