Житото е недостатъчно и ще има внос, заяви председателят на съюза инж. Любомир Драганов, цитиран от БГНЕС. Но пред вноса има съществени проблеми, за които правителството не говори. На първо място в момента е невъзможен внос на пшеница от Украйна, защото там има забрана за износ на хлебно зърно. Вносът на зърно от чикагската борса би бил много скъп, защото в момента там тон пшеница струва 270 евро, а към тях се прибавят и изключително високите такси и разходи за транспортиране. За да се внесе царевица от Унгария, българските фирми трябва да участват в международен търг редом с най-големите фирми в света. Според производителите на фуражи Държавният резерв е вътрешният регулаторен механизъм при подобна криза на хлебно-фуражния баланс, но този механизъм не се използва.
Производителите на фуражи обявиха, че цените на фуражите се покачват с 20-25 процента заради 100% поскъпналото зърно. Според тях месата в магазините са поскъпнали много повече, на места до 60 процента. От Съюза апелираха държавата да обърне внимание на фуражното производство, където почти 70% от предприятията работят в сивия сектор и при годишно производство от около 1,100 млн. тона фуражи официалната статистика отчита едва около 300 000-400 000 тона годишно производство на фуражи в България.