Внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан

Отворено писмо, придружено с подписка от 16 664 жители на Северозападна България, внесоха в НС от Националната гражданска инициатива „Тунел под Петрохан".

Обратно в новината

Коментари - Внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Защо не го направят на принципа на тол системата и да се преминава срещу определена такса.Всички тирове от Румъния за Гърция ще предпочетат този маршрут и ще си платят за това.Така инвеститора ще си избие парите за 20-30 години а хората ще инат шанс да развият някакъв бизнес в района и няма да им се налата да ходят да мият задниците на гръцките пенсионери...

16 664 души искат. ми правят си сдружение, набират капитал, наемат фирма построяват го, и го експлоатират!

хаха :) не така, драги. На държавата това и е работата - да прави пътища. Знаеш ли в австралия какви пътища има? до места на които живеят 50 човека а? Ама знаеш ли, че ако няма път, човека поиска бърза помощ, и тя не може да дойде какво става а? застрахователя ще плати милиони, които ще изиска от държавата полсле! Ето затова има пътища. По-евтино е. Да, за 16 000 човека. Ако има държава - ще направи (отговора за съжаление го знаем)

прав си че държавата е отговорна за пътищата - ама ще трябва да почакат -първо струма, хемус, тунела под шипка и след това други тунели.

Не Австралия - съседна Гърция направи магистрала с над 70 тунела, но това са ДЪРЖАВИ, те имат грижа за бизнес, туризъм и т.н. Тук всичко опира до София...

Супер идея ... обявяват и автономия и никакви данъци на България не плащат..

Наивници!Като онези измамените със доларите.Събирали подписи.....объркан народ!

Нали купихме тунелопробивна машина за метрото. Може да прави тунел 20 метра на ден. Неможе ли след като свърши с метрото да се използва за тунели под петрохан и шипка??

Може, но кога ще стане това? след колко години?

Дори са две! Едната пробиваше под бул. Черни връх преди години по вторият метролъч, а втората я купиха за третия метро лъч!

За какво ни е този тунел. Да оправят софийската част на прохода и готово. Петрохан е едон от най-красивите проходи. Гледката на пътуващите е вдъхновяваща. Тунели българина не умее да строи. Ще ни изпотрепят я лампи, я циментови отлпмки. А северозапада ще се съживи, колкото се сеживи с Дунав мост2.

Стабилна тухлена къща с 1-2 дка двор е на цената на стъклопакета в люлинска гарсониера.

тихо бе, човек! Пазим го да е евтино, за да можем като се пенсионираме от чужбината да купим една къща с 3 декара двор с овошки и 2 етажа къща с първата пенсия. Ко ша праим като ни нападнат мургавите незнам, щото и полиция няма, ама ще му мислим тогава

Ква пенсия бе ?! Памперси и пак на работа!!!

...тунел плюс магистрала, инвестицийте сами ще дойдат !!!

ама каква е далаверата

япончето и боко се разбраха ние даваме вибратора вие го завирате

Браво,

А дано, ама надали.

Хм... Бочко има ли си лентичка от новооткрито тунелче?Ако няма лентичка, шансът да има тунел не е лош! Другият вариант е да направят подписка до Фандъкова да пусне още един лъч на метрото с последна спирка Видин, че да може петък след работа 1/5 от Софиянци да се прибират по-лесно. И най-невероятният вариант номер 3, в който никой мафиот няма да окраде милионите от обществената поръчка, е Северозападчаните да не бягат в чужбина, да не продават земята на дядо и баба на мутри-арендатори, а да се вземат в ръце и сами да спрат обезлюдяването в региона (на земеделци и ИТ специалисти не им трябва бърз път до София според мен).

да работят онлайн за гугъл и оракъл

Може, ще стане, ще го построим, .... НО по-тесен с 2 метра, за да спестим за азерски газ за София(Банкя) както е при АМ "Хемус" и за да няма сърдене. Казах!

