Подобно искане отправи и председателят на транспотната комисия в парламента Йордан Мирчев (НДСВ). Аргументът на сините бе, че частни интереси са накарали депутатите да разрешат отново нощните пътувания с деца. Според Радослав Илиевски от КБ основна вина за манипулацията имал Йордан Мирчев. Той обаче заяви че е готов да се закълне от трибуната на парламента, че няма връзка с автомобилни превозвачи. В същото време не отрече, че върху него и други депутати е бил упражнен натиск за приемане на скандалната промяна.
Парадоксалното е, че точно при приемането на закона на второ четене в петък зам.-шефът на транспортното министерство Георги Петърнейчев обвини Радослав Илиевски, че настоявал за промяната между първото и второто четене на проектозакона. Самият Илиевски днес продължаваше да твърди, че и в момента нощните превози с деца са забранени.
Шефката на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова заяви, че нито тя, нито туроператорите били за отпадане на забраната за нощни екскурзии с деца. Същото потвърдиха и от частните туристически агенции. В същото време председателят на Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) Донка Соколова каза пред "Фокус": Ако бъдат забранени ученическите превози през нощта, ще бъде невъзможно професионално да се организира програмата на една екскурзия. Важно е в нея да е включена задължителната осемчасова почивка за учениците, както и осемчасовата почивка на шофьорите.
Управителният съвет на фондация “Ангели от Лим” реши да алармира националния омбудсман Гиньо Ганев по повод на "този скандален текст".