България се задъхва от стари коли, газове и мръсотия

Пазарът на нови автомобили в България е малко над 20 хиляди, алармираха от ръководството на "Прес-Авто Клуб - България", цитирани в обзор на БТА.

Обратно в новината

Коментари - България се задъхва от стари коли, газове и мръсотия | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пак заплакаха вносителите и производителите на коли. Загрижили се и те за България... И ние искаме да си купуваме нови коли, няма какво да ни уговарят. Но е абсурдно да дадеш 35000 за нова Опел Инсигния.

еи,това не мога да разбера на българинът-уж беден,едва свързва двата края,няма пари за храна и дрехи,а кара кола!като гледам малките магазини по центъра почти няма клиенти,бизнесът слаб,а разход за кола има!

Викаш "Назад към социализъма" - и всички на велосипеди! Сигурно си деформиран и с цветовете на дъгата амбриаж?!

Те и американците са така.

Колата не е нито лукс, нито каприз. А средство за оцеляване в големия град. Никой не иска да пътува всеки ден, но се налага.

България се задъхва от стари коли, щото българина със средна заплата от 200-400 евро няма как за един живот да купи нова! България се задъхва от газове... газовете на прочутите немски дизелови двигатели на безкрайната върволица от тирове, преминаващи през страната ни да пренасят немското свръхпроизводство! България се задъхва от мръсотия, щото изпълнявайки новите еко-норми не останаха депа, а сметоизвозването стана луксозна "стока".... Ето така би следвало да пише в статията, ако журналистите...по-скоро редакторите и англо-сакските им собственици бяха обективни!

Аман от продажни журналисти и поръчкови статии!Ами във Франция карат нови коли,но са по-зле и от нас като гледам последните дни.Всичко опира до това как да съберем повече пари от повече хора разбира се , и понеже се вижда ниша , ето така се подготвя почвата за нови промени.Нови коли- много хубаво разбира се,екологично - да разбира се , ама къде са ни европейските заплати за новите коли??? А да , сещам се то- нали ви плащат за тия статии , та явно това не Ви засяга авторе!!!

що за простоти,беден бил бългаинът!бедни и прости са западноевропеиците,ние баи ганиовците сме тарикати келепирджии!уж беден,няма пари а кара стара кола,за която трябва постоянно ремонт,резервни части,гориво,масло,застраховки,данъци,глоби!на финасовите пазари това е признак,че българската икономика бумти,а хората имат пари да консумират!това,че бил бе,ден българинът се ползва от политици,които се борят за власт и пари,но карат скъпи западни коли!

Авторите на този вреден материал са изключителни провокатори и корумпирани пишман журналя и търговци-гешефтари!Такива ненормалници, мразещи почтените българи трябва да се наказват с по 50 камшика на голо или до по.иране! Виж какво бе редакторе, всеки иска да кара нова кола/не кара стара кола чичо нарочно/, но не всеки присвоява,краде и мами, за да я придобие!Та българите с качествата, изброени в по горния ред карат по неволя стари коли..

симо

Тия пак ще ВДИГАТ данъци,такси,наказания,глоби и прочие скубачки.....Ама да вдигнат стандарта на живота не е приоритет.

само на стари леки коли от Европа, най вече от Германия, ами е гробище и на стари жп влакове,вагони, автобуси, самолети, техника...Всичко европейско, което е достъпно за народа в Бг, е втора, трета...пета употреба! Наши и чужди еврокапиталисти скубят народа ни, а на властимащите не им пука за повишаването на заплати, пенсии... за повишаване на жизнения стандарт на БГграждани! За 26 години шепа мафиоти станаха милионери, милиардери -на гърба на народа, а обеднелият Бг народ "смело" крачи напред... към демократичното евро-атлантическо Нищо!

Нищо, сега ГЕРБ като спечели изборите, като завалят едни инвестиции, онези, същите, дето СДС още ни ги обеща, и ще дръпнем напред. И само нови аудита. Комунизма нали си отиде, Кремиковци,Плама, Химко и Белене нали ги спряхме, сега вече ще догоним Германия !

Единственото решение за София е намаляване на броя на атомобилите и освобождаване на улиците градскии транспорт.Как? Първа стъпка е денонощно платено паркиране в целия град!

"освобождаване на улиците за градски транспорт"

Не, най-напред трябва да бъдат кастрирани идиоти, които се самоопределят като такива с показване на магарията си по форумите, като дават идиотски предложения. Без кръв де, хуманно, но нацията трябва да се облагороди, поне за бъдещите поколения.

