70 дни за 6 месеца въздухът в София е бил мръсен

AirBG.info излезе с нови данни за замерените нива на замърсяване на въздуха.

Обратно в новината

Коментари - 70 дни за 6 месеца въздухът в София е бил мръсен | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Дъки да почва да връща местните данъци!

След като от общината усвоиха едни пари за зелени билети, вече никой не говори за мръсния въздух, баси...

Фандъкова казва, че колите са замърсители. Отворете приложението сега, коли продължава да има, но времето се стопли. Всички датчици са в зелено за София!

Ти остави тия работи, ами обърни внимание какви облаци прах се носят из въздуха вече от всичката кал, дето изсъхна, но СО не се сеща да измие от улиците, че да намали "фините прахови частици", от които пейзажът е като средностатистическа пясъчна буря нейде из Каракум. Виж, за сметка на това си имаме четири чисто нови газ-анализатора, та да глобяват ония, дето колите им не са в нормата.

70 от 180. Т.е. през почти половината от времето. 3 от 6 месеца. Ама е по-европейско да пишем 70 дни от 6 месеца!

И защо да са почти половината е на 1/3? Много удобно закръгляш накъдето ти е угодно...

Газификация е решението, и забрана за ползване на твърди горива.

70 дни мръсен въздух и само 1 ден зелени билети.

Air BG info изглежда работят само през зимата и са на щат при Кметицата. Дойде Пролет.Засуши ли се малко,подухне ли по-силничък пролетен ветрец....не фини,не средни,а дебели,гъсти,мръсни и задушливи прахови облаци обхващат вкупом софийските улици и булеварди.Вятърът понася всичко,вклч.насложените,непометени и с години неизмити остатъци от зимата.Хигиена в Града ли!?В някой др.живот.

Оххх, напълни ми душата ! Вижте в региона какво се случва : В Скопие, в тази бедна Македония , когато има високи нива на замърсяване, градския транспорт Е БЕЗПЛАТЕН !!! Град Скопие, финансира до 300 лева БЕЗВЪЗМЕЗДНО за купуване на велосипед. Алоооо, Столична община ....и на Вас таковата... С бюджет от милиард и половина, единствено което се чува от МОСКОВСКА 33 е , ПАРИ НЯМА , или само асфалт и дупки се запълват. Пътищата са като след война, промяна никаква. Поне мийте улиците по често.

ФАНДЪК МИЙ УЛИЦИТЕ МАКЯ ТИ КРАДЛИВА НАХИЛЕНА

ф'-оствка кога, ще падне таз пача?

Е отидете в Париж да видите какво е мръсен въздух, не ти трябват никакви уреди, в сравнение с него София е почти като да отидеш сред природата.

Иначе, да високите ни данъци тук са неоснователни и кой знае в чии бездънни джобове потъват.

Фините прахови частици нямат нищо общо с прахоляка, който се вижда. Те не се отлагат по земята, защото повечето са по-леки от въздуха. Когато времето е топло, възходящите въздушни потоци (въздухът се затопля от повърхността) ги вдигат нависоко. Затова е замърсено през зимата, и чисто през лятото. Но проблемът с чистотата на София си е видим и ОГРОМЕН, факт.

Освен да замервате въздуха, нещо друго правите ли?!

Много хора не са наясно що е това фини прахови частици. Това няма нищо общо с прахоляка, който се вижда по улиците. Фините прахови частици са невидими (под 2.5 микрона), те се отлагат по земята единствено при пълно безветрие, при това само в студено време. Когато времето се затопли, се вдигат нависоко във въздуха, и вятърът ги отнася. Затова е замърсено зимата, а лятото е чисто. Източник на ФПЧ са основно горенето на всякакви фосилни горива, вкл. въглища, дърва, както и самата работа на автомобилните двигатели.

Пешо,гадостта от уличният прахоляк,смес от кучешки фекалии,човешки такива,деривати от кал,остаъци от ръсенето на препарати през зимата,фасове и пр.екстри,къде ги класираме!?Едри или свръх едри,крайно полезни за здравето,прахови частища ли!?

са 92 дни.

Пропуснали сте да сложите станции в ж.к. Западен парк, ж.к. Красна поляна и края на бул. Стамболийски, които са в непосредствена близост до архитектурната забележителност Факултета, който така обгазява кварталите, особено вечер, че не може да се диша.

Викаш, като се носят прашни облаци и ги вдишваш постоянно, няма проблем, а? Това че ти дращи по езика и кашляш и ти сълзят очите няма общо с материята, един вид? Не ти се отлагат в дробовете и не са чак толкова фини, че прахът да има общо с праховите частици?

Мерси, господин дървен философ. Ти си умувай там заедно с кметицата как точно да им викате, а аз много добре си знам какво става като дишам прахоляк, бил той фин или груб.

Прахолякът, който виждаш, стига само до белия ти дроб и ти причинява белодробни болести (евентуално). А фините прахови частици ти влизат директно в кръвта. Могат да се отложат навсякъде в организма и да ти причинят всичко най-ужасяващо. Та наистина има разлика между видимия и невидимия прах. Миенето на улиците ще разкара само видимия прах. За да се разкара невидимия, трябва да се спре горенето на дърва и въглища, и да се намали автомобилния трафик.

Обаче, билетчета по 1 лев не пуснаха. Инчирьеснууу...

