Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката Даниел Вълчев. Занапред тестове могат да се прилагат успешно у нас, заключи министърът, цитиран от БТА. Изпитите по български език и литература и по математика за прием след седми клас чрез тестове се оказаха “по-дружелюбния формат на изпита“ в сравнение с изпитите от предишни години, при които имаше наизустяване на теми, допълни Вълчев. Той посочи, че резултатите от тестовете по недвусмислен начин са показали, че задачите от тях не могат да се решават чрез налучкване. Част от критиците на тестовете твърдяха, че те не изискват творческо мислене, не дават възможност за разкриване на потенциала на детето и се свеждат до формални отговори, отбеляза министър Вълчев. Той допълни, че на изпита по математика е имало няколко логически задачи, които не могат да бъдат наизустени. Като цяло през тази година има по-висок среден успех и по двата изпита в сравнение с миналата година. По БЕЛ през 2006 г. средният успех е бил 3,75, а през 2007 г. - е 4,60. По математика средният успех през 2006 г. е бил 3,67, а през 2007 г. - 3,75. Според министър Вълчев правилното е при изпити с тест да има относително малко двойки и относително малко шестици, а оценките да са "разстлани" по цялата оценъчна скала, за да дават възможност за диференциация на знанията на децата. Не мога да кажа, че това се постигна в пълен обем на тези изпити, но първият опит е сравнително добър по отношение на броя на двойките и на пълните шестици, отбеляза Вълчев.