Авторчето,вместо да се опитваш за пореден път да ни претопляш...стари манджи,които всеки от нас вече достатъчно е...опитвал,то да беше ни"светнал"как с една заплатка от максимум...1000-1200 лева,може да си позволим автомобили от по над...30 хиляди лева,новички,де??? Иначе бих ти казал следното...,че когато няма риба...,раците минават за такава:)))!!!

Къдети 30 000. Ами ако имаш по-голямо семейство или сте по едрогабаритни направо 40 000. Колко хора могат да си го позволят. Да ни вдигнат заплатите или да намалят цените, пък тогава да коментират. Ама това няма да стане

Първо не може цяла България да се набута в СОФИЯ и куцо и сакато да купува леки автомобили и тъй като сме беден народ естествено че купуваме супер стари автомобили. Дали някой не иска да се вози в новите модели, ама няма пари. Чудя се от къде имат хората и за тези строшки, но докато не се забрани влизането в центъра на София с леки коли нище не може да се направи за чистотата на въздуха. В крайните квартали и в близост до метро-станциите да се изградят безплатни паркинги и там хората да оставят автомобилите си а после с градския транспорт да се придвижат до местоработата. Според мен единственото решение е това. София остава за колите за снабдяване по магазините и общинския транспорт. Няма задръстване, бързо придвижване и чист въздух. Толкова ли е сложно и скъпо. Ама няма мислещи хора на които им се плаща за това.

Грешиш ! Българина винаги си е бил тарикат или се прави на такъв, но в крайна сметка е прецакан. Та на въпроса..... може да си купува кутия цигари по 5 лв. и да търка билети, но не може да купи нова кола понеже няма пари. Тези ги говори на баба си. Просто трябва по малък данък за нови коли. Това е .

Milen Gagov

И кой ще го даде този..."по-малък заем"за автомобил??? Ти ли???

Chefo77

Ти май не живееш в България, а? Познах ли? 10 човека ще идат с 10 коли, ще ги паркират на тротоарите , но НЯМА ДА ГИ ОСТАВЯТ НА ПАРКИНГ и да се качат на метрото. Българинът не обича да използва градския транспорт, ако има автомобил - под нивото му е. Даже ако някой се вози в градския, е за заплюване... А да дели с някой автомобила си - бегай бре :) Докато се толерира покупката на стар автомобил, малко ще са тези, които ще вземат нов.

Всъщност най-много се задъхва от неграмотни и крадливи политици.

е гледайте и стандарта на живот все пак, и нивото на заплатите. :) Айде със здраве.

Какви стари коли бе? Всичко е на газ. Екологично чисто

По повд писаниците на някои "мислители+ тук, които съветват да се забранят старите автомобили под Евро 4 искам само да напомня. Една подобна "мислителка" посъветвала френския народ като няма хляб да яде пасти. "Признателният" френски народ й резнал зелката на гилотината! Да не се случи нащо подобно?!

Ама ти защо си мислиш,че ти е по евтино ? После нали се плаща за твоето лечение, а да не забравяме,че ще живееш и по малко. Това е същата простотия като да палиш печката на дърва. Ако си сметнеш времето което хабиш за почистване, носене и прочие с надника ти на час и никак няма да ти излезне сметката. Защото за това време може да изкарваш пари, но не го броиш....

Milen Gagov

Умното,ти зимно време,от ВЕИ ли се отопляваш???

Замислете се какво ядете и ще спре да ви пука как ви пушат колите...

Аз пък утре си купувам един конь и почвам да си го яхам...еко ли ще съм или куко:)

Скъпо ще ти излезе. Те първенютата се опитаха да се научат да яздят по времето на "царя" - хем престижно, хем да се подмажат. Не стана. То е цяла култура кон да яздиш, даже да се научиш да пишеш не е достатъчно.

Ти пък сега, няма да ходя на опера във Виена... Тука за бучимиша ми трябва..

Цялата работа е не само в новите коли ами и тези на старо. Гледам по автокъщите има коли дето им седят с години и никой не ги купува, хората предпочитат да си докарат сами или някой познат да им намери от чужбина. Затова е тоя рев и вой, че видите ли не били евро нещо си... Тъпотии сигурен съм, че моят стара кола на газ е по - екологична от нов дизел например... Ама евро нещо си там ала бала.

