Екипът (Петър и Ивайло Цанови, Георги Панов и Василий Стадницкий) потегля от София към Лисабон на 30 декември със собствен високопроходим автомобил Mitsubishi Pajero, след което поема по посока Розовото езеро в сенегалската столица. По предварителни изчисления, ако всичко върви по план, те трябва да изминат над 20 000 км по асфалт и пустинни пясъци и прахоляк. Изключителна физическа и психическа издръжливост ще бъдат нужни при преодоляването на дългата дистанция. До днес все още няма българин, сбъднал мечтата си да се състезава в рали “Дакар”. Сред основните проблеми да няма български офроудъри на това феноменално състезание все още са големите бюджети, необходими за подготовка и такси. По предварителни изчисления нашите пътешественици ще се нуждаят минимум от 25 000 евро, част от които са си осигурили от спонсор. Тази година стартът на ралито няма да бъде даден навръх Нова година, а на 6 януари в Лисабон, като финалът по традиция е в столицата на Сенегал - Дакар. Друга новина е, че правителството на Мали, във връзка с напрежението в страната, обяви, че не може да гарантира безопасността на участниците и зрителите. Затова вместо маратонския етап ще има 366-километров спецучастък със старт и финал в Нема. След наложилата се корекция, дължината на ралито се скъсява до 8000 км. Така тази година “Дакар” ще бъде най-къс за цялата си 29-годишна история.