Това съобщиха от "Бритиш Американ Табако" (БАТ). Подобни мерки вече са взети в някои страни на света, каза Синтия Фюрсте, менджър "Корпоративни въпроси за Европа" в представителството на БАТ в Брюксел, цитирана от БТА.
Позицията на Европейската комисия по този въпрос е, че всяка държава сама трябва да реши дали да поставя такива картинки по опаковките на тютюневите изделия, съобщи тя.
Фюрсте не посочи с колко биха поскъпнали цигарите, ако се изпълни подобно искане. От БАТ информираха, че с тези образи, използвани например в Канада, Бразилия и някои страни в ЕС като Румъния и Великобритания, ефектът за намаляването на продажбите е малък.
Забраната за пушене в обществените заведения също има малък ефект, каза Масимилиано ди Доменико, мениджър в централата на БАТ в Лондон. По думите му, цигарените компании са намалили продажбите с 2 до 4 процента, но губещи са малките заведения, заради отлива на клиенти. Той допълни, че може да се използват различни варианти на забраната за пушене, които да пазят правата на непушачите, но и да се съобразяват с исканията на пушачите. Мениджърът даде пример с Португалия, където заведенията с площ, по-малка от 100 кв.м, решават сами дали пушенето в тях е разрешено, или забранено.