Това съобщават от пресслужбата на ОДП в града, цитирана от БТА. В пристанище Бургаски корабостроителници за ремонт е качен кораб под името Nakre, плаващ под грузински флаг и IMO 7364638 (уникален номер, даван на всеки кораб при построяването му). Корабът е разпознат от граничните полицаи като плавателен съд, плаващ под турски флаг с име Erdal Karaer, фигуриращ в списъкa на "заподозрените кораби", воден в Международния черноморски граничен координационно-информационен център в Бургас.
На 17 април корабът Erdal Karaer напуска Бургаското пристанище, като заявява дестинация Турция. На 2 май корабна агенция депозира писмо до Пристанище Бургас, че корабът Nakre, плаващ под грузински флаг, ще пристигне в България, за да му бъде извършен ремонт. При дежурството и обхода на пристанището граничните полицаи са констатирали, че от предната и задната част на качения уж за ремонт кораб са изрязани надписът с името и IMO номера. Установено е, че това всъщност е номерът на Erdal Karaer.
Изпратени са официални писма до Транспортна администрация на Република Грузия и "Морска администрация" на Република Турция и до граничните власти на двете страни за движението на двата кораба. Установено е, че документите за собственост на кораба Nakre, депозирани в "Морска администрация" - Бургас, не са истински, което се потвърждава от транспортната администрация на Грузия. Според факс, изпратен от грузинския морски транспортен отдел, "няма регистриран кораб с името Nakre в корабния регистър на Грузия".
Установено е, че екипажът на кораба - 9 турски граждани, е напуснал България. Собственик на кораба по документи е фирма, регистрирана в Индия - ACM KIBELE SHIPING LTG, от която посредством сключен договор, фирма "Шип Дестрой" ООД е закупила кораба. Фирмата е сключила договор с корабостроителницата корабът да бъде нарязан. Предполага се, че действията на българската фирма са продиктувани от намерението й да спести дължимите мита и митни сборове.
Вижте снимки на кораба