Внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан
Отворено писмо, придружено с подписка от 16 664 жители на Северозападна България, внесоха в НС от Националната гражданска инициатива „Тунел под Петрохан".
Обратно в новинатаКоментари - Внесоха подписка в НС за изграждане на тунел под Петрохан | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Jojkata (нерегистриран)
Защо не го направят на принципа на тол системата и да се преминава срещу определена такса.Всички тирове от Румъния за Гърция ще предпочетат този маршрут и ще си платят за това.Така инвеститора ще си избие парите за 20-30 години а хората ще инат шанс да развият някакъв бизнес в района и няма да им се налата да ходят да мият задниците на гръцките пенсионери...
той (нерегистриран)
16 664 души искат. ми правят си сдружение, набират капитал, наемат фирма построяват го, и го експлоатират!
идио (нерегистриран)
хаха :) не така, драги. На държавата това и е работата - да прави пътища. Знаеш ли в австралия какви пътища има? до места на които живеят 50 човека а? Ама знаеш ли, че ако няма път, човека поиска бърза помощ, и тя не може да дойде какво става а? застрахователя ще плати милиони, които ще изиска от държавата полсле! Ето затова има пътища. По-евтино е. Да, за 16 000 човека. Ако има държава - ще направи (отговора за съжаление го знаем)
meto (нерегистриран)
прав си че държавата е отговорна за пътищата - ама ще трябва да почакат -първо струма, хемус, тунела под шипка и след това други тунели.
Баба (нерегистриран)
Не Австралия - съседна Гърция направи магистрала с над 70 тунела, но това са ДЪРЖАВИ, те имат грижа за бизнес, туризъм и т.н. Тук всичко опира до София...
Оня (нерегистриран)
Супер идея ... обявяват и автономия и никакви данъци на България не плащат..
264 (нерегистриран)
Наивници!Като онези измамените със доларите.Събирали подписи.....объркан народ!
Никк (нерегистриран)
Нали купихме тунелопробивна машина за метрото. Може да прави тунел 20 метра на ден. Неможе ли след като свърши с метрото да се използва за тунели под петрохан и шипка??
kerelov@poshta.net
Може, но кога ще стане това? след колко години?
Leif (нерегистриран)
Дори са две! Едната пробиваше под бул. Черни връх преди години по вторият метролъч, а втората я купиха за третия метро лъч!
Коко (нерегистриран)
За какво ни е този тунел. Да оправят софийската част на прохода и готово. Петрохан е едон от най-красивите проходи. Гледката на пътуващите е вдъхновяваща. Тунели българина не умее да строи. Ще ни изпотрепят я лампи, я циментови отлпмки. А северозапада ще се съживи, колкото се сеживи с Дунав мост2.
инвестирайте в северозапада (нерегистриран)
Стабилна тухлена къща с 1-2 дка двор е на цената на стъклопакета в люлинска гарсониера.
идио (нерегистриран)
тихо бе, човек! Пазим го да е евтино, за да можем като се пенсионираме от чужбината да купим една къща с 3 декара двор с овошки и 2 етажа къща с първата пенсия. Ко ша праим като ни нападнат мургавите незнам, щото и полиция няма, ама ще му мислим тогава
Пустиняк (нерегистриран)
Ква пенсия бе ?! Памперси и пак на работа!!!
Ако има... (нерегистриран)
...тунел плюс магистрала, инвестицийте сами ще дойдат !!!
инвестиции добре (нерегистриран)
ама каква е далаверата
глей са (нерегистриран)
япончето и боко се разбраха ние даваме вибратора вие го завирате
Време е (нерегистриран)
Браво,
Айше Северозападналгьос (нерегистриран)
А дано, ама надали.
Винету (нерегистриран)
Хм... Бочко има ли си лентичка от новооткрито тунелче?Ако няма лентичка, шансът да има тунел не е лош! Другият вариант е да направят подписка до Фандъкова да пусне още един лъч на метрото с последна спирка Видин, че да може петък след работа 1/5 от Софиянци да се прибират по-лесно. И най-невероятният вариант номер 3, в който никой мафиот няма да окраде милионите от обществената поръчка, е Северозападчаните да не бягат в чужбина, да не продават земята на дядо и баба на мутри-арендатори, а да се вземат в ръце и сами да спрат обезлюдяването в региона (на земеделци и ИТ специалисти не им трябва бърз път до София според мен).
анджък де (нерегистриран)
да работят онлайн за гугъл и оракъл
Бойко Б. (нерегистриран)
Може, ще стане, ще го построим, .... НО по-тесен с 2 метра, за да спестим за азерски газ за София(Банкя) както е при АМ "Хемус" и за да няма сърдене. Казах!