Едва ли има някои, който иска да не кара нова кола. Можем да се надлъгваме, че новите коли били калпави, ама като гроздето е кисело. По колите на улицата човек може да си направи сметка колко са бедни хората особено в определени региони на страната. И по-зле ще става, защото семействата масово имат по 2-3 автомобила със средна възраст над 15 години. Ако някои си мисли, че като данъка на една 20-годишна кола стане 500 лв. и хората ще се преориентират към по-нови коли, проста няма как да стане. Къде има разлика в екологичността, ако колата струва 1500 или 2000 лв.? Всеки дърпа килимчето към себе си, който кара малко по-нов автомобил иска на по-старите данъка им да е 1000 лв., който кара стара кола ти обяснява как новите били пълни боклуци и не ставали за нищо, а който няма кола иска всичките коли да се забранят. Та така.

Новите коли са ненужно оскъпени и усложнени, предпочитам поколението с електронно управление, но без излишни компютри, wi-fi, купища сигнализации. Понеже кой ще ти я поддържа новата след първия удар от селски бек, който не може да паркира защото няма как да се научи? Не е ли жалко да гледаш смачкан и ожулен мерцедес? Мизерия си е тук.

Българският мъж предпочита да даде малкото си пари за не-добра кола с добър фасон, от колкото обратното. Селските тарикати, търсещи себеизява, се наситиха на комунистическата реалност, където недостигът диктуваше да се правят продукти с не до там добър външен вид, но здрави и поправими. Докато в модерния Западен свят се учеха да купуват, ползват и изхвърлят. Лесно е да изкараш човека от селото, трудно е да изкараш селото от човека.

Поредният лигльо роден след 90-та дето ми говори врели некипели, аз за разлика от тебе и съм имал Лада. Много здрава няма що... Беше лесна за поправка де.

Гледах двигателя на почти нов шест цилиндров мерцедес. Алуминиев, без втулки (или гилзи) Буталата и те алуминиеви, покрити с тефлон. При лоши горива тефлонът се унищожава бързо и се получава триене на алуминий по алуминий. Износването е велико! Ако наливаш недобре филтрирано гориво или примесено с господ знае какви боклуци, за една година износването на двигателя може да стане по-голямо отколкото на 30 годишен фиат. Съответно и замърсяванията на околната среда ще са по-сериозни.

Добре че не си му гледал електрониката, че тогава... С тяхната система всичко да е вързано заедно... Мани бегай.

Голяма глупост е туй дето си написал - няма такива бутала с тефлон или друго пластмасово покритие! тефлонът издържа 400 градуса мах. и толкова.Някой по-голям филисоф от тебе те е излъгал.

stan_posta@

Да, така е. И все пак заложеното т. наречено "програмирано износване" в новите автомобили направо е ужасно. Ще ни се стовари точно на нас, вторичния пазар.

Няма пари, няма нови коли. Ясно е. Пък и е приятно да си ремонтираш автомобила, ако резултатът е почти винаги положителен. За какво да си купиш например Ферари и да не може да го караш, защото няма годни пътища? А за измамите с гаранциите на новите автомобили и измислено ниските разходи за експлоатация да не говорим. И още едно съмнително твърдение - като се знае, че Фолксваген лъжат за вредните вещества, и сега Рено също лъже, то е редно да се преработи статистиката, поне да не се повтаря лъжата, че новите автомобили замърсяват по-малко. Единствено са за спиране и претопяване таралясниците които изхвърлят видимо изгоряло масло. Но от тях няма как да се вземат рушвети, та ги държат.

Ясно е че си кон...екологочно чист!!!

Май тук опира до разбирането да има малко коли за да може простаците с крадените пари, продажните политици с рушветите, прокурорите с неадвекватните си действия, съдиите с ъс съмнителните решения на делата да карат по пътищата и никой да не им пречи със старата си кола!

По-важно е за дупетатите да има нови коли ,ЧИ те са ни най-важните ора,хубавци мамини! Дано да има възмездие. В една испанска статистика за колачи на животни във фермите пише ,че повечето от тях след време умирали от болести и гадна смърт,защото са отнели много животи. Ами тук какво ли ще им се случи щом са обрекли собствения си народ на гладна смърт?

Като сме най-големите бедняци в Европа естествено, че ще караме най-старите коли. Вдигнете доходите на хората и ще започнат да купуват по-нови коли. Докато умишлено се замразяват заплатите всичко, което е на бунището на Европа ще идва при нас. Повечето се борят основно за насъщния и са принудени да купуват най-евтиното и най-некачественото - и храна, и коли, и всичко останало...