Има и фини прахови частици до 10 микрометъра (микрона), а не само до 2,5 микрона. За София когато има наднормено замърсяване с фини прахови частици, то винаги се дължи на горенето на дърва, въглища, гуми и т.н. На второ място са неизмитите улици, от които всичко което се движи вдига прахоляка във въздуха, вкл. и ФПЧ, а двигателите на колите са доста малък замърсител, около 25 пъти по-малък от неизмитите улици.

И как стигна до тези заключения?

Извинявай, ама въобще не си наясно с материята. Фините прахови частици между 2.5 и 10 микрона се отлагат по земята донякъде, но тези под 2.5 микрона въобще не се отлагат. В показателите на airbg.info има стойностите и на двата вида ФПЧ. Най-опасни за здравето са тези под 2.5 микрона - те НЕ СЕ ОТЛАГАТ по земята, а в човешкото тяло влизат директно в кръвта през алвеолите на белия дроб. Нанасят многобройни увреждания на организма, включително и най-опасните болести, във всяка една част на тялото. Фините прахови частици между 2.5 и 10 микрона стигат "единствено" до белия дроб и не влизат в кръвта. Малко по-малко опасни са от първите. А относно източниците - най-големият източник на по-опасните ФПЧ са двигателите с вътрешно горене - освен изгарянето на горивото, даже триенето на метала и изгарянето на маслото прави ФПЧ. Тези ФПЦ НЕ СЕ ОТЛАГАТ по улиците, не се виждат, и нямат много общо с видимия прах. Не че не трябва да се чисти - трябва. Но миенето по никакъв начин не решава проблемът с опасните ФПЧ - най-важните мерки в тази насока е да се ограничи движението особено на неизправни автомобили, и да се забрани отоплението на твърдо гориво в рамките на София.

В един доклад на разни учени (професори, доценти, ...) за замърсяването в София направен по поръчка на Столичната община пише други работи - това, което съм написал. Докладът го има на сайта на общината. Аз не твърдя, че разбирам всичко като теб, но професорите и сие, би трябвало да разбират.

Пешенце, кажи сега защо разни учени глави твърдят, че около 92-96% от "замърсяването с фини прахови частици заради колите" се дължи на факта, че като се движат вдигат от земята във въздуха тези ФПЧ? Останалите 4-8% са от двигателите на автомобилите. да, знае се, че ФПЧ ги делят на ФПЧ10 и ФПЧ2.5, но и за двете групи си има норми, а тези норми в София и в България като цяло се превишават, само когато забумтят печките с дърва и въглища.

Я ги покажи къде са тези учени - щото това са пълни глупости. Окото ти не може да вижда фини прахови частици, ако може, значи си някакъв superhuman :)

Дай да го видим този доклад, а? Щото според общината, 60% от замърсяването в зимния период се дължи на трафика, и 40% на битовото горене.

Тък като тук един Пешо ги е написал едни, ще трябва да поясня как стоят нещата с фините прахови частици (ФПЧ). Има ФПЧ10 - това са с размер до 10 микрона, които частични достигат до белите дробове. Има ФПЧ2.5, които достигат до алвеолите на белите дробове. Има и ултрафини прахови частици с големина до 1/10 от микрона, за които се предполага, че могат да достигнат и до кръвоносната система. Казано накратко, колкото са по-малки ФПЧ, толкова са по-опасни.

Кой тъпак го измисли това заглавие. Че то първолак би се справил по добре.

Пообъркал си нещата - според поръчковият доклад за Столична община, горе-долу това са средногодишните стойности, а не само за отоплителният период. Иначе няма как "да докажат", че реалният замърсител не е използването на твърдо гориво, каквато е реалността. Като дадеш едни стойности средногодишно, а тях ги има само в студените дни, какво става....

Посмали ма(лк/нг)о. До кръвта само се предполага, че достигат най-малките фини прахови частици, наричат ги ултрафини прахови частици и са с размери до една десета от микрона, а ФПЧ са до 10 микрона.

Ами като се дължи на трафика, къде изчезнаха зелените билети? Насила свалиха хората от градския транспорт, а после- "Кой ми напълни бельото?"

Иди на който и да е голям столичен булевард с тревна площ до платното и се загледай какво се е свлякло до бордюра. Веднага ще ти се изясни... Имам и една ценна снимка на това как от общината са пратили машини да го чистят, ама без вода (пестиме явно, по европейски) - булевард България, тази пролет... Съжалих, че няма как да накарам кметицата да повърви след почистващия камион.

Тя ,Кметицата, да вземе да се разходи до последните спирки на градските автобуси, където ще види , че поне 4-5 автобуса престояват с работещи двигатели и замърсяват допълнително въздуха!

Странно е според мен, че никой не обръща внимание върху основния фактор за продължителното замърсяване на въздуха в София - географското й разположение.Каквито и мерки да се предприемат, след като се върви по посока на увеличаване на населението, а следователно и на трафика, нещата винаги ще изглеждат зле.Имаше едно време песен "Планините са свили венец, моят град да обкичат...", ама при безветрие този венец си е направо трънен!Доколкото знам, при първия градоустройствен план на града е мислено улиците да са разположени така, че да се получава естествено течение и прочистване на въздуха, но след годините ново строителство града вече се задъхва.

Странното е,че българинът е тъп и необразован.Трябваха му 28 години демокрация,за да се замисли какво дишаме и да се изградят измервателни станции.Така е и със всичко останало.Седим и чакаме някой да дойде и да ни оправи.И да оправиха ни много крадци и все още продължават.Народе, продължавай да чакаш!