По думите на един от шефовете на GM, Крис Лейси, “GM се нуждае от определени нови мощности в средна и източна Европа”, като се обсъждат варианти за седем от новите членки на ЕС – Чехия, Словакия, Полша Унгария, Словения, Румъния и България. Дали и какви шансове има България в тази надпревара е трудно да се каже. За съжаление България е страната с най-малък опит и най-лоши традиции в производството на автомобили сред всички останали кандидати. Макар страната ни да бе сред първите държави от тогавашния социалистически блок, която започна да произвежда автомобили на западни фирми още през 70-те години на миналия век, (Renault, включително и култовия спортен Alpin, Fiat ) много скоро всичките споразумения бяха развалени. Поради различни нарушения от българска страна инвеститорите бяха практически изгонени и Renault се премести в Румъния, където е и до днес, а Fiat в Полша, където също произвежда и днес свои модели. След промените в началото на 90-те години в България за кратко бе и Rover, но отново поради различия с българските власти фирмата напусна само след по-малко от две години. Днес България единствена от всички нови страни в ЕС, бивши социалистически страни, не произвежда автомобили.