На всеки му се кара нова кола ама за това се иска пара. Парата зависи основно от заплащането на труда, което в България остава пословично ниско. Е, като е беден българина с какво да си купи нова кола? С въшки и бълхи ли? Вече е ясно, че българина предпочита старата кола от доказана марка и модел. Проста, икономична и с евтини и достъпни части. Това е причината да се карат Фолксвагени. Броят на реално неупотребяваните коли в междублоковите пространства е наистина голям. Това пак е показател за бедност. Купил си човека една бричка и още една за части. Проблема с тези неупотребявани автомобили се решава бързо като се въведе изискването да му е платен поне данъка и/или винетка, застраховка. Междублоковите паркинги са публични места, НЕ частни. Във Великобритания кола без платени такси и преглед неможе да стои на публично място. Така улиците не се пълнят с таралясници. Без платени такси и преглед колата можете да си е държите във вашия двор или гараж /частно място/.

Защо се карат стари коли? Еми народът сравнение с другите в ЕС е беден! Това означава ли че трябва да се дигнат данъците на старите коли или по скоро да се направи така че нормалните обикновени хора да могат да си купят нови т е трябва да се спре да се краде, да се дават грешни народни пари на чужди държави чрез разни дружества, да се съдят всички които крадат а не само кокошкарите! Дигане на благоденсвието му е майката а не данъци и забрани!!!

Доколкото разбрах група журналисти попаднали на много разбит междуселски път някъде ... Североизточна България. Район, бастион на ДПС!!! Правят проверка и установяват, че същия път по документи е новоасфалтиран с европейски пари. В действителност не е направено НИЩО. Следователно са откраднати 100 % от парите. Ако бяха откраднали ... 60% и с останалите 40% да направят едно хубаво закърпване, пак щеше да е добре. А новината им, на журналистите бързо е била премахната от медиите!

Бо Бо

Регистрирах си Тойота Приус+ (хибрид) 100% Еко (последна генерация). Надявах се, че Еко такста ще е символична. УВИ! Еко такста и бе 180 лв. Ако това не е скам на държавата здраве му кажи.

дал си 50 000, и ти се запъна за тия 180 лева? стига бе!!

българия е не само автомобилното гробище на европа,но е и кенефа на европа

Докато данъка за една такава кола е 15-20лв. няма как да се изчистим от старите автомобили. Данъка за автомобил трябва да е минимум 300лв и да не се удвоява за коли до 5 години, както е в момента. Това е АБСУРД! Който няма 300лв годишно, значи няма и пари да поддържа кола, което пък значи, че е потенциален убиец на пътя. За това как се взима техническия преглед ВЪПРЕКИ КАМЕРИТЕ и УЖ ЗАВИШЕНИЯ КОНТРОЛ няма какво да говорим. Закони има, но никой не ги спазва, а няма и никакъв контрол. Полицаите предпочитат да си седят в колите или на кафенце, отколкото да спрат и един от стотиците нарушители и да се занимават с това, за което реално им се плаща...

По-малко глупости пиши. Който дава 300 лв данък, съответно се лишава от 300 лв за поддръжка на колата. Така че правилният извод е обратното на това, което пишеш.

Данъка се прави 600 вместо 300 и на бедняка няма да му се налага да поддържа кола изобщо - просто щото няма да може да си позволи да я купи. Така ще се научи да използва един автомобил в семейството, да ходи пеш или с велосипед и да не паркира но тротоарите. Какво по добро от това!!!

Брей,колко умници се навъдиха! Що бе ,на кого не му се кара нова кола?. Само ,че с какви доходи това става -никой не казва.Не е удобно май да се говори,че не се плаща на българина,колкота заслужава. На мен ми плащат 1180лв,а на колегата от чужбина /чиято работа сега е пренесена в БГ/и я върша аз е 6300 евро. .

... еми нали след, като му я вършиш ти (работата), той е съкратен и следователно няма вече онези 6,000 евро??? Т.е. той е безработен?

Браточка, айде по-полека с тия 6000 евро, като ги напишете некви измислени суми. Такава заплата вземат само на високите постове.....

Сигурен ли се. Става дума за Швеция- и за специфична професия,където тарифите са доста високи.

Така ще е докато законодателите не осъзнаят, че за нов автомобил данъкът трябва де е по-малък (дори да се освободят временно от данък), а не обратното.

