4 швейцарски трамвая се движат в София от днес

Четири швейцарски трамвая започват да се движат от днес в София по линия номер 8 от Съдебната палата до ж.к. "Люлин".

Обратно в новината

Коментари - 4 швейцарски трамвая се движат в София от днес | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На който не му понася, да се ИЗНАСЯ! Кеф му при путлер, кеф му при някой ким и т.н. Писна ми от недоволни глупаци!

Kalin

На тях им излиза по на далавера да ни ги подарят отколкото да ги претопят.Така София ще име ретро трамваи а щвейцарците ще са на далавера;-)

Благодарение на Фъндъкова вече знаем, как са изглеждали трамваите в Швейцария през 19 век.

А може да искат европейците ,България да изглежда като голям музей ,където посетителите ще плащат на други европейци /не на Българите/,как е изглеждала Европа 150 години назад

ех къде Запорожеца или Москвича Перла 04 страхотните руски телевизори Електрон ЕХ Ех Колко добре си живеехме а РУСОФИЛЕ Пестехме парите защото магазините бяха празни и си бършехме гъзовете с Работническо дело

Ама какво общо има Русия със старите трамваи? Но най-вероятно такива са опорните точки за деня.Може да звучат кухо и безсмислено , но и разспространителите им са от същия сорт

четири СТАРИ трамвай

Демокрацията Санчо,идва със старите дрехи,трамваи и коли от развитите кап. страни. Неоколониализма е предвидил всичко. И храните за постсоциалситическите страни са с вредни съставки и с по-ниско качество. Всяко щастие Санчо, се гради на чуждо нещаствие.

Какво да кажа , изчерпателно ,точно и за съжаление вярно

ше возим ли евродепутатите на тези "свръхнови" превозни средства догодина? Пак яко намаза нали?

имат ли климатици за лятото?б

днес се возих на зеления трамвай. Наистина е тих, наистина в средната част е много ниско - стъпалата са удобни. На всеки вход са монтирани два апарата един за билети и втори за карти. Направи ми впечатление ,обаче, че половината пътници , които се качваха нито си дупчека билет, нито си маркираха карта - явно са си гратисчии. Трябва да се глобяват по-често нередовните пътници за да свикнат на дисциплина. Аман от български тарикатлъци - много хора недоволстват че била стара техниката, но като не си изпълняват задължението да си плащат возенето откъде да се съберат средства за нещо по-модерно. Действително, с циганските си тарикатлъци българите се самоунижават и сами се извоюваха положението на просяци в Европа. Не става с недоволство по форумите - всички трябва съвестно да си плащат консумацията, да има ред и дисциплина в целия ни живот - тогава може и да ги стигнем швейцарците......

ЗА СКРАП БИЛЕТЧЕ ОТ 1,6 лева Е ГРЕХОТА ДА ДУПЧАТ ХОРАТА!!!С КОЛА ИЗЛИЗА ПО-ЕВТИНО!!!А ПРАВЕХМЕ И СОБСТВЕНИ ТРАМВАИ!!!ЗАЩО И СЕГА НЕ СЕ ВЪЗСТАНОВИ ТОВА ПРОИЗВОДСТВО,ВМЕСТО ДА ЧАКАМЕ"МАННАТА НЕБЕСНА"ОТ ГОСПОДАРИТЕ НИ???

Когато билетът беше евтин пак имаше много гратисчии- причината е в безотговорното поведение на голяма част от българите към правилата и реда. Много хора каквото и да им се предложи все са недоволни и са контра (оправдания колкото искаш - ту с бедност, ту с политическа пристрастност, ту с нещо друго). То и поговорка измислиха- авантата си е чиста печалба. Хубаво приказваш "да се възстанови производството на наши трамваи", но ти реално можеш ли нещо да направиш или теоретически разсъждаваш и искаш работата да се свърши от друг изпълнител? Е, ако ти не можеш да помогнеш - поне се опитай да не пречиш на хората които се опитват нещо да направят.

А ние плащаме ли си билетчетата? Ако искаме нови трамваи по-скъпо билетче и обезателно плащане на това билетче. И всякакви гъвкави форми на плащане с карти от типа Ойстър като в Лондон или направо с банкова карта (pay and go). И се качваме само от предната врата и докато не си платим ватманът не тръгва! Ако един трамвай струва 1,5 милиона евро, франка, долара някой някъде по политическа линия може и да ни съдейства някак да вземем 5 нови на по-ниски цени или дори да ни ги осигури без пари, но колко трамвая й трябват на София? 100? 200? Никой няма да ни ги даде безплатно. Докато виждаме сиромахомилски оставени билетчета за трета и четвърта употреба, а идиотският съд предизборно отменя увеличаването на цената на билета да се радваме и на рециклираните стари. Това важи навсякъде в транспорта влакове (особено), автобуси, а и не само там, в крайна сметка. А за производството на трамваи - ако има къде да ги пласираме - да правим. Ако не - не.

е защо да си маркирам карата след като ми е за цялата градска мрежа неограничено по брой пътувания

за да не ти блокират картата при проверка... и да не ти друснат огромната глоба на цената на едно билетче въпреки платената многократна карта за цялата мрежа

.....Стига с циганския гратис...и....не валидирането на карти от редовни пътници !!!! Защо по тази линия от 10 трамвая 2 са с неизправни машинки ? И защо в Белите страни не можеш да се качиш ако не дупчиш билет или не покажеш карта ????? Проблема с циганите не е само техен...защо контролите ги подминават и не искат от тях билетче или карта ?