Нит' тунел, нит' магистрала, нит' нищо мога да оправят този ИЗТЪРБУШЕН район на страната!!! България е един потъващ кораб, умишлено оставен без спасителни лодки и старателно подготвян за смяна на името и флага, пребоядисване и назначаване на чуждестранен екипаж и пасажери от "ОРИЕНТ експрес"!!! Проумейте го това и стига вече козметични напъни за промяна!!! Няма смисъл... Вие ни докарахте дотук! (Знаете кои сте ВИЕ!!!)

ми вземи си въже и действай. няма кво да се мъчиш.

А дано .. продължението за нашата територия го знаем

Тия нали искаха да стават румънци? Искаха да правят референдум за автономия,сега изведнъж подписка до българското НС.Пишете на румънците бе.

...оня заблуден монтански коч, дето говори от името на трите града Видин, Монтана и Враца. Хората не искат отделяне, има няколко откачалника, дето получиха медийно внимание и веднага идеята се разсмърдя.

трябва да го има

Тунел под шипка е най-важен

Има резон да се иска този тунел. Искането е основателно, защото тунелът освен икономическите ползи ще съхрани природата, поради по-малкото емисии изгорели газове. Сега ако откажат управниците да строят тунела ще започне сепаратистко движение и нещата ще излязат извън контрол, няма да може да бъде спряно.

Държавата остави железницата да бъде съсипана, и сега се търси под вола...тунел. Иначе си имаше идеална връзка със Северозапада.

Еврокоридор 4 /Атина - Сткхолм/ е решение на проблема "Петрохан"! Кога ще започне строителството му ?!?

тогава

Много ни лъжат за това ,че сме бедни и за всяко нещо трябва да се гънем пред чужденци,да плащаме скъпи заеми и тн.Банките ни пращят от нашите пари и то почти без лихви.Ако държавата гарантира нашите права като акционери и станем акционери със сигурност от тези тунели може да се печели.Това ще е гарантира безсрочен доход на вложителите но държавата трябва да има поне златна акция за да не излъжат мошенници акционерите.

Не са достатъчни за икономически подем Вършец. Берковица, Магура, Венеца и Белоградчик. Необходими са чуждестранни ПРЕКИ инвестиции. Има и река Дунав- важна артерия. Да се възползват а не само да хленчат. Мост с Румъния има - нека те да дойдат да развиват туризма на северозапада. Тунел под Петрохан според мен няма да промени обстановката а и да стане факт ще е след няколко години най рано.

туризъм викаш. то хубаво, но за туризъм трябват няколко неща. природна даденост например топло и чисто море, или високи снежни планини с удобни за ски склонове, или пясъчни пустини с пирамиди, или поне един осемхилядник. после трябва земеделие, което да осигурява местни, пресни, вкусни продукти. трябват и прилични пътища, хотели с нормални цени и обслужване. а за обслужването си иска открити вежливи спретнати хора отдадени на това което правят. те това в северозапада го няма! за това е нужно да правят нещо друго. например да си разорат на дядовците запуснатите ниви.

:)

... и швепс

То подписи лесно се събират, виж ако трябва да съберат пари....

Ние сме свикнали някой да ни даде.

Първо построяването на съоръжението ще струва много пари. Но поддръжката на тунела който е с голяма енергоемкост, осветление и вентилация ще е още по-скъпа. Това може да си позволи страна с добра промишленост. За съжаление в България тя бе ликвидирана.

пари ще има ,когато спрат да пътуват към столицата.там също е България

ГРОБ обещава преди всеки избор и после забравя за развитието на северозапада. Поредната лъжа на мутрата Боко.

ма то в северозапада обещава курнелия, и си гласуват за нея!

Интересно ако маймуните на Корнелия управляват дали ще построят тунела. Като гледам Северозападна България е червена.

;)

нема лошо да има. Само не знам кой ще го плати - няма да се тези от подписката. Отсечката на картата е около 10 км. Да напомня, че за 2 км. тунел при Железница на АМ СТРУМА ни се поднесе сметка от 250 милиона. Значи тук говорим за сума между 1 и 1,5 милиарда.