Не гледаме, какво пише в книгите, хартията понася всичко. Отиваме на стенда. Аз със старата, който има с новата кола. Гледаме при какви обороти колите вдигат 60 км/час (на трета предавка) при какви 90 км/час (на пета предавка) и при какви 130 км/час (на най-висока предавка). Автоматичните скорости на спортен режим. После засичаме вредните емисии на старата и на новата кола за по една минута на тихи обороти ипо една минута на цитираните по-горе условия. Сравняваме! Да не се окаже, че новата, която ще кара на 4000 оборота, когато моята е на 2000, дава повече вредни емисии.

На тези вносители на нови коли много им се печели, ама и аз си правя сметката - следя отношението на направени разходи , за определен период, към изминатите километри и получавам цената на един километър. Със старата ми кола/вече на 15 години и купена за 5 хилки преди 3 години/ цената ми е към 90 стотинки на км., което значи , че може би е по - добре да си поръчвам такси. За чисто нови коли/35 х.лв./цената на първата година отива над 2-3 лв./км. Философията е: колкото по-дълго се кара една кола , толкова по-малка е цената на изминат километър. Майната му на замърсяването - нали заради него облагат горивата с акцизи и данъци и тем подобни. Кой ги краде тези мангизи ?

И после аз ти дишам лайната, а? Мамицата ви панелистанска! Правата ви свършват там, където започвате да нарушавате нечие друго право!

Карам от 16 годишен. Сега съм попрехвърлил 40те... Като голяма част от българите,през мен са минали бая фолксвагени. И сега имам три... С ръка на сърцето мога да кажа-след Пасата 5ца и след Голфа 4 ката-това нататък са боклуци ЗА ПАРИ ПРАВЕНИ!!! За жалост не само при Фолксваген е така... Имат ли еквивалент чистата 80ка и Б4ката,123ката,Е30 и Е36? Че и Кадета ако щете? Я го сравнете с Астрата? Та нова кола-НИКОГА!!! Правени с пластмаси,че е по евтино,и с алуминиеви скелети,като я удариш-да не може да се прави-нова да купиш... Уж пасивна защита,енергопоглъщаща,дрън дрън... Понеже знам как е правено старото Волво, и 124ката-дали в нова кола с минимум желязо ще си по-сигурен,отколкото скрит в "бронираното" Волво? Ама сега колите се правят от маркетинг специалисти-не от инженери. Смята се как да си изкара срока на гаранцията. В този смисъл Хюндай Купе и някои Фиати се разпадат точно след 5 години! Те такива трябва да бъдат новите коли! Кво ще ги карат като Ладите по 30 години...Масово производителите гледат вече парите да ти вземат,а не да ти направят автомобил,който дълго да ти върши работа... Е щом е така,то нека поне ми вземат по-малко...И това са само част от горчивите истини... Некачествените лагери,масла и консумативи,всеки си затваря очите,защото трябва да се стъпи на цена... И така нататък,че се отнесох...

Значи някой си купува нова кола, кара я няколко години, купува си друга нова, старата я мята в България, Пешо я купува, кефи се колко е спестил и какъв е тарикат, а онзи дето си купува нова кола е пълен глупак. Ами - какво да кажем за този нашия Пешо... мизерия, пълна мизерия.

Пешо си го кефи да живее в ла*та и да чурулика колко му е готино.

А нещо за "изгодния" лизинг споменава ли се? Или това е за друга статия? Или за разследване?

Забранява се вноса на таралясници над 10 години и готово. А на наличните такива им се увеличава данъка. Който не го устройва, да ходи пеш

Поправете заглавието - Автомобилно и човешко гробище!

"Засега афинитет към зелените технологии и алтернативните задвижвания почти не се забелязва, отчитат автомобилистите в България. Това според тях може да се обясни с три различни групи доводи." Няма групи доводи. Доводът е само един: Пари. Или по-точно липсата им. Защото електрическият автомобил струва пари, и то не просто пари, а много пари. Даже бих казал, ужасно много пари. За българина, който ги няма, просто е невъзможно да се сдобие с такъв автомобил, като изключим кражба на такъв (единственият възможен начин). При това положение, защо трябва знайни и незнайни бюрократи от разни организации да говорят със заобикалки а не кажат истината директно?

Абсолютно правилно ! ТЕСЛА струва $90 000 . Тесла 3 е по "достъпна" $35 000 преди такси и лихви

ЗАДАЧА : Може ли да похарчим повече от колкото получаваме ?