Късно е! (нерегистриран)
Нит' тунел, нит' магистрала, нит' нищо мога да оправят този ИЗТЪРБУШЕН район на страната!!! България е един потъващ кораб, умишлено оставен без спасителни лодки и старателно подготвян за смяна на името и флага, пребоядисване и назначаване на чуждестранен екипаж и пасажери от "ОРИЕНТ експрес"!!! Проумейте го това и стига вече козметични напъни за промяна!!! Няма смисъл... Вие ни докарахте дотук! (Знаете кои сте ВИЕ!!!)
б (нерегистриран)
ми вземи си въже и действай. няма кво да се мъчиш.
Petar (нерегистриран)
А дано .. продължението за нашата територия го знаем
Що така бе (нерегистриран)
Тия нали искаха да стават румънци? Искаха да правят референдум за автономия,сега изведнъж подписка до българското НС.Пишете на румънците бе.
Абе мани го .... (нерегистриран)
...оня заблуден монтански коч, дето говори от името на трите града Видин, Монтана и Враца. Хората не искат отделяне, има няколко откачалника, дето получиха медийно внимание и веднага идеята се разсмърдя.
no name (нерегистриран)
трябва да го има
bg (нерегистриран)
Тунел под шипка е най-важен
мнение (нерегистриран)
Има резон да се иска този тунел. Искането е основателно, защото тунелът освен икономическите ползи ще съхрани природата, поради по-малкото емисии изгорели газове. Сега ако откажат управниците да строят тунела ще започне сепаратистко движение и нещата ще излязат извън контрол, няма да може да бъде спряно.
пустиняк (нерегистриран)
Държавата остави железницата да бъде съсипана, и сега се търси под вола...тунел. Иначе си имаше идеална връзка със Северозапада.
питане извън НС (нерегистриран)
Еврокоридор 4 /Атина - Сткхолм/ е решение на проблема "Петрохан"! Кога ще започне строителството му ?!?
гъ се отли вола (нерегистриран)
тогава
Запрян (нерегистриран)
Много ни лъжат за това ,че сме бедни и за всяко нещо трябва да се гънем пред чужденци,да плащаме скъпи заеми и тн.Банките ни пращят от нашите пари и то почти без лихви.Ако държавата гарантира нашите права като акционери и станем акционери със сигурност от тези тунели може да се печели.Това ще е гарантира безсрочен доход на вложителите но държавата трябва да има поне златна акция за да не излъжат мошенници акционерите.
aa (нерегистриран)
Не са достатъчни за икономически подем Вършец. Берковица, Магура, Венеца и Белоградчик. Необходими са чуждестранни ПРЕКИ инвестиции. Има и река Дунав- важна артерия. Да се възползват а не само да хленчат. Мост с Румъния има - нека те да дойдат да развиват туризма на северозапада. Тунел под Петрохан според мен няма да промени обстановката а и да стане факт ще е след няколко години най рано.
той (нерегистриран)
туризъм викаш. то хубаво, но за туризъм трябват няколко неща. природна даденост например топло и чисто море, или високи снежни планини с удобни за ски склонове, или пясъчни пустини с пирамиди, или поне един осемхилядник. после трябва земеделие, което да осигурява местни, пресни, вкусни продукти. трябват и прилични пътища, хотели с нормални цени и обслужване. а за обслужването си иска открити вежливи спретнати хора отдадени на това което правят. те това в северозапада го няма! за това е нужно да правят нещо друго. например да си разорат на дядовците запуснатите ниви.
абе ти gender и си? (нерегистриран)
:)
Реалист (нерегистриран)
... и швепс
:-) (нерегистриран)
То подписи лесно се събират, виж ако трябва да съберат пари....
тежко наследство (нерегистриран)
Ние сме свикнали някой да ни даде.
Атила (нерегистриран)
Първо построяването на съоръжението ще струва много пари. Но поддръжката на тунела който е с голяма енергоемкост, осветление и вентилация ще е още по-скъпа. Това може да си позволи страна с добра промишленост. За съжаление в България тя бе ликвидирана.
абв (нерегистриран)
пари ще има ,когато спрат да пътуват към столицата.там също е България
12 (нерегистриран)
ГРОБ обещава преди всеки избор и после забравя за развитието на северозапада. Поредната лъжа на мутрата Боко.
а (нерегистриран)
ма то в северозапада обещава курнелия, и си гласуват за нея!
аха (нерегистриран)
Интересно ако маймуните на Корнелия управляват дали ще построят тунела. Като гледам Северозападна България е червена.
