Министърът призна, че има непрозрачност в застрахователния бизнес и това не е тайна. По думите му има автокрадци, които са в услуга на застрахователните компании, предадоха БГНЕС и "Фокус".

Започналото застраховане преди 20 г. със силовите структури трябва да стане затворена страница, призова Цветанов.
Според него, стикерите са предпоставка за престъпност и оказват съществено влияние върху автокрадците. Той изтъкна, че по данни на полицията определени хора посредничат между някои застрахователни компании и крадците.
Цветанов допълни, че хора, махнали стикерите си, вече са се разделили с автомобилите си.

Надявам се до 10 дни да се инициира промяна в законодателството за маркирането със стикери при застраховането на автомобили, съобщи още той, цитиран от БТА. По думите му правителството е убедено, че ще защити интересите на гражданите и че ще има прозрачност в работата на всички застрахователни компании.
Според него проблемът трябва да се реши веднъж завинаги, за да се покаже и на големите международни компании, че се спазват общоприетите европейски стандарти.
Маркировките и стикерите в автомобилното застраховане генерират финансов ресурс за около 40-50 млн. лева, каза още Цветан Цветанов.

Орлин Пенев, председател на Асоциацията на застрахователите, посочи, че убеждението, че застрахованите автомобили със сложена т. нар. пасивна маркировка са по-защитени от посегателства е в противоречие с европейското законодателство.

Цветанка Крумова от дружество "Армеец" заяви, че тази практика съществува навсякъде по света и у нас идеята за премахването й може би се дължи на конкуренцията на пазара.
"Вместо да извадим прашинката, може да извадим окото", коментира Крумова и добави, че може да се "убият" българските компании, които са по-печеливши у нас, за сметка на чуждестранните.

Повечето от застрахователните компании, които работят на българския пазар, подкрепят премахването на стикерите, свързани със застраховка „Каско”. Все още обаче имало компании, които не искат да се разделят с миналото – с маркирането и лепенките.

У нас някои застрахователи насочват клиентите си към конкретна фирма за маркиране на автомобила, което е неправилно, смятат от КФН. На дискусията се появи идея да се лицензират фирмите, които извършват маркирането на автомобилите и те да работят заедно с КАТ.

Последна актуализация в 14,50 ч.