Може - надуваме балона, качваме се и отлитаме... Яко литкане ще падне скоро

джет кредит ,банка, лихвар, кредисимо а там както ти си знаеш

тук където живея се продва 10 годишен мерцедес 600 купе за 5000 евро, като нов е бил 175 000 евро. като знам как е финансиран, цената достига 200 000 евро. за другите разходи през годините да не говорим. и пак никой не го иска защото данъците му са почти колкото струва на година. богат човек съм но не мога да си представя да загубя 200 000 за 10 години. за мен колата е просто необходимост, ако мога бих вървял на всякъде.

Щом 200 000 ги мислиш НЕ СИ БОГАТ!

Човекът никъде не казва, че е богат, а ти щом това намери да коментираш, определено не си умен

Богат е! И е такъв, защото си прави сметка на бюджета. А вие правете, каквото прави вятърът на супата...

ама българите наистина са тъпи. Казва им се - старите коли ЗАМЪРСЯВАТ застрашително въздуха, убиват деца и възрастни, много сме болни, голям демографски проблем, а всички защищават старите коли - колите - убийци. Казва се в прав текст - вредно е, а то се оказа, че всички предпочитат колите да замъсяват и бавно да убиват тях и техните деца, вместо да протестират или поне да се възмущават. От коя планета сте, господа!!!!

тъпи са само защото търпят разни боклуци да ги управляват и да бачкат като волове за смешни заплати, а не защото не искат да карат нови автомобили!

Ти овньо нестриган купувал ли си нов автомобил че да даваш акъли бе

БРЦК

Коя кола замърсява повече - стар автомобил на ГАЗ или нов Дизел? Познай от 3 пъти!

Не говори в множествено число. Това че си тъп си е твой проблем!

А в Сомалия как е положението... Само бенцове евро 5, дето от ауспусите им излиза по-чист въздух отколкото влиза през флтара.

НОВИТЕ МЕРЦЕДЕСИ В СОМАЛИЯ ИЗКАРВАТ ПРЕЗ АУСПУХА 100 ДОЛАРОВИ БАНКНОТИ

Редуват - 100$, мед (кило), масло(кило)...и недвижими имоти (и те на кило) :)

ТОВА Е ПОРЕДНАТА ОТВРАТИТЕЛНА СТАТИЯ.ЧЕ КАК БЪЛГАРИНА ДА СИ КУПИ НОВА КОЛА КОГАТО НЯМА КАКВО ДА ЯДЕ И С КАКВО ДА СЕ ОТОПЛЯВА БРЕ????ТЕЗИ СТАТИСТИКИ ГРЕЯТ САМО МЪРЗЕЛИВИ ЧИНОВНИЦИ-ТЪРТЕИ

ПРЕЗ 2007 имах неблагоразумието да купя нов автомобил След една година на технически преглед ми предложиха да го сменя с друг по нов модел Беше на 12000 километра Оцениха го за 14000 лева а го купих за 32000 плюс каско плюс прегледи и смени на масла по 600 лева за две години докато траеше лизинга Оказа се че облягането на тенекето му е противопоказно Дечурлигата които играят около паркинга целия му направиха тенекето на вълни тип черноморски бриз Никога повече нов автомобил Мъжко дупе един път се прие,,,,

Извадил си късмет, че колата ти има ламарина, а не евтина пластмаса(понякога рекламирана като карбон). По-новите не гният, направо се разронва пластмасата, защото няма необходимите пълнители. Пестене на пари и добавена стойност, какво да се прави ;))

колата е Ситроен Берлинго 2,0 хди Сега струва 3000-3500 Ужас

Ситроените и пежата какви пластмасови ги правят не е истина. Въобще за нищо не стават вече.

Разбрахме че това е платена статия на Прес-Авто Клуб - България

То ние от всичко разбираме. За това държавата ни е такава кочина.

Ама аз собсвеник ли съм на кола или наемател?

Брейййй каква "мъдра" статия и колко съм бил прост. То можело да карам нов автомобил, пък съм се дърпал. И цитат: ".... гълтат пари за части и сервиз много повече от новите, съвременни модели". Е, това може само само облъчен лобист да го каже. Колко струва един нов автомобил, колко е лизинга и къде съм длъжен да го ремонтирам и какво да плащам? Докато си карам 20 годишната барачка и мога да си я човъркам, няма да има друга. А сегашните пластмаси с компютри ще станат наистина скъпи за поддръжка след време. Производителите отдавна, дружно, са се заели с тази задача и я решават все по-успешно, г-да лобисти. Парите трябва да се въртят!