Тунел Железница е ако не се лъжа с три тръби по приблизително 15 метра диаметър, едната е вентилационна, затова струва толкова.

и откакто се помня се строи тунел под Шипка.....изглежда няма да имам щастието да мина през него.

А сега да съберат и по някой лев и да го почват. Щото и аз настоявам да построим ракета и да събираме суровина от метеорити ама......

Точно! Хахаха И на мен винаги ми е било смешно като кажат: Гражданите настояват или Гражданите събират подписка. То и аз настоявам да си направя основен ремонт на къщата и с жена ми събираме подписки, ама няма кинти. :)

иначе това парче от България пиши го бегало

за събирането на пари за тоя тунел откриха ли? Ненормалниците никога на свършват.

колкото за софийското метро

по добре да издигнат стена на малка бързия! тъй достъпа към софия ще бъде отрязан, и вместо да работят в шоплука, ще се заловят да работят и оправят своята мизия!

А миналата година, габровци 'честваха" 120- (СТО и ДВАДЕСЕТ!!! ) години от решението да се прокара тунел под Шипка!Така, че северозапада ще трябва да почака СТОТИНА години! Баси държавата, баси чудото............................

Това, че има събрани хиляди подписи, не прави построяването на тунел по-целесъобразно. Инвестиции в неразвити региони не се правяти никога няма да има такъв тунел. Северозападна българия няма демографски потенциал, който да изпълни със съдържание едно такова съоръжение - там са останали предимно пенсионери, цигани, безработни и чиновници на държавна заплата. И кой от всичките тези ще има инициативата да развива сериозен бизнес или още по-важното да се квалифицира да извършва работа, отговаряща на съвременните технологични изисквания!? За този регион трябва да се мисли в друга перспектива, която е полезна и за него и за цялата страна, защото няма да стане с безумни искания като този тунел или да се присъединяват към Румъния.

Наличието на транспортен коридор не се определя от демографския потенциал на просто един крайпътен регион. Дунав мост 2 за какво е тогава?

Стига глупости. Аман от некомпетентни хора които пишат. Тези които предлагат глупостта да няма тунел да са правили някакъв анализ? Колкото до пари Европа тук ще даде, защото той свързва международни коридори. Той ще подпомогне за конкурентността на стоките от европейските страни. Този тунел е жизнено необходим. А и той наистина ще развие северозападния край.

Не че няма нужда но има толкова проекти забатачени от време оно, че ми се струва ще изядете по един петрохан...пък като навлезе по нашироко изк.интелект ще видим

Вместо за този безумен тунел, да им дадат пари да им оправят пътищата и да направят една магистрална отсечка през Враца за Видин. Тези, които искат тунела, много не са го премислили, защото този тунел би им донесъл и много негативи: ще разруши природата, ще отнеме от препитанието на хората във високопланинските селца около сегашния път, ще превърне Берковско в оживена международна артерия с много тирове и мизерии - шум, мръсотия и вибрации. Икономическият просперитет идва от другаде - сядайте си на дупетата и бачкайте, а кметовете ви по-малко да крадат, и държавата да удари едно рамо за междуселските пътища и главния път София-Петрохан-Берковица-Монтана-Видин, защото особено около Годеч е отново в окаяно състояние.

Тунелът под Петрохан да се нареди на опашка след тунела под Шипка! ;) Щели да се реализират икономии! Ако се изгради такъв тунел да не мислите, че няма да е платен!?

Катеренето по склона струва 2 литра бензин повече, а обикалянето през Витиня - още повече, особено за товарни автомобили, като за тях трябва да прибавим и човекочасовете, които също са платени. Колко пък да е платен тунелът?

това ще са напразно похарчени пари, икономическият принос на северозападналия регион клони към нула, като започнат да бачкат тогава може

това е #евро-провокация! вън #европата oт балканите! никакви тунели магистрали в северозапада!

