Участъкът от Ректората на Софийския университет до "Орлов мост", както и по моста, отговарят напълно на изискванията за надлъжна равност, допълни Стоилов. Този показател е извън нормата в пътните платна от бул. "П. К. Яворов" до Орлов мост, където са установени 14 неравности със средна дължина 25 метра, допълни зам.-кметът, цитиран от БТА.
Според пътните специалисти, причините за неравностите са няколко, като основната е в голямата близост на ревизионните шахти по пътното платно. По този начин машинистът на асфалтополагащата машина не е могъл да следи за прецизната нивелация на асфалта при полагането му, обясни Стоилов. Той посочи, че между шахтите най-изразена е неравността на пътната настилка. Неравности по пътя са се получили и на местата, където на машините се е наложило да изчакват доставката на асфалт.
Друга причина за неравностите са кратките срокове, в които са били извършвани ремонтите, високите температури и бързото пускане на движението.
Постигната е договореност с изпълнителя "Пътища и съоръжения" до месец да се извърши пълно геодезично заснемане на преасфалтирания участък. След това ще се установят неравните участъци и те ще бъдат преасфалтирани. Специалистите обаче смятат, че участъкът не трябва да се преасфалтира веднага, а да се изчака до месец естественото слягане на платното вследствие на движението по него.
Изпълнителят ще получи парите за извършеното преасфалтиране едва след отстраняването на неравностите, каза Стоилов.
„Пътища и съоръжения” ЕАД потвърди, че ще отстрани за своя сметка неравностите по новата настилка на булеварда.