Нуждаем се спешно от около един тон горивно масло за двигателите на самолетите МиГ-29, за да могат да продължат да летят. В противен случай още следващия месец те ще останат на земята.

Военният министър заяви, че пуска спешно поръчка, съобщи Нова телевизия.

Проверката беше провокирана от трагичния инцидент край Варна, при който, след падане на военен хеликоптер в морето, загина един пилот, а други двама бяха ранени. Означава ли това, че небето ни е незащитено?

Краткият отговор е - не, поне засега. Защото въпреки липсата на масло, военната ни авиация, засега успява да се справи с най-важната си задача, а именно - да гарантира въздушния суверенитет на страната ни.

Ситуацията, обаче, може рязко да се промени. 

В момента не достигат важни консумативи за военните ни самолети. Ако консумативи не се намерят, това, на практика означава, че освен всичко останало, пилотите ни няма да имат необходимите летателни часове..

Годишно всеки един от тях трябва да има по 460 часа в небето, но това е почти неизпълнимо.

В момента страната ни разполага само с осем изправни бойни изтребителя.

4 от тях осигуряват денонощната охрана на небето, а останалите четири се ползват за бойна подготовка. Те обаче са недостатъчни за подготовката на пилотите.

Според министъра на отбраната заплатите на военнослужещите трябва да се увеличат поне с 50 на сто.

Засега страната ни няма проблем с охраната на въздушното пространство.

Това е единствената мисия към НАТО, която от 2004 г. досега не е прекъсвана.