Ти пък във сяка тема копи-пействаш един и същи коментар. Хайде напиши нещо смислено

........подложени на геноцид последните 27 години!??? що бе, да не би преди 27 години да имаше тунел??

Не, ама имаше заводи, работа и хляб.

ми да си направят бе, и пак да има! кой им пречи?

Мили нещастни хорица, кой ги лъже така ? Абе какъв тунел, как ще се изплати после този тунел, той милиарди ще струва !? Кой ще го плаща - каращите празни буркани към Лом ли ? Трябва да се направи спешно 4 лентов скоростен път от Монтана до Видин, до моста. Трябва да стартира АЕЦ-Белене. И трябва да се даде приоритет на магистрала Хемус пред магистрала Струма. Ама не сме суверенни да правим това, което е изгодно за страната. И правим това, което е изгодно за съседните страни !

А от София до Монтана? По какво? По Е 79 в участъка Мездра - Ботевград загиват почти толковахора , колкото и в Кресненското дефиле. Ако някой си мисли, че игнорирайки Северозападна България ще ги направи симпатизанти на други партии освен БСП, греши. Добре, че са сиуксите та да гласуват за ГЕРБ.

Писали ли са един абзац на тема какви далавери ще могат да се заформят покрай строежа, има ли бизнес-план за отклоняване на средства по начин, който ще облагодетелства гербераските фирми? Няма. Еми, сори, не е приоритет.

Дано стане. Вършец е прекрасно място. Сега позабравено но има своята история като курорт. Старото забравено и разрушено казино от царско време и невероятна природа. Множеството бивши станции тихо се разпад докато се преразпределят. Едно време Б.Б. бе казал Имам една мечта и тя е да направя магистрала от Вършец до банкя... Дано стане нещо, този край има голям потенциал но няма хора

Изглежда като добре идея, дано стане работа.

Идеята е много важна , макар и трудно изпълнима. Тя е по- важна дори от магистрала Струма и следва да бъде превърната в национален приоритет. Освен това един високоскоростен път по Западна Стара планина през Сърбия също може да върши добра работа на хората от Северозападна България. Мисля, че подписката трябва да се вземе много на сериозно от властта. Такъв път ще отвори възможности и за нас от София към Западна и Средна Европа.

kirchevo

Построиха под Шипка, на магистрала СТРУМА сега и при ПЕТРОХАН като направят екстра.ще се возим като в метрото без прекъсване в кръг.

Тунел ще се построи, ама когато се захванат с тунелостроене роднините на Делянчо Добрев. Дотогава дебели филии с мас в северозапада.

пак шопите се оправят то че северозапада е беднотия до шия ама хитри шопи. То под шипка го строят от 100 години.

Нещастници софийски. Пак за своето дупе само мислите, ама като нямате мозък- само се напрягате да мислите. Въпрос- какви височини изкачват колите там дето искате да прокопате тунел и какви височини се минават /а зимата затворено и се обикаля половин България/ при Троян-Кърнаре и Шипка. Я първо постройте тунела дето щяха да го почват японците преди 50 години и тогава трошете пари за някаква преодолима за 10 минути височинка почти без сняг целогодишно. Или искате Бойко пак да се напряга да Ви дава акъл първо да копате под Шипка?

Проход Петрохан - дължината на прохода е 24,1 km, а надморска височина на седловината 1409 m. Шипченският проход - [редактиране редактиране на кода] Проходът е с дължина 29 km, а надморската височина на седловината 1195 m

Браво. Този проект трябваше отдавна да стане. Той има голямо бъдеще, и ще реши много въпроси и на София.

Само дали трябва да се прави от Гинци или преди селото. Тук трябва съвременен логистичен анализ.

3евзек

Сега ще започнат едни лобита да организират протести и контрапротести. И идея ще дам. Тунел преди Гинци ще убие туризма в региона. :)

Тунелът ще стане. Ами верно ли , че спирали колите в центъра (по-широкия) на София , щяло да се пътува с трамвай ?!