Къде виде Тиквта в статията? (нерегистриран)
;)
ТО (нерегистриран)
нема лошо да има. Само не знам кой ще го плати - няма да се тези от подписката. Отсечката на картата е около 10 км. Да напомня, че за 2 км. тунел при Железница на АМ СТРУМА ни се поднесе сметка от 250 милиона. Значи тук говорим за сума между 1 и 1,5 милиарда.
3евзек
Тунел Железница е ако не се лъжа с три тръби по приблизително 15 метра диаметър, едната е вентилационна, затова струва толкова.
на 63 съм (нерегистриран)
и откакто се помня се строи тунел под Шипка.....изглежда няма да имам щастието да мина през него.
теодор тошев
А сега да съберат и по някой лев и да го почват. Щото и аз настоявам да построим ракета и да събираме суровина от метеорити ама......
12 (нерегистриран)
Точно! Хахаха И на мен винаги ми е било смешно като кажат: Гражданите настояват или Гражданите събират подписка. То и аз настоявам да си направя основен ремонт на къщата и с жена ми събираме подписки, ама няма кинти. :)
трябва нещо да се направи (нерегистриран)
иначе това парче от България пиши го бегало
А подписка (нерегистриран)
за събирането на пари за тоя тунел откриха ли? Ненормалниците никога на свършват.
откриха (нерегистриран)
колкото за софийското метро
той (нерегистриран)
по добре да издигнат стена на малка бързия! тъй достъпа към софия ще бъде отрязан, и вместо да работят в шоплука, ще се заловят да работят и оправят своята мизия!
Слави, Р. (нерегистриран)
А миналата година, габровци 'честваха" 120- (СТО и ДВАДЕСЕТ!!! ) години от решението да се прокара тунел под Шипка!Така, че северозапада ще трябва да почака СТОТИНА години! Баси държавата, баси чудото............................
Поредната глупост (нерегистриран)
Това, че има събрани хиляди подписи, не прави построяването на тунел по-целесъобразно. Инвестиции в неразвити региони не се правяти никога няма да има такъв тунел. Северозападна българия няма демографски потенциал, който да изпълни със съдържание едно такова съоръжение - там са останали предимно пенсионери, цигани, безработни и чиновници на държавна заплата. И кой от всичките тези ще има инициативата да развива сериозен бизнес или още по-важното да се квалифицира да извършва работа, отговаряща на съвременните технологични изисквания!? За този регион трябва да се мисли в друга перспектива, която е полезна и за него и за цялата страна, защото няма да стане с безумни искания като този тунел или да се присъединяват към Румъния.
3евзек
Наличието на транспортен коридор не се определя от демографския потенциал на просто един крайпътен регион. Дунав мост 2 за какво е тогава?
стига (нерегистриран)
Стига глупости. Аман от некомпетентни хора които пишат. Тези които предлагат глупостта да няма тунел да са правили някакъв анализ? Колкото до пари Европа тук ще даде, защото той свързва международни коридори. Той ще подпомогне за конкурентността на стоките от европейските страни. Този тунел е жизнено необходим. А и той наистина ще развие северозападния край.
Колеги (нерегистриран)
Не че няма нужда но има толкова проекти забатачени от време оно, че ми се струва ще изядете по един петрохан...пък като навлезе по нашироко изк.интелект ще видим
реалист (нерегистриран)
Вместо за този безумен тунел, да им дадат пари да им оправят пътищата и да направят една магистрална отсечка през Враца за Видин. Тези, които искат тунела, много не са го премислили, защото този тунел би им донесъл и много негативи: ще разруши природата, ще отнеме от препитанието на хората във високопланинските селца около сегашния път, ще превърне Берковско в оживена международна артерия с много тирове и мизерии - шум, мръсотия и вибрации. Икономическият просперитет идва от другаде - сядайте си на дупетата и бачкайте, а кметовете ви по-малко да крадат, и държавата да удари едно рамо за междуселските пътища и главния път София-Петрохан-Берковица-Монтана-Видин, защото особено около Годеч е отново в окаяно състояние.
БМ (нерегистриран)
Тунелът под Петрохан да се нареди на опашка след тунела под Шипка! ;) Щели да се реализират икономии! Ако се изгради такъв тунел да не мислите, че няма да е платен!?
3евзек
Катеренето по склона струва 2 литра бензин повече, а обикалянето през Витиня - още повече, особено за товарни автомобили, като за тях трябва да прибавим и човекочасовете, които също са платени. Колко пък да е платен тунелът?
никакъв тунел (нерегистриран)
това ще са напразно похарчени пари, икономическият принос на северозападналия регион клони към нула, като започнат да бачкат тогава може
00 (нерегистриран)
това е #евро-провокация! вън #европата oт балканите! никакви тунели магистрали в северозапада!
