По-голямо от това поскъпване пък е допустимо за по-малко от 1/10 от пътниците. Общественото очакване (сред повече от 72% от интервюираните) е повишаването на комфорта и бързината на влака да става чрез заделяне на пари от държавата, като тя запази цените на билетите, правят извод социолозите, предаде Дарик. Най-критични пътниците са към хигиената във вагоните, на която поставят оценка “2,95“ по шестобалната система. Близо 78% обаче признават, че вината за това е най-вече на самите пътници. Като цяло преобладаващата част от клиентите на БДЖ – 42%, оценяват като“добро“по шестобалната система качеството на пътническите жп-услуги.Близо половината от корпоративните клиенти пък дават добра оценка на товарните превози. 52% от компаниите, които ползват тези услуги, изненадващо оценяват железопътната инфраструктура като добра. 42% биха приели минимално увеличение на цените, а основният аргумент “против“ е, че досегашните поскъпвания не са се отразили на обновяването на вагонния парк. За цялостно обновяване на вагоните на БДЖ са необходими около 1 млрд. евро за следващите 10 години. Това съобщи междувременно ръководителят на дирекция „Пътнически превози“ на БДЖ Димитър Петков. Броят на пътуващите с българските железници е намалял три пъти от 102 млн. през 1990 г. до 34,1 млн. за миналата година.