Така метрото по първата му линия в София ще се движи от станция "Цариградско шосе" до станция "Обеля".

Днес сутринта са започнали експерименталните пътувания на влакове в участъка между метростанциите при "Цариградско шосе", "Младост 3" (двете са нови) и "Младост 1", уточни кметът, цитирана от БТА.

Новият местроучастък е част от трасето ж.к. Младост - ж.к. Дружба - Летище София и е обособен като Лот 2 на Етап ІІ от Проекта за разширение на метрото, включен в ОП "Транспорт". Участъкът е с дължина 2.6 км и включва голям буферен паркинг под бул. "Цариградско шосе" за 1300 автомобила. Има 2 метростанции - "Младост 3" и "Цариградско шосе".
Метростанцията при "Младост" 3 е зад хипермаркет "Кауфланд", а при "Цариградско шосе" - при ИнтерЕкспо Център и магазин  "Метро".

Изграждането на участъка от бул. "Цариградско шосе" до летището ще е с дължина 5 км и ще има 4 метростанции. Планира се този участък да се пусне през 2014 г.

До септември т. г. се очаква да бъде пуснато и метрото до "Черни връх", което минава от “Надежда” през НДК.

Столичният кмет се запозна днес и с хода на реконструкцията на подлеза на бул. "Кн. Мария Луиза" при Централната автогара и Централната ж.п. гара, който ще е изход за метростанцията там.
Подлезите са сред обектите, които се реконструират и ремонтират заради строителството на метрото. Вече е готов подлезът при музея "Земята и хората", а на 18 април започва и ремонтът на транспортния и на пешеходния подлез при НДК.
В подлеза при гарата се инвестират 200 хиляди лева, а ремонтът обхваща цялостно участъка, тъй като той е с откраднати електрически кабели, без осветление и в много лошо експлоатационно състояние.

Общината е предвидила половин милион лева за ремонти на други подлези през тази година. Десет от тях са по "Ботевградско шосе", други два са при бул. "Ситняково" и ул. "Гео Милев" и пред Румънското посолство.

През 2011 година с 200 хиляди лева бяха извършени ремонти и освежаване на 15 подлеза, като само на един се е наложила подмяна на осветлението заради вандалски прояви в него.