Движеща се скаб дрънчи из София, да е честито на всички почитетели на ГЕРБ и Фандъкова! Заслужават си го!

Pesh0

27годишна машина :) била модерна да ви е честито софиянци :)

Вехтории ................ !?!!1!

София - Музея на транспорта в Европа

Не, София - сметището на Европа

Дрехи втора употреба , коли-втора употреба,автобуси /част от тях/ -втора употреба ,тогава защо не и трамваи-втора употреба.Дано няма и храна /въпреки ,че се съмнявам/ втора употреба.Изобщо живот втора ръка.Няма как да се отрече , че основната заслуга за това положение на държавата имат всички неолиберални , псевдодемократични правителства.Важното е да се дерзае в тази насока.Когато цялата икономика на страната е сведена до шиене на гащи потници с чужди платове и конци.Индустрия никаква , селско стопанство никакво,ами тогава ще събираме вехториите на Европа , и ще сме благодарни , че сме докарани до просяшка тояга.Не виждам основание за гордост , че се пускат в София трамваи на 27 години.Предполагам ,че подръжката ще ни излезне през носа.Поне да бяха сложили по едно LED дисплейче , което да указва линията и маршрута , че с тази ръчно изписана цифра много мизерно и архаично изглежда.Ако са ,както се твърди дълбоко ремонтирани през 2001 година ,то тогава трябва да са им сложили LED дисплеи

Викаш ако бяхме дълбока провинция на руската империя щяхме да сме със собствена промишленост и селско стопанство и щяхме да караме нови коли, така ли?

Това ,че сме дълбока САЩ-ска и еврогейска провинция и периферия ,която да служи за филтър на не желани мигранти,не значи ,че трябва да сме руска такава.Може да сме и държава

Ама вие страдате от синдрома на сервилника -продажник и синдрома на роба,мечтаещ за господар

В София има завод за трамваи Купува се един лиценз общината поръчва 300 трамвая за 30 години напред 2000 работни места за 30 години напред и какво ри оке не Ама....... няма юковисионнииииииии

Ако трябва да сме точни ,София имаше завод за трамваи.Сега на това място , ако не греша има атрактивни бурени

той Боцката го разви още като кмет за сетне не ми се говори ....

Верно ли мислиш, че българските ще са по-хубви и по-евтинки от тези? Айде стига майтап.

"купува се лиценз....."а пари откъде?! Народът иска да се вози без пари ... На приказка -лесно, но ние живеем в свят където всичко се продава и купува..... без пари всичко е мъглява мечта ......хубава , на нереална....

Мечта

Събираме вехториите от запада.Колите им, дрешки, техника, а сега и трамваи.Затова сме им нужни.Жалко!

Накупиха стари трамваи, без да се съобразят, че в другите страни трамваите спират до платформа или тротоар, и следователно първото стъпало е високо. При нас спират на средата на улицата и за възрастни хора , а понякога и за млади е трудно, да не кажа невъзможно за някои да се качат. Пример - трамвай 20. Наскоро 40 годишна жена с явно тежка торба едвам се качи. Съседката ми пък казва, че изобщо не може да отиде с трамвая до поликлиниката, възрастна е и за нея е невъзможно да стъпи на високото стъпало. Не е въпросът да се купува нещо, а да се взимат предвид и нашите условия.

Само дето не са купени, а са дарение от Швейцария - плаща се 15 % от цената. И са с специални платформи точно за възрастни хора. В сравнение със соц. трамваите от 80-те годинки...

Точно тези трамваи имат нископодова секция.

Точно тези може, но предишните?

Ха се опитайте да се качите на въпросната нископодова секция от ниво настилка (само малка част от трасетата са оформени със спирки на ниво 20-25см над настилката). Защо се купуват такива таралясници?Дрънчат,клатушкат се и с с интериор на старите трамваи. А отвън - приличат на заварявани от ламарини от разглобени танкове! Най-добри са за рециклиране от циганите (на парчета и да се сдадат за вторични суровини).

... успяват ли? На тези годинки.....

защо има трамвай от съдебната палата до "Люлин" - нали има метро точно в същото направление?!

кръгов транспорт в "Люлин" би свързвал всички микрорайони с метрото и няма нужда от дублаж...., а и пътния трафик ще се подобри ако се махнат релсите и се използува целия път за нерелсовите превозни средства . Трябва да се преосмисли цялата транспортна мрежа във връзка с предстоящото разширение на метрото и новите му станции в центъра. Да се усили връзката в периферията на столицата за сметка намаляване на пресичането на по-голямата част от градския транспорт в идеалния център.

Тъп си, баце, тъп си

Какво ви пречи трамваят? На някои хора им е по-удобно използването на трамвай, а не метро/особено на възрастните хора/. Освен това маршрутът не се припокрива напълно.Особено след метростанция Люлин.

чете внимателно написаното- дублажът е от центъра до метростанция Люлин . Днес наблюдавах страхотно задръстване в тунела - там трамвая заема четвърт от пътното платно и проходимостта е намалена. Предложението ми е да се реорганизира транспорта вътре в жилищния комплекс като се махне дублажа на подземния транспорт с този релсов през тунела. Пример - в студентски град няма метро , но има автобус с обиколен маршрут и спирка на метрото , също и в Младост има автобус с обиколен маршрут пресичащ метрото и осигуряващ бърза връзка с центъра.