12 (нерегистриран)
Ти пък във сяка тема копи-пействаш един и същи коментар. Хайде напиши нещо смислено
той (нерегистриран)
........подложени на геноцид последните 27 години!??? що бе, да не би преди 27 години да имаше тунел??
123 (нерегистриран)
Не, ама имаше заводи, работа и хляб.
той (нерегистриран)
ми да си направят бе, и пак да има! кой им пречи?
stan_posta@
Мили нещастни хорица, кой ги лъже така ? Абе какъв тунел, как ще се изплати после този тунел, той милиарди ще струва !? Кой ще го плаща - каращите празни буркани към Лом ли ? Трябва да се направи спешно 4 лентов скоростен път от Монтана до Видин, до моста. Трябва да стартира АЕЦ-Белене. И трябва да се даде приоритет на магистрала Хемус пред магистрала Струма. Ама не сме суверенни да правим това, което е изгодно за страната. И правим това, което е изгодно за съседните страни !
Гост (нерегистриран)
А от София до Монтана? По какво? По Е 79 в участъка Мездра - Ботевград загиват почти толковахора , колкото и в Кресненското дефиле. Ако някой си мисли, че игнорирайки Северозападна България ще ги направи симпатизанти на други партии освен БСП, греши. Добре, че са сиуксите та да гласуват за ГЕРБ.
Няма да стане (нерегистриран)
Писали ли са един абзац на тема какви далавери ще могат да се заформят покрай строежа, има ли бизнес-план за отклоняване на средства по начин, който ще облагодетелства гербераските фирми? Няма. Еми, сори, не е приоритет.
komentator (нерегистриран)
Дано стане. Вършец е прекрасно място. Сега позабравено но има своята история като курорт. Старото забравено и разрушено казино от царско време и невероятна природа. Множеството бивши станции тихо се разпад докато се преразпределят. Едно време Б.Б. бе казал Имам една мечта и тя е да направя магистрала от Вършец до банкя... Дано стане нещо, този край има голям потенциал но няма хора
dp (нерегистриран)
Изглежда като добре идея, дано стане работа.
гумата (нерегистриран)
Идеята е много важна , макар и трудно изпълнима. Тя е по- важна дори от магистрала Струма и следва да бъде превърната в национален приоритет. Освен това един високоскоростен път по Западна Стара планина през Сърбия също може да върши добра работа на хората от Северозападна България. Мисля, че подписката трябва да се вземе много на сериозно от властта. Такъв път ще отвори възможности и за нас от София към Западна и Средна Европа.
kirchevo
Построиха под Шипка, на магистрала СТРУМА сега и при ПЕТРОХАН като направят екстра.ще се возим като в метрото без прекъсване в кръг.
Пешо (нерегистриран)
Тунел ще се построи, ама когато се захванат с тунелостроене роднините на Делянчо Добрев. Дотогава дебели филии с мас в северозапада.
бай Йордан (нерегистриран)
пак шопите се оправят то че северозапада е беднотия до шия ама хитри шопи. То под шипка го строят от 100 години.
ху бе (нерегистриран)
Нещастници софийски. Пак за своето дупе само мислите, ама като нямате мозък- само се напрягате да мислите. Въпрос- какви височини изкачват колите там дето искате да прокопате тунел и какви височини се минават /а зимата затворено и се обикаля половин България/ при Троян-Кърнаре и Шипка. Я първо постройте тунела дето щяха да го почват японците преди 50 години и тогава трошете пари за някаква преодолима за 10 минути височинка почти без сняг целогодишно. Или искате Бойко пак да се напряга да Ви дава акъл първо да копате под Шипка?
от уикипедията (нерегистриран)
Проход Петрохан - дължината на прохода е 24,1 km, а надморска височина на седловината 1409 m. Шипченският проход - [редактиране редактиране на кода] Проходът е с дължина 29 km, а надморската височина на седловината 1195 m
98 (нерегистриран)
Браво. Този проект трябваше отдавна да стане. Той има голямо бъдеще, и ще реши много въпроси и на София.
допълнение (нерегистриран)
Само дали трябва да се прави от Гинци или преди селото. Тук трябва съвременен логистичен анализ.
3евзек
Сега ще започнат едни лобита да организират протести и контрапротести. И идея ще дам. Тунел преди Гинци ще убие туризма в региона. :)
08 (нерегистриран)
Тунелът ще стане. Ами верно ли , че спирали колите в центъра (по-широкия) на София , щяло да се пътува с трамвай ?!
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
БСП подреди листите: Нинова пак поведе две. Вигенин пръв за Брюксел, след него е Румен Гечев