Това заяви омбудсманът Мая Манолова пред Нова телевизия.

„Съгласно общите условия, когато по вина на продавача не се възстанови топлоподаването за повече от 48 часа, на клиентите следва да бъде възстановена стойността на недоставена топлинна енергия", обясни инж. Боян Паунов от „Топлофикация".

Общинското дружество декларирало, че има информационна система, която да приема онлайн жалби, но при сегашната авария се оказало, че тя не работи.

В същото време обаче от "Топлофикация" декларират, че към момента топлоподаването е възстановено във всички квартали на София, но в резултат на открития пробив срещу един от търговските центрове в столицата, има колебание в хидравликата.

В част от кварталите "Младост" и "Студентски град" е нарушено топлоподаването, но не и спряно.

Именно тази формулировка може да даде основание на монополиста да не даде компенсация на засегнатите.

На клиентите ще бъде начислено толкова, за колкото са получили централизирано топлоснабдяване. Няма да се начислява за месеца пълно число топлоенергия“, увери инж. Паунов.

Това е все едно в магазина да ти кажат "не ми дължиш пари за хляб, защото днес не са го докарали", реагира Манолова.

Институционалният чадър, който от години е над "Топлофикация" е причината за тежкото положение на дружеството, заяви омбудсманът.

Тя се опитала да зададе въпроси на общинския съвет, но не била чута.

От инвестиционната програма на „Топлофикация София" става ясно, че през миналата година са ремонтирани 1 км тръби. "Това означава, че за ремонт на цялата мрежа са необходими 10 века, тъй като топлопреносната мрежа е около 1000 километра", обясни